Voigt realizuje strategię rozwoju przy użyciu IFS APPLICATIONS.

Voigt, czołowy na polskim rynku producent profesjonalnych środków utrzymania czystości, działa na rynku od ponad 25 lat. Firma dysponuje własną, rozbudowaną siecią dystrybucyjną na terenie całego kraju. Skupia się na obsłudze klientów instytucjonalnych, takich jak przedsiębiorstwa przemysłowe, firmy sprzątające oraz firmy z branży hotelarskiej i gastronomicznej. Stosuje też i rozwija nowoczesny model biznesowy, polegający na oferowaniu klientom wartości dodanej w postaci usług serwisowych, szkoleń i audytu. System IFS Applications wspiera procesy w kluczowych obszarach działalności przedsiębiorstwa, pozwalając na zwiększanie jego efektywności i przewagi konkurencyjnej na rynku.

 

 

O FIRMIE

Firma Voigt, założona w 1992 r. w Zabrzu, specjalizuje się w produkcji i dystrybucji profesjonalnych produktów utrzymania czystości. Oprócz szeroko rozwiniętej sieci dystrybucji na terenie kraju, firma ma partnerów biznesowych w Niemczech, Czechach, Rumunii, na Łotwie, Litwie, Słowacji i w Szkocji. Oferta Voigt obejmuje ponad 160 produktów do profesjonalnego utrzymania czystości. Firma uruchomiła również linię przeznaczoną dla odbiorców detalicznych. Voigt buduje przewagę konkurencyjną, oferując klientom wartość dodaną w postaci usług serwisowych, audytów i szkoleń dotyczących technik i technologii utrzymania czystości.
www.voigt.pl

 

NIEZBĘDNA ELASTYCZNOŚĆ DZIAŁAŃ

System IFS Applications zastąpił wcześniej używany w Voigt system ERP, który nie spełniał potrzeb firmy związanych z rosnącymi wymaganiami rynku. W wyniku analizy przedwdrożeniowej, którą przeprowadzono w roku 2015, zdecydowano się na rozwiązanie firmy IFS, które najlepiej spełniało oczekiwania. Istotnym czynnikiem, który wpłynął na wybór systemu IFS Applications, była jego elastyczność, umożliwiająca realizację nowej strategii sprzedaży. „Decyzja o wdrożeniu nowoczesnego systemu ERP miała znaczenie strategiczne i zapewniła naszej firmie pespektywę dalszego rozwoju” – informuje Jacek Grynicki, dyrektor zarządzający i prokurent w PPUH Voigt Sp. z o.o. „Główne cele biznesowe tej inwestycji były związane z potrzebą usprawnienia komunikacji zarówno wewnątrz firmy, jak i wymiany informacji z otoczeniem zewnętrznym. Poprzedni system blokował nasz rozwój w obszarze sprzedażowym i nie pozwalał na wprowadzenie nowych rozwiązań do realizacji nowej polityki sprzedaży.

 

KORZYŚCI

  • Optymalizacja procesów
  • Usprawnienie komunikacji
  • Szczegółowa kontrola kosztów
  • Sprawne planowanie produkcji
  • Efektywne zarządzanie zamówieniami
  • Poprawa obsługi serwisowej dzięki rozwiązaniom mobilnym
  • Usprawnienie procesu sprzedaży
  • Sprawna obsługa kadr

 

WDROŻENIE W PEŁNYM ZAKRESIE

IFS Applications wspiera realizację najważniejszych procesów biznesowych, począwszy od produkcji, logistyki i finansów, po CRM i obsługę kadr. Systemem objęto również dział SAS (Szkolenia – Audyt – Serwis), którego działania mają istotne znaczenie w budowaniu przewagi konkurencyjnej firmy. Wprowadzone rozwiązania mobilne do obsługi zleceń serwisowych usprawniają ich realizację, a to przekłada się na zwiększenie poziomu zadowolenia klientów. Sprawniej odbywa się obieg dokumentów pomiędzy najważniejszymi działami w firmie: działem produkcji, logistyki, sprzedaży oraz działem finansowym. Poprawiła się również komunikacja ze środowiskiem zewnętrznym, czyli rynkiem dystrybucji. W obszarze sprzedażowym wprowadzono nowe narzędzia, które wspomagają pracę doradców handlowych i ułatwiają analizę sytuacji na rynku. Wdrożenie modułu do obsługi portali osobistych usprawniło obsługę kadr. „Uruchomiliśmy rozwiązania webowe dla pracowników, ułatwiające zarządzanie czasem pracy. Czynności, takie jak rozliczenia delegacji czy składanie wniosków urlopowych, odbywają się wyłącznie w systemie IFS Applications. W najbliższym czasie planujemy uruchomienie w ramach portali osobistych kolejnych funkcji poprawiających obsługę kadr”– wyjaśnia Arkadiusz Burda, szef działu IT w firmie Voigt, i dodaje: „Ogromną korzyścią jest dla nas możliwość samodzielnych działań w systemie. Poprzedni system nie pozwalał użytkownikom nawet na minimalną ingerencję, a wszelkie zmiany, nawet te najprostsze, typu dodanie pola, wymagały interwencji u dostawcy. IFS Applications daje możliwość kastomizacji, takich jak tworzenie nowych formatek, pól i zakładek. Dla nas stanowi to bardzo dużą wartość dodaną”.

 

WDROŻONE MODUŁY

  • IFS Finanse
  • IFS Dystrybucja
  • IFS Produkcja (w tym
    IFS Harmonogramowanie Operacyjne)
  • IFS CRM
  • IFS Zasoby Ludzkie
  • IFS Zarządzanie Dokumentacją
  • IFS Zarządzanie Jakością
  • IFS Business Analytics

Liczba użytkowników systemu: 98

 

 

Rozwiązanie IFS wspiera dynamiczny rozwój naszej firmy. Po wdrożeniu wzrosła efektywność pracy, zwłaszcza w obszarze produkcji. Elementem wdrożenia systemu IFS Applications było wprowadzenie do obsługi serwisowej rozwiązań mobilnych, a także zastosowanie nowych rozwiązań biznesowych w obszarze sprzedażowym, co zwiększyło konkurencyjność naszej firmy na rynku.

Jacek Grynicki, dyrektor zarządzający i prokurent w PPUH Voigt Sp. z o.o.

 

 

SPRAWNY PRZEPŁYW INFORMACJI, WIĘKSZA EFEKTYWNOŚĆ DZIAŁAŃ

System IFS Applications obsługuje pełny łańcuch działań, od momentu wygenerowania zapytania klienta, poprzez obsługę tego zapytania, uruchomienie procesu produkcyjnego i logistycznego, po rozliczenie zamówienia w obszarze finansów. W zakresie produkcyjnym nastąpiła poprawa efektywności, m.in. dzięki wdrożeniu funkcji harmonogramowania z ograniczeniami (moduł IFS Harmonogramowanie Operacyjne). Nowe rozwiązania pozwalają w czasie rzeczywistym mierzyć efektywność pracy poszczególnych obszarów związanych z produkcją, zarówno pracy zespołów ludzkich, jak i parku maszynowego.

„Rozwiązanie firmy IFS wspiera dynamiczny rozwój naszej firmy. Po wdrożeniu wzrosła efektywność pracy, zwłaszcza w obszarze produkcji” – stwierdza dyrektor Jacek Grynicki. „Naszą przewagę konkurencyjną budujemy przede wszystkim, rozwijając działalność w zakresie obsługi serwisowej klientów oraz szkoleń z technologii użytkowania naszych produktów. Elementem wdrożenia systemu IFS Applications było wprowadzenie do obsługi serwisowej rozwiązań mobilnych, a także zastosowanie nowych rozwiązań biznesowych w obszarze sprzedażowym, co zwiększyło konkurencyjność naszej firmy na rynku”.

„Wdrożenie systemu IFS Applications wymusiło również unowocześnienie naszej infrastruktury IT, a to oznacza m.in. większe bezpieczeństwo danych. To jedna z wartości dodanych tego wdrożenia. Obecnie rozważamy wprowadzenie rozwiązania IFS do wizualizacji procesów produkcyjnych. Jesteśmy przekonani, że zwiększyłoby to motywację pracowników i przyczyniło się do zwiększenia efektywności. Jesteśmy otwarci na nowe możliwości rozwoju systemu” – podsumowuje Jacek Grynicki.

 

Więcej informacji można uzyskać, pisząc na adres info@ifsworld.com,
kontaktując się z lokalnym biurem firmy IFS lub odwiedzając stronę IFSworld.com

 

 

 

Backup to obowiązek każdej odpowiedzialnej firmy.

