Platforma e-commerce dla zautomatyzowanej sprzedaży w Internecie, w modelu business to business

Comarch B2B to nowoczesna platforma umożliwiająca onlinową obsługę sprzedaży do kontrahentów biznesowych

Comarch B2B to nowoczesna platforma obsługująca sprzedaż w Internecie do kontrahentów biznesowych. Rozwiązanie jest w pełni zintegrowane z systemami Comarch ERP XL oraz Comarch ERP Altum, dzięki czemu odpowiednie dane udostępniane są bezpośrednio z systemu ERP. Kontrahenci mający dostęp do platformy Comarch B2B uzyskują wgląd do zawsze aktualnej oferty, która może być zindywidualizowana dla każdego z nich. Ponieważ platforma jest dostępna przez przeglądarkę internetową to Twoi klienci biznesowi mają zapewniony dostęp do Twojej oferty z dowolnego miejsca oraz o dowolnej porze.

Pełna integracja z systemami Comarch ERP

Jednym z największych atutów platformy Comarch B2B jest jej integracja z systemem Comarch ERP Altum oraz Comarch ERP XL, dzięki której prezentacja oferty przedsiębiorstwa jest procesem szybkim i wygodnym. Korzystając z danych zgromadzonych w systemie ERP z łatwością udostępnisz kontrahentom wybrane dokumenty, np. skany umów, ulotki promocyjne, katalogi i inne. Platforma Comarch B2B zapewni Twoim klientom wgląd do pełnej historii faktur, zamówień oraz płatności, jak również umożliwi wydruk tych dokumentów. Rozwiązanie automatycznie przypomni kontrahentom o niezapłaconych dokumentach oraz przeterminowanych płatnościach. Z drugiej strony wszystkie działania wykonane przez kontrahentów na platformie Comarch B2B będą od razu widoczne w Twoim systemie ERP. Zadbaj, aby Twoi klienci mieli komplet informacji odnośnie waszej współpracy, rozwijaj swoją sprzedaż w Internecie i sukcesywnie buduj zaufanie w biznesie dzięki dedykowanej platformie Comarch B2B.

Dostęp do zindywidualizowanej oferty

Dzięki Comarch B2B spersonalizujesz swoją ofertę produktową i promocyjną. Każdy z Twoich kontrahentów może mieć dostęp do zindywidualizowanej oferty handlowej. Dzięki rozwiązaniu nadasz konkretne uprawnienia określonym odbiorcom. W ramach platformy Comarch B2B możesz używać różnych jednostek miary, tworzyć drzewka produktowe oraz uzupełniać opisy wysokiej jakości zdjęciami, aby jeszcze bardziej uatrakcyjnić Twoją ofertę. Udostępnisz tym samym Twoim klientom narzędzie do sprawniejszego i bardziej intuicyjnego poruszania się po Twoich produktach. Dzięki integracji z systemami Comarch ERP, grupy i zorganizowane w nich produkty mogą zostać wyświetlone analogicznie na platformie Comarch B2B, co znacznie upraszcza i przyspiesza publikację informacji o Twoich produktach.

Usprawniona sprzedaż w Internecie dzięki szybszemu i prostszemu składaniu zamówień

Comarch B2B to wirtualny sprzedawca, który pracuje dla Ciebie 24 godziny na dobę. Dzięki rozwiązaniu Twoi kontrahenci mogą składać zamówienia o każdej porze, każdego dnia i z każdego miejsca na świecie. W ramach platformy klienci zyskują funkcjonalność n-koszyków, dzięki której mogą tworzyć zróżnicowane zamówienia ze zindywidualizowanymi warunkami np. dla adresów dostaw poszczególnych zamówień. Taka funkcjonalność znacznie ułatwia zakupy i oszczędza czas Twoich klientów. Dodatkowo kontrahenci mają możliwość łatwego ponowienia już złożonych zamówień. Comarch B2B udostępnia również możliwość definiowania i zapisywania filtrów dla wyszukiwarki produktów. Dzięki temu klienci oszczędzają czas i automatyzują pracę na platformie. Rozwiązanie Comarch B2B to bezobsługowa platforma e-commerce stworzona po to, aby Twoja firma zwiększała sprzedaż w Internecie bez kosztochłonnej obsługi zamówień. Pozwól Twoim klientom tworzyć zapytania ofertowe za Ciebie, przekształcaj je w zamówienia, zacieśniaj współpracę i zarabiaj!

