Rozwiązania firmy Graphcom obsługujące sprzedaż w Internecie w oparciu o platformę Magento

Duża popularność sklepów opartych o technologię Magento

Jak wynika z danych serwisu Built With, platforma Magento jest trzecią najpopularniejszą wśród 100 tys. liczących się stron w branży e-commerce. Popularność rozwiązania przekłada się na liczbę firm i specjalistów zajmujących się wdrażaniem sklepów e-commerce w tej technologii. Magento znane jest z wydajności oferowanych rozwiązań, dlatego świetnie sprawdza się w przypadku wzmożonego ruchu na stronach w okresie przecen czy wyprzedaży (np. Black Friday). Platforma jest dostosowana do wyszukiwarek internetowych, tak więc odpowiednie pozycjonowanie stron, tak istotne z perspektywy marketingu internetowego, nie stanowi problemu. Rozwiązanie jest chwalone za mnogość oferowanych funkcjonalności i możliwość rozwijania (skalowania) sklepu wraz z rozwijającym się biznesem.

Siła w możliwościach, czyli przyczyny sukcesu platformy Magento

Jedną z wielu zalet Magento jest brak ograniczeń związanych z hostingiem, gdyż platforma pozwala wybrać dowolne rozwiązanie w tym zakresie. Dzięki temu Twoja firma może wybrać dostawcę usług hostingowych dopasowanego do Twoich oczekiwań oraz budżetu. Platforma Magento słynie również z licznych, dostępnych funkcjonalności i rozszerzeń, które pozwalają rozbudować system o obsługę dodatkowych procesów takich jak złożone kampanie marketingowe, zaawansowane wyszukiwanie towarów, rekomendacje produktowe i wiele innych. Duży nacisk położono na kwestie bezpieczeństwa. Platforma jest często aktualizowana przez dedykowany zespół programistów, a każdy pakiet aktualizacji obejmuje poprawki bezpieczeństwa. Rozwiązanie jest również dostosowane do obsługi rozwiązań mobilnych oraz tabletów. Platforma Magento jest rozbudowanym rozwiązaniem, dającym duże możliwości, ale jednocześnie wymagającym sporej wiedzy i zaangażowania, dlatego warto skorzystać z wsparcia firm zajmujących się wdrożeniami sklepów w oparciu o tą technologię.

Narzędzia do integracji pozwolą udostępnić ofertę wprost z Twojego systemu ERP

Firma Graphcom stworzyła autorskie narzędzie do integracji sklepów internetowych, stworzonych w oparciu o platformę Magento, z systemami Comarch ERP XL oraz Comarch ERP Altum. Integrator pozwala na obustronną synchronizację danych a tym samym na wykorzystanie informacji zgromadzonych w Twoim systemie ERP. W rezultacie możliwe jest wdrożenie omnichannel w Twojej firmie, czyli skutecznie realizowanej sprzedaży w różnych kanałach, zarządzanej z poziomu jednego systemu ERP. Zaletą użycia Integratora jest eliminacja powtarzalnych czynności, które standardowo wymagałyby pracy dodatkowego personelu a w skrajnym przypadku byłyby niemożliwe do zrealizowania. W przypadku tradycyjnego zarządzania wieloma platformami internetowymi, te same dane należałoby wprowadzić wielokrotnie, ręcznie. Dzięki zastosowaniu integratora dane asortymentowe pobierane są z systemu Comarch ERP i przesyłane do platform Magento. Rozwiązanie umożliwia ponadto zapewnienie odpowiedniej jakości realizowanych zamówień pochodzących z platform internetowych, tak istotne dla firm które prowadzą sprzedaż w Internecie. Jest to możliwe, dzięki dedykowanej aplikacji wysyłkowej, odpowiadającej za weryfikację zgodności skompletowanego towaru z zamówieniem klienta.

