Comarch rozbudowuje system do e-wizyt w ZUS

4 grudnia kolejne stanowiska ekspertów z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych zostały podłączone do systemu, który umożliwia umawianie e-wizyty. Dzięki temu klienci ZUS zyskali możliwość rezerwacji e-wizyt na kolejnych 100 stanowiskach obsługi z zakresu emerytur i rent, zasiłków czy prowadzenia firmy.

Wcześniej system e-wizyt działał na 172 stanowiskach, na których przeprowadzono ok. 10 tysięcy spotkań online. Podłączenie kolejnych stanowisk ekspertów ZUS pozwoli na równoczesne prowadzenie 300 rozmów pracowników ZUS z klientami.

System do umawiania i przeprowadzania wideorozmów został uruchomiony w październiku tego roku przy współpracy Zakładu Ubezpieczeń Społecznych z firmą informatyczną Comarch. Narzędzie informatyczne zostało zbudowane na bazie oprogramowania dla placówek medycznych, które służy do przeprowadzania wideokonsultacji pacjentów z pracownikami służby zdrowia. Na potrzeby projektu system został uzupełniony o kilka nowych funkcjonalności m.in.: niezależny moduł rejestracji oraz wielostanowiskowy model obsługi, który jest odzwierciedleniem rzeczywistych punktów obsługi klientów ZUS. System działa z poziomu przeglądarki internetowej, co oznacza, że nie ma konieczności instalowania dodatkowego oprogramowania.

Comarch od wielu lat dostarcza narzędzia informatyczne z zakresu e-usług dla samorządów i placówek administracji publicznej. Dodatkowo ściśle współpracujemy z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych przy utrzymaniu systemu KSI ZUS oraz jego rozwoju. Znamy też specyfikę pracy ekspertów ZUS oraz wiemy, jak działa środowisko informatyczne. Synergia tych doświadczeń pozwoliła nam w krótkim czasie przygotować rozwiązanie informatyczne, które jest intuicyjne oraz proste w obsłudze dla klientów i jednocześnie pozwala na załatwienie wszystkich potrzebnych spraw – mówi Jarosław Brzeziński z Comarch, który jest odpowiedzialny za realizację projektu e-wizyta w ZUS.

Jak się umówić na e-wizytę

E-wizyta polega na wideorozmowie z ekspertem ZUS. W trakcie spotkania online klienci mogą załatwić większość spraw, bez konieczności wychodzenia z domu. Do połączenia się z pracownikiem ZUS wystarczy komputer lub inne urządzenie z dostępem do internetu i kamerą. Na e-spotkanie można się umówić, wchodząc na stronę: https://www.zus.pl/e-wizyta .

Jakie sprawy można załatwić online w ZUS

Rezerwując e-wizytę w ZUS należy wybrać jej zakres tematyczny. Klienci mogą porozmawiać z ekspertem o sprawach związanych z emeryturami i rentami, wypłatą zasiłków, prowadzeniem firmy,  a także uzyskać informacje o zasadach korzystania z tzw. tarczy antykryzysowej. Podczas spotkania istnieje również możliwość potwierdzenia profilu na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS.

Usługa cieszy się dużym zainteresowaniem wśród naszych klientów. Od momentu uruchomienia e-wizyt, z tej formy kontaktu z ZUS skorzystało około 13 tysięcy klientów. ZUS rozwija i będzie rozwijał system e-wizyt. Od 23 listopada uruchomiliśmy e-obsługę na stanowisku doradcy ds. ulg i umorzeń. Obecnie prowadzimy dalsze prace nad udostępnieniem naszym klientom  kolejnych funkcji – mówi  Magdalena Mazur – Wolak, Dyrektor Departamentu Obsługi Klientów w ZUS.

Dzień przed spotkaniem osoba, która umówiła się na e-wizytę w ZUS, na wskazany podczas rejestracji adres mailowy otrzyma wiadomość z przypomnieniem o konsultacji oraz linkiem do platformy. W dniu e-wizyty, na godzinę przed spotkaniem, otrzyma SMS-a. Po otwarciu linka nastąpi połączenie z pracownikiem ZUS.

Na e-wizyty można umówić się w dni robocze w godzinach 9.00-14.30.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*