Korzyści osiągnięte dzięki rozwiązaniu Comarch B2B, uruchomionemu przez firmę Comarch:
  • Zautomatyzujesz proces zamawiania i ofertowania, dzięki integracji z systemami Comarch ERP XL oraz Comarch ERP Altum, co przełoży się na większe możliwości sprzedaży
  • Udostępnisz kontrahentom wgląd do pełnej historii zamówień, faktur, płatności oraz stanu ich realizacji, dzięki czemu skutecznie zbudujesz zaufanie oraz zyskasz narzędzie do wsparcia terminowej realizacji płatności
  • Zyskasz efektywny kanał do komunikacji z kontrahentami, dzięki czemu z łatwością poinformujesz o nowej ofercie, promocjach i cennikach
  • Umożliwisz dostęp do Twojej oferty klientom zagranicznym, dzięki obsłudze różnych wersji językowych oraz walut

Graphcom Sp. z o.o. specjalizuje się we wdrażaniu systemów informatycznych wyprodukowanych przez Comarch S.A. Firma Graphcom współpracuje zarówno z małymi, średnimi, jak i dużymi przedsiębiorstwami. Od 2000 roku realizuje największe w kraju projekty wdrożeniowe Comarch ERP, koncentrując się na klientach z sektora produkcyjnego oraz e-commerce.

Graphcom wierzy, że kluczową wartością każdej firmy jest jej zdolność do korzystania z gromadzonych przez siebie danych (Data-Driven Company).

Opinie o wdrożeniu systemu Comarch ERP Altum przez firmę Graphcom w spółce Puccini:

Nowoczesność w systemach Business Intelligence


Jako złoty partner firmy Microsoft, tym w obszarze Data Analytics, a także integrator rozwiązań firmy Qlik, w JCommerce jesteśmy uważnym obserwatorem najważniejszych trendów i nowości w świecie narzędzi i systemów Business Intelligence. Wiodący dostawcy tych narzędzi, czyli zgodnie z raportem Gartnera niezmiennie Microsoft, Qlik i Tableu, wyraźnie zmierzają w kierunku self-service i inteligentnej analizy danych. Nowoczesne rozwiązania Business Intelligence już posiadają funkcjonalności, które pozwalają użytkownikom biznesowym „rozmawiać z danymi”, dzięki przetwarzaniu języka naturalnego, a ponadto pozwalają tworzyć rozwiązania wykorzystujące Machine Learning osobom, które nie miały wcześniej styczności z tą dziedziną. Bardzo dobrym przykładem jest narzędzie Power BI, które może wykorzystywać możliwości Artificial Intelligence i Machine Learning zarówno offline, jak i czerpiąc z gotowych algorytmów dostępnych w chmurze, umożliwiając tym samym użytkownikom tworzenie raportów o niespotykanej wcześniej głębokości analitycznej.

Widać zatem, że Business Intelligence i sztuczna inteligencja, do tej pory podążające osobnymi torami, coraz bardziej łączą siły. Choć analiza danych staje się coraz bardziej przystępna, a narzędzia samoobsługowe, wraz ze wzrostem znaczenia nowych technologii, takich jak chmura i analiza Big Data, rośnie też zapotrzebowanie na eksperckie kompetencje niezbędne do wdrażania, rozwoju i utrzymywania systemów Business Intelligence. I tak do osiągnięcia maksimum korzyści z wdrażania systemów tej klasy przydadzą się umiejętności w tworzeniu zaawansowanych modeli danych, znajomość języków programowania Python czy R oraz umiejętność radzenia sobie z dużymi i nieprzerwanie rosnącymi zbiorami danych.

Wachlarz możliwości staje się ogromny, rozwiązania w zakresie funkcjonalności coraz bardziej wyrafinowane, a jednocześnie na podstawowym poziomie ich obsługa jest intuicyjna nawet dla osób bez doświadczenia w IT. To wszystko sprawia, że zdecydowanie wkraczamy w świat, w którym nawet najmniejsze firmy będą mogły pozwolić sobie na wcześniej niedostępny im pełny wgląd w dane i procesy, jakie zachodzą zarówno w samym przedsiębiorstwie, jak i – co bardzo istotne – w otaczającym je środowisku.


Autor:

Autor:

Radosław Okarmus

Business Development Manager w JCommerce

Absolwent Politechniki Krakowskiej na kierunku fizyka techniczna, w JCommerce odpowiedzialny za sprzedaż rozwiązań IT, koncentruje się na rozwoju współpracy outsourcingowej w modelach Team Building, Team Leasing, a także we wdrożeniach platform Business Intelligence. Wyznaje zasadę, zgodnie z którą najważniejsze jest osiąganie celów biznesowych klienta, bo dzięki temu „obie strony mogą wygrać”. Prywatnie amator biegania i trekkingu.

Wyszukiwanie rozwiązań IT dla przedsiębiorstwa - dostawcy IT i doradztwo biznesowe

Automatyzacja rozwiązania MES ,,pod klucz” w produkcji średniej wielkości


Obecny stan wiedzy w wielu średnich przedsiębiorstwach przemysłowych nadal opiera się na obrabiarkach obsługiwanych przez operatorów ludzkich na 1-2 zmianach dziennie w operacjach jedno- lub wielo-maszynowych. Oznacza to, że średniej wielkości system produkcji nie może być obsługiwany bezzałogowo lub w trybie 7/24. W związku z wyzwaniami związanymi ze zmniejszaniem wielkości partii, zwiększaniem różnorodności produktów i dynamiką w odniesieniu do terminów dostaw, należy zastosować nowe sposoby zwiększenia wydajności i konkurencyjności tych systemów produkcyjnych. W związku z tym zapewniamy gotowe do użycia cyber-fizyczne systemy produkcyjne poprzez w pełni automatyczny, kontrolowany przez MES załadunek i rozładunek surowca do obrabiarek, urządzeń mocujących, narzędzi i gotowych części. To rozwiązanie automatyzacji jest skalowalne, może być elastycznie zintegrowane z terenami poprzemysłowymi i doskonale nadaje się dla średnich firm. Rysunek pokazuje cały system na przykładzie załadunku i rozładunku tokarki.

Wyszukiwanie rozwiązań IT dla przedsiębiorstwa - dostawcy IT i doradztwo biznesowe

Na ten system cyber-fizycznej automatyzacji „pod klucz” składa się:

  • jeden Flex Load System (FS) na obrabiarkę, składający się np. Universal Robot (UR) i dwie stacje dokujące do regałów,
  • co najmniej dwa MIR 200, każdy z systemem podnoszenia Nord Modules do regałów z modułami szufladowymi,
  • co najmniej jedna ręczna stacja konfiguracji z dwiema stacjami dokującymi do regałów,
  • router LTE / Wi-Fi do łączenia w sieć wszystkich elementów cyber-fizycznego systemu produkcyjnego,
  • oparta na chmurze (np. Amazon AWS) lub lokalna instalacja MES. Dostępne są interfejsy do wyższego poziomu systemu ERP do przejmowania zleceń klienta i produkcji, planów pracy lub danych podstawowych materiału (alternatywnie możliwa jest również pełna samodzielna operacja, obsługiwane są również inne interfejsy do wszystkich sąsiednich systemów),
  • jeden lub więcej podręcznych urządzeń przenośnych do przechowywania danych dla personelu instalacyjnego,
  • jedna lub więcej licencji MES na planowanie i kontrolę produkcji w czasie rzeczywistym.

