Dragon + Comarch = perfekcyjna reakcja chemiczna z systemem Comarch ERP XL

Dragon, lider na rynku produkcji chemii budowlanej, motoryzacyjnej i gospodarczej, a także jedno z najdynamiczniej rozwijających się przedsiębiorstw w tym sektorze w Polsce, od lat rozwija biznes z systemem Comarch ERP XL.

– O wyborze zdecydowały kompletne funkcjonalności, obejmujące wszystkie obszary działalności biznesowej firmy. Bardzo istotny był również dla nas fakt, że producent – Comarch – cały czas dba o rozwój funkcjonalny systemu i jego aktualizację w kontekście zmieniających się przepisów prawa – mówi Grzegorz Kluzik, kierownik ds. wdrożeń w Dragon. Wdrożeniem systemu zajął się Partner Comarch, firma CDN-Partner w Krakowie.

System Comarch ERP XL oferuje usprawnienie procesów biznesowych w  kluczowych obszarach firmy. Oprogramowanie pozwala na efektywne planowanie i zarządzanie produkcją. Umożliwia dokładne śledzenie i identyfikację partii produkcyjnych, traceability, oraz precyzyjną kontrolę jakości co w przypadku produkcji ciągłej i w obliczu bardzo restrykcyjnych wymagań jakościowych klientów firmy odgrywa niebagatelną rolę.Dużą pomoc stanowi moduł Comarch MES – narzędzie do monitorowania i realizacji produkcji. Integracja z systemem typu SCADA automatyzuje z kolei procesy ewidencji produkcji, co przekłada się na oszczędność czasu i zasobów.

Firma korzysta też z analiz produkcji w Business Intelligence, które pozwalają weryfikować czasy trwania poszczególnych etapów produkcji, na każdym półprodukcie i wyrobie gotowym.

Dzięki oprogramowaniu IT Dragon sprawuje również kontrolę nad magazynem. Moduł Comarch WMS umożliwia precyzyjne śledzenie procesów logistycznych w magazynie, eliminując potencjalne błędy i zwiększając efektywność operacyjną.

System Comarch ERP XL to rozwiązanie, które świetnie sprawdzi się w firmach z branży chemicznej, które oczekują optymalizacji procesów produkcyjnych i logistycznych.  Dragon to przykład przedsiębiorstwa, które skutecznie wykorzystuje potencjał cyfrowej transformacji, stawiając na rozwiązania systemu Comarch ERP XL wraz z aplikacjami dodatkowymi.

Prezentujemy film referencyjny, który jest owocem współpracy z firmą Dragon:

Zachęcamy do obejrzenia!

Comarch ERP z odroczonymi płatnościami dzięki Apfino

Użytkownicy systemów księgowych Comarch ERP zyskali właśnie możliwość oferowania swoim kontrahentom odroczonych płatności. Coraz popularniejsza usługa typu „Buy Now Pay Later” dla biznesu jest dostępna za pomocą modułu Apfino.

Wystarczy darmowa rejestracja na platformie www.apfino.pl (nowość grupy Comarch), aby użytkownik Comarch ERP Optima lub ERP XT mógł zacząć korzystać z opcji odroczonych płatności bezpośrednio z poziomu swojego systemu księgowego. Jednorazowa synchronizacja systemu ERP z Comarch Apfino pozwala później na automatyczne generowanie na fakturach przycisku z linkiem do opcji odroczonych płatności. Dzięki wyborowi tej usługi klient może przesunąć termin płatności o 90 dni, a usługa lub produkt zostanie sprzedana natychmiastowo. Aktywacja odroczonych płatności jest bezpłatna, a cały proces w 100% bezpieczny, bo całe ryzyko niewypłacalności przejmuje dostawca usługi, partner Apfino, czyli Spingo.

– Chcemy czynić prowadzenie firmy tak prostym, jak się tylko da. Uznaliśmy zatem, że kolejnym krokiem w rozwoju platformy Apfino będzie wsparcie procesu fakturowania i płatności usługą odroczonych płatności. Przypomnę tylko, że od pewnego czasu nasi użytkownicy mogą wyposażyć fakturę dodatkowo w link do szybkich płatności i pieczęć prewencyjną. Taka „superfaktura” to coś, czego oczekuje rynek – wskazuje Łukasz Rozlach, prezes Comarch Finance Connect.

Odroczone płatności, które są ostatnio