Ochrona Wartości Intelektualnej i Komercjalizacja

CASE STUDY

NAZWA PRZEDSIĘBIORSTWA

Centrum Transferu Technologii działające w ramach
Akademii Górniczo Hutniczej w Krakowie 

PROFIL DZIAŁALNOŚCI

Wsparcie procesów komercjalizacji i transferu innowacyjnych technologii i wiedzy.

ZAKRES WDROŻENIA

Wdrożenie systemu VENDO.ERP.

DANE DOSTAWCY

CFI Systemy Informatyczne Sp. z o.o.

ul. Piotra Trębacza 18B

31-436 Kraków

+48 (12) 432 30 90

biuro@cfi.pl

https://www.cfi.pl/

OPIS WDROŻEŃ

Klient

To Centrum Transferu Technologii działające w ramach Akademii Górniczo Hutniczej w Krakowie. Do jego zadań należy komercjalizacja wynalazków , ochrona własności intelektualnej a także prowadzi aktywne działania mające na celu prywatyzację wyników badań naukowych prowadzonych na wszystkich wydziałach uczelni. Dział Ochrony Własności Intelektualnej CTT AGH, zajmuje się sporządzaniem dokumentacji zgłoszeniowej (zawierającej opis, zastrzeżenia, skrót opisu). Wykonywana jest ona w oparciu o materiały dostarczone przez twórców wynalazku, konsultacje z twórcami oraz własne poszukiwania rzeczników w literaturze patentowej. Dokumentacja wysyłana do Urzędu Patentowego RP, jest przygotowywana zgodnie z jego wymogami. W ramach CTT AGH prowadzony jest również Inkubator Innowacyjności 2.0. Projekt “Inkubator Innowacyjności 2.0”, który ma na celu promocję osiągnięć naukowych, rozwój innowacyjności oraz wzmocnienie współpracy między środowiskiem naukowym a biznesem. Projekt ten realizowany jest na Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie w ramach konsorcjum ze Spółką Celową INNOAGH Sp. Z o.o. Liderem projektu jest AGH.

Wyzwanie

Obecnie rynek stawia przed uczelniami nowe wyzwania. Zmieniające się czynniki gospodarcze i ekonomiczne sprawiają, że tylko wysoka efektywność procesów i działań biznesowych może zapewnić Centrum Transferu Technologii możliwość funkcjonowania i rozwoju. Zastosowanie nowoczesnych technologii informatycznych wspierających i modelujących procesy zarządzania posiada znaczący wpływ na efektywność i zyskowność, a wdrożenie zintegrowanego informatycznego systemu zarządzania przynosi istotne i wymierne korzyści, przyczyniające się do osiągnięcia sukcesu. Klient potrzebował przede wszystkim kompleksowego, nowoczesnego rozwiązania dopasowanego do specyfiki działania uczelni wyższej. Rozwiązania obsługującego szereg zróżnicowanych procesów począwszy od ochrony własności intelektualnej, obsłudze opłat patentowych, rozliczeń z twórcami, aż do szeregu zadań pomocniczych związanych z transferem technologii.

Wybór celów

CTT AGH poszukiwało dostawcy takiego rozwiązania informatycznego, które integrowałoby niezbędne funkcjonalności w jednym systemie, a dodatkowo, którego wdrożenie byłoby możliwe w konkretnie wyznaczonym czasie. Złożona oferta przez CFI Systemy Informatyczne zakładała wdrożenie systemu VENDO.ERP w wyznaczonym terminie z jednoczesnym uwzględnieniem konieczności jego dostosowania do indywidualnych potrzeb i oczekiwań określonych przez klienta.

Wdrożenie

Wdrożenie rozpoczęto od dokładnej analizy potrzeb CTT AGH i na jej podstawie określono podstawowe cele wdrożenia. Kolejnym etapem projektu było przygotowanie systemu VENDO.ERP do pełnej rejestracji zgłaszanych dóbr niematerialnych wraz z określeniem kluczowych dla dalszego procesu parametrów (takich jak: typ dobra, czy powiązani naukowcy). Następnie uruchomiono portal dla twórców oraz rzeczników patentowych, aby w ten sposób odciążyć pracowników CTT i usprawnić proces rejestracji dobra. Ostatnim krokiem było uruchomienie obsługi inkubatora oraz procesów pomocniczych dla transferu technologii. Wszystkie zaplanowane prace wdrożeniowe, uruchamianie kolejnych modułów i szkolenia pracowników klienta zostały przeprowadzone i zakończone zgodnie z przyjętym harmonogramem.