Wdrożenie omnichannel w praktyce

Często zdarza się, że przedsiębiorstwo posiada więcej niż jedną markę i chce oferować swoje produkty w kilku sklepach internetowych oraz platformach sprzedażowych marketplace. Jeśli uwzględnimy do tego sprzedaż w Internecie obsługującą rynki zagraniczne, może się okazać, że firma musi zarządzać wieloma platformami internetowymi jednocześnie. Właśnie dla najbardziej wymagających klientów, którzy chcą prowadzić tzw. sprzedaż wielokanałową powstało rozwiązanie integrujące od firmy Graphcom. Doświadczenie firmy Graphcom pozwala na wdrożenie omnichannel w Twojej firmie, tak jak miało to miejsce np. w firmie Puccini. Dzięki zastosowaniu dedykowanego integratora każde zamówienie pochodzące z kanału e-commerce może być obsłużone w systemie Comarch ERP. Dzięki temu dane o sprzedaży, istotne dokumenty handlowe, magazynowe oraz księgowe dostępne są w jednym miejscu, Twoim systemie Comarch ERP. Integrator odpowiada za obustronną komunikację sklepów internetowych Magento z systemem ERP. Informacje dotyczące złożonych zamówień przesyłane są z platform e-commerce do sytemu Comarch ERP, natomiast z systemu ERP udostępniane są informacje dotyczące kartotek towarowych, cenników, statusów obsługiwanych zamówień oraz numerów listów przewozowych. Integrator odpowiada za weryfikację danych o zamówieniach, znajdujących się w systemie ERP oraz na platformie internetowej. Graphcom udostępnia ponadto specjalną aplikację służącą do weryfikacji synchronizacji danych pomiędzy poszczególnymi platformami Magento oraz systemem ERP, dla jeszcze większej niezawodności i bezpieczeństwa.

Wdrożenie omnichannel w firmie Puccini

Firma Puccini, popularny w Polsce producent bagażu podróżnego, jest doskonałym przykładem tego, jak wdrożenie omnichannel ułatwia zarządzanie wieloma platformami e-commerce. Przedsiębiorstwo posiada dwa sklepy internetowe oparte o technologię Magento, działające na rynku Polskim oraz Ukraińskim. Swoje produkty oferuje ponadto w serwisie Allegro, w Strefie Marek, przygotowuje się również do ekspansji na kolejne rynki zagraniczne. Wszystkie zamówienia ze sklepów internetowych są wczytywane do systemu Comarch ERP Altum i w nim obsługiwane. Dzięki zastosowaniu integratora firmy Graphcom udało się zautomatyzować wiele czynności w firmie, obsługujących sprzedaż w Internecie. Księgowość firmy Puccini korzysta z funkcjonalności automatycznego rozliczenia wpłat dla zamówień pochodzących z kanałów e-commerce. Ze względu na skalę transakcji w sprzedaży internetowej, niemożliwe byłoby tradycyjne (ręczne) księgowanie wpłat zbiorczych od operatorów płatności internetowych z dokładnością do poszczególnych transakcji sprzedaży. Wdrożenie dedykowanego integratora umożliwiło również zautomatyzowane generowanie listu przewozowego dla zamówień. Dodatkowo do klientów, którzy wyrazili odpowiednią zgodę, automatycznie wysyłana jest faktura elektroniczna, na wskazany adres email. Zaletą integracji rozwiązań przez firmę Graphcom jest nie tylko obsługa kilku platform internetowych, ale również usprawnienie wielu działań, dzięki automatyzacji procesów. Zapoznaj się z ofertą firmy Graphcom już dziś i sprawdź jak możemy pomóc w rozwoju twojego biznesu!

Graphcom Sp. z o.o. specjalizuje się we wdrażaniu systemów informatycznych wyprodukowanych przez Comarch S.A. Firma Graphcom współpracuje zarówno z małymi, średnimi, jak i dużymi przedsiębiorstwami. Od 2000 roku realizuje największe w kraju projekty wdrożeniowe Comarch ERP, koncentrując się na klientach z sektora produkcyjnego oraz e-commerce.

Graphcom wierzy, że kluczową wartością każdej firmy jest jej zdolność do korzystania z gromadzonych przez siebie danych (Data-Driven Company).

Opinie o wdrożeniu systemu Comarch ERP Altum przez firmę Graphcom w spółce Puccini:

Narzędzie integrujące od firmy Graphcom dla obsługi sprzedaży na platformach e-commerce

Jedno narzędzie, wiele możliwości

Integrator stworzony przez firmę Graphcom służy do wymiany informacji pomiędzy systemami Comarch ERP XL i Comarch ERP Altum oraz platformami sprzedażowymi e-commerce. Rozwiązanie umożliwia Twojej firmie efektywną sprzedaż w Internecie, realizowaną dzięki obsłudze sklepów opartych o zaawansowaną platformę Magento. Dzięki narzędziu możliwa jest również współpraca Comarch ERP XL z Allegro. Rozwiązanie firmy Graphcom potrafi komunikować się z wieloma platformami sprzedażowymi jednocześnie, co znacznie usprawnia zarządzanie ofertą przedsiębiorstwa, dostępną we wszystkich kanałach e-commerce. Jest to szczególnie istotne, gdy firma posiada kilka odrębnych kanałów sprzedaży dla poszczególnych marek i chce sprawnie zarządzać całą ofertą produktową z poziomu jednego systemu ERP.