Podsumowując, to rozwiązanie „pod klucz” można dostosować do konkretnych okoliczności średniej firmy. Obrabiarki mogą być obsługiwane automatycznie przy użyciu w pełni zautomatyzowanych systemów załadunku i rozładunku. Zwiększa to produktywność, czas przerobu, elastyczność, a tym samym konkurencyjność przedsiębiorstw przemysłowych nie tylko w Polsce.

Mgr inż. Joachim Berlak, dyrektor generalny software4production GmbH i profesor w Instytucie Automatyzacji i Zarządzania Przemysłowego (IAIM) Uniwersytetu FOM w Monachium.

Wyszukiwanie rozwiązań IT dla przedsiębiorstwa - dostawcy IT i doradztwo biznesowe

Co dalej z handlem w branży spożywczej po pandemii?

Epidemia koronawirusa COVID-19 i spowodowane nią spowolnienie gospodarcze stały się przełomowym momentem dla wielkopowierzchniowych sklepów spożywczych. Początkowo wydawało się, że przedsiębiorstwa te wyjdą obronną ręką w starciu z pandemią. Jednak dalsze ograniczenia w handlu, wprowadzane przez rządy poszczególnych państw oraz zmiana zwyczajów zakupowych konsumentów pokazały, że firmy handlowe muszą uruchomić strategie, które pozwolą im nie tylko ograniczać straty, ale przede wszystkim umożliwią dalszy rozwój.

Specjaliści Comarch wspólnie z analitykami francuskiego Institut du Commerce Connecte opracowali dokument „Co dalej z handlem po pandemii”, w którym przeanalizowali kilka rozwiązań wprowadzonych m.in. przez amerykańską sieć Whole Foods czy francuską Monoprix. Dodatkowo eksperci opisują, że informatyzacja branży spożywczej nabierze tempa, a e-handel stanie się stałym elementem działalności.

Internetowe supermarkety

Aż 5 mld złotych może wynieść spadek przychodów wśród centrów handlowych w Polsce. To wariant pesymistyczny scenariusza, jaki przewidują analitycy firmy Deloitte w raporcie „Wpływ pandemii COVID-19 na sektor centrów handlowych w Polsce”. Natomiast według optymistycznych prognoz rynek ten skurczy się o 1,5 mld złotych – pod warunkiem, że klienci szybko wrócą do zachowań konsumenckich z 2019 roku oraz ominie nas druga fala epidemii, która prawdopodobnie wymusiłaby kolejne restrykcje i ograniczenia czy nawet przejściowe zamknięcie centrów handlowych w okresie jesiennym.

– Obecna sytuacja nie sprzyja detalistom – przyznaje Tomasz Rutkowski, dyrektor konsultingu Comarch ERP. Ludzie będą teraz raczej mniej skłonni do spędzania dwóch godzin w hipermarkecie w soboty. Prędzej wybiorą zakupy online lub zakupy w małych sklepach. W interesie dużych sieci spożywczych jest przestawienie się na usługi online z dostawą kurierem lub click & collect, ponieważ na ten format zakupów będzie duże zapotrzebowanie – dodaje.

Takie rozwiązanie wdrożyła w okresie pandemii amerykańska sieć sklepów spożywczych Whole Foods. Kierownictwo firmy podjęło decyzję o tymczasowym zamknięciu supermarketu przy Bryant na Manhattanie, który został przekształcony w stanowisko do przygotowania i odbioru zamówień składanych wyłącznie online. W ten sposób sklep jest w stanie obsłużyć ich znacznie większą ilość.

W tzw. dark store przekształcono również jeden z klasycznych supermarketów sieci Kroger w Cincinnati (Ohio).