Postęp technologiczny przyspiesza, zwiększa się również świadomość polskich firm w dziedzinie bezpieczeństwa IT. Jednak, według raportu „Cy­ber­bez­pie­czeń­stwo w polskich firmach 2019”, z rozwiązań backupowych w Polsce korzysta mniej niż 10 proc. przedsiębiorstw. Tymczasem to właśnie technologie backupu skutecznie chronią przed większością niebezpieczeństw, od ataków hakerskich, po awarie sprzętów i błędy ludzkie. VECTO przekonuje, że backup się opłaca i zachęca do wdrożeń poprzez organizację bezpłatnych warsztatów i testowanie sprzętu.

Idea VECTO Lab jest bardzo prosta. Firma, przed podjęciem decyzji zakupowej, ma możliwość przetestowania rozwiązań IT w rzeczywistych warunkach. Zgromadzona wiedza, poparta audytami dotyczącymi bezpieczeństwa i szybkości działania całej infrastruktury informatycznej w danym przedsiębiorstwie, pozwala na komfort świadomości dobrze wydanych pieniędzy. Otrzymujemy odpowiedzi na wszystkie pytania związane z rezultatami przyszłych wdrożeń. Bez pomyłek, rozczarowań i niedomówień. Zarządy firm i osoby odpowiedzialne za inwestycje czy modernizacje systemów IT mogą spać spokojnie, nie kupują przysłowiowego „kota w worku”.

„Każda firma jest inna, ma inne potrzeby, specyfikę, kulturę organizacyjną. Przedsiębiorstwa różnie zarządzają danymi, nie możemy zatem proponować szablonowych rozwiązań. VECTO Lab daje nam możliwość rozpoznania wszystkich słabości systemów IT, również w dziedzinie bezpieczeństwa. Testujemy rozwiązania, które będą się idealnie sprawdzały w konkretnych, indywidualnych warunkach.” – mówi Jakub Wychowański, członek zarządu VECTO.

W sierpniu 2019 roku spółka poinformowała, że katalog rozwiązań testowanych w ramach VECTO Lab został wzbogacony o innowacyjne narzędzie DELL EMC – DP4400. To prekonfigurowany, konwergentny system wykorzystujący technologię deduplikacji, który aż dwukrotnie zmniejsza dotychczasowe wymagania dotyczące okna backupowego. „Na tę chwilę, jako jedyni w Polsce prezentujemy DP4400 polskim firmom i wierzę, że możliwość przetestowania tego rozwiązania przełoży się na lepsze zrozumienie jego potencjału.” – dodaje Wychowański. Narzędzie to już zostało okrzyknięte jednym z najbardziej innowacyjnych w ostatnich latach. Dzięki połączeniu macierzy, serwera, wirtualizacji i oprogramowania w jeden zintegrowany system, produkt DELL EMC nie ma sobie równych w dziedzinie ochrony danych, pamięci masowych i całej wirtualnej infrastruktury. Gwarantuje bezpieczeństwo, błyskawiczne przetwarzanie informacji oraz ich analizę. Dodatkowo, jak większość rozwiązań koncernu, DP 4400 umożliwia pełną skalowalność systemu – zarówno od strony sprzętowej, jak i technologii chmurowej. 

Według badań EMC’s Global Data Protection Index, w ostatnich 12 miesiącach aż 28 proc. firm doświadczyło utraty danych. Średni koszt takiego incydentu szacuje się na kwotę 996 tys. dol. Warto zatem zadbać o bezpieczeństwo firmowych danych zanim staniemy w obliczu ich utraty. Za wiarę w to, że cyberryzyka nas nie dosięgną możemy słono zapłacić.

 

 

 

Rozwiązania dla biznesu są dostępne od ręki.

Będąc na fali ostatnich sukcesów w SUPREMIS, postanowiliśmy przeprowadzić krótki wywiad z Prezesem Zarządu, Wojciechem Niemcem. Podczas rozmowy chcemy opowiedzieć, jak wygląda nasz sposób działania. Dowiecie się o obecnej sytuacji na rynku MŚP, filozofii firmy, jej planach na najbliższą przyszłość i ostatniej konferencji współorganizowanej z SAP Polska. Miłej lektury!

 

Dlaczego dzisiaj ważne jest, aby informować przedsiębiorstwa o dostępnych dla nich nowych technologiach?