Jak działa integrator?

Zasada działania integratora opiera się o cykliczne, uruchamiane zgodnie z ustalonym harmonogramem, procesy synchronizacji danych. W trakcie synchronizacji dochodzi do wymiany informacji pomiędzy systemem Comarch ERP oraz platformami internetowymi. Na takiej zasadzie może się odbywać m.in. współpraca Comarch ERP XL z Allegro. Dodatkowo informacje o zamówieniach przekazywane są do specjalnej aplikacji wysyłkowej, rozwiązania stworzonego także przez firmę Graphcom. Aplikacja odpowiada za weryfikację odpowiedniej kompletacji towarów na magazynie. Dzięki aplikacji masz pewność, że do Twoich klientów trafią produkty zgodne ze złożonym zamówieniem. Narzędzie dzięki połączeniu z usługą Avocado Shipping umożliwia dodatkowo integrację z usługami operatorów logistycznych. Takie rozwiązanie pozwala na automatyczne wygenerowanie listu przewozowego dla przewoźnika. Zarządzanie danymi o produktach odbywa się w całości po stronie systemu Comarch ERP. W rezultacie pracownik wprowadza dane tylko w jednym miejscu, eliminując powtarzalną pracę oraz minimalizując ryzyko popełnienia błędu. Przykładowo, jeśli pracownik chce wprowadzić nowy towar do sprzedaży to dokonuje tego w systemie ERP, a następnie dane są aktualizowane w odpowiednim sklepie internetowym za pośrednictwem integratora.

Współpraca integratora z aplikacją Baselinker

Baselinker to popularne narzędzie wspierające sprzedaż w Internecie, chwalone za prosty i intuicyjny interfejs. System pozwala na obsługę platform marketplace, min. popularnego serwisu aukcyjnego Allegro, jak również sklepów internetowych takich jak Prestashop, WooCommerce czy Shoper. Baselinker umożliwia automatyczne pobranie zamówienia oraz odnotowanie poprawnej wpłaty. Dla zamówień wymagających dodatkowej uwagi nadawane są odpowiednie statusy. Dodatkowo Baselinker może zadbać o synchronizację stanów magazynowych między różnymi platformami marketplace oraz przesyłanie statusów zamówień i numerów przesyłek. Narzędzie pozawala na automatyczne kończenie ofert i aukcji Allegro z zerowym stanem magazynowym oraz ich wznawianie w przypadku ponownej dostępności towaru na magazynie. Dzięki wykorzystaniu integratora firmy Graphcom możliwe jest połączenie systemów Comarch ERP z usługą Baselinker. Pozwala to Twojej firmie skorzystać z wielu funkcjonalności oferowanych przez tą popularną usługę. W rezultacie integracji możliwa jest m.in współpraca Comarch ERP XL z Allegro. Analogicznie rozwiązanie wspiera wymianę danych pomiędzy systemem Comarch ERP Altum i tą najpopularniejszą w Polsce platformą marketplace.

