Selfa GE S.A., przedsiębiorstwo działające w branży grzewczej zdecydowało się na wdrożenie systemu Impuls EVO w swoich zakładach produkcyjnych.
Głównym celem wdrożenia rozwiązania była konieczność optymalizacji sfery kosztowej produkcji.
Oprogramowanie chorzowskiego producenta wdrożyła firma informatyczna, Komputronik API.
Przedsiębiorstwo produkuje systemy grzejne oraz fotowoltaiczne w dwóch odrębnych zakładach produkcyjnych.
Pierwszy z nich wytwarza komponenty w produkcji długoseryjnej. Według założeń system miał w nim objąć całość procesu technologicznego: od momentu wpłynięcia zamówienia aż po ostateczne wystawienie faktury i wydanie towaru.
W drugim zakładzie produkcja odbywa się w systemie Just in Time. Zarówno w pierwszym zakładzie, jak i drugim system wspiera przedsiębiorstwo w takich obszarach, jak:
- zarządzanie produkcją ze strony zleceń,
- technologie wyrobu,
- spływ detali z produkcji,
- rozliczanie kosztów,
- planowanie zakupu koniecznych do produkcji materiałów,
- zarządzanie gospodarką materiałową oraz obszarem finansowo-księgowym.
Ponadto, system gromadzi bazę wiedzy, która stanowi podstawę do przeprowadzania analiz biznesowych, organizacyjnych i technicznych.
Dzięki temu możliwe jest określanie trendów w oparciu o historyczne i aktualne dane a także znacząco wspiera analitykę zarządczą i raportowanie. Po wdrożeniu systemu na przestrzeni roku przychody netto spółki wzrosły o blisko 39%, dzięki czemu jest ona w stanie skutecznie obronić się przed konkurencją.
Źródło: BPSC BPC GUIDE-WRZESIEŃ/PAŹDZIERNIK 2016