InfoConsulting został wybrany przez IFS na wyłącznego dystrybutora w Azji Południowej

Firma IFS, globalny dostawca oprogramowania dla przedsiębiorstw w chmurze, ogłosiła dziś zawarcie umowy o wyłącznej dystrybucji z InfoConsulting w Azji Południowej (Sri Lanka, Bangladesz i Pakistan). InfoConsulting będzie miał możliwość zwiększenia obecności firmy IFS na tym rynku jako główny partner i stanie się twarzą firmy IFS w regionie.

InfoConsulting to jedna z najszybciej rozwijających się firm konsultingowych specjalizująca się w globalnej  transformacji cyfrowej klientów. InfoConsulting jako platynowy partner IFS, dzięki najnowszymi technologiami informatycznymi, przynosi realne rozwiązania najważniejszych problemów i znacząco zwiększa efektywność biznesową.

Firma IFS jest zaangażowana w model partner-first, w którym ściśle współpracuje z partnerami w celu zaspokojenia potrzeb klientów i rozszerzenia zasięgu IFS. Wiodące na rynku aplikacje i usługi chmurowe firmy IFS umożliwiają klientom wykorzystanie automatyzacji i analityki biznesowej w celu lepszego zrozumienia kluczowych wyzwań w ich działalności, wydajniejszej pracy i zwiększenia produktywności.

W ramach tego strategicznego partnerstwa firma InfoConsulting będzie wyłącznym dystrybutorem i będzie oferować usługi klientom firmy IFS w zakresie doradztwa biznesowego, rozwoju technicznego i wsparcia technicznego. Odbywać się to będzie za pośrednictwem globalnego programu wsparcia, który już teraz zapewnia pomoc dla ponad 20 000 użytkowników końcowych systemu IFS. Inwestycja firmy InfoConsulting w Azji Południowej pozwoli klientom osiągnąć wartość dodaną i uzupełni możliwości oferowane przez ekosystem partnerów.

„Podobnie jak firma IFS, jesteśmy zaangażowani w dostarczanie klientom najwyższej jakości usług. Umowa ta jest następstwem sukcesu partnerstwa w Europie, Australii i Nowej Zelandii, gdzie umożliwiamy klientom osiągnięcie wyników biznesowych ich cyfrowej transformacji z IFS. Z niecierpliwością czekamy na współpracę z obecnymi i przyszłymi klientami i partnerami firmy IFS w Azji Południowej, aby osiągać wspólne cele” – powiedział Mirosław Kamiński, Head of InfoConsulting.

Co więcej, partnerstwo to wykracza poza oprogramowanie i usługi. Wybór firmy InfoConsulting na wyłącznego dystrybutora opiera się na silnym powiązaniu i wspólnych wartościach z firmą IFS. Obie organizacje są zaangażowane w dostarczanie wyjątkowych doświadczeń klientom i osiąganie wymiernych wyników biznesowych, a InfoConsulting ma udokumentowane doświadczenie, które zostało docenione przez klientów IFS globalną nagrodą IFS Customer Choice Partner of the Year Award 2022.

„Umowa ta opiera się na ugruntowanych relacjach z InfoConsulting w Azji Południowej. Zapewni ona obu organizacjom silne dostosowanie do naszych najlepszych w swojej klasie rozwiązań w zakresie oprogramowania dla przedsiębiorstw, aby oprzeć się na modelu biznesowym opartym na partnerach i przyspieszyć nasz rozwój w Azji Południowej, pomagając przedsiębiorstwom osiągnąć zoptymalizowaną wydajność biznesową” – powiedział Vincent Carvalho, prezes regionalny IFS, APJ, ME&A.

Wiadomość pochodzi z: https://infoconsulting.com/pl

SAP Story: chatbot Basia napędzany technologią SAP Business AI

ChatGPT z pewnością zapadł w masową świadomość. Z jednej strony, rzadko kiedy produkt technologiczny zdobywa tak olbrzymią popularność w tak krótkim czasie (100 milionów użytkowników w ciągu dwóch miesięcy). Z drugiej strony, rozwiązanie stworzone przez OpenAI zdobyło tak wielką przestrzeń publiczną, że nieco przyćmiło inne, równie fascynujące rozwiązania na bazie chatbotów. Oto przykład skutecznie funkcjonującego bota, który powstał w oparciu o technologię SAP Business AI – ma on na imię Basia i pomaga klientom Spółki Aquanet.

Jak wynika z analiz Juniper Research, rynek chatbotów na koniec 2023 roku ma osiągnąć wartość 12 miliardów dolarów i urosnąć do 2028 prawie pięciokrotnie (dokładnie o 470%) i osiągnąć całkowitą wycenę na poziomie 72 mld dol. Ten boom jest napędzany m. in. przez to, że firmy na całym świecie postrzegają rozwiązania wykorzystujące konwersacyjne boty jako ogromną oszczędność niezwykle cennych zasobów – czasu i pracy. Z analiz Sortlist wynika, że zarówno pracownicy jak i pracodawcy oczekują, że dzięki wykorzystaniu różnych narzędzi opartych o sztuczną inteligencję produktywność pracy wzrośnie o co najmniej 25%, ale przewidują, że może to być nawet 50%.