– Obecnie model click & collect jest idealnym rozwiązaniem dla naszych klientów, szczególnie seniorów i osób w grupie ryzyka – przyznaje Erin Rolfes, rzecznik prasowy sieci Kroger.

Podobne rozwiązanie przyjęła sieć sklepów Monoprix, która w Paryżu przekształciła pięć sklepów w magazyny przeznaczone wyłącznie do sprzedaży internetowej.

Zapotrzebowanie na terabajty

Zwiększona liczba zamówień składanych przez formularze znajdujące się na stronach internetowych oznacza wzrost ruchu i ryzyko przeciążenia serwerów. Dlatego firmy handlowe muszą inwestować w infrastrukturę sprzętową, która jest odpowiedzialna za obsługę ruchu online. Przykładowo, w Stanach Zjednoczonych Ahold Delhaize holenderskie przedsiębiorstwo handlu detalicznego, podwoiło wydajność serwerów obsługujących dostawy zamówień internetowych ze sklepu Peapood.

– Firmy handlowe muszą zdawać sobie sprawy z faktu, że trend robienia zakupów artykułów spożywczych w sieci utrzyma się, a nawet będzie przybierał na sile. Co oznacza, że strony internetowe będą musiały obsługiwać w przyszłości znacznie większą ilość zamówień. Firmy, które nie zaczną rozbudowywać środowiska informatycznego pozostaną w tyle za konkurencją. W okresie pandemii klienci są bardziej cierpliwi i rozumieją opóźnienia w składaniu oraz realizowaniu zamówień czy też nawet stanie w wirtualnych kolejkach. Ale z czasem będą oczekiwali sprawnej i bezproblemowej obsługi oraz bezpiecznych transakcji. Dlatego firmy z branży retail już teraz muszą dostosowywać systemy informatyczne z uwzględnieniem zmian, jakie mogą nastąpić w przyszłości. A te jednoznacznie wskazują na rozwój e-commerce’u – mówi Tomasz Rutowski z Comarch.

E-spożywczak

Sprzedaż wielokanałowa od wielu lat jest obecna w branży handlu detalicznego. Możliwość zakupów online jest niezwykle powszechna wśród producentów odzieży. Marka Levi’s, która ma 565 sklepów na całym świecie aż 40 proc. obrotu generuje przez sprzedaż w internecie. Zainteresowanie kanałami online i zakupami typu click&collect rośnie również w sektorze budowlanym i sprzętu AGD. We Francji Grupa Fnac-Darty od początku kwietnia 2020 roku oferuje bezdotykową usługę click & collect w przypadku spełniających wymogi produktów w 13 sklepach Fnac. Natomiast w przemyśle spożywczym do niedawna pozostawał marginalną i nierentowną działalnością. Według badania przeprowadzonego przez Kantar, do końca 2018 roku handel elektroniczny stanowił zaledwie 7,2 proc. sprzedaży detalicznej żywności w Wielkiej Brytanii, 5,6 proc. we Francji, 4,4 proc. w USA i 2,4 proc. w Hiszpanii. Jednak te liczby w przeciągu kilku ostatnich tygodniu obróciły się o 180 stopni. W Stanach Zjednoczonych liczba gospodarstw domowych kupujących żywność przez Internet podwoiła się w ciągu kilku miesięcy, rosnąc z 20 mln w sierpniu 2019 roku do 40 mln w marcu 2020 roku. Według Rakuten Intelligence liczba internetowych zamówień na produkty spożywcze w Stanach Zjednoczonych wzrosła o 210 proc. między 12 a 15 marca (zmiana roczna). Według NetElixir od 1 do 25 marca trend ten wyniósł o 183 proc. Taka sama tendencja występuje w Europie. We Francji udział w rynku elektronicznego handlu żywnością prawie się podwoił, osiągając 10,6 proc. na koniec marca. Między 16 a 22 marca sprzedaż żywności przez internet wzrosła o 142 proc. we Włoszech i o 55 proc. w Hiszpanii. W Polsce na prowadzenie sprzedaży online zdecydowały się przedsiębiorstwa, które do tej pory nie prowadziły takiej działalności m.in. sprzedaż internetową uruchomiła sieć Biedronka.

– Sieci spożywcze obserwują masowy napływ nowych klientów, a w niektórych krajach obsługują nawet kilka milionów gospodarstw domowych. Jednocześnie wielu klientów zaczęło robić regularne cotygodniowe zakupy spożywcze w internecie… Zakupy online są coraz częstszym wyborem konsumentów i stają się nawykiem. Oczywiście kierownicy sklepów są świadomi, że obecny popyt na zakupy internetowe jest czymś wyjątkowym i że część klientów po pewnym czasie powróci do tradycyjnych zakupów w sklepie. Jeśli jednak część tej dodatkowej sprzedaży internetowej przerodzi się w stały trend, jeśli część klientów na stałe zwiększy częstotliwość zamówień elektronicznych (na przykład robiąc zakupy przez Internet co piąty raz – a nie, jak dotychczas, co dziesiąty), wzrost ten może się utrzymać. W ten sposób sektor supermarketów i hipermarketów mógłby osiągnąć poziom, przy którym sprzedaż elektroniczna, wcześniej mało opłacalna, mogłaby zacząć przynosić zyski – mówi Michel Koch, dyrektor generalny Institut du Commerce Connecte.

Do sprawnej obsługi rosnącego zainteresowania zakupami online firmy z branży spożywczej muszą przygotować się od strony informatycznej. Wiele sieci handlowych oferuje taką możliwość, jednak nie była to nigdy główna gałąź biznesu.

– To otwiera szereg możliwości przed nowymi, mniejszymi sklepami, których proces decyzyjny jest krótszy i sprawniejszy. Dodatkowo lokalne firmy stwarzają klientom poczucie kontaktu oraz inspiracji, zarówno w sklepie stacjonarnym, jak i wirtualnym. To może być ich przewaga konkurencyjna nad sklepami sieciowymi i dyskontami. W tym starciu mogą również wygrywać krótszym czasem dostawy oraz sprawniejszą komunikacją z klientami – podsumowuje Tomasz Rutkowski z Comarch.

Pełna treść materiału „Co dalej z handlem po pandemii” znajduje się na stronie https://www.comarch.pl/erp/handel-po-pandemii/ .

O Comarch ERP

Comarch to firma technologiczna zajmująca się optymalizacją procesów biznesowych od 27? lat. Jednym z oferowanych rozwiązań są systemy klasy Enterprise Resource Planning (ERP). Oferta Comarch ERP to nowoczesne rozwiązania do zarządzania procesami biznesowymi dla mikro, małych, średnich i dużych przedsiębiorstw. Uniwersalność i elastyczność produktów pozwala podnieść efektywność organizacji dzięki mobilnym aplikacjom, narzędziom e-commerce, business intelligence oraz możliwości gromadzenia i bezpiecznego przechowywania danych w Chmurze Comarch. Rozwiązania Comarch ERP są stale rozwijane i dostosowywane do zmieniających się modeli biznesowych a także zgodne z trendami Internetu Rzeczy i oraz digitalizacji gospodarki.

Dzięki sukcesywnemu rozwojowi działalności krajowej i zagranicznej dynamicznie rośnie liczba podpisywanych kontraktów oraz realizowanych wdrożeń. Z rozwiązań Comarch ERP korzysta prawie 100 tys. polskich firm, m.in. Gerda, Kreisel, Neonet, Ciech Vitrosilicon, O bag, Tołpa, Krüger&Matz, De Heus, Kupiec i LAKMA oraz reprezentanci innych kluczowych gałęzi rynku.

http://www.comarch.pl/erp/