Sprzedaż w Internecie oraz współpraca Comarch ERP XL z Allegro

Usługa Baselinker cieszy się dużą popularnością wśród firm, które chcą mieć możliwość oferowania swoich produktów na platformach marketplace oraz w sklepach internetowych. Umożliwia automatyzację wielu czynności a sam Baselinker chwali się, że akcje automatyczne są sercem ich platformy. Na podstawie zdefiniowanych reguł w systemie Baselinker możliwe jest nadanie odpowiednich statusów dla zamówień, przesłanie do klienta wiadomości SMS i e-mail oraz nadanie paczki czy wydruk dokumentów. Dla wielu przedsiębiorstw Baselinker jest rozwiązaniem umożliwiającym oferowanie swoich produktów na najpopularniejszym serwisie transakcyjnym w Polsce, czyli Allegro. Dzięki wykorzystaniu rozwiązania integrującego od firmy Graphcom, możemy połączyć uruchomiony w firmie system Comarch ERP XL lub Altum z usługą Baselinker i zyskać dostęp do wielu platform sprzedażowych e-commerce. W rezultacie możliwa jest np. współpraca Comarch ERP XL z Allegro, jednym z najpopularniejszych serwisów marketplace w Polsce. W ostatnich miesiącach popularność sprzedaży internetowej wyraźnie wzrosła w związku z sytuacją wywołaną pandemią. Zakłada się, że obecny trend w sprzedaży e-commerce będzie się nasilał, ponieważ to właśnie sprzedaż internetowa zastąpiła tradycyjną w czasie kryzysu. Dostosowanie się do nowej sytuacji może pomóc wielu przedsiębiorstwom w szybszym rozwoju oraz w otwarciu na nowe kanały sprzedaży. Skontaktuj się z nami już dziś i sprawdź jak rozwiązania firmy Graphcom mogą umożliwić Twojej firmie wydajną sprzedaż w Internecie!

Graphcom Sp. z o.o. specjalizuje się we wdrażaniu systemów informatycznych wyprodukowanych przez Comarch S.A. Firma Graphcom współpracuje zarówno z małymi, średnimi, jak i dużymi przedsiębiorstwami. Od 2000 roku realizuje największe w kraju projekty wdrożeniowe Comarch ERP, koncentrując się na klientach z sektora produkcyjnego oraz e-commerce.

Graphcom wierzy, że kluczową wartością każdej firmy jest jej zdolność do korzystania z gromadzonych przez siebie danych (Data-Driven Company).

Opinie o wdrożeniu systemu Comarch ERP Altum przez firmę Graphcom w spółce Puccini:

Integracja rozwiązań e-commerce dla najbardziej wymagających przedsiębiorstw produkcyjnych w branży kosmetycznej

Sprzedaż w Internecie kluczem do sukcesu w branży lakierów hybrydowych

Wśród kluczowych klientów Graphcom obecny jest popularny polski producent z branży kosmetycznej. Firma prężnie działa w sektorze e-commerce i retail. Klient może poszczycić się obecnością na 35 rynkach międzynarodowych, w tym między innymi w Niemczech, Rosji, Hiszpanii czy Francji. Sekret sukcesu przedsiębiorstwa tkwi m.in. we wdrożeniu zintegrowanego systemu zarządzania Comarch ERP oraz połączonych z nim rozwiązań informatycznych, które pozwalają na prężną sprzedaż w Internecie. Opieka nad rozwiązaniem i jego rozwój zostały powierzone spółce Graphcom, wieloletniemu partnerowi Comarch specjalizującemu się w dostawie narzędzi wspierających sprzedaż e-commerce.

Jedna firma, kilka marek, wiele kanałów dystrybucji – potrzeba integracji

Producent lakierów hybrydowych prowadzi sprzedaż w Internecie, osobno dla każdej z posiadanych marek. Jednocześnie produkty firmy są obecne na jednej z najpopularniejszych platform transakcyjnych online w Polsce. Dla zapewnienia spójności danych i porządku pracy stworzono narzędzia integrujące poszczególne platformy sprzedażowe z systemem Comarch ERP. Wdrożone rozwiązanie umożliwia jednoczesną obsługę platformy, która odpowiada za działanie kilku sklepów internetowych oraz usługi łączącej system z popularną platformą marketplace. Dzięki pracy konsultantów firmy Graphcom, powstało narzędzie integrujące, które komunikuje się z wieloma platformami sprzedażowymi jednocześnie. Wygoda rozwiązania firmy Graphcom polega na zarządzaniu całą ofertą oraz wszystkim zamówieniami z poziomu jednego systemu, jakim jest Comarch ERP. Integrator sprawia, że ostatecznie nie ma znaczenia, w którym sklepie klient złożył zamówienie, ponieważ i tak trafia ono do systemu ERP, gdzie jest dalej procesowane.