Aquanet stawia na chatbota

Jedną z firm, która postanowiła jeszcze przed boomem na ChatGPT zainwestować w technologię chatbotową jest Aquanet S.A. Ten podmiot należy do czołówki przedsiębiorstw wodociągowych w Polsce – obsługuje ponad 900 000 mieszkańców powiatu poznańskiego i kilku gmin z innych powiatów. Aquanet S.A. świadczy usługi zbiorowego zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków. Spółka obsługuje ponad 109 000 klientów.

Jesienią 2022 roku, firma zakończyła wdrożenie systemu contact center firmy Sinch w obszarze obsługi klienta i udostępniła swoim klientom oprócz kanału telefonicznego, nowy kanał komunikacji – chat na żywo z konsultantem. Chat został umieszczony na stronie internetowej jako integralna część nowego systemu contact center i jest obsługiwany przez osoby pracujące na infolinii. W zależności od wybranego tematu rozmowy, klient może czatować z doradcami z różnych obszarów działania spółki.

Natomiast w styczniu 2023 roku, gdy ChatGPT zdobywał kolejne miliony użytkowników, kanał chat Aquanet został uzupełniony o bota – Basię, Wirtualną Doradczynię Klienta. Ten chatbot wykorzystuje rozwiązania sztucznej inteligencji oparte o jedną z usług SAP Business Technology Platform (BTP) – SAP Business AI.

Co potrafi chatbot Basia?

Inteligentny bot Basia spełnia podstawowe funkcje informacyjne i pomaga w znalezieniu rozwiązania najczęściej zgłaszanych spraw jak np. zgłoszenie awarii, przerwy w dostawie wody, podpisanie umowy, podłączenie do sieci, udziela informacji o cenach i taryfach oraz poleceniu zapłaty. Bot podjae również odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania klientów.

– Jeżeli bot nie odpowie na pytanie, wtedy klient ma możliwość połączenia z pracownikiem infolinii i zgodnie z zasadami inteligentnego routingu zostaje przekierowany do odpowiedniego konsultanta. Baza wiedzy bota oraz zakres udzielanej pomocy i obsługi jest stale rozbudowywane – informuje Katarzyna Szram, Dyrektorka Sprzedaży w Spółce Aquanet.

Jak informuje spółka, założeniem uruchomienia sztucznej inteligencji było to, aby bot nosił znamiona cech ludzkich. Właśnie dlatego otrzymał imię Basia. Dlaczego akurat takie imię otrzymał bot Aquanet? Odwzorowuje to fakt, że większość pracowników infolinii Aquanet S.A. to kobiety. Dodatkowo, zadbano o formę przekazu i komunikacji bota z klientami, aby była to forma przyjazna. Przykładowo, bot AI w następujący sposób wita się z klientem:

„Dzień dobry, jestem Basia – Wirtualna Doradczyni Klienta. Zanim zaczniemy rozmowę chcę poinformować, że administratorem Twoich danych osobowych jest Aquanet S.A. Szczegółowe informacje na temat ich przetwarzania znajdziesz w Polityce Prywatności. Będzie mi łatwiej zrozumieć, jeżeli zadasz swoje pytanie jednym zdaniem. Pamiętaj, że nie jestem człowiekiem. W czym mogę Ci pomóc?”

Basia może być również kanałem wykorzystywanym przez cudzoziemców, którym łatwiej jest komunikować się pisząc niż rozmawiając.

– Basia doskonale sprawdza się poza godzinami pracy infolinii i w dni wolne. Wdrożenie sztucznej inteligencji opiera się w dużej mierze na uczeniu bota. Należy przygotować wiele fraz, które bot rozpoznaje jako intencje i udziela odpowiedzi zgodnie z zaszytą logiką i wysokim prawdopodobieństwem udzielenia właściwej odpowiedzi – wyjaśnia Sebastian Tur, Dyrektor Techniczny Comtrust Sp. z o.o.

Za wdrożenie chatbota wykorzystującego rozwiązania SAP Business AI odpowiada partner SAP – firma Comtrust.

Etyka u podstaw rozwiązań AI

U progu nowej ery AI, SAP wzmacnia swoje zaangażowanie w osadzanie potężnych możliwości AI w całym swoim portfolio, aby zapewnić klientom możliwość rozwiązywania krytycznych dla biznesu problemów w codziennych operacjach i procesach. Klienci mogą bez obaw korzystać z SAP Business AI, ponieważ jest ona tworzona w sposób odpowiedzialny. Etyka i regulacja powstawania rozwiązań AI to obecnie jedno z największych wyzwań przed jakim stoi ten segment rynku technologicznego.

