ChmuraERP.pl® – odpowiedź na wielowariantowość instalacji oprogramowania ERP.

Zaawansowane systemy ERP posiadają Zintegrowane środowisko rozwoju, aby zapewnić ciągły rozwój funkcjonalności systemu bez wielkiego narzutu kosztów. Generalnie na rynku jest bardzo mało technologii rozwoju tego typu przeznaczonych dla rozwiązań 3 -warstwowych dedykowanych dla pracy w chmurze. Większość systemów ERP dostarczanych w chmurze czyni to za pomocą sztucznie stworzonej 3-ej warstwy jaką jest RDP, która jest znacznie droższa w eksploatacji ponieważ wymaga modelu IaaS.

Okazuje się, że z pośród rodzimych systemów ERP jedynym środowiskiem Zintegrowanym zapewniającym ciągły rozwój zarówno w architekturze 3 warstwowej dla chmury w modelu SaaS i w architekturze 2 warstwowej (z udziałem RDP ) w modelu IaaS jest system GardensERP.

Cienki klient systemu GardensERP pracuje na dowolnym urządzeniu mobilnym i może łączyć się z serwerem aplikacyjnym widocznym jako Web Apps w chmurze Azure (model SaaS). Rozwój czyli dowolna rozbudowa lub zmiana funkcjonalności odbywa się w jednym środowisku zintegrowanym bezpośrednio w bazie danych repozytorium serwera aplikacji. Po zmianie w jednym miejscu od razu mamy efekt na wszystkich warstwach systemu. Zmiana działania jest widoczna zarówno przy użyciu grubego klienta jak i cienkich klientów w systemach Windows , Android , MacOS , ale także w dowolnej przeglądarce internetowej.

GardensERP posiada także grubego klienta zawierającego zarówno jądro wykonawcze aplikacji jak i zintegrowane środowisko rozwoju IDE GardensAM służące do jej rozbudowy. 

Jest mitem, że systemu dostępnego w chmurze nie da się dostosować do indywidualnych potrzeb  klienta. Odpowiedzią są rozwiązania firmy Gardens-Software, która jako jedyny producent dostarcza zintegrowane środowisko rozwoju dedykowane jednocześnie dla konfiguracji on-premise jak i modeli SaaS i IaaS. Dotychczas barierą w dostosowywaniu systemu ERP dostępnego w chmurze do indywidualnych potrzeb była tylko technologia, a nie, jak fałszywie głosi wiele opinii, sposób sprzedawania dostępu do jednego programu jako usługi. Mity głoszą firmy, które budują systemy dla firm w architekturze 2 warstwowej i nie posiadają żadnych nowoczesnych technologii rozwoju. W systemie GardensERP CloudBasic  wprowadzane są dowolne i indywidualne modyfikacje dla klienta. Jest to możliwe i proste tylko wtedy kiedy dostawca usługi posiada zintegrowane środowisko rozwoju zapewniające przechowywanie repozytorium obiektów aplikacji wewnątrz właściwej dla danego klienta bazie danych.

Technologia GardensAM® zapewnia rozwój aplikacji zarówno dla konfiguracji 2 warstwowej (baza danych<->gruby klient) lub 3 warstwowej (baza danych<-> serwer aplikacyjny<->cienki klient ).

Tak więc system GardensERP umożliwia dowolną konfigurację sprzedaży oprogramowania w modelach SaaS, IaaS, PaaS lub on-premise.

www.chmuraerp.pl

 

Konfiguracje systemu Gardens ERP z wykorzystaniem własnej infrastruktury (on-premise):

 

Konfiguracje systemu Gardens ERP z wykorzystaniem modeli chmurowych (SaaS i IaaS):

 

Raźniej w duecie! Asprova APS i Opera MES w firmie produkcyjnej SSC.

W życiu prawie każdej firmy produkcyjnej przychodzi taki moment, w którym liczba zamówień wzrasta do poziomu, w którym  kontrolowanie produkcji, terminowość zamówień i ich realizacja staje się niemożliwa lub/i generuje w firmie chaos. Istnieje przeświadczenie, że prędzej czy później wszystkie zlecenia zostaną zrealizowane, ale nie wiemy, kiedy to nastąpi. Jak wiadomo, klient nie lubi czekać, a brak precyzyjnego określenia terminu dostawy może powodować całkowitą rezygnację z zakupu. Skąd zatem wiedzieć, gdzie leży problem na produkcji i jak temu wszystkiemu sprostać?

Grunt to zdefiniować problem i go rozwiązać

Firmie SCC z Mielca, działającej w obszarze produkcji płyt rozdzielczych oraz paneli sterujących, zależało na zwiększeniu terminowości zamówień, łatwiejszym zarządzaniu kompetencjami oraz skróceniu cyklu produkcyjnego. Ich przykład pokazuje jak za pomocą wdrożenia dwóch, uzupełniających się wzajemnie systemów, można precyzyjnie zaplanować produkcję i osiągnąć wiele korzyści biznesowych – nawet takich, których firma sama się nie spodziewała. SSC zdecydowało się na współpracę z firmą eq system. Jest to firma doradczo-wdrożeniowa, która od 28 lat wspiera przedsiębiorstwa z różnych branż w ciągłym doskonaleniu procesów biznesowych – także produkcyjnych. Na samym początku firma skupia się nie na samym doborze odpowiedniego oprogramowania, ale na dogłębnej analizie funkcjonowania przedsiębiorstwa, procesów wewnętrznych i ustalenia wspólnych celów dla projektu. Tak było i tym razem.

Dedykowane systemy IT

Wprowadzenie pewnych zmian niesie za sobą nie tylko pojedyncze korzyści, ale szereg – często zaskakujących – usprawnień, które powodują, że firma funkcjonuje lepiej, szybciej, optymalniej, a co za tym idzie, efektywniej. W spółce SSC zostały wdrożone dwa, wzajemnie uzupełniające się systemy – Asprova APS oraz Opera MES. To narzędzia, które pozwalają nie tylko zaplanować i monitorować, ale przede wszystkim zoptymalizować produkcję i dostosować ją do technologicznych założeń i celów firmy.

SSC to firma, której specyfika opiera się na dużej liczbie indywidualnych zamówień produkcyjnych. Dzięki systemom Asprova APS oraz Opera MES zwiększyliśmy terminowość zamówień, poprawiliśmy organizację naszej pracy, skróciliśmy czas produkcji, a także jesteśmy w stanie precyzyjnie analizować wydajność naszych zasobów produkcyjnych. Ważnym elementem naszej współpracy z firmą eq system jest także to, że obydwa systemy mają duży potencjał rozwojowy – można je dostosować do specyficznych procesów zachodzących u nas, są intuicyjne w obsłudze i można je zintegrować z innymi systemami. Staliśmy się bardziej wiarygodni w oczach klientów – z łatwością możemy przewidywać terminy realizacji zamówień, a także szybciej definiować źródło ewentualnych opóźnień” – komentuje Andrzej Ziarko, Prezes spółki SSC.

Najważniejsze osiągnięte korzyści z wykorzystania dedykowanych systemów do zarządzania produkcją

Największym wyzwaniem, a zarazem elementem decydującym o wyborze oprogramowania było wdrożenie takiego systemu, który będzie posiadał nie tylko niezbędne funkcjonalności produkcyjne dostosowane do potrzeb przedsiębiorstwa, ale przede wszystkim możliwość integracji z wdrożonym od lat systemem służącym do tworzenia i przechowywania technologii. Wszystkie zamierzone przez firmę cele, a wśród nich m.in.: synchronizacja operacji w procesie produkcyjnym, kontrola postępów w realizacji poszczególnych operacji czy możliwość analizy czynników opóźniających produkcję zostały osiągnięte. Dzięki wdrożeniu systemów Asprova APS i Opera MES, firma SSC osiągnęła następujące korzyści:

  • Dostęp do informacji o terminowości realizacji zamówień klientów, dzięki synchronizacji operacji w procesie produkcyjnym,
  • Optymalizacja poziomu stanów magazynowych dzięki bieżącemu monitorowaniu wykorzystania poszczególnych surowców,
  • Udoskonalenie procesu planowania produkcji oraz poprawa jego efektywności dzięki kontroli postępów w realizacji poszczególnych operacji,
  • Skrócenie cyklu produkcyjnego dzięki analizie wydajności zasobów produkcyjnych jakim są maszyny i pracownicy,
  • Skrócenie czasu planowania produkcji dzięki swobodnemu dostępowi do informacji na temat bieżącego stanu produkcji,
  • Przejrzystość terminu realizacji zamówień dzięki możliwości analizy czynników opóźniających produkcję,
  • Poprawa jakości rejestracji produkcji dzięki wykorzystaniu informacji o statusie pracy operatorów,
  • Wykorzystanie informacji o datach w procesie zakupowym, dzięki odpowiedniemu planowaniu i określeniu partii dostaw,
  • Kontrola stanów magazynowych dzięki możliwości bilansowania potrzeb produkcyjno-zakupowych.

