KB Pomorze wybiera Impuls EVO

Spółka KB Pomorze wdraża nowy system klasy ERP. Za proces implementacji systemu zintegrowanego odpowiada BPSC. Wdrożenie oprogramowania Impuls EVO jest związane z intensywnym rozwojem firmy.

KB Pomorze to polskie przedsiębiorstwo, które specjalizuje się w dostarczaniu zaawansowanych rozwiązań dla infrastruktury krytycznej w sektorze paliwowo-gazowym. Firmę tworzą eksperci, inżynierowie, projektanci i specjaliści w dziedzinie paliwowo-gazowej. Dzięki zastosowaniu najnowszych technologii i innowacji w swoich projektach spółka zdobyła silną pozycję na rynku. Pomorska firma odgrywa istotną rolę w inwestycjach infrastrukturalnych takich firm jak m.in. Gaz SystemOrlen, czy PERN.

Polska firma, polski system

W związku z intensywnym rozwojem, zarząd zdecydował się na gruntowną cyfryzację i wdrożenie nowego systemu zarządczego. KB Pomorze wybrało system Impuls EVO, którego dostawcą jest katowicka spółka BPSC.

Implementacja zaawansowanego systemu klasy ERP stanowi kluczowy filar cyfrowej strategii firmy, której głównym celem jest poprawa efektywności w każdym obszarze działalności. Inwestycja ma przyczynić się do usprawnienia procesów planowania, kontroli oraz pełnej cyfryzacji zarządzania zarówno wewnętrznymi, jak i zewnętrznymi aspektami przedsiębiorstwa.

Mniejsze koszty, większa konkurencyjność

KB Pomorze zdecydowało się na wdrożenie systemu ERP z szeregiem kluczowych funkcjonalności, które mają na celu usprawnienie procesów produkcyjnych i logistycznych. Inwestycja kładzie duży nacisk na Zarządzanie Zapasami, Planowanie Produkcji i Dystrybucji, Zarządzanie Jakością i Bezpieczeństwem, Obsługę Klienta i CRM oraz Finanse, Księgowość i Koszty.

Wybór tych funkcjonalności nie jest przypadkowy, ponieważ celem jest usprawnienie procesów i optymalizacja wydajności operacyjnej, co ma przełożyć się redukcję kosztów i zwiększenie konkurencyjności.

Prace wdrożeniowe są na półmetku, a ich zakończenie zaplanowane jest na 2024 rok.

Wiadomość pochodzi ze strony producenta: www.bpsc.pl

SAP Story: Decathlon zyskuje na czasie dzięki transformacji procesów HR

Działy HR w dużych organizacjach stają obecnie przed wieloma wyzwaniami, będącymi pokłosiem dynamicznych zmian gospodarczych, społecznych czy tak nieprzewidywalnych wydarzeń, jak pandemia. Mierząc się z potrzebą zmian, związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi, brytyjski i irlandzki oddział Decathlon – jednej z największych światowych sieci sklepów sportowych – aktywnie poszukiwał nowoczesnych narzędzi. Kompleksowe rozwiązanie SAP przyniosło ze sobą tak oczekiwaną automatyzację, integrację danych i pozwoliło m.in. na oszczędności czasu, który kierownicy sklepów mogli wykorzystać na bezpośrednie relacje z zespołem.

Wśród najważniejszych priorytetów na 2023 przedstawiciele branży HR wymieniają m.in. pracę nad efektywnością liderów i managerów (taką potrzebę dostrzega aż 60 proc, badanych), strukturą organizacyjną oraz zarządzaniem zmianami (53 proc.), jak również doświadczeniem pracowników (46 proc. wskazań). Szczegółowe analizy Gartnera pokazują m.in., że drogą do osiągnięcia tych założeń jest umiejętne wyważenie inwestycji w technologie i zespół, wspierające pozytywne doświadczenia pracowników i wykorzystujące zautomatyzowane oraz cyfrowe narzędzia.

