Automatyczne pozyskiwanie danych i wiedzy.

Właściwy sposób pozyskiwania i gromadzenia danych z zasobów produkcyjnych to kluczowy element umożliwiający efektywne zarządzanie procesem produkcyjnym oraz podejmowanie szybkich i trafnych decyzji. Podstawowe kryteria właściwego pozyskiwania danych to ich wiarygodność oraz udostępnianie na tyle szybko aby mogły być wykorzystane w procesie decyzyjnym. Spełnienie ww. kryteriów jest możliwe dzięki zautomatyzowaniu procesu pozyskiwania danych oraz ograniczeniu czynnika ludzkiego realizacji tego procesu.

System EDOCS firmy Żbik realizuje ww. wymagania dzięki odpowiedniej architekturze, będącej synergicznym połączeniem rozwiązań z obszaru automatyki przemysłowej i ICT. Synergia ww. rozwiązań pozwala na automatyzację procesu gromadzenia danych produkcyjnych. poprzez integrację z systemami sterowania maszyn. Automatyczna rejestracja danych z maszyn umożliwia rejestrację danych nieobarczonych błędem ludzkim oraz raportowanie danych produkcyjnych w czasie rzeczywistym.

 

Dodatkowe korzyści wynikające z automatycznego pozyskiwania danych, które zapewnia system EDOCS to również:

  • udostępnianie na bieżąco na stronie www informacji o stanach stanowisk/linii produkcyjnych, np. produkcja, postój, awaria, przezbrojenie, itp.;
  • automatyczne wyznaczanie i udostępnianie na stronie www struktury czasu pracy stanowisk produkcyjnych tj. czasy trwania stanów produkcja/postój z podaniem przyczyn oraz informacje o realizowanych zleceniach, pracujących operatorach, itd.;
  • automatyczne wyznaczanie wskaźników KPI, np. OEE (Overall Equipment Effectiveness);
  • automatyczne odkrywanie wiedzy z danych gromadzonych w systemie i informowanie
    o przyczynach korzystnych, jak i niekorzystnych sytuacji, np. spadku/wzrostu wydajności, wystąpieniu problemów jakościowych, itp.;
  • realizacja Predykcyjnego Utrzymania Ruchu za pomocą modułu EDOCS PdM i nadzorowania procesu technologicznego za pomocą EDOCS PCM;
  • zwiększanie efektywności realizacji procesów i redukcja kosztów.

 

Dzięki integracji oprogramowania MES i ERP, automatycznie zarejestrowane w systemie EDOCS dane są na bieżąco przesyłane do systemu ERP – przykładem są dane na temat postępu realizacji zleceń produkcyjnych wraz z czasem pracy operatorów. Z systemu ERP do systemu MES są przekazywane informacje o zaplanowanych zleceniach produkcyjnych wraz z ich parametrami technologicznymi, co umożliwia systemowe egzekwowanie realizacji harmonogramów produkcyjnych bezpośrednio na hali fabrycznej.

Firma Żbik – Twój Partner w drodze do Przemysłu 4.0

 

Brighteye podkreśla, w jaki sposób pomaga klientom zyskać i utrzymać impet biznesowy.

Brighteye NV, wiodący dostawca oprogramowania do zarządzania operacjami produkcyjnymi (MOM), ogłosił niedawno poważny rebranding, aby odzwierciedlić dramatyczną ewolucję środowiska produkcyjnego i zwiększyć nacisk firmy na dostarczanie rozwiązań MOM, które zapewniają klientom znaczące wyniki biznesowe. W ramach rebrandingu oprogramowanie MOM firmy Brighteye zostało przemianowane na Momentum, a firma uruchomiła przeprojektowaną i rozbudowaną stronę korporacyjną – www.brighteye.be. Firma będzie nadal działać pod nazwą Brighteye.

Założona w 2003 roku firma Brighteye zapewnia modułowe i kompleksowe rozwiązanie programowe, które obejmuje najnowocześniejsze zarządzanie operacjami produkcyjnymi, system planowania produkcji oraz możliwości systemu zarządzania magazynem. Dzięki obecności w Belgii, Francji, Hiszpanii, na Ukrainie, w Polsce i Rosji, Brighteye obsługuje obecnie ponad 100 klientów w całej Europie.

Lieven Decorte, CEO Brighteye, powiedział: „W ciągu ostatnich szesnastu lat rynek cyfrowych technologii produkcji znacznie się zmienił. Dzisiaj nasi klienci mniej koncentrują się na nowościach w konkretnych możliwościach technologicznych, a bardziej na tym, jak mogą wykorzystać te możliwości w celu optymalizacji operacji produkcyjnych i zwiększenia wydajności biznesowej. ”

„Zauważyliśmy również zmianę w podejściu firm do wdrożeń nowych technologii” – dodaje Decorte. „Firmy nie są już zainteresowane projektami, które nie mają ściśle określonego zakresu, harmonogramu i kosztów. Ponadto większość naszych klientów woli współpracować z integratorami, którzy mają głębokie doświadczenie zarówno w obszarze technologii wytwarzania, jak i konkretnej branży klienta. Właśnie dlatego Brighteye rozwinęło globalną sieć zdolnych i zaufanych partnerów integracyjnych, którzy mogą pomóc naszym klientom w korzystaniu z technologii Brighteye w celu optymalizacji ich operacji produkcyjnych ”.

W odpowiedzi na ewolucję potrzeb i oczekiwań klientów, Brighteye przyjmuje holistyczne i przemyślane podejście do projektów doskonalenia MOM, które ma na celu umożliwienie firmom uzyskania i utrzymania tempa produkcji. Podejście Bright Way opiera się na długoletnich sukcesach dzięki projektom udoskonalania MOM dla firm każdej wielkości, w wielu branżach i we wszystkich rodzajach produkcji – dyskretnych, okresowych i ciągłych. Podejście Bright Way wykorzystuje trzy podstawowe komponenty – platformę oprogramowania Momentum, metodologię wspólnego wdrażania Brighteye oraz produktywne partnerstwa z klientami i partnerami integracyjnymi.

Lieven Decorte podkreślił, że rebranding, choć znaczący, nie stanowi zmiany w misji, wartościach ani wartościach Brighteye. „Od kilku lat stosujemy podejście The Bright Way” – zauważył. „Zawsze było częścią naszego DNA – po prostu nie mieliśmy na to konkretnej nazwy. Ten rebranding umożliwi nam wyraźniejsze i efektywniejsze przekazywanie korzyści, które przynosimy klientom. ”

 

Aktualizacja Systemu Basic MES od RAION SOFTWARE.

Raion Software to firma, której twórcy postawili przed sobą zadanie poprawienia wydajności i szybkości pracy w zakładach przemysłowych. Te cele osiągamy za pomocą nowoczesnych rozwiązań technologicznych.

System Basic MES to system przeznaczony do bieżącego nadzorowania i zarządzania produkcją. Umożliwia monitorowanie procesu produkcyjnego w czasie rzeczywistym, przy jednoczesnej wizualizacji kluczowych wskaźników eksploatacyjnych (OEE, KPI).

Przejrzyste przedstawienia aktualnego stanu maszyn, przy jednoczesnym dostępie do niezbędnych informacji, pozwala natychmiastowo reagować na pojawiające się problemy produkcyjne.

Na przestrzeni ostatnich miesięcy System Basic MES został odświeżony pod względem wizualnym. Poniżej przedstawione zostały funkcje wraz z podziałem na poszczególne moduły:

  1. Wybrane funkcjonalności Systemu Basic MES
  • Śledzenie w czasie rzeczywistym parku maszynowego
  • Pomiar i wizualizacja aktualnego stanu maszyny i osiąganych wskaźników OEE
  • Tworzenie i aktualizacja planu produkcyjnego
  • Powiadamianie użytkowników systemy o bieżących procesach, stopniu wykorzystania maszyn i przyczynach przestojów
  • Wykrywanie i kategoryzowanie przestojów, awarii, zapewniając natychmiastową komunikację między stanowiskami
  • Rejestracja aktualnego etapu realizacji produkcji (czas rozpoczęcia/zakończenia, zaplanowana/wykonana ilość, faktyczny odrzut, OEE: dostępność, wydajność, jakość)
  1. Planowanie Pracy

Oferowany system umożliwia zdefiniowanie i aktualizacje planu produkcyjnego:

  • wybór realizowanego zlecenia z wcześniej utworzonej bazy produktów
  • czas trwania zmiany
  • ID zlecenia/produktu
  • planowana ilość produkcji
  • czas produkcji zlecenia
  • planowanie operatorów
  • planowanie przerw i prac technicznych

System dodatkowo ma możliwość automatycznego generowania planu pracy, bezpośrednio z nadrzędnego systemu planowania (APS), systemu ERP lub bezpośrednio z arkusza kalkulacyjnego EXCEL.