WN: Podczas naszego Roadshow mieliśmy okazję porozmawiać z blisko 50 firmami. Spotkaliśmy się z dużym zainteresowaniem odnośnie możliwości wykorzystania oprogramowania, które oferujemy. Uczestnikom konferencji najczęściej zależało na zwiększeniu konkurencyjności i uzyskaniu trwałej przewagi na rynku. Dzięki wykorzystaniu rozwiązań, które zaprezentowaliśmy, można zwiększać skalę biznesu poprzez, na przykład, redukcję kosztów, czy automatyzację procesów. Unikalna technologia, rozbudowana funkcjonalność, bardzo dobre możliwości integracyjne oraz elastyczność SAP Business One – w momencie, gdy są mądrze wykorzystane, mają zdecydowany wpływ na konkurencyjność firmy. Dlatego warto informować przedsiębiorstwa, ponieważ te rozwiązania dla biznesu są dostępne od ręki – musimy tylko wiedzieć jak mądrze z nich korzystać. 

 

Czy świadomość potrzeby inwestycji w nowe technologie dla firm z sektora MŚP wzrasta, czy jednak dalej tkwimy w martwym punkcie?

WN: Klientów coraz częściej interesuje nie tylko technologia. Przychodząc do nas, chcą poznać przykłady udanych integracji, innowacyjnych rozwiązań, nieszablonowego podejścia do obsługi procesów. Cieszy mnie to, że możemy im doradzać z pozycji lidera w kategorii rozwiązań SAP dla małych i średnich firm. Dziś nie wystarczy zainwestować we wdrożenie systemu i patrzeć na nie jako na produkt, który kupujemy “z półki”. Dziś wymagane jest znalezienie rzetelnego partnera wdrożeniowego, który przeprowadzi cały proces od A od Z. Jednakże nie zwalnia to Klienta z wysiłku jaki będzie musiał włożyć, aby współpraca i cały proces wdrożenia przebiegł sprawnie.

Na przestrzeni 15 lat działalności i przy ponad 200 zrealizowanych projektach możemy powiedzieć, że zdecydowanie widać wzrost świadomości w obszarze technologii dla biznesu. Z tego powodu nasi konsultanci ciągle się rozwijają. Pracując wiele lat przy wdrożeniach SAP Business One, widzieli i przygotowali wiele projektów, a każdy z nich nauczył ich czegoś nowego, wskazał nowe, lepsze metody rozwiązywania najróżniejszych problemów naszych Klientów.

 

 

Wdrożenie nowego systemu w firmie to pewnego rodzaju rewolucja. Następuje wtedy wiele zmian w działaniu przedsiębiorstwa, które często jest przyzwyczajone do wypracowanego przez lata modelu pracy. Jak staracie się wspierać Klientów w tym, często trudnym, procesie?

WN: Rewolucja to szybka i nagła zmiana. Wolałbym nazywać naszą pracę ewolucją, gdzie stopniowo wprowadzamy przyszłych Użytkowników w system. Nie stosujemy terapii szokowej, na początku kierujemy poczynaniami Klientów i prowadzimy ich za rękę – przecież uczą się czegoś nowego. Podstawową zasadą naszej współpracy jest to, że nie opieramy się na biernym słuchaniu potrzeb, ale korzystamy z naszego wieloletniego doświadczenia, doradzamy oraz proponujemy najlepsze zastosowanie odpowiednich rozwiązań. Staramy się sygnalizować w co warto zainwestować, a co można odpuścić. Przynajmniej w tym momencie. Często Klienci nie wiedzą z czego mogliby jeszcze skorzystać. Dlatego naszą rolą jest również budowanie świadomości istnienia możliwości, z których dotąd nie korzystali.

 

Czy planujecie organizację kolejnych spotkań edukacyjnych mówiących o możliwościach jakie oferuje teraz technologia SAP?

WN: Tak, z pewnością będziemy kontynuować tego typu spotkania. Uważam, że to bardzo ciekawa inicjatywa. Naszą motywacją do organizacji takich wydarzeń jest dynamika rozwoju systemu SAP Business One, którą jako partner wdrożeniowy obserwujemy. Dynamika, która na dzisiaj jest niedostępna dla rozwiązań konkurencyjnych. Widzimy ogrom szans, które daje to rozwiązanie dla sektora MŚP. Wzrasta też świadomość rynku i zainteresowanie tymi możliwościami. Będziemy na pewno dalej przekazywać tę wiedzę do szerszego grona zainteresowanych.

 

Niedawno SUPREMIS został uhonorowany Diamentem Forbesa. Wzrost firmy jest bardzo dynamiczny. Jakim czynnikom firma zawdzięcza swój rozwój?

WN: Nasz szybki wzrost jest wynikiem ogromnej pracy całego zespołu, na dzisiaj to jest ponad 70 osób. Fundamentem naszej działalności zawsze byli doświadczeni ludzie. Zaczynając od wyboru rozwiązania, przez wdrożenie, po obsługę serwisową i rozwój, opieramy się na doświadczonej kadrze. Dla Klientów bardzo ważne jest bezpieczeństwo, dlatego do wyboru, zarówno rozwiązania jak i zespołu, przywiązują dużą wagę. Przez ostatnie lata jesteśmy najczęściej wybieranym partnerem do wdrożeń SAP Business One, stąd taka dynamika wzrostu i docenienie tego faktu przez Wydawnictwo Forbes.

 

SAP docenił również wdrożenia SUPREMIS, wręczając niedawno nagrodę za rok 2018. Co producent oprogramowania bierze pod uwagę, nagradzając partnerów lub nadając im, jak w waszym przypadku, status Złotego Partnera?

WN: Kolejny rok z rzędu utrzymujemy tytuł Najlepszego Partnera SAP Business One w Polsce i regionie Europy Środkowej i Wschodniej. Firma SAP jako Producent przy nagradzaniu Partnera zwraca uwagę na wiele aspektów takich jak: liczba konsultantów, ścieżka ich rozwoju w zdobywaniu certyfikatów potwierdzających umiejętności, jakość projektów potwierdzona poprzez stworzone studium przypadku i wiele innych. Chcemy dostarczać wartość naszym Klientom – ten model sprawdza się od lat i będziemy kontynuować tę ścieżkę.

 

SAP kojarzy się z systemami dla korporacji, w których pracują tysiące osób. I faktycznie często tak jest. Skąd pomysł wdrażania oprogramowania firmy SAP w firmach, które zatrudniają od kilku do kilkuset pracowników?

WN: Z jednej strony faktycznie, SAP dostarcza duże projekty, jednak miejmy świadomość, że 80% klientów SAP to MŚP. SAP Business One jest propozycją rozwiązań dla sektora, w którym mamy duże pole do popisu. Wspomnę też, że SAP bardzo mocno inwestuje w ten system, więc możemy być pewni ciągłego rozwoju. Ponieważ produkt dostępny jest globalnie, dzisiaj firmy w Polsce mogą wykorzystywać również doświadczenia klientów z innych rynków.

 

Przyglądając się projektom, które realizuje SUPREMIS, nie widać wyraźnej przewagi klientów z konkretnej branży. Wdrożenia realizujecie w firmach logistycznych, handlowych, produkcyjnych, projektowych. Co pozwala na pracę z tak zróżnicowanymi firmami?

WN: 15 lat doświadczeń robi swoje. Konsultanci SUPREMIS brali udział w wielu projektach, co przekłada się na szeroki bagaż doświadczeń. Nieraz tworzyliśmy rozwiązania dedykowane dla firm z różnych branż. Potrafimy w związku z tym rozmawiać językiem ich biznesu i dlatego rozumiemy się podczas realizacji projektu wdrożeniowego. Myślę, że, w połączeniu z elastycznym systemem, to najważniejsze powody, dla których z sukcesem możemy współpracować z tak wieloma firmami.

 

Jakie są plany SUPREMIS na ten rok i kolejne lata?

WN: Dla nas bardzo istotny jest rozwój, ciągłe budowanie kompetencji i edukacja. To elementy, które są na trwale wpisane w misję firmy. Nasze zespoły na bieżąco biorą udział w szkoleniach, co przekłada się na jakość pracy podczas wdrożeń. Zbliżamy się także do momentu publikacji nowej, dziesiątej wersji SAP Business One. Będzie to duża aktualizacja, która wprowadzi sporo zmian i nowych możliwości, w szczególności w obszarze analityki i integracji. Coraz częściej spoglądamy w stronę rozwiązań chmurowych, które są przyszłością – dostrzegają to też nasi Partnerzy, którym te wdrożenia już zdążyły zaprocentować.

 

Rozmawiali:

Tomasz Turmowicz
Marcin Szabłowski