Logistyka magazynowa – aktualne wyzwania

W dobie zmian w zwyczajach konsumenckich, przed logistyką magazynową pojawiły się nowe wyzwania. Urósł w siłę rynek e-commerce, w związku z tym praca w wielu magazynach ulegała całkowitemu przekształceniu w zakresie zarządzania i automatyzacji operacji. 

Logistyka jest jednym z najbardziej konkurencyjnych sektorów, gdzie codzienne zmiany i rozwój zmuszają do stałego koncentrowania uwagi i natychmiastowej odpowiedzi na wyzwania jakie niesie ze sobą prowadzenie przedsiębiorstwa.

 
Zapraszamy do zapoznania z najnowszym numerem BPC GUIDE:  Logistyka magazynowa – aktualne wyzwania
 

30 % wzrost wydajności i automatyzacja procesu zamówień w firmie CYPRYS dzięki VENDO.ERP®

Cyprys Producent Mebli systemowych zlokalizowana jest w Skawinie. Jest to jeden z dostawców znanej polskiej sieci salonów meblowych – AGATA Meble, z szeroką ofertą mebli i artykułów do wyposażenia wnętrz. Codziennie podczas dwuzmianowej pracy w fabryce CYPRYS rozkrawanych jest około 3000 m2 płyty, z których powstaje niemal 2000 szafek, mebli do pokoju dziennego, sypialni oraz kuchni.

Pierwszy sklep meblowy powstał w 1996 r. w Krakowie, jednak w niedługim czasie firma otworzyła dwa kolejne. Nawiązanie współpracy z siecią AGATA Meble, zmieniło całkowicie profil działalności firmy CYPRYS. W ciągu zaledwie tygodnia firma przeprowadziła się do nowej, większej hali, zostały zainstalowane nowoczesne maszyny, zwiększyła zatrudnienie. Od tego momentu firma rozpoczęła seryjną produkcję mebli systemowych w ilości 1500 szt. miesięcznie. W efekcie tak dynamicznego rozwoju zrodziła się potrzeba systemowej organizacji produkcji i wtedy w firmie CYPRYS pojawił się ekosystem VENDO.ERP®.

CFI Systemy Informatyczne – jako producent i dostawca systemu VENDO.ERP® umożliwił firmie CYPRYS testowanie swojego produktu w takim czasie, jaki był im potrzebny.

Dział Produkcji

Planowanie produkcji w firmie CYPRYS odbywało się całkowicie ręcznie. Rozwiązanie to miało w sobie wiele niedoskonałości. W systemie pracy „just-in-time”, który wymuszony był przez niewielką powierzchnię magazynu wyrobów gotowych, ciężko było pracownikom firmy zlokalizować elementy i ocenić stopień zaawansowania procesu. W wyniku ciągłego wzrostu zamówień, po wdrożeniu pracy zmianowej i rozbudowie asortymentu, planowanie takie okazało się niewystarczające. Dlatego firma zdecydowała się na wdrożenie systemu VENDO.ERP®.

Najważniejszą wartością, jakie wniosło do procesu produkcyjnego VENDO.ERP® była odpowiedź na pytanie, czy firma dysponuje wystarczającą ilością komponentów i materiałów gotowych, żeby zrealizować napływające zamówienia na poszczególne produkty. Ponad to, dzięki VENDO.ERP® wyniki pomiaru czasu zostały realnie uwzględnione w planowaniu procesu produkcyjnego, co przełożyło się na szybki wzrost wydajności o około 30% od momentu wdrożenia oprogramowania do dzisiaj.

Dział Handlowy

Największa zmiana, jaką w firmie CYPRYS wprowadziło VENDO.ERP® nastąpiła w 2019 roku. Wówczas zespół CFI Systemy Informatyczne zrealizował dla pracowników działu handlowego indywidualne zlecenie w obszarze sprzedaży. Programiści zbudowali narzędzie umożliwiające wymianę danych z oprogramowaniem obsługującym system zamówień sprzedaży i awizacji dostaw głównego odbiorcy – AGATA Meble. Zbudowana integracja umożliwia pobieranie w czasie rzeczywistym zamówień systemu sprzedawcy detalicznego. Zamówienie wpisywane w jakimś punkcie sprzedaży w Polsce za kilka sekund zostaje odwzorowane w systemie VENDO.ERP®.

Przed 2019 rokiem wszystkie zamówienia były wprowadzanie do systemu ręcznie. Pracownicy działu sprzedaży na zadania związane z obsługą zamówień poświęcali tygodniowo kilkanaście godzin. Obecnie opracowanie zamówień automatycznie zaczytanych do systemu VENDO.ERP® trwa nie dużej niż godzinę tygodniowo. Dzięki zrealizowanemu wdrożeniu całkowicie zostało także wyeliminowane ryzyko popełnienia błędu oraz maksymalnie skrócony został czas – od spisania zamówienia w punkcie sprzedaży, do pojawienia się zapotrzebowania na towar w dziale planowania produkcji w firmie CYPRYS.

Firma CYPRYS doszła do takiego moment, w którym możliwości produkcyjne fabryki w Skawinie zostały wykorzystane w 100%. Firma zdecydowała się na otworzenie drugiego oddziału, dzięki któremu nastąpi znaczny wzrost wolumenu produkcyjnego. Zainstalowane zostaną trzy dodatkowe linie technologiczne oraz kilkanaście nowych maszyn. Kolejnym planowanym krokiem jest wdrożenie systemu RFID i rozwój firmy zgodnie z filozofią Industry 4.0.

W obu obszarach firmie CYPRYS będzie towarzyszyło VENDO.ERP®.

Todis Consulting przedstawia DocFlow – autorskie, zintegrowane z systemem iScala oprogramowanie do zarządzania obiegiem faktur.

 

TODIS DOCFLOW

Todis DocFlow to autorskie, zintegrowane z systemem iScala oprogramowanie do zarządzania elektronicznym obiegiem faktur w obrębie przedsiębiorstwa. Pozwala zautomatyzować rejestrację dokumentów i wyeliminować konieczność ponownego wprowadzania istniejących już danych.

Aplikacja DocFlow pozwala obniżyć koszty przedsiębiorstwa poprzez:

  • Redukcję błędów pracowników.
  • Usprawnienie kontroli wydatków i podniesienie jakości dekretacji.
  • Redukcję ilości czasu poświęcanego na obsługę faktur zakupowych.
  • Usprawnienie rejestracji dokumentów oraz ich obiegu wewnątrz firmy – są one przekazywane do weryfikacji, akceptacji oraz dekretacji w formie elektronicznej, a ich fizyczny ruch jest całkowicie wyeliminowany.
  • Ułatwienie kontroli oraz odnajdywania/wyszukiwania „zagubionych” dokumentów, określenie osób, u których „utknęły” dokumenty.
  • Przypisanie jednoznacznej odpowiedzialności za prawidłowy obieg faktury oraz przejrzystość procesu akceptacji i dekretacji.

Podstawowe Założenia

  • Dostęp do programu przez przeglądarkę Internetową
  • Możliwość elektronicznej archiwizacji wszystkich dokumentów
  • Wielostopniowa elektroniczna akceptacja dokumentów
  • DocFlow zintegrowany jest z systemem iScala: odczytuje z systemu dane słownikowe (dostawcy, plan kont, wymiary, kody VAT, warunki płatności), zapisuje dane z wykorzystaniem mechanizmu Epicor Service Connect lub bezpośrednio
  • Zapewnia bezpieczeństwo dokumentów

Rejestracja dokumentów

  • Wprowadzenie dokumentu możliwe jest w sposób ręczny lub automatyczny na podstawie danych z OCR (dokładniej: na podstawie plików XML generowanych przez aplikację OCR, które są zapisywane w odpowiednim katalogu)
  • Podpięcie skanu faktury
  • Wybór ścieżki akceptacji – odpowiedniej osoby wewnątrz firmy
  • Mechanizm powiadomień oraz alertów

Alokacja i akceptacja

  • Alokacja kosztów (podanie odpowiednich wymiarów)
  • Zatwierdzenie dokumentu jedno lub wielostopniowe (możliwość konfiguracji)
  • Możliwość przekierowywania akceptacji faktur
  • Obsługa zwrotna (prośba o zmianę, uzupełnienie dokumentu)
  • Historia obiegu dokumentu – archiwizacja

Weryfikacja i księgowanie

  • Weryfikacja dokumentu przez Dział Księgowy
  • Wprowadzanie ewentualnych zmian (dekret, VAT, NKUP, itp.)
  • Zaksięgowanie (faktury automatycznie przenoszone są do systemu iScala)
  • Wykorzystanie mechanizmu Epicor Service Connect lub bezpośrednio (w zależności od dostępnej licencji i preferencji klienta)

Elektroniczny obieg faktur może być dowolnie rozbudowywany i modyfikowany na etapie wdrożenia
i utrzymania systemu. Planowane jest rozszerzenie aplikacji, które pozwoli na zautomatyzowany obieg pozostałego typu dokumentów w przedsiębiorstwie (umowy, korespondencja, itp.)

www.todis.pl

Międzynarodowa Kancelaria prawna Wikborg Rein wdrożyła nowoczesne oprogramowanie dostępne w chmurze – Maconomy ERP firmy Deltek.

DELTEK MACONOMY

Kiedy firma szybko się rozwija, jej potrzeby w zakresie zarządzania zmieniają się równie intensywnie. Kancelaria Wikborg Rein znalazła się dokładnie w takiej sytuacji – nieustannie rozwija swoją bazę klientów i zespół ekspertów prawnych. Zatem konieczne było wprowadzenie zmian w zakresie prowadzenia ogromnej liczby spraw: nie tylko raportowania pracy, ale także monitorowania oraz zarządzania pracownikami.