Dokładnie taką drogą chciał pójść brytyjski i irlandzki Decathlon, oddział światowej sieci sprzedającej artykuły sportowe, zatrudniającej 200 000 pracowników w 2 080 sklepach, w 56 krajach na całym świecie. Jakiś czas temu stało się jasne, że strategia wzrostu i ekspansji, jaką marka wytyczyła dla swoich oddziałów w Wielkiej Brytanii i Irlandii wymaga weryfikacji strategii personalnej i wdrożenia nowoczesnych, cyfrowych narzędzi. Wybór padł na SAP SuccessFactors jako jedno kompleksowe rozwiązanie, spełniające wszystkie wymagania HRu i biznesu. System uzupełniono o m.in. narzędzia do zarządzania ważnymi procesami, związanymi z czasem pracy oraz płatnościami.

Inwestycja w technologię to inwestycja w ludzi

Spółka chciała być pewna, że jej oferta przyciąga i zatrzymuje najlepsze talenty. Tymczasem wśród wyzwań pojawiających się przed wdrożeniem zidentyfikowano m.in. rotację pracowników wynikającą przede wszystkim z niedostatków zasobów oraz technologii. Utrzymanie zespołów i zmniejszenie wspominanej rotacji stało się zatem ważnym celem firmy. Przyglądając się sytuacji, wytyczono jednocześnie szczegółowe cele, związane z realizacją procesów, dokładnością danych i automatyzacją niektórych obszarów.

Pomimo niedawnej pandemii i konieczności zamknięcia wszystkich sklepów, Decathlon sprawnie wykorzystał swoją obecność online. Dzięki temu mógł kontynuować pracę nad nowymi rozwiązaniami, mającymi na celu inwestycje w pracowników i zapewniającymi klientom jakościowe doświadczenia. Wchodząc na tę drogę dzięki cyfrowej transformacji, Decathlon UK & Ireland z powodzeniem wdrożył rozwiązania SAP, przy wsparciu ekspertów SAP i Kronos Partner Gavdi UK.

Faktor sukcesu

Nasze procesy HR były oparte wcześniej głównie na działaniach manualnych, co przekładało się na wiele ryzyk. Wykorzystywaliśmy różne narzędzia, brak było przepływu informacji między nimi i automatyzacji. Sięgnęliśmy po propozycję SAP, bo zależało nam na rozwiązaniu, które połączy w jednym miejscu wszystkie procesy związane z HR, finansami i płacami, umożliwi m.in. śledzenie realizacji procesów i celów, zarządzanie zmianami czy nieobecnościami. Bardzo szybko zdecydowaliśmy też, że partnerem, z którym chcemy wdrażać rozwiązanie, będzie Gavdi – mówi Nick Francis, Payroll Manager and Project Lead w Decathlon UK.

Kluczowe znaczenie dla sukcesu projektu miała relacja między Decathlon UK and Ireland, a Gavdi UK, zbudowana na fundamencie wspólnych wartości i etosu działania. Strategia wdrożenia zakładała wykorzystanie najlepszych praktyk, opracowanych na podstawie poprzednich doświadczeń i wdrożeń. Pozwoliło to partnerom na szybkie rozpoczęcie pracy i uruchomienie kompleksowego rozwiązania do zarządzania kapitałem ludzkim typu HXM (Human Experience Management).

35 procent czasu więcej na relacje

Rozwiązanie przygotowano w bardzo krótkim czasie, aby efekty jego działania mogły być odczuwalne jak najszybciej. Spółce zależało na szybkim czerpaniu praktycznych korzyści z inwestycji, jakie poczyniła. Wszystkie cele, wyznaczone na pierwszy rok działania systemu, zostały osiągnięte. Wśród nich znalazło się obniżenie ogólnych kosztów, zwiększenie dokładności danych w ramach listy płac oraz znaczne zmniejszenie rotacji pracowników. Było to możliwe dzięki ulepszonym procesom rekrutacji i wdrażania oraz dzięki ulepszeniu ogólnego doświadczenia pracowników, związanego z realizacją zadań w znacznie bardziej zwinny sposób. Tam, gdzie wcześniej 35% czasu poświęcano na administrację i ręczne procesy, podniesiono poziom dostępności i automatyzacji. Dało to kierownikom sklepów więcej czasu m.in. na tak ważne, bezpośrednie spotkania z klientami i współpracę z zespołem.