  1. Rejestracja Produkcji (MES)

Każde zlecenie produkcyjne jest raportowane przez operatora. System dostarcza bieżących informacji o aktualnym etapie realizacji zlecenia wskazując:

  • Maszynę/linię produkcyjną, na której realizowana była produkcja
  • Czas rozpoczęcia i zakończenia zlecenia
  • Zaplanowaną i wykonaną ilość
  • Odrzut
  • Współczynniki OEE/TEEP/KPI

  • System umożliwia wyświetlenie przebiegu produkcji na osi czasu Timeline

  • System monitoruje i wizualizuje stany pracy maszyny

  • Funkcja POMIARY pozwala śledzić i kontrolować aktualny proces produkcyjny wraz z wizualizacją niezbędnych danych technologicznych: temperatura, ciśnienie, prędkość, posuw, obroty i inne

  • Funkcja LOGI pozwala na zestawienie w widoku tabelarycznym informacji o przebiegu procesu, czasie rozpoczęcia właściwego programu i wykorzystywanego narzędzia w procesie obróbki

  1. Moduł Andon

Moduł sygnalizujący problem na linii produkcyjnej:

ASADA DZIAŁANIA – zgłoszenie problemu produkcyjnego i automatyczne powiadomienie działu utrzymania ruchu o zakłóceniu

ZASADA DZIAŁANIA – podjęcie działania przez służby UR i usunięcie zakłócenia

  1. Pomiar czasu reakcji

Każde zgłoszenie pracownika produkcji  jest rejestrowane i archiwizowane przez system, a także dostępne do późniejszej analizy. Na podstawie czasu trwania przestoju, możliwa jest ocena reakcji personelu odpowiadającego za utrzymanie produkcji.

  1. Moduł OEE/KPI

Moduł OEE pozwala na monitoring w czasie rzeczywistym maszyn lub stanowisk produkcyjnych. Umożliwia rejestrację ich wydajności z jednoczesną wizualizacja kluczowych danych w postaci graficznej.

Podłączenie maszyn i linii produkcyjnych do systemu, umożliwia pobieranie istotnych informacji o ich stanie oraz tempie pracy  sposób ciągły.

  1. Moduł Komunikaty

System umożliwia cykliczne wyświetlanie krótkich filmików lub zdjęć:

  • Instrukcje montażu i pracy
  • Zasady BPH
  • Zasady i procedury postępowania

  1. Moduł Powiadomienia

W celu lepszej wymiany informacji pomiędzy uczestnikami procesu system oferuje zastosowanie systemu przywoławczego. System komunikuje ze sobą urządzenia transportu wewnętrznego. Dzięki takiemu rozwiązaniu np.  linia produkcyjna może automatycznie wezwać wózek paletowy lub widłowy, aby odebrał gotowe produkty lub przywiózł materiały.

RAION SOFTWARE Sp. z o.o.
Adres: 61-005 Poznań, Główna 10
Strona: www.raion.net.pl
E-mail: biuro@raion.net.pl

IFS wyprzedza tradycyjnych dostawców aplikacji, odnotowując wzrost przychodów z licencji o 47% i wzrost przychodów netto o 23%

IFS odnotowuje wzrost wyższy niż 20% przez sześć kwartałów z rzędu i staje się liderem rynku rozwiązań do zarządzania serwisem w terenie po przejęciu spółki Astea

IFS, globalny dostawca oprogramowania dla przedsiębiorstw, opublikował swoje wyniki finansowe za III kwartał 2019 roku oraz dotychczasową część roku 2019, kończącą się 30 września 2019 r.

Dzięki imponującemu 23-procentowemu wzrostowi przychodów netto narastająco od początku roku firma IFS po raz kolejny osiągnęła wynik trzy razy lepszy od średniej rynkowej. Ostatnie wyniki finansowe IFS potwierdzają zdolność firmy do odbierania dotychczasowym dostawcom udziału w rynku i przyciągania klientów dzięki zapewnianiu im długoterminowych korzyści z rozwiązań IFS.

„Szósty kolejny kwartał wzrostu przewyższającego 20% dobitnie świadczy o sukcesie naszej transformacji biznesowej” — powiedział Darren Roos, prezes zarządu i dyrektor generalny IFS. „W ciągu ostatnich 18 miesięcy przeszliśmy gruntowne zmiany — od globalnie pofragmentowanego przedsiębiorstwa do szybko ewoluującej organizacji działającej w skali całego świata. A przez cały ten czas nigdy nie straciliśmy z oczu naszej głównej zasady, jaką jest zapewnianie naszym klientom jak najlepszych doświadczeń”.

Opowiadając o tym, co wciąż wyróżnia firmę IFS na tle jej konkurentów z branży, Darren Roos podsumował: „Zanotowany przez nas wzrost nie wynika z uzyskiwania przychodów od naszych dotychczasowych klientów poprzez taktyki, takie jak audyty zgodności. Wręcz przeciwnie — połowę naszych przychodów uzyskujemy z licencji od nowych klientów. Uważam, że to najlepiej świadczy o naszej zdolności do prześcignięcia większych, typowych dostawców, a chcemy to osiągnąć dzięki oferowaniu tego, czego nie ma konkurencja, czyli elastyczności wyboru i realnych korzyści dla klienta”.

Constance Minc, dyrektor finansowy IFS, dodała: „W trzecim kwartale każda pozycja przychodów odnotowała dwucyfrowy wzrost, co świadczy o tym, że mamy jasną wizję ukierunkowaną na rozwój. Aby przygotować się na przyszłość — oraz osiągnąć nasz cel, jakim są przychody w wysokości 1 mld USD w 2021 roku — niedawno przeprowadziliśmy najważniejszy projekt informatyczny w całej naszej historii. Obecnie, dzięki wyjątkowej przejrzystości i elastyczności biznesowej, jesteśmy w stanie szybko dostosowywać się do wahań rynkowych w każdym z segmentów naszej działalności, aby zapewnić sobie stały wzrost i rentowność”.

W ostatnich kwartałach firma IFS udowodniła, że jej klientów zajmujących wysoką pozycję w pięciu kluczowych branżach przyciąga zdolność firmy do oferowania rozwiązań, które są szybkie do wdrożenia i łatwe w użyciu. Nowi klienci, którzy dołączyli w III kwartale, to m.in. producent silników lotniczych Rolls-Royce, pionierski producent sprzętu kriogenicznego Cryostar, międzynarodowy producent plastiku Primo oraz drużyna SportPesa Racing Point Formula One.

Najważniejsze dane finansowe i operacyjne za III kw. i narastająco od początku roku (styczeń–wrzesień) 2019:

  • Przychody z usług chmurowych IFS (z pominięciem WorkWave) od początku roku wzrosły o 61% w porównaniu z tym samym okresem w 2018 r.
  • Przychody netto od początku roku wyniosły 4 558 mln SEK (485 mln USD), co stanowi wzrost o 23% w porównaniu z tym samym okresem w 2018 r.; przychody netto w III kw. wzrosły o 21%
  • Przychody z licencji narastająco od początku roku wzrosły o 47% w porównaniu z tym samym okresem w 2018 r.; przychody w III kw. wzrosły o 45%
  • Na strategicznych rynkach rozwojowych IFS również nastąpił dwucyfrowy wzrost przychodów z licencji — w sektorze lotnictwa i obrony wzrosły one o 41%, a w obszarze zarządzania obsługą serwisową o 66% (obie wartości narastająco od początku roku)
  • Zysk EBITDA narastająco od początku roku wzrósł o 41% w porównaniu z tym samym okresem w 2018 r.

Przychody te dowodzą zdolności IFS do prześcignięcia dostawców klasycznych rozwiązań nie tylko na bardziej tradycyjnych rynkach, takich jak planowanie zasobów przedsiębiorstwa (ERP), lecz także w najszybciej rozwijającym się segmencie oprogramowania do zarządzania serwisem, dzięki niedawnemu przejęciu firmy Astea. W jego wyniku IFS obsługuje obecnie w tym obszarze 8000 klientów, a ich liczba wciąż rośnie.

Firma IFS była ostatnio również gospodarzem najpopularniejszego wydarzenia dla klientów w całej swojej historii — IFS World Conference 2019. Wzięło w nim udział o 40% więcej klientów niż w poprzednim roku.

Uwaga: dane dotyczące wzrostu są oparte na koronach szwedzkich i podawane w walucie lokalnej.

Więcej informacji można znaleźć na stronie www.ifs.com/corp/company/financial-results/.
 


Anna Machol, PR for IFS in Poland. Phone: +48 512 134 493, anna.machol@ifs.com

Informacje o firmie IFS 

IFS opracowuje i dostarcza oprogramowanie dla przedsiębiorstw z całego świata, które zajmują się produkcją i dystrybucją wyrobów, budową i utrzymaniem aktywów oraz zarządzaniem działalnością ukierunkowaną na usługi. Specjalizacja branżowa naszych pracowników i rozwiązań oraz zaangażowanie w zapewnianie korzyści każdemu z naszych klientów pozwoliły firmie IFS zdobyć pozycję cenionego lidera i najczęściej polecanego dostawcy w naszym sektorze. Nasz zespół składa się z 3700 pracowników i coraz większej sieci partnerów. Wspierają oni ponad 10 000 klientów na całym świecie w kwestionowaniu statusu quo i zdobywaniu przewagi nad konkurencją. Nasze oprogramowanie dla przedsiębiorstw może pomóc Twojej firmie już dziś — więcej informacji na ten temat można znaleźć pod adresem ifs.com.

Dołącz do nas na Twitterze: @IFSPoland

Zapraszamy na blog firmy IFS pod adresem https://blog.ifs.com/, gdzie omawiane są technologie, nowe rozwiązania i ciekawe pomysły.