Firma, z główną siedzibą w Oslo, działa międzynarodowo, oferuje najwyższej jakości obsługę prawną przeznaczoną dla wielu branż i dziedzin prawa. Wraz ze wzrostem liczby projektów oraz, co za tym idzie – zatrudnionych pracowników, okazało się, iż starszy lokalny system ERP, z którego do tej pory kancelaria korzystała, nie spełnia już wszystkich biznesowych wymagań.

„Każda zmiana w prowadzonym przez nas, specyficznym biznesie, musi być dokładnie przemyślana” – twierdzi Steffen Wefring, dyrektor ds. Finansów i Controllingu w Wikborg Rein. „Szybko zdaliśmy sobie sprawę z tego, że nie tylko sposób raportowania wymaga zmian, potrzebowaliśmy nowego rozwiązania, bardziej nowoczesnego i elastycznego”.

Po analizie wielu dostępnych rozwiązań ERP dostępnych w chmurze i lokalnie, Wikborg Rein wybrał Deltek Maconomy. Przejście na nowy, skoncentrowany na branży, chmurowy system ERP nastąpił we właściwym czasie, a firma wdrożyła system na początku 2020 r. – dokładnie w momencie, gdy pandemia COVID-19 zaczęła zmieniać świat.

„To był dla nas bardzo pracowity rok”, mówi Steffen Wefring. „Wraz z przejściem na pracę zdalną szybko wzrosło znaczenie skutecznego monitorowania i zarządzania naszymi zasobami i projektami. Deltek Maconomy doskonale te potrzeby spełnił”.

Nowe podejście do kluczowych procesów finansowych.

Dzięki Maconomy, kancelaria Wikborg Rein była w stanie zautomatyzować i przekształcić swoje podejście do kluczowych procesów finansowych. Przykładowo wcześniejsze fakturowanie ręczne zostało teraz całkowicie zautomatyzowane i przyspieszone.

„W przeszłości fakturowanie obejmowało fizyczne podpisy na dokumentach oraz przesyłanie ich sobie nawzajem między działem finansowym i prawniczym” – mówi dalej Steffen Wefring. Brakowało nam automatyzacji przepływu plików oraz odpowiednich narzędzi do zatwierdzania, wprowadzania opinii oraz edycji. Wszystko to dostarczyło nam w Maconomy, wraz z nieograniczoną możliwością wglądu
w nasze procesy, informujące nas, w jaki sposób są zatwierdzane i odrzucane faktury.

Szybka zdalna implementacja.

Wdrożenie nowego podstawowego systemu, jakim jest ERP, zawsze jest wyzwaniem – szczególnie
w czasie, gdy prowadzony biznes również dostosowuje się do zmian wywołanych pandemią. Wikborg Rein współpracował z Deltekiem, aby wdrożyć Maconomy szybko i wyłącznie w formie zdalnej. Steffen Wefring – „Dzięki starannemu planowaniu Deltek, wraz z ich cyfrowymi narzędziami do spotkań, nie było konieczności spotkań face to face. Nawet bez osobistego kontaktu wdrożenie zostało zakończone w krótkim czasie. Ogólnie rzecz biorąc, nasz dostawca wykazał się głębokim zrozumieniem naszych procesów biznesowych, a także tego, jakie były nasze potrzeby jako kancelarii prawnej”.

Jeden system ERP w chmurze, trzy duże korzyści.

Od czasu wdrożenia Deltek Maconomy, kancelaria Wikborg Rein była w stanie zautomatyzować
i usprawnić różne procesy. Ale jakie były największe zalety systemu ERP w chmurze? Ponownie Steffen Wefring o największych korzyściach, jakie on i jego zespół zauważyli:

1. ZDIGITALIZOWANE, USPRAWNIONE PROCESY

„Udało nam się zdigitalizować i usprawnić kluczowe procesy finansowe we wszystkich naszych biurach. Teraz wszelkie działania, takie jak np. alokacja zasobów, są przeprowadzane w prosty i szybki sposób, ponieważ możemy łatwo śledzić zadania poszczególnych pracowników”.

2. WIĘCEJ INFORMACJI BIZNESOWYCH

„Maconomy pomogło wzmocnić nasz zespół zarządzający. Teraz szybciej otrzymujemy więcej informacji w czasie rzeczywistym, widzimy, w jaki sposób wykorzystywany jest czas naszych pracowników, jakiego rodzaju klientów i sprawy obsługujemy oraz w jaki sposób możemy zapewnić odpowiednią dostępność pracowników tak, aby zaspokoić potrzeby naszych klientów i poprawić wydajność. „

3. PROSTSZE ZARZĄDZANIE MIĘDZY REGIONAMI

„Nasze nowe rozwiązanie pozwala nam monitorować działania pracowników – gdziekolwiek się znajdują, we wszystkich naszych biurach na całym świecie. To pomaga nam podejmować decyzje
w oparciu o kompletne informacje w czasie rzeczywistym. „

Magdalena Szyba, Todis Consulting, www.todis.pl