Merytoryczne wsparcie

Wybór odpowiednich systemów wiąże się nie tylko z decyzją “jakie oprogramowanie wybrać”. To także wybór odpowiedniej firmy, która w należyty sposób wdraża te systemy w przedsiębiorstwie. eq system to firma, która na każdym etapie współpracy przekazuję swoją wiedzę podczas prowadzonych warsztatów i konsultacji w taki sposób, aby w przyszłości umożliwiała ona samodzielny rozwój systemu przez jego użytkowników. Rzeczowa i terminowa analiza przedwdrożeniowa pomogła firmie SCC idealnie dopasować obydwa systemy do swoich potrzeb, a samo wdrożenie przełożyło się na szybkie uzyskanie założonego celu, jakim jest optymalizacja zachodzących w firmie procesów produkcyjnych zgodnych z wypracowaną wcześniej technologią.

www.eqsystem.pl

Elektroniczna obsługa zasobów geodezyjnych w województwie opolskim

Comarch podpisał umowę ze Starostwem Powiatowym w Opolu na dostawę systemu informatycznego  w ramach projektu „E-usługi cyfrowych zasobów geodezyjnych i kartograficznych województwa opolskiego”. Wdrażany system w ramach Centrum Usług Wspólnych udostępni wszystkim powiatowym oraz wojewódzkiemu Ośrodkowi Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej 18 e-usług do obsługi Państwowego Zasobu Geodezyjnego i Kartograficznego w tym obsługę geodetów, rzeczoznawców, komorników oraz projektantów. Dodatkowo oprogramowanie pozwoli na usprawnienie zarządzanie rejestrami w gospodarce przestrzennej.  

System zostanie uruchomiony w przeciągu 12 miesięcy od podpisania umowy. Do projektu zostaną podłączone wszystkie starostwa powiatowe województwa opolskiego oraz urząd marszałkowski.

W ramach kontraktu zostanie wdrożona platforma Comarch ERGO, która umożliwi budowę portalu Centrum Usług Wspólnych dla województwa opolskiego. Dzięki tej usłudze obywatele oraz pracownicy urzędów będą mogli składać wnioski o udostępnienie zasobów z wszystkich Powiatowych i Wojewódzkiego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej województwa opolskiego, a także zgłaszać planowane prace geodezyjne i kartograficzne. Dodatkowo platforma umożliwi sporządzanie i wydawanie dokumentów planistycznych oraz decyzji lokalizacyjnych. System będzie dostępny z poziomu przeglądarki internetowej.

Z e–usług, świadczonych w ramach zbudowanej platformy, będą mogli korzystać również mieszkańcy, przedsiębiorcy, geodeci, rzeczoznawcy i projektanci, a także pracownicy urzędów gmin z województwa opolskiego.

Umowa  została podpisana 4 lipca, a jej całkowita wartość wynosi ponad 6,2 mln złotych brutto. 

Więcej informacji o Comarch:
Comarch został założony w 1993 roku w Krakowie, w Polsce. Prowadzi projekty dla czołowych marek z Polski i świata w najważniejszych sektorach gospodarki m.in.: telekomunikacji, finansach, bankowości i ubezpieczeniach, handlu i usług, infrastruktury IT, administracji publicznej, przemyśle, ochronie zdrowia oraz w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw. Z  usług Comarch skorzystało kilkadziesiąt tysięcy światowych marek w ponad 100 krajach na 6 kontynentach m.in.: Heathrow Airport, BP, Carrefour, Heineken, Goodyear, Pepsi, Vodafone, T-Mobile, Telefónica, E-Plus, KPN czy  MTS, BNP Paribas Fortis, Alior Bank SA (Carlo Tassara Group), Allianz, Aviva, AXA, Banque Populaire des Alpes,BRE Bank,BZ WBK (Grupa Santander), CitiFinancial (Citigroup), Delta Lloyd Life, Deutsche Bank PBC, ING Insurance. 
Zajmuje wysokie pozycje w rankingach analityków IT m.in.: Gartnera, Truffle 100, TOP 200 „Computerworld”, IDC, Polskiej Akademii Nauk, EU Industrial R&D Investment Scoreboard. Corocznie Comarch inwestuje środki o wartości ok. 15 proc. przychodów  w projekty innowacyjne. W 2018 roku nakłady na prace R&D wyniosły 181 mln zł. Obecnie zatrudnia ponad 6 000 ekspertów, w 93 biurach w 33 krajach od Japonii przez Europę aż po Chile
www.comarch.pl 

DSR aktywnie działa na zagranicznych targach, dzięki projektowi Internacjonalizacja innowacyjnej polskiej marki produktowej DSR 4FACTORY.

DSR S.A., wrocławska firma IT wspierająca swoimi usługami i produktami efektywność przedsiębiorstw produkcyjnych, bierze udział w trwającym projekcie „Internacjonalizacja innowacyjnej polskiej marki produktowej DSR 4FACTORY”, i dzięki temu rozszerza zasięg działania na rynki zagraniczne.

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój na lata 2014-2020. Głównym celem projektu jest umiędzynarodowienie nowatorskiej polskiej marki produktowej DSR 4FACTORY, a także wzrost konkurencyjności firmy DSR, poprzez rozszerzenie działalności eksportowej oraz zwiększenie skali i zasięgu innowacyjnych usług firmy na rynkach zagranicznych.

Harmonogram projektu zakłada wyjazdy na 3 zagraniczne wydarzenia targowe oraz na misję gospodarczą. Dwa pierwsze wyjazdy odbyły się w maju i czerwcu tego roku w Stanach Zjednoczonych. Oba wydarzenia miały miejsce w Santa Clara, w stanie Kalifornia. Pierwsze targi – Internet of Things World, odbyły się w dniach 13 – 16 maja 2019 roku. IoT World łączy ze sobą kluczowe branże, wykorzystujące najnowsze technologie oraz strategiczne działanie, w oparciu o Internet Rzeczy. To największe tego typu wydarzenie w Ameryce Północnej, gdzie w jednym miejscu można było spotkać ponad 300 wystawców i start-upów oraz ponad 12,500 odwiedzających z całego świata. Drugie targi – CloudEXPO odbyły się w dniach 24 – 26 czerwca. 23. edycja międzynarodowej konferencji Cloud Computing EXPO to jedno z największych tego typu wydarzeń na świecie, łącząca liderów i pasjonatów świata technologii w rozważaniach na temat transformacji cyfrowej. 

Podczas obu minionych wydarzeń DSR prezentowała, na specjalnie przygotowanym stoisku, markę DSR 4FACTORY – czyli pakiet nowoczesnych narzędzi IT i usług informatycznych, umożliwiających firmom produkcyjnym obniżenie kosztów oraz zwiększenie produktywności. Zarówno targi IoT World, jak i Cloud EXPO cieszyły się dużym zainteresowaniem wystawców, zaproszonych ekspertów oraz osób odwiedzających stoiska. Pobyt w samym sercu Doliny Krzemowej, na tego typu wydarzeniach, to dla firmy DSR duża dawka doświadczeń, nowe kontakty biznesowe i poszerzenie horyzontów współpracy o rynki zagraniczne. 

Kolejnym wyzwaniem i kierunkiem będzie Izrael, gdzie we wrześniu odbędą się targi DLD Tel Aviv Innovation Festival. Na wrzesień jest również planowana wyjazdowa misja gospodarcza do USA, wieńcząca całość projektu. Przedstawiciele DSR będą wówczas mieli możliwość spotkania się z firmami produkcyjnymi zza oceanu i prowadzenia rozmów o wspólnych działaniach wspomagających efektywność produkcji. 

Szczegóły o wszystkich opisanych wydarzeniach oraz o samym projekcie można znaleźć na stronie: https://www.dsr.com.pl/aktualnosci/ oraz na profilach DSR w mediach społecznościowych.