Transformacja działów i narzędzi HR to wymagające zadanie, w ramach którego zawsze dzieją się zaawansowane procesy, angażujące duże wolumeny danych. Dlatego dla bardzo wielu klientów ważne są możliwości migracji do jednego narzędzia, które kompleksowo spełni wszystkie ich potrzeby. We wdrożeniach takich jak te, gdzie klient wyraźnie akcentuje także potrzebę szybkiego przechodzenia od projektu do praktyki – kluczowa jest również możliwość skorzystania z wiedzy i doświadczeń sprawdzonego partnera. To czynniki, które zadecydowały o sukcesie tego projektu – podsumowuje Beata Bartkiewicz, Konsultant transformacji HR w SAP Polska.

Wiadomość pochodzi ze strony producenta: https://news.sap.com/poland/

Coca-Cola HBC usprawnia logistykę w Europie razem z SAP i Shippeo

Sztuczna inteligencja rewolucjonizuje różne branże, w tym zarządzanie łańcuchem dostaw. Analiza predykcyjna oparta o algorytmy uczenia maszynowego i o rozwiązania SAP pozwoliła firmie Coca-Cola HBC usprawnić proces logistyczny, a rozwiązania chmurowe zwiększą o 40% liczbę dostaw monitorowanych w czasie rzeczywistym.

Cyfryzacja łańcucha dostaw to jeden z kluczowych trendów biznesowych. Globalne wyzwania stawiają wiele firm w trudnej sytuacji. Dodatkowo, jak pokazują badania PwC, aż 83% menedżerów uważa, że systemy digital supply chain, w które zainwestowali nie spełniły całkowicie pokładanych w nich oczekiwań. Jednak, aż 86% respondentów wskazało, że inwestycje w cyfryzację logistyki i łańcuchów dostaw są koniecznością. Z kolei jak pokazuje raport Oxford Economics przygotowany na zlecenie SAP, reagowanie w czasie rzeczywistym jest postrzegane jako główna bariera dla sukcesu łańcucha dostaw przez 40% ankietowanych menedżerów.

Jedną z firm, która postanowiła zainwestować w narzędzia pozwalające monitorować łańcuchy dostaw w czasie rzeczywistym, ponieważ w tym widzi jedną z głównych wartości rozwiązań z segmentu digital supply chain, jest Coca-Cola HBC.

Partner Coca-Coli w 29 krajach mierzy się z logistycznym wyzwaniem

Jako jeden z największych na świecie partnerów rozlewniczych The Coca-Cola Company, Coca-Cola Hellenic Bottling Company AG (Coca-Cola HBC) działa w niezwykle złożonym środowisku. Firma jest aktywna na 29 rynkach, gdzie jest wyłącznym partnerem globalnego love brandu i obsługuje 715 milionów konsumentów. Celem organizacji jest utrzymanie pozycji wiodącego gracza w swoim segmencie rynku spożywczego.

Aby zrealizować ten plan, przedsiębiorstwo zdecydowało się wdrożyć rozwiązania cyfrowe, które pozwolą jej przejść z modelu reaktywnego planowania procesów logistycznych na modus operandi zbudowany wokół dokładnej analizy predyktywnej. Coca-Cola HBC potrzebowała rozwiązania zapewniającego monitorowanie transportu w czasie rzeczywistym, co pomogłoby jej usprawnić logistykę, poprawić współpracę z przewoźnikami i podnieść wskaźniki terminowych dostaw do klientów.

Skala wyzwania była ogromna – z rozlewni firmy w ciągu roku wyjeżdża ponad 200 000 w pełni zatowarowanych ciężarówek. Ponieważ do tej pory Coca-Cola HBC korzystała z rozwiązań łańcucha dostaw starszej generacji, mogła tylko w ograniczonym stopniu monitorować dostawy w czasie rzeczywistym, co miało negatywny wpływ na efektywność logistyczną. Firma zdecydowała się sięgnąć po technologie SAP S/4HANA i rozwiązanie Shippeo SAS, aby zoptymalizować, unowocześnić i zdigitalizować swoje łańcuchy dostaw.

– Skala i złożoność naszej działalności wymagają dużego wysiłku administracyjnego i koordynacji z przewoźnikami, co sprawia, że obsługa procesu logistycznego jest czasochłonna. Dzięki integracji SAP S/4HANA z rozwiązaniem zapewniającym monitoring transportu w czasie rzeczywistym, usprawniliśmy operacje logistyczne i poprawiliśmy terminowość dostaw do naszych klientów – zauważa Valentin Radu, Logistics Technology and Automation Manager, Coca-Cola HBC.

Szybkie wdrożenie i wymierne efekty

W ramach trzymiesięcznego projektu, Coca-Cola HBC wdrożyła platformę SAP S/4HANA i wykorzystała SAP Integration Suite do płynnej integracji z platformą monitorującą transport w czasie rzeczywistym Shippeo SAS oraz innymi systemami logistycznymi. Po implementacji rozwiązania dla ponad 100 przewoźników i partnerów w 12 jednostkach biznesowych w dwóch falach, Coca-Cola HBC może teraz śledzić dostawy ładunków w czasie rzeczywistym, zmniejszając koszty transportu przy jednoczesnej poprawie poziomu usług i terminowości dostaw.

Algorytm uczenia maszynowego Shippeo oblicza dokładny szacowany czas przybycia dostawy i przekazuje go w czasie rzeczywistym dostawcom i klientom. Coca-Cola HBC może identyfikować transporty o krytycznym znaczeniu dla firmy i reagować z wyprzedzeniem na możliwe opóźnienia, dostarczać zautomatyzowane dowody dostawy, proaktywnie zarządzać transportami, usprawniać procesy i wykorzystanie zasobów oraz skuteczniej informować wszystkie podmioty zaangażowane w proces logistyczny. Dzięki wykorzystaniu technologii SAP, wiele procesów zostało zautomatyzowanych i nie wymaga już tak dużego zaangażowania zespołu firmy.

Po osiągnięciu pierwotnych celów w zakresie śledzenia dostaw, Coca-Cola HBC wdraża chmurowe rozwiązanie SAP i Shippeo na kolejnych rynkach, dążąc do zwiększenia odsetka dostaw śledzonych w czasie rzeczywistym z 50% do ponad 70%. Wykorzystuje również analizę danych w celu poprawy zarówno poziomu usług, jak i produktywności.

– Oczekiwania związane z terminowością dostaw, obejmujące zarówno dostawy następnego dnia, jak i dostawy w tym samym dniu, stale nabierają na znaczeniu wśród klientów. Wzrost tych oczekiwań wywiera rosnącą presję na funkcjonowanie łańcuchów dostaw. W celu skutecznego zaspokojenia tych coraz wyższych potrzeb, przedsiębiorstwa oferujące produkty i usługi koniecznie muszą wypracować strategie umożliwiające im utrzymanie tempa zmian na rynku. W tym kontekście narzędzia wspomagające cyfrowy łańcuch dostaw stanowią istotne narzędzie, umożliwiające nie tylko monitorowanie procesu transportu w czasie rzeczywistym, ale również umożliwiające szybką reakcję na wszelkie napotkane trudności – zauważa Adam Adamczyk, Head of Digital Supply Chain w SAP.

Wiadomość pochodzi ze strony producenta: https://news.sap.com/

Computec z wyróżnieniem od Ingram Micro Cloud Solution Partner MVP

Dostawca rozwiązań IT został doceniony za wkład w rozwój technologii SAP Business One na platformie Microsoft Azure. Firma planuje ekspansję w 80 krajach świata.

Spółka CompuTec ze Świebodzina otrzymała tytuł Ingram Micro Cloud Solution Partner MVP. Ingram Micro Cloud co roku nagradza partnerów wyróżniających się pod względem innowacyjności, wydajności, wsparcia i sprzedaży.

CompuTec otrzymał wyróżnienie już po, nieco ponad roku współpracy. Zdecydowaliśmy się wyróżnić CompuTec w kategorii Solution Partner MVP Award, ze względu na znaczący wkład w rozwój unikalnej technologii SAP Business One, wciąż rozwijającej się w Polsce, na platformie Microsoft Azure. Wdrożenia SAP na platformie Azure wymagają dużej wiedzy i doświadczenia.

Z naszego punktu widzenia nagroda trafiła do wyjątkowego zespołu profesjonalistów i mamy nadzieję, że przyczyni się do dalszego rozwoju w tym obszarze oraz owocnej współpracy Ingram Micro i CompuTec – powiedział Tomasz Smirnow, menedżer ds. rozwoju biznesu w chmurze, Ingram Micro.
Zainteresowanie systemem ERP w chmurze rośnie w ostatnich latach i spodziewamy się, że w najbliższej przyszłości wzrost będzie się utrzymywał. Aby wyprzedzić ten trend, ściśle współpracowaliśmy z zespołem Ingram Micro Cloud, przygotowując szereg modeli chmurowych, takich jak SaaS, PaaS i IaaS opartych na Microsoft Azure, które dziś oferujemy naszym klientom
– mówi Michał Engel, dyrektor sprzedaży CompuTec.

Producenci z sektora MŚP, którzy stanowią podstawową grupę klientów CompuTec, musieli wcześniej ponosić znaczne koszty początkowe, wynikające z zakupu licencji oraz niezbędnej inwestycji w infrastrukturę IT, jednocześnie finansując wewnętrznych specjalistów do zarządzania systemem, obsługi aktualizacji i dbania o bezpieczeństwo danych. W niektórych przypadkach okazywało się to przeszkodą dla małych, ale szybko rozwijających się firm.

Usługa CompuTec Cloud dla SAP Business One wraz z autorskim rozwiązaniem produkcyjnym CompuTec ProcessForce zniwelowały tę barierę, niemal eliminując koszty początkowe. Zamiast tego firmy mogą zdecydować się na łatwe w zarządzaniu płatności miesięczne, kwartalne lub roczne oraz rozwiązania, które można łatwo skalować w miarę rozwoju firmy.

Ten nowy sposób zarządzania systemem SAP Business One oznacza, że małe i średnie przedsiębiorstwa mogą korzystać z przewagi konkurencyjnej oferowanej przez nowoczesne rozwiązanie ERP bez obciążeń finansowych. Przykładem jest firma Polcom Group, klient usługi CompuTec Cloud, który zajął drugie miejsce w konkursie magazynu Computer World Best in Cloud. Polcom Group został również finalistą tegorocznej nagrody SAP Quality Awards w regionie CEE, przyznawanej przez firmę SAP m.in. za jakość wdrożenia systemu.

Charakter innowacyjnego środowiska opartego na chmurze sprawił, że po dwóch godzinach od złożenia zamówienia CompuTec zdołał uruchomić pełen, złożony system ERP w chmurze, który na etapie wdrożenia został odpowiednio skonfigurowany.

W pierwszym roku, jako partner Micro Ingram Cloud, mocno koncentrowaliśmy się na poszerzaniu niezbędnej wiedzy specjalistycznej, aby zapewnić naszym klientom w Polsce najwyższej jakości usługi w chmurze. Następnym krokiem jest wejście na rynek globalny. Stworzyliśmy już sieć partnerów dystrybucyjnych i wdrożeniowych w ponad 80 krajach, a w niedalekiej przyszłości MŚP na całym świecie będą mogły czerpać korzyści z SAP Business One, CompuTec ProcessForce i innych naszych rozwiązań działających teraz również w CompuTec Cloud – zapowiada Łukasz Chomin, prezes CompuTec.

Ingram Micro Cloud jest globalnym działem firmy Ingram Micro, zatrudniającym ponad 1500 specjalistów w dziedzinie chmur obliczeniowych na całym świecie.