Kooperacja wymusza informatyzację przedsiębiorstw.

Branża metalowa skupia swoje działania wokół produkcji jednostkowej, realizowanej głównie „pod zamówienie”.Powodem jest przeniesienie produkcji masowej na rynek azjatycki, o niższych kosztach siły roboczej. Duża konkurencja panująca wśród polskich przedsiębiorstw branży metalowej, powoduje wzrost zapotrzebowania na specjalistyczne rozwiązania informatyczne. 

Dziś, liczy się nie tylko wysoka jakość produkowanych wyrobów i „dobra” cena, ale także krótkie terminy realizacji zamówień. Dlatego ważną rolę odgrywają tu systemy ERP i MRP II, które pozwalają ulepszyć efektywność i organizację firmy i tym samym wzmocnić jej konkurencyjność.

W branży tej najlepiej sprawdzają się rozwiązania, które umożliwią wsparcie całego procesu produkcyjnego i obszarów powiązanych z produkcją, takich jak: logistyka, dystrybucja czy księgowość. Przedsiębiorcy oczekują ścisłego skorelowania pracy działów współpracujących z produkcją, by usprawnić między nimi przepływ informacji i lepiej organizować pracę.

W konsekwencji ma to doprowadzić do podniesienia wydajność w obrębie całej firmy.

Z punktu widzenia obsługi procesu produkcyjnego najistotniejsze jest skrócenie czasu związanego z opracowaniem w systemie nowych technologii i przygotowaniem kalkulacji kosztu wytworzenia wyrobu. Programy posiadające generatory technologii wraz z kalkulacjami skracają ten czas do minimum i co ważne, eliminują ryzyko popełnienia błędu.

W branży dużym zainteresowaniem cieszą się także rozwiązania, które pozwalają obsługiwać i rozliczać kooperację.
Nie wszystkie etapy procesu wytwarzania wyrobu realizowane są zawsze w jednym zakładzie produkcyjnym. Przykładem może tu być proces cynkowania wyrobu, który najczęściej zlecany jest podwykonawcom.

Współpraca z kooperantami rodzi również potrzebę szybkiej wymiany informacji biznesowych. W tym przypadku z pomocą przychodzą specjalistyczne platformy B2B, które coraz częściej wykorzystywane są w tej branży. Ze względu na dużą konkurencję panującą w przemyśle metalowym bardzo ważne są również rozwiązania wspierające proces przygotowania ofert. W tym celu systemy ERP udostępniają działom handlowym narzędzia, które pozwalają symulować czas wykonania wyrobu.

Do niedawna tego typu informacje handlowiec musiał uzyskać od działu produkcyjnego, co wydłużało proces odpowiedzi na zapytanie ofertowe. Dziś, takie symulacje wykonywane są bezpośrednio przez handlowców, dzięki czemu czas przygotowania oferty skrócony został do minimum.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*