Korzyści

  • System VENDO.ERP pozwala na w pełni automatyczne generowanie harmonogramów opłat patentowych;
  • Zautomatyzowano i uproszczono rozliczenia ze wszystkimi twórcami;
  • VENDO.ERP umożliwiło wyszukiwanie wśród firm współpracujących z Centrum Transferu Technologii potencjalnych szans komercjalizacji;
  • Uproszczono proces rejestracji dobra niematerialnego przy jednoczesnym zagwarantowaniu jego poprawnego przebiegu;
  • Zlikwidowano możliwość pominięcia terminu obowiązkowych opłat patentowych;
  • Ułatwiono planowanie budżetów dla jednostek objętych projektem.

Zobacz profil firmy CFI Systemy Informatyczne Sp. z o.o. w bazie systemów IT:

https://katalog.bpc-guide.pl/szukaj/producent/125

Qlik Sense DO WIZUALIZACJI WSZYSTKICH DANYCH W VENDO.ERP

Dzięki temu, pozwala nam na lepsze zrozumienie danych, które pokazujemy, szybciej eksplorować i szybciej wyciągać wnioski.

Qlik® Sense współpracuje z VENDO.ERP i korzysta ze wszystkich danych zawartych zarówno w systemie, w plikach czy innych bazach danych i co najważniejsze skutecznie je łączy. Qlik® Sense z VENDO.ERP to analityczne, elastyczne środowisko, które sam/a możesz dostosować pod swoje potrzeby biznesowe z pełną integracją i optymalizacją zarządzania.Qlik Sense w VENDO.ERP

Qlik® Sense w VENDO.ERP to:

  • współpraca i lepsze decyzje,
  • szybka prezentacja,
  • pełna dostępność i komfort,
  • elastyczność,
  • pełne dostosowanie,
  • zaawansowana integracja i optymalizacja,
  • centralne zarządzanie
  • skalowalność.

Jedna aplikacja Qlik® Sense z VENDO.ERP i wszystkie dane sprzedażowe w zasięgu ręki.

Sprawdź  https://www.cfi.pl/qlik-sense/

VENDO.ERP to intuicyjne, w pełni komplementarne rozwiązanie pozwalające zarządzać firmą w sposób kompleksowy. Organizuje procesy biznesowe realizowane zarówno w obszarze operacyjnym – produkcja, logistyka, sprzedaż, jak i w działalności pomocniczej – księgowość, personel, raportowanie, analizy, serwis, CRM.

S&T potwierdza swoje kompetencje w obszarze usług serwisowych rozwiązań Hitachi Vantara w Polsce

S&T po raz trzeci została uhonorowana tytułem najlepszej w Polsce firmy serwisowej Hitachi Vantara. Producent ponownie docenił profesjonalizm i zaangażowanie integratora w rozwiązywanie problemów technicznych oraz wysoki poziom doradztwa w zakresie obsługi  eksploatowanych urządzeń.

Budowa i utrzymanie kluczowej infrastruktury IT to jeden z podstawowych obszarów działalności S&T. Firma dzięki długoletniej współpracy partnerskiej z Hitachi Vantara łączy swoje doświadczenie w zakresie implementacji i utrzymywania systemów do przechowywania danych, z zapewnieniem najkorzystniejszych warunków zakupu sprzętu. S&T świadczy usługi utrzymaniowe dla szerokiego spektrum urządzeń Hitachu Vantara w Polsce. Integrator zatrudnia certyfikowanych inżynierów w zakresie instalacji i serwisowania macierzy dyskowych (Enterprise i Midrange), przełączników sieci SAN, głowic NAS oraz archiwów cyfrowych HCP (Hitachi Content Platform).

– Na tytuł najlepszego partnera serwisowego Hitachi systematycznie pracujemy od blisko 20 lat. Nasz zespół serwisowy ma pod swoją opieką ponad 120 urządzeń, z których korzystają największe banki, spółki ubezpieczeniowe i instytucje publiczne. Gwarantowany przez nas czas naprawy w przypadku awarii nie przekracza 4 godzin, co jest jednym z najlepszych parametrów serwisowych w kraju– mówi Wojciech Gliniecki, Infrastructure Director S&T w Polsce.

S&T jest autoryzowanym partnerem serwisowym Hitachi od 2001 i pierwszą w Polsce firmą, która  otrzymała status takiego partnera.Integrator świadczy usługi  serwisowe w trybie 24/7/365, a sieć 13 biur regionalnych umożliwia dojazd do każdej lokalizacji w kraju w ciągu 2 godzin od momentu zgłoszenia awarii. Firma udostępnia wykwalifikowanych specjalistów IT, zapewnia informatyczną opiekę użytkownikom końcowym, a także zajmuje się serwisem urządzeń. W strukturach S&T pracuje doświadczony zespół inżynierów odpowiadający zarówno za lokalne, jak i międzynarodowe umowy utrzymaniowe.

W 2017 r.  S&T  otrzymała także  nagrodę Gold Partner Hitachi w regionie CEE. Tegoroczny tytuł najlepszej firmy serwisowej w Polsce,  jest kolejnym wyróżnieniem potwierdzającym wysokie kompetencje serwisowe i jakość dostarczanych usług wdrożeniowych. Integrator został uhonorowany tą nagrodą także w latach 2013 i 2016.

Horseware Ireland kuje sukces z Infor M3

LONDYN –  2 lipca 2019 – Infor, wiodący dostawca aplikacji biznesowych działających w chmurze i specjalizowanych dla różnych branż, poinformował, że czołowy producent produktów jeździeckich i przeznaczonych dla zwierząt domowych, Horseware Ireland, z powodzeniem zakończył globalne wdrożenie Infor M3. Platforma ERP pomoże zagwarantować, że odpowiednie narzędzia i możliwości znajdą się w rękach pracowników Horseware Ireland, dzięki czemu będą mogli zagwarantować lepszą jakość obsługi swoim partnerom i klientom. Jednocześnie większa efektywność i widoczność operacji w całej korporacji – w Irlandii, Stanach Zjednoczonych, Kambodży i Chinach – ma stworzyć możliwości wprowadzania innowacji produktów zgodnie z etosem producenta specjalistycznego.

Oferując tak różnorodną mieszankę produktów, która obejmuje akcesoria dla koni i psów, odzież i akcesoria dla kobiet, mężczyzn i dzieci, oraz gamę produktów terapeutycznych zaprojektowanych dla koni, Horseware Ireland wymagało elastycznego i skalowalnego systemu, ułatwiającego wprowadzanie nowej oferty zgodnie z wymaganiami rynku. Poprzednie systemy firmy uległy znacznym modyfikacjom, były różne w różnych lokalizacjach i wymagały wielu ręcznych interwencji, co pogarszało produktywność i wydajność.

Horseware Ireland wybrało system Infor kierując się możliwościami skalowania, dopasowaniem do branży odzieżowej i nowoczesnym interfejsem aplikacji. Ponieważ firma korzystała już z produktu Infor, wymagania dotyczące szkoleń i migracji danych były jeszcze łatwiejsze w zarządzaniu i umożliwiły zespołowi na szybsze działanie.

„Od momentu powstania w 1985 r., Horseware Ireland nieustannie wprowadzała różne innowacje i inwestowała w najnowszą technologię, aby wspierać rozwój i odnosić sukcesy na rynku produktów jeździeckich”, komentuje Alan O’Neill, IT Manager, Horseware Ireland. „Dostarczanie wysokiej jakości produktów w połączeniu z wyjątkowym doświadczeniem jest nieodłącznym elementem naszej wizji. Wspierana przez partnerów takich jak MRC UK, BEC S.I., Millersoft, Glantus, Vince i Cashbooks, platforma Infor personalizuje doświadczenie użytkownika, pozwalając nam zautomatyzować więcej procesów i zwiększyć produktywność, lepiej kontrolować alokację towarów do partnerów i klientów, wzmacniając ich zaangażowanie”.

„Firmy modowe żyją lub umierają w zależności od doświadczenia marki, którą oferują, szczególnie w sektorach niszowych”, komentuje Simon Niesler, starszy wiceprezes i dyrektor generalny Infor Western Europe. „W coraz bardziej wymagającym i zmieniającym się świecie strategie zorientowane na klienta muszą być wspierane przez zintegrowaną, specjalizowaną dla branży technologię do zarządzania produktami, zapewniającą produktywność i spełniającą oczekiwania klientów i zapewniającą istotną przewagę nad konkurencją”.

 

O firmie Infor

Infor tworzy specjalizowane branżowo oprogramowanie dla biznesu, udostępniane m.in. w technologii chmury. Firma zatrudnia 16 500 pracowników i obsługuje ponad 68 000 klientów w ponad 170 krajach. Rozwiązania Infor są tworzone z myślą o rozwoju. Więcej informacji na stronie http://pl.infor.com/.

Źródło: Infor

W Polsce system Infor M3 jest od wielu lat dystrybuowany i wdrażany przez polskiego partnera Infor – iPCC Sp. z o.o. (www.i-pcc.pl).