Sprawne zarządzanie asortymentem – prościej znaczy skuteczniej

Zarządzanie kartoteką oraz cennikami towarów jest realizowane w systemie Comarch ERP. Dane są automatycznie aktualizowane na stronie sklepu internetowego oraz w serwisie marketplace za pośrednictwem integratora. Tym samym, na każdej platformie sprzedażowej widnieje aktualna oferta. Jeśli cena danego towaru ulegnie zmianie, integrator wykona aktualizację danych automatycznie. Inna funkcjonalność integratora to przekazywanie informacji do obsługiwanych platform sprzedażowych o wystawionym numerze listu przewozowego. Ten etap ma miejsce wtedy, gdy w systemie Comarch ERP widnieje już status zamówienia „zrealizowane”. Informacja ta jest udostępniana klientowi, który dzięki temu wie, że przesyłka została wysłana oraz na jakim etapie jest dana dostawa. Z perspektywy zarządzania asortymentem aktualizacja danych o produktach realizowana w jednym systemie jest dużo prostsza, niż dokonywanie tej samej operacji w kilku różnych miejscach. Pracownicy oszczędzają czas i minimalizują ryzyko pomyłki. Nie trzeba już weryfikować czy kod EAN (kod identyfikacyjny unikalny dla każdego produktu) lub cena danego towaru są takie same w systemie i na platformach www. Za sprawą integratora możliwa jest również sprawna obsługa różnego rodzaju promocji oferowanych przez producenta lakierów hybrydowych. Przykładowo jeśli zamawiający osiągnie odpowiednią wartość koszyka, to otrzyma darmowy produkt z konkretnej listy.

Sprawna obsługa zamówień oraz wysyłek – klucz do sukcesu

Producent lakierów hybrydowych wyznaje zasadę, że budowa silnej marki to długi i wymagający proces, podczas gdy zaufanie klienta można stracić bardzo szybko. System Comarch ERP oraz dedykowane narzędzia Graphcom pozwalają firmie na sprawną obsługę zamówień klientów, na każdym etapie realizacji. Pierwszym krokiem jest szybkie skompletowanie towarów w aplikacji wysyłkowej. W kolejnym etapie następuje bardzo szczegółowa weryfikacja poprawności kompletacji zamówienia oraz pakowanie produktów. Ostatnim krokiem jest wygenerowanie listu przewozowego, realizowane w dedykowanej aplikacji, zintegrowanej z systemem Comarch ERP. Aplikacja komunikuje producenta lakierów hybrydowych z firmą kurierską, która otrzymuje precyzyjną informację, że dana przesyłka o konkretnym numerze listu przewozowego jest gotowa do dostarczenia, do wskazanego odbiorcy i pod wskazany adres. Numer listu przewozowego wygenerowany przez aplikację jest następnie przesyłany do odpowiedniej platformy sprzedażowej. Dodatkowo konsultanci Graphcom zrealizowali dedykowane rozwiązanie, które zapewnia automatyzację rozliczania zapłat przesyłek „za pobraniem” z dokumentami handlowymi. Firma kurierska dostarcza dane w określonym formacie, w którym do naszego klienta spływają informacje na temat pobranych kwot. Zestawienie zawiera informację o numerze listu przewozowego, którego dotyczyło pobranie. Po wczytaniu listy do systemu ERP, kolejne operacje związane z rozliczeniem przebiegają już automatycznie. Wszystkie etapy są rejestrowane w systemie Comarch ERP, dzięki czemu w każdej chwili można prześledzić historię co i w którym momencie działo się z zamówieniem.

Automatyzacja rozliczeń – współpraca z operatorami płatności

W większości przypadków transakcje klientów detalicznych opłacane są elektronicznie. Producent lakierów hybrydowych współpracuje w tym zakresie z popularnym operatorem płatności. W związku z tym sklep internetowy oraz system Comarch ERP są z nim zintegrowane. Należy pamiętać, że skala sprzedaży może sięgać tysięcy zamówień dziennie, co oznacza, że manualne rozliczanie zapłat za transakcje nie jest możliwe. Proces jest zorganizowany w ten sposób, że sklep internetowy przekazuje do systemu ERP zamówienie z informacją, czy płatność została sfinalizowana. W przypadku, gdy zamówienie jest opłacane elektronicznie (a nie np. „za pobraniem”), procedowane są tylko te, gdzie operator płatności potwierdził, że płatność zakończyła się sukcesem. Z kolei, kiedy zamówienie zostanie już przekazane do wysyłki i w systemie ERP pojawi się transakcja sprzedaży kupującego, musi dojść do jej rozliczania. Za ten element procesu odpowiada specjalny automat, który pobiera dane o zrealizowanych płatnościach od operatora. Porównuje tę listę z nierozliczonymi transakcjami sprzedaży w systemie ERP i bazując na unikalnym numerze zamówienia, dokonuje stosownego rozliczenia. Automaty parujący płatności jest przygotowany do współpracy w wieloma operatorami płatności (min. Przelewy24, PayU, Blue Media, PayPal).

Zapewnij rozwój swojej firmy dzięki sprzedaży e-commerce

Szybka i profesjonalna sprzedaż w Internecie zależy od powodzenia na wszystkich etapach realizacji zamówienia. System Comarch ERP przeznaczony dla branży produkcyjnej, prowadzącej sprzedaż e-commerce oraz szereg dedykowanych narzędzi od firmy Graphcom umożliwiają sprawną oraz właściwą realizację kolejnych działań związanych z kompleksową obsługą zamówienia. Dzięki połączonym rozwiązaniom firmy Graphcom stworzysz sprawnie działający system wielokanałowej sprzedaży oraz zyskasz narzędzia do wydajnego zarządzania wszystkimi markami i produktami z poziomu jednego systemu ERP. Od efektywnego zarządzania ofertą i cennikami, przez obsługę klienta, aż do zautomatyzowanej wysyłki firmami kurierskimi. Skorzystaj z naszego doświadczenia już dziś i uruchom sprzedaż w Internecie nawet w 2 tygodnie!

Korzyści osiągnięte dzięki narzędziom integrującym rozwiązania e-commerce, dostarczonym przez firmę Graphcom:
  • Sprawne zarządzanie wszystkimi markami i produktami dostępnymi na wielu platformach z poziomu jednego systemu ERP.
  • Sprawne połączenie z wieloma platformami sprzedażowymi, dzięki dedykowanym rozwiązaniom integracyjnym.
  • Zapewnienie obecności produktów na największych platformach marketplace, łącznie z najpopularniejszym serwisem transakcyjnym online w Polsce.
  • Zapewnienie zgodności dostaw z zamówieniami klientów, dzięki połączeniu informacji magazynowych oraz wysyłkowych w jednym systemie.
  • Zapewnienie wysokiej jakości obsługi klienta, kluczowej w sprzedaży e-commerce, dzięki dostępowi do połączonych informacji o zamówieniach.
  • Zapewnienie szybkich dostaw do klientów dzięki integracji z firmami kurierskimi.
  • Zapewnienie sprawnej obsługi płatności dzięki integracji z operatorami płatności.

Graphcom Sp. z o.o. specjalizuje się we wdrażaniu systemów informatycznych wyprodukowanych przez Comarch S.A. Firma Graphcom współpracuje zarówno z małymi, średnimi, jak i dużymi przedsiębiorstwami. Od 2000 roku realizuje największe w kraju projekty wdrożeniowe Comarch ERP, koncentrując się na klientach z sektora produkcyjnego oraz e-commerce.

Graphcom wierzy, że kluczową wartością każdej firmy jest jej zdolność do korzystania z gromadzonych przez siebie danych (Data-Driven Company).

Opinie o wdrożeniu systemu Comarch ERP Altum przez firmę Graphcom w spółce Puccini:

Sprzedaż omnichannel od Graphcom, realizowana za pośrednictwem Comarch ERP Altum

System ERP dla sieci handlowych do obsługi sprzedaży wielokanałowej

Comarch ERP Altum umożliwia obsługę zamówień przychodzących z różnych kanałów sprzedaży. System umożliwia przyjęcie, weryfikację i realizację zamówienia pochodzącego z Allegro, sklepu internetowego oraz innych kanałów sprzedaży elektronicznej. Dodatkowo narzędzie wspiera przyjmowanie zamówień na towary z przedsprzedaży (tzn. towarów, których nie ma na stanie magazynowym). Rozwiązanie posiada funkcjonalności wspierające podejmowanie decyzji zakupowych oraz realizację procesu zakupowego z uwzględnieniem dostaw kontenerowych. System umożliwia zapewnienie odpowiednich stanów magazynowych dla kanałów sprzedaży elektronicznej, oraz automatyzację zatowarowania salonów detalicznych. Dodatkowo rozwiązanie wpiera sprzedaż w sklepach stacjonarnych, dzięki aplikacji Comarch Retail POS. Firma Graphcom zachęca do zapoznania się z wideo-prezentacją rozwiązania, która przybliża możliwości systemu Comarch ERP Altum.

Zakupy, sprzedaż i gospodarka magazynowa w wielu spółkach w jednym systemie

Dedykowany system ERP dla sieci handlowych, jakim jest Comarch ERP Altum, wspiera wielofirmowość przedsiębiorstw. Dzięki odpowiedniemu odwzorowaniu struktury organizacyjnej firmy w systemie Comarch ERP Altum możemy zarządzać poszczególnymi spółkami, obszarami lub działami, czyli tak zwanymi centrami. Możliwe jest także zarządzanie uprawnieniami pracowników, którzy mogą mieć dostęp do wielu centrów, jeśli np. odpowiadają za różne obszary w ramach pełnionych obowiązków. Wielką zaletą systemu Comarch ERP Altum jest możliwość automatyzacji rejestrowania transakcji handlowych odbywających się pomiędzy podmiotami powiązanymi (np. jedna firma w ramach grupy prowadzi działalność produkcyjną, a druga zajmuje się dystrybucją). Za pomocą transakcji międzyfirmowych generowanie dokumentu pochodnego w jednej firmie (np. dokumentu przyjęcia zewnętrznego) odbywa się automatycznie w momencie zatwierdzenia dokumentu pierwotnego w drugiej (np. dokumentu wydania zewnętrznego). Funkcjonalność transakcji międzyfirmowych wymaga odpowiedniej konfiguracji systemu (min. zdefiniowania ról jakie poszczególne firmy pełnią w organizacji). Kolejną ważną funkcjonalnością systemu Comarch ERP Altum jest obsługa procesu zakupowego z uwzględnieniem dostaw kontenerowych. W takim przypadku ceny nabycia towarów będą uwzględniać, oprócz cen zakupu od dostawców, koszty dodatkowe związane z towarem (np. transport, cło). Wartości kosztów dodatkowych mogą zostać rozłożone na poszczególne pozycje dokumentu faktury zakupu zgodnie z wybranym algorytmem (np. ilościowy, wartościowy, wagowy). Dzięki takiemu rozwiązaniu ceny nabycia towarów w systemie Comarch ERP Altum odzwierciedlają realną wartość, wynikającą z wszystkich poniesionych przez firmę kosztów.

Efektywne zarządzanie produktami w systemie Comarch ERP Altum

Obsługa systemu Comarch ERP Altum jest intuicyjna dzięki przyjaznemu interfejsowi, który przypomina organizacją funkcjonalności popularne pakiety typu office (funkcjonalności są zgrupowane w formie tzw. wstążki). Karty towarowe w systemie Comarch ERP Altum posegregowane są w grupy, które tworzą strukturę drzewa, co pozwala na szybki dostęp do wybranych kategorii asortymentu. Karta każdego artykułu podzielona jest na sekcję nagłówkową oraz dodatkowe informacje w formie zakładek. Sekcja nagłówkowa przechowuje podstawowe informacje takie jak kod, nazwa, stawka VAT itd. Informacje dodatkowe umożliwiają wprowadzenie szczegółowych informacji o produkcie takich jak, cena, jednostki miary, kody EAN, grupa asortymentowa i wiele innych. W zakładce zasoby mamy wgląd do informacji o dostępności towaru na poszczególnych magazynach. Towary w systemie Comarch ERP Altum, mogą być rezerwowane na poczet konkretnych kontrahentów. Możliwie jest również określenie normatywów dla danego towaru, czyli ilości minimalnych w jakich powinien on występować na poszczególnych magazynach.

System ERP dla sieci handlowych pomaga zarządzać polityką cenową i rabatową

System Comarch ERP Altum umożliwia zaawansowane zarządzanie rabatami, cenami i cennikami towarów (np. inna cena dla zakupu towaru czy sprzedaży). Dostępna jest funkcjonalność artykułów powiązanych, czyli tzw. sugestniki sprzedażowe, wykorzystywane w aplikacji Comarch Retail POS. Dzięki funkcji atrybutów, możliwe jest zdefiniowanie dodatkowych parametrów dla towarów a zakładka załączniki pozwala na dodanie odpowiednich grafik, plików pdf, czy arkuszy Excel, które mogą być widoczne w innych aplikacjach Comarch. Zarządzanie publikowanymi treściami odbywa się w zakładce Aplikacje i pozwala personalizować opisy w zależności od wybranego kanału sprzedaży (np. inny opis dla sklepu internetowego oraz inny dla platformy Allegro). Wszystkie wprowadzone na karcie towarowej zmiany rejestrowane są w zakładce „historia zmian” do ewentualnej weryfikacji.

Obsługa sprzedaży w kanałach e-commerce

Zamówienia detaliczne pochodzące z kanału e-commerce w systemie Comarch ERP Altum widoczne są na liście zamówień sprzedaży. Dokument zamówienia sprzedaży podzielony jest na sekcję nagłówkową oraz dodatkowe informacje w formie zakładek. Każdy dokument zamówienia posiada unikatowy numer w systemie. Dzięki dokumentom skojarzonym w łatwy sposób można sprawdzić ścieżkę realizacji konkretnego zamówienia i szczegóły wybranych dokumentów (np. dokument WZ czy numer listu przewozowego). Dzięki funkcjonalności magazynów wirtualnych możliwe jest łatwe zapewnienie odpowiednich stanów magazynowych dla poszczególnych towarów w zależności od wybranego kanału sprzedaży. Normatywy określające stany minimalne towarów definiowane są dla każdego magazynu odrębnie. Dodatkowo dostępne jest wbudowane w system narzędzie BST (bilans stanu towarów), dzięki któremu w wygodny sposób można określić w jakiej ilości dane towary powinny zostać zamówione, aby zrealizować zapotrzebowanie firmy. Bezpośrednio z poziomu zatwierdzonego dokumentu BST możliwe jest wygenerowanie zamówienia zakupu do dostawców, tak aby zapewnić odpowiednie stany magazynowe.

Obsługa sprzedaży w sklepach stacjonarnych dzięki aplikacji Comarch Retail POS

Do obsługi transakcji realizowanych w salonach sprzedaży detalicznej służy dedykowana aplikacja Comarch Retail POS. Aplikacja współpracuje ściśle z systemem Comarch ERP Altum. Comarch Retail POS może pracować zarówno w trybie online jak i offline, dzięki czemu zapewnia ciągłość sprzedaży nawet w przypadku okresowego braku dostępu do sieci internetowej. Jest to możliwe dzięki pracy aplikacji na własnej bazie danych, która jest synchronizowana z bazą systemu Comarch ERP w przypadku odzyskania dostępu do Internetu. Comarch Retail POS pozwala ponadto na przyjęcie reklamacji lub zwrotu towaru, jak również na odbiór towaru zamówionego w systemie sprzedaży elektronicznej (np. w przypadku odbioru towaru w sklepie stacjonarnym zamówionego w sklepie internetowym). Dzięki Comarch Retail POS pracownicy sklepu stacjonarnego obsłużą przyjęcie towarów na magazyn sklepu, weryfikując zgodność dostawy z dokumentami magazynowymi. Dodatkowo do dyspozycji kierowników sklepu na stanowisku Comarch Retail POS dostępne są sugestie zatowarowania sklepu, tworzone dzięki wykorzystaniu funkcjonalności systemu Comarch ERP Altum – narzędzia Comarch BPM. BPM umożliwia całkowitą lub częściową automatyzację procesów zachodzących w firmie. Dzięki BPM możemy automatyzować zarówno rutynowe procesy charakterystyczne dla każdej firmy, jak również nietypowe zadania, specyficzne dla każdego przedsiębiorstwa, np. wprowadzenie automatycznej promocji na konkretne produkty w oparciu o spadek sprzedaży poniżej wcześniej ustalonego limitu. Skontaktuj się z nami i dowiedz się jak system ERP dla sieci handlowych może usprawnić sprzedaż w Twojej firmie!

Graphcom Sp. z o.o. specjalizuje się we wdrażaniu systemów informatycznych wyprodukowanych przez Comarch S.A. Firma Graphcom współpracuje zarówno z małymi, średnimi, jak i dużymi przedsiębiorstwami. Od 2000 roku realizuje największe w kraju projekty wdrożeniowe Comarch ERP, koncentrując się na klientach z sektora produkcyjnego oraz e-commerce.

Graphcom wierzy, że kluczową wartością każdej firmy jest jej zdolność do korzystania z gromadzonych przez siebie danych (Data-Driven Company).

Opinie o wdrożeniu systemu Comarch ERP Altum przez firmę Graphcom w spółce Puccini: