Dawniej użytkownik, żeby sprawnie poruszać się po systemie i zapoznać się z funkcjonalnościami oprogramowania, potrzebował niekiedy wielu tygodni wdrożenia. Dzisiaj dzięki technologii proces ten uległ znaczącej zmianie, korzystnej dla przedsiębiorców. Generatywna sztuczna inteligencja (GenAI) w postaci inteligentnych asystentów, czy generatorów treści, znacznie przyspiesza pracę użytkownika, automatyzuje rutynowe zadania i pomaga podsumować istotne dane dotyczące sprzedaży. Wątki te omawiają w najnowszym e-booku eksperci Comarch: w publikacji „Jak asystent AI zrewolucjonizuje pracę w ERP” wskazują najważniejsze rozwiązania, które pomagają klientom efektywniej korzystać z systemów. Przedstawiają też wybrane procesy biznesowe na przykładzie autorskiej aplikacji Comarch – ChatERP.
ChatERP, czyli asystent AI dla użytkowników Comarch ERP, to narzędzie umożliwiające komunikację z systemem. Oferuje wskazówki, sugestie oraz porady dotyczące skutecznego korzystania z oprogramowania. To nowoczesna forma interakcji z ERP – chatbot realizuje polecenia użytkownika, dostarcza informacji na temat zgromadzonych danych, samodzielnie je analizuje i wspiera w realizacji codziennych zadań. Jest to nowy wymiar interfejsu, który ułatwia pracę dzięki wykorzystaniu języka naturalnego.
Specjaliści Comarch w nowym e-booku zwracają uwagę, jak inteligentne chatboty rewolucjonizują pracę z oprogramowaniem. Piszą m.in. o większej intuicyjności obsługi i mniejszych barierach wejścia przy korzystaniu z systemu. Asystenci AI umożliwiają interakcję z systemem ERP za pomocą codziennego stylu komunikacji i zadawanie pytań o działanie poszczególnych procesów i aplikacji. Ułatwia to obsługę i przyspiesza wdrożenie nowych użytkowników. Ogranicza też sięganie do statycznych instrukcji technicznych.
Asystent AI, czyli odciążenie od rutyny
Eksperci Comarch podkreślają w publikacji, że tego typu inteligentne aplikacje są świetnym wsparciem dla działów IT (redukując liczbę zgłoszeń i zapytań od klientów) oraz pozwalają na intuicyjną analizę danych (używający mogą zadawać pytania o dane, wizualizować informacje na wykresach, generować raporty, szybciej nawigować po strukturze systemu, czy pytać np. o najlepiej sprzedające się produkty w ostatnim miesiącu).
– Generatywna AI zmienia sposób, w jaki firmy podchodzą do rozwiązywania zadań i problemów. Oszczędza czas, automatyzuje procesy, pomaga w podejmowaniu lepszych i bardziej przemyślanych decyzji biznesowych. Słowem: odciąża pracowników, którzy nie muszą już przeznaczać dużych nakładów energii na realizację rutynowych obowiązków. Z GenAI nie jest to konieczne, bo zadania wykonuje za nich algorytm – podkreśla Zbigniew Rymarczyk, wiceprezes Comarch i dyrektor sektora Enterprise Solutions.
Generatywna AI? Konieczny kierunek dla biznesu
Korzyści z wykorzystania AI w ERP są szerokie: firmy mogą dzięki niej zyskać przewagę konkurencyjną, szybciej reagować na zmiany rynkowe, czy wspomagać procesy decyzyjne w organizacji.
– Sztuczna inteligencja w firmie to dziś konieczna inwestycja dla przedsiębiorców, którzy myślą o dalszej ekspansji i rozwoju swojego produktu. Wykorzystując system ERP wspomagany narzędziami AI, mogą to robić szybciej i efektywniej. Wspiera ich w tym inteligentny asystent, w systemach Comarch ERP jest to ChatERP, który pomaga użytkownikowi w codziennej pracy, dostarcza mu niezbędnych danych. Przekazuje informacje o największych dłużnikach, generuje listy faktur sprzedaży dla kontrahentów z danego regionu czy wystawia zamówienia. To prozaiczne czynności, a asystent AI może je znacznie usprawnić. To oszczędność czasu i duża przewaga dla przedsiębiorców, którzy wcześnie zaadaptują to rozwiązanie – dodaje Zbigniew Rymarczyk.
Aplikacja Comarch ChatERP jest już dostępna w najnowszych wersjach Comarch ERP Optima, Comarch ERP XL oraz Comarch ERP Enterprise. Z asystenta można również korzystać w aplikacjach Comarch DMS (obieg dokumentów) oraz Comarch sPrint (inteligentne wydruki).
Bezpłatny e-book o zastosowaniu generatywnej AI w biznesie można pobrać z naszej strony. Publikację kierujemy do przedsiębiorców, dyrektorów IT, entuzjastów oraz ekspertów AI ze wszystkich branż.
Więcej o AI w biznesie Comarch opowiada w najnowszej kampanii marketingowej. Zobacz więcej rozwiązań AI od Comarch.
—–
O Comarch
Comarch został założony w 1993 roku w Krakowie. Jest jedną z największych firm informatycznych w Europie i prowadzi projekty dla czołowych marek z Polski i świata w najważniejszych sektorach gospodarki m.in.: telekomunikacji, finansach, bankowości i ubezpieczeniach, handlu i usług, infrastruktury IT, administracji publicznej, przemyśle, ochronie zdrowia oraz w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw. Z usług Comarch skorzystało kilkadziesiąt tysięcy światowych marek w ponad 100 krajach na 6 kontynentach m.in.: Allianz, Auchan, BNP Paribas Fortis, BP, Carrefour, Heathrow Airport, Heineken, ING czy LG U+, Orange, Telefónica, T-Mobile, Vodafone.
Firma zajmuje wysokie pozycje w rankingach analityków IT m.in.: Gartnera, Truffle 100, TOP 200 „Computerworld”, IDC, Polskiej Akademii Nauk, EU Industrial R&D Investment Scoreboard. Corocznie Comarch inwestuje środki o wartości ok. 15 proc. przychodów w projekty innowacyjne. W 2023 roku nakłady na prace R&D wyniosły ponad 400 mln zł. Obecnie zatrudnia ponad 6400 ekspertów, w ponad 80 biurach w ponad 30 krajach od Australii i Japonii przez Bliski Wschód oraz Europę aż po obie Ameryki.
www.comarch.pl