– Dynamiczny rozwój w przestrzeni Generative AI jasno pokazał, że pilnie potrzebujemy międzynarodowych zasad i wytycznych dotyczących sztucznej inteligencji. Powstawanie unijnych czy krajowych legislacji to jednak proces żmudny, dlatego też sektor technologiczny stawia już teraz na samoregulacje. W SAP byliśmy jedną z pierwszych europejskich firm, które zdefiniowały zasady etyczne dla twórców rozwiązań AI. Już w 2018 roku utworzyliśmy komitet sterujący ds. etyki AI oraz panel doradczy złożony z zewnętrznych ekspertów ze środowisk akademickich, politycznych i przemysłowych, który pomógł nam wytyczyć kurs i monitorować nasze podejście. W styczniu 2022 r. wprowadziliśmy globalną politykę etyczną SAP w zakresie sztucznej inteligencji, aby wyjaśnić, w jaki sposób zasady etyczne SAP są stosowane w naszej codziennej pracy. To właśnie na tych fundamentach powstała Basia – podkreśla Marcin Demkiw, dyrektor ds. wsparcia sprzedaży w SAP Polska.

Źródło: https://news.sap.com/

Zarząd Dróg Miasta Krakowa wybiera SIMPLE.ERP

Simple rozpoczyna współpracę z jedną z największych samorządowych jednostek organizacyjnych w południowej Polsce – Zarządem Dróg Miasta Krakowa. Jest nam niezmiernie miło, że rozpoczynamy współpracę z jednostką która ma niezwykle odpowiedzialne i trudne zadania organizacji i utrzymania dróg, torowisk, mostów i oświetlenia, a także projektowania nowych układów drogowych czy torowych w dynamicznie rozwijającym się mieście.

Dzięki wdrożeniu SIMPLE.ERP – ZDMK będzie realizować obsługę procesów biznesowych i jeszcze mocniej usprawni przepływ pracy i danych w jednostce. Kluczowa będzie integracja z systemami dziedzinowymi, między innymi: systemem obsługującym procesy związane z zajęciem pasa drogowego, systemem do obsługi strefy płatnego parkowania, centralnym systemem zarządzania budżetem w zakresie sprawozdań i bilansów (CESARZ) czy integracja z systemem miejskim STRADOM wspierającym zarządzanie JST.

Po zakończeniu wdrożenia i imporcie bilansu otwarcia, pracownicy jednostki budżetowej będą mogli realizować zarówno procesy obsługi finansowo-księgowej, jak i te związane z dokumentami sprzedaży (magazyny, sprzedaż, zakupy). Umowa została podpisana wyniku postępowania przetargowego. Ten fakt istotnie wzmacnia pozycję Simple we współpracy z jednostkami administracji samorządowej – podkreśla Damian Płotnikowski, Key Account Manager Simple S.A.

Źródło: www.simple.com.pl

Nowa spółka EXPLITIA S.A. – innowacyjne rozwiązania informatyczne dla Przemysłu 4.0

Firma AmiSter sp. z o.o. sp. k., która od 13 lat wspiera polskie i zagraniczne zakłady produkcyjne w podnoszeniu przemysłu na poziom 4.0, wyodrębniła nową spółkę: EXPLITIA S.A.

EXPLITIA S.A. specjalizuje się w tworzeniu rozwiązań informatycznych dla zakładów produkcyjnych. Rozwija produkty własne (Portal Produkcyjny oraz Platformę Logistyczną), jak i oferuje szeroki zakres usług programistycznych. Nazwa spółki to połączenie dwóch łacińskich wyrażeń „explicare” oraz „notitia”, które oznaczają: wyjaśniać dane.

Decyzja o utworzeniu nowej spółki stanowi część strategii rozwoju na 2025 r. i spowodowana jest, m.in.

  • Większymi możliwościami wzrostu obu firm.
  • Lepszą specjalizacją i związaną z nią jeszcze wyższą jakością usług.
  • Planem firmy explitia na równomierny rozwój produktów oraz usług dedykowanych (personalizowanych) pod procesy klienta.

Obie spółki nastawione są na efektywną współpracę i wzajemne wsparcie. Świadczyć o tym mogą także działania, które zostają bez zmian, m.in.

  • Ludzie, kompetencje oraz numery telefonów kontaktowych — zespół explitia to dawny pion IT firmy AmiSter. Łącznie około 40 programistów, automatyków, architektów aplikacji i project managerów.
  • Siedziba, działy księgowości i administracji. Zmianie ulegnie jedynie numer rachunku bankowego i dane do faktur.
  • Trwające projekty zostaną dokończone jako AmiSter.
  • Zarząd EXPLITIA S.A. to znane twarze:

Adrian Stelmach – CEO | Prezes (odpowiada za obszary sprzedaży i marketingu).
Mariusz Napierała – CTO | Wiceprezes (odpowiada za zespół realizacji oraz wdrażane technologie).
Artur Zieliński — CFO | Wiceprezes (odpowiada za finanse i realizację kontraktów).

Nowa spółka zyskała własny branding (strona internetowa:  explitia.com), w najbliższym czasie zmienią się też adresy e-mailowe pracowników, jednak przez pewien czas będzie obowiązywać również wcześniejsza poczta elektroniczna.