Doradztwo i consulting: jak zapewnić sobie wzrost w 2019 r?

Branża usług profesjonalnych ma się znakomicie – rosną przychody i zyski. W miarę rozwoju kluczowe staje się zachowanie pełnej kontroli nad obszarem finansów. Skalowanie działalności i zwiększanie rentowności jest możliwe, wymaga jednak odpowiednich narzędzi. Rozwiązania informatyczne Deltek do zarządzania firmami consultingowymi i doradczymi pozwalają budować przewagę konkurencyjną i kontrolować wyniki finansowe.

Z najnowszego raportu 2019 Professional Services Maturity™ Benchmark* przygotowanego przez firmę analityczną SPI Research wynika, że w ubiegłym roku branża usług profesjonalnych zanotowała wzrost przychodów na poziomie 9,7%. W grupie 622 ankietowanych organizacji zatrudniających łącznie 380 tys. konsultantów średni roczny przychód na każdego z nich wyniósł 206 tys. USD.

Badane organizacje mogły pochwalić się także konsekwentnie rosnącymi od kilku lat zyskami – średni roczny zysk netto kształtował się od 2016 r. na poziomie odpowiednio: 14,2, 16,8 i 18,5 %. Jak udało się to osiągnąć? Przede wszystkim to efekt wzrostu tzw. powracających przychodów i ograniczania wydatków ogólnych oraz administracyjnych.

Przed firmami stoją jednak liczne wyzwania. Problemem w 2019 r. może być w szczególności niestabilna sytuacja geopolityczna oraz spowolnienie globalnego wzrostu. Dynamiczne tempo rozwoju branży to jednak zarazem wzrost konkurencji, dlatego jednym z głównych wyzwań, przed jakim staną firmy consultingowe w najbliższych latach jest konsekwentne poprawianie wyników finansowych przy równoczesnym kreowaniu przewagi konkurencyjnej. Nie chodzi tu wyłącznie o zwiększanie marży i powiększanie zysków, ale przede wszystkim racjonalne kontrolowanie obszaru finansów.

„Sukces wymaga konsekwencji opartej na informacji – pozyskiwanej dzięki technologii i napędzanej przez dane. Informacji, która nie tylko pomaga osiągnąć rentowność, ale także optymalizować zyski a równocześnie zachwycać klientów i podnosić jakość świadczonych usług. Trzeba wykorzystać technologię, żeby działać efektywnie i stworzyć trwały fundament dla skoncentrowanej na klientach pracy. Jeśli ta technologia nie jest zintegrowana ze wszystkimi aspektami Twojej firmy consultingowej, wówczas ryzykujesz nie tylko, że nie dostarczysz projektu, ale porażkę organizacyjną” – można przeczytać w nowym raporcie Every Dollar Counts: Gain a Competitive Edge and Get Control of your Consulting Firm’s Bottom Line** przygotowanym przez Deltek we współpracy z Project Management Institute.

Jak zatem zapewnić sobie wzrost w kolejnych latach? Jak wygenerować większe przychody w przeliczeniu na pracownika czy projekt? Jak zarządzać kosztami? Należy skoncentrować się na klientach i wzmacniać w organizacji kulturę współpracy, ale potrzebne są także zdefiniowane zestawy reguł funkcjonowania i ciągłe działania zmierzające do doskonalenia procesów, które są na bieżąco modyfikowane w odniesieniu do zmieniających się priorytetów biznesowych.

Wreszcie potrzebne są także odpowiednie, przeznaczone do realizacji specyficznych dla firm consultingowych celów narzędzia technologiczne – w pełni zintegrowane rozwiązanie obejmujące obszar finansów, relacji z klientami, zarządzania zasobami, projektami oraz wyposażone w funkcje analityczne i raportowania.

Dopiero dzięki temu można zyskać przejrzysty obraz sytuacji finansowej, który jest aktualizowany w czasie rzeczywistym. Wówczas budżetowanie i planowanie przestaje być kłopotliwe. Dodatkowo możliwe staje się również wykorzystanie do zarządzania biznesem precyzyjnych miar i wskaźników oraz określanie jakościowych i ilościowych celów biznesowych w zakresie pozyskiwania i utrzymania klientów, a także maksymalizowania zysków. Tylko w takim środowisku można uruchamiać skuteczne działania mające na celu zapewnienie jakości, kontrolowanie kosztów i akwizycję klientów.

Jeśli chcielibyście dowiedzieć się więcej na temat optymalizacji środowiska, doskonalenia procesów i o korzyściach z działań podejmowanych w tych obszarach, a także poznać sprawdzone metody i najlepsze branżowe praktyki w tym zakresie oraz dowiedzieć się jak rozwiązania firmy Deltek mogą usprawnić zarządzanie firmą z branży consultingowej, zapraszamy do kontaktu.

 

Żródła:

* http://www.spiresearch.com/spi-research/reports/2019psmb.html

** https://info.deltek.com/Every-Dollar-Counts-WP

 

Kontakt z prasą:
Olga Radzikowska
Marketing Assistant
Todis Consulting
olga.radzikowska@todis.pl

 

Todis Consulting jest wyłącznym partnerem Deltek Inc. w Polsce i w Czechach. Firma działa na rynku polskim od 2005r.oferując kompleksowe rozwiązania z zakresu zintegrowanych systemów informatycznych. Zespół wysoko wykwalifikowanych konsultantów umożliwia prowadzanie zarówno nowych wdrożeń, reimplementacji oraz migracji do wyższych wersji systemów ERP jak i tworzenie rozszerzeń funkcjonalnych oraz rozwiązań na zamówienie klienta. www.todis.pl

Zespół Formuły 1 SportPesa Racing Point wybiera oprogramowanie IFS w celu rozwinięcia swojej działalności

Zespół Formuły 1 SportPesa Racing Point rozpoczyna wieloletnią współpracę partnerską z IFS, globalnym dostawcą oprogramowania dla przedsiębiorstw. W przyszłości chmurowe oprogramowanie ERP firmy IFS będzie stanowić podstawę działań związanych z wyścigami i zaspokoi potrzeby zaplecza zespołu na drodze w kierunku czoła stawki.   

Każda firma potrzebuje inteligentnych narzędzi biznesowych ułatwiających zarządzanie alokacją zasobów. Szczególnie dotyczy to rozpędzonego świata Formuły 1. Wydajność i szybkość są niezbędne we wszystkich aspektach działalności przedsiębiorstwa, dlatego zespół zdecydował się na współpracę z firmą IFS i skorzystanie z jej autonomicznych i inteligentnych rozwiązań, by napędzać procesy biznesowe o krytycznym znaczeniu.

Zespół Racing Point potrzebował oprogramowania, które mogłoby pomóc w zarządzaniu skomplikowaną działalnością fabryki oraz w rozwoju zespołu. Jako strategiczny partner technologiczny, IFS wzmocni pozycję zespołu Racing Point poprzez swoje najnowocześniejsze narzędzia, które zapewnią wysoką sprawność operacyjną. W obliczu nowych inwestycji i uruchomienia nowej fabryki w przyszłym roku, platforma zapewni zespołowi stabilność i elastyczność.

Otmar Szafnauer, dyrektor generalny i szef zespołu SportPesa Racing Point: „Gdy ocenialiśmy możliwości, firma IFS wyróżniała się swoją elastycznością, innowacyjnością i dokładnością, a więc cechami, które stanowią filary profesjonalnych wyścigów i przynależą do naszej własnej kultury. Podobnie jak w przypadku przedsiębiorstw przemysłowych o skomplikowanych strukturach organizacyjnych, tak i w wyścigach sukces wymaga prześcignięcia konkurencji we wszystkich obszarach. Dotyczy to Sergia i Lance’a w bolidach, ekipy operacyjnej podczas wyścigów, a także załogi w fabryce. Firma IFS przedstawiła nam rozwiązanie, które będzie dostarczać nam wiarygodne informacje w czasie rzeczywistym, dając możliwość podejmowania przemyślanych decyzji i umożliwiając nam transformację cyfrową”.

Prezes zarządu IFS, Darren Roos: „O sukcesie zespołu Formuły 1 decyduje bycie szybszym, sprytniejszym i bardziej efektywnym i właśnie dlatego Racing Point zwrócił się do IFS. Opracowujemy nasze rozwiązania po to, by dostarczały użytkownikom właściwe dane wtedy, gdy o zwycięstwie decydują milisekundy. Nie możemy się doczekać naszej współpracy z zespołem Racing Point na pełnych obrotach w kolejnych sezonach”.

Dzięki współpracy logo IFS można było zobaczyć na bolidach zespołu RP19 podczas Grand Prix Singapuru w miniony weekend. Marka ta jest także obecna na kombinezonach wyścigowych Sergia Pereza i Lance‘a Strolla.

Anna Machol, PR for IFS in Poland. Phone: +48 512 134 493, anna.machol@ifs.com

Informacje o zespole Formuły 1 SportPesa Racing Point

SportPesa Racing Point jest jedną z najmłodszych drużyn w stawce Formuły 1, ale zespół może się pochwalić dużym doświadczeniem, mając na swoim koncie ponad 500 wyścigów Grand Prix. Racing Point korzysta z doświadczenia wielu zawodowców w świecie F1 i stanowi nowe wcielenie zespołu, który stał się symbolem pasji, poświęcenia i ducha prawdziwych kierowców wyścigowych. W swym najnowszym wydaniu firma z Silverstone rzuca wyzwanie największym tuzom w tym sporcie. Dzięki zaangażowanym udziałowcom i nowym inwestycjom, celem Racing Point jest zbudowanie zespołu zdolnego do rywalizacji z czołówką stawki. Współpracując z czołowymi markami na świecie i posiadając obiecujących kierowców, zespół jest gotowy do zrobienia kolejnego kroku na drodze do sukcesu. www.racingpointf1.com
 

Informacje o firmie IFS 

IFS opracowuje i dostarcza oprogramowanie dla przedsiębiorstw z całego świata, które zajmują się produkcją i dystrybucją wyrobów, budową i utrzymaniem aktywów oraz zarządzaniem działalnością ukierunkowaną na usługi. Specjalizacja branżowa naszych pracowników i rozwiązań oraz zaangażowanie w zapewnianie korzyści każdemu z naszych klientów pozwoliły firmie IFS zdobyć pozycję cenionego lidera i najczęściej polecanego dostawcy w naszym sektorze. Nasz zespół składa się z 3700 pracowników i coraz większej sieci partnerów. Wspierają oni ponad 10 000 klientów na całym świecie w kwestionowaniu statusu quo i zdobywaniu przewagi nad konkurencją. Nasze oprogramowanie dla przedsiębiorstw może pomóc Twojej firmie już dziś — więcej informacji na ten temat można znaleźć pod adresem ifs.com.

Dołącz do nas na Twitterze: @IFSPoland

Zapraszamy na blog firmy IFS pod adresem https://blog.ifsworld.com/, gdzie omawiane są technologie, nowe rozwiązania i ciekawe pomysły.

SPIE Nederland wybiera kompleksowe rozwiązanie ERP w chmurze firmy IFS, aby skonsolidować swoje środowisko informatyczne

Rozwiązanie ma na celu usprawnienie działań dzięki możliwości harmonogramowania pracy personelu, zwiększając tym samym wydajność ponad 4500 pracowników SPIE Nederland

IFS, globalny dostawca oprogramowania dla przedsiębiorstw, informuje, że SPIE Nederland, holenderska spółka zależna Grupy SPIE – niezależny europejski lider w zakresie usług technicznych w sektorze energetycznym i łączności – wybrała IFS Applications™IFS Planning and Scheduling Optimization™ oraz rozwiązanie do analityki operacyjnej w celu zwiększenia efektywności procesu i poprawienia poziomu marży.   
 

Aby wzmocnić swoją wiodącą pozycję na rynku i przygotować działalność firmy do przyszłych wyzwań rynkowych związanych z postępującą cyfryzacją, SPIE Nederland rozpoczęła kompleksowy proces ewaluacji platform informatycznych dla przedsiębiorstwa, które mogłyby zastąpić istniejące systemy biznesowe, jednocześnie poprawiając efektywność wszystkich kluczowych procesów.

Spośród rozwiązań, które najlepiej odpowiadały wymaganiom, SPIE Nederland wybrała IFS Applications ze względu na skalowalność rozwiązania, stale aktualizowaną architekturę, intuicyjny interfejs użytkownika oraz bogatą funkcjonalność dostosowaną do potrzeb branży.

„Poszukiwaliśmy dostawcy oprogramowania dla przedsiębiorstw, który mógłby wykroczyć poza tradycyjną rolę dostawcy i współpracować z nami w charakterze partnera” – powiedział Lieve Declercq, dyrektor generalny SPIE Nederland. „Tym, co przyciągnęło nas do IFS, oprócz szerokich możliwości operacyjnych IFS Applications, było podejście firmy stawiające potrzeby przedsiębiorstw na pierwszym miejscu, co mogliśmy odczuć we wszystkich dotychczasowych kontaktach z IFS. Kolejnym decydującym czynnikiem był wysoce intuicyjny interfejs użytkownika rozwiązania, który nie tylko umożliwi wgląd w naszą działalność, lecz także pomoże nam usprawnić proces wdrażania nowych współpracowników”.

Glenn Arnesen, dyrektor regionalny IFS na Europę, dodał: „Mamy zaszczyt współpracować z SPIE Nederland, która jest jedną z najbardziej szanowanych firm w branży. Firma IFS rozpoczęła działalność w kapitałochłonnym, zorientowanym projektowo sektorze energetycznym i pozostaje blisko klientów, zaspokajając ich potrzeby. Jesteśmy przekonani, że dzięki temu doświadczeniu, znajdujemy się w wyjątkowej pozycji, aby wesprzeć SPIE w osiąganiu celów biznesowych”.

Więcej na temat wspierania przez IFS firm z sektora konstrukcyjno-budowlanego i infrastruktury: www.ifs.com/corp/industries/engineering-construction-infrastructure/.
 

Anna Machol, PR for IFS in Poland. Phone: +48 512 134 493, anna.machol@ifs.com

O firmie SPIE Nederland

SPIE Nederland jest spółką zależną Grupy SPIE, niezależnego europejskiego lidera w zakresie usług technicznych dla sektora energetycznego i systemów łączności. SPIE Nederland wspiera swoich klientów w projektowaniu, wdrażaniu, obsłudze i utrzymaniu systemów sieciowych, a także instalacji energetycznych, infrastrukturalnych i przemysłowych i budowlanych. SPIE Nederland jest jednym z trzech wiodących dostawców usług technicznych w Holandii. www.spie-nl.com

O firmie IFS 

IFS opracowuje i dostarcza oprogramowanie dla przedsiębiorstw klientom na całym świecie, którzy zajmują się produkcją i dystrybucją wyrobów, budową i utrzymaniem aktywów oraz zarządzaniem operacjami skupionymi na usługach serwisowych. Specjalistyczna wiedza naszych pracowników i oferowane rozwiązania, w połączeniu z zaangażowaniem w dostarczanie wartości wszystkim naszym klientom, uczyniły IFS uznanym liderem i najbardziej polecanym dostawcą w sektorze. Nasz zespół liczący 3700 pracowników oraz rosnący ekosystem partnerów wspierają ponad 10 000 klientów na całym świecie, rzucając wyzwanie status quo i zapewniając przewagę konkurencyjną. Dowiedz się więcej o tym, jak oprogramowanie dla przedsiębiorstw może pomóc Twojej firmie już dziś: ifs.com.

Dołącz do nas na Twitterze: @IFSPoland

Zapraszamy na blog firmy IFS pod adresem https://blog.ifsworld.com/, gdzie omawiane są technologie, nowe rozwiązania i ciekawe pomysły.

W kampusie Comarch powstała strefa innowacji technologicznych

W siedzibie głównej firmy Comarch w Krakowie powstała Strefa Innowacji, czyli przestrzeń w której produkty i usługi spółki informatycznej zostały  zaprezentowane w sposób multimedialny. Na poszczególnych stoiskach można zapoznać się z możliwościami zastosowania systemów informatycznych i technologicznych Comarch, w tym telediagnostyki oraz monitoringu telemedycznego, rozwiązań z zakresu e-mobility, sklepu przyszłości i innych, w tym uwzględniających IoT, 5G, sztuczną inteligencję a także rozwiązania Virtual Reality.

Przestrzeń Comarch Innovation Space została podzielona na kilka stref. Każda z nich prezentuje rozwiązania IT dla poszczególnych sektorów gospodarki m.in. instytucji finansowych i ubezpieczeniowych, operatorów sieci telefonicznych, placówek medycznych a także firm z branży handlu detalicznego oraz przedsiębiorstw produkcyjnych. Stoiska są uzupełnione o multimedialne prezentacje, opisujące studia przypadków wdrożeń zrealizowanych przez Comarch.

Strefa powitalna  

Przy wejściu do Strefy Innowacji Comarch odwiedzający otrzymują smartfon z wbudowaną aplikacją, która stanowi formę przewodnika po całej ekspozycji.

– Aplikacja jest zintegrowana z rozmieszczonymi w pomieszczeniu transmiterami Comarch Beacon. W ten sposób goście w łatwy sposób mogą odszukać konkretne stoisko w Strefie Innowacji. Podobne rozwiązanie zostało zastosowane w jednym z centrów handlowych w ramach projektu wdrożenia usług marketingu lokalizacyjnego – Location Based Services – mówi Łukasz Sutor, dyrektor marketingu sektora Usług w Comarch.

Pierwsza strefa prezentuje rozwiązania, wykorzystujące technologie e-mobility. Te niezależne i połączone usługi zmieniają aglomerację miejską w inteligentne miasto. Przy ich użyciu mieszkańcy mogą m.in. dokonywać płatności za usługi wspólne oraz korzystać z aplikacji wskazujących wolne miejsca parkingowe. Firmy natomiast mają możliwość prowadzenia wirtualnego biura.

Odwiedzający mają również okazję zapoznać się z Comarch Cloud Infraspace – zaawansowanym produktem chmurowym, który umożliwia przedsiębiorstwom sprawne przeprowadzenie transformacji cyfrowej, optymalizację kosztów i osiąganie lepszych wyników biznesowych.

Droga w kierunku technologii 5G

Na stoisku dedykowanemu branży telekomunikacyjnej można zobaczyć, w jaki sposób   ewoluowały sieci komórkowe ze standardu 1G do 5G.

– Comarch był świadkiem zmian, zachodzących w branży telekomunikacyjnej i jest pionierem w aspekcie tworzenia oraz dostarczania systemów IT dla telekomów. Dziś z powodzeniem realizujemy zarówno projekty z zakresu prac badawczo-rozwojowych, jak i wdrożenia systemów wykorzystujących inteligentne sieci, Internet rzeczy, technologię 5G oraz postępującą wirtualizację infrastruktury telekomunikacyjnej. Na stoisku zaprezentujemy odwiedzającym pełne portfolio usług dla operatorów telekomunikacyjnych – mówi Małgorzata Siwiec, dyrektor marketingu w sektorze Telekomunikacji w Comarch.

Węzeł IoT

Mówiące i uczące się maszyny w wielu przedsiębiorstwach stały się stałym elementem wyposażenia. W strefie poświęconej technologii Internet of Things odwiedzający mogą skorzystać z dostępu do platformy Comarch IoT, zainstalowanej w chmurze informatycznej. System umożliwia definiowanie procesów, zarządzanie oraz zdalne sterowanie urządzeniami. Przechowuje i analizuje ogromną ilość danych, które są wykorzystywane przy podejmowaniu strategicznych decyzji w czasie rzeczywistym. To rozwiązanie ma bardzo szerokie zastosowanie zarówno w przemyśle, handlu detalicznym, jak i w służbie zdrowia. Więcej rozwiązań informatycznych oraz usług dla placówek medycznych zaprezentowanych jest także w części dedykowanej tej branży.

– W strefie e-Zdrowia prezentujemy technologie, które zmieniają świat medycyny. Odwiedzający nas goście mogą m.in. przeprowadzić podstawowe badania w punkcie diagnostycznym, których wyniki zostaną przenalizowane przez automatyczną platformę analityczną, zweryfikowane przez personel medyczny i wysłane na wskazany adres mailowy. Można też będzie zapoznać się z działaniem aplikacji HealthNote, służącej m.in. do bezpiecznego gromadzenia i udostępniania elektronicznej dokumentacji medycznej – tłumaczy Wojciech Kuder, dyrektor marketingu w sektorach e-Zdrowie i IoT Comarch.

Dodatkowo udostępnione zostaną urządzenia, które monitorują stan zdrowia pacjenta m.in. opaska życia oraz kamizelka Cardiovest a także czujniki, mierzące np. poziom tlenku węgla w domach.

Społeczeństwo przyszłości

W Strefie Innowacji Comarch znajdziemy również systemy, które wspierają rozwój e-społeczeństwa. Administracja publiczna coraz szerzej otwiera się na obywateli, umożliwiając załatwienie sprawy urzędowej w szybki i łatwy sposób. Samorządy mogą korzystać z rozwiązań Comarch przy tworzeniu oraz oferowaniu e-usług dostępnych dla obywateli, jak składanie wniosków i pism urzędowych, głosowanie w budżecie obywatelskim czy dokonanie płatności podatku lokalnego.

– Na stoisku prezentujemy system informacji parkingowej Comarch Smart Parking, który jest pomocnym narzędziem w pracy zarządców i operatorów parkingowych oraz władz miejskich przy tworzeniu stref płatnego parkowania czy parkingów Park & Ride. W strefie dostępna jest  aplikacja mobilna dla kierowców, która ułatwia znalezienie wolnego miejsca parkingowego – mówi Anna Pasionek, szef działu marketingu w sektorze Administracji Publicznej w Comarch.

Ostatnim z prezentowanych systemów są wideo0analityki, wykorzystywane między innymi przez służby mundurowe. Technologia pozwala na rozpoznawanie twarzy oraz emocji osób i jest pomocna w identyfikacji tożsamości czy tworzeniu skrótów wideo.

Zwrot ku finansom

Kolejną strefą w Comarch Innovation Space jest przestrzeń, w której prezentowane są systemy zaprojektowane dla instytucji finansowych i ubezpieczeniowych. Do użytku odwiedzających została oddana m.in. aplikacja asystenta finansowego, wykorzystująca technologię wirtualnej rzeczywistości, system wyposażony w sztuczną inteligencję, który służy do szacowania wartości szkód i udzielania pożyczek, a także model osiedla 3D oraz aplikacja do wyceny nieruchomości a także kontroli wiarygodności kredytowej.

– W systemach informatycznych dla instytucji bankowych i firm ubezpieczeniowych bardzo mocno rozwijana jest sztuczna inteligencja. Ta technologia pozwala na wykonywanie czynności, które dotychczas były realizowane przez człowieka, na przykład: zbieranie danych w celu wyliczenia składki ubezpieczenia, uczenie sieci neuronowej automatycznej oceny danego roszczenia komunikacyjnego na podstawie przesłanego przez kierowcę zdjęcia uszkodzonego pojazdu, czy też zarządzanie przepływami pieniężnymi przy pomocy wirtualnego asystenta – tłumaczy Magdalena Imielska, dyrektor marketingu w sektorze Finanse w Comarch.

Usługi dla przedsiębiorcy

W strefie dedykowanej  rozwiązaniom do zarządzania przedsiębiorstwem zaprezentowane zostały systemy klasy ERP i Business Intelligence. Odwiedzający to stoisko mogą sprawdzić, jak technologie uczenia maszynowego, zaawansowanej analityki i sztucznej inteligencji, wbudowane w systemy Comarch ERP, usprawniają zarządzanie procesami oraz danymi w firmie. W strefie tej wytłumaczone zostały pojęcia związane z branżami retail i produkcji, takie jak customer experience, omnichannel, Przemysł 4.0. Zaprezentowane zostało również jak Comarch w realizowanych przez siebie projektach implementuje te idee w przedsiębiorstwach klientów.  

Dodatkowo w strefie zaprezentowane są rozwiązania IT do budowania i zarządzania lojalnością klientów, systemy pokazujące obszary automatyzacji w łańcuchu dostaw oraz elektroniczną komunikację z parterami handlowymi i dostawcami. W tym samym miejscu powstała również imitacja Comarch Global Operations Center.

­–  Global Operations Center to miejsce, w którym pracownicy Comarch monitorują stan sieci i infrastruktury klientów, zapewniają natychmiastową reakcję na wszelkie wykryte awarie oraz świadczą usługi Service Desk w wielu językach. Global Operations Center jest jednocześnie pojedynczym punktem kontaktu dla naszych klientów. Zgłaszanie i rozwiązywanie awarii przebiega o wiele sprawniej, ponieważ inżynierowie przejmują nadzór nad całym procesem: od przyjęcia zgłoszenia, przez kontakt z zewnętrznymi dostawcami usług telekomunikacyjnych po końcową analizę zdarzenia i informację zwrotną dla klienta – tłumaczy Dagmara Skomra, manager systemów Comarch ICT.

–  Strefa Innowacji Comarch to jedno z nielicznych tego typu miejsc w Polsce, gdzie w jednej przestrzeni zostały zaprezentowane zaawansowane technologie informatyczne w multimedialny sposób. Przestrzeń została przygotowana z myślą o przedsiębiorcach, którzy często chcą poznać kompletną ofertę Comarch. Teraz mamy do tego bardzo nowoczesne narzędzie. Strefa będzie również otwarta dla uczniów szkół średnich oraz studentów wszystkich kierunków studiów – uzupełnia Gabriela Nadczuk, dyrektor marketingu w sektorze Comarch ERP.

Strefa Innowacji Comarch powstała w siedzibie głównej firmy w Krakowie, przy ulicy Życzkowskiego 33. Oficjalne otwarcie odbyło się 18 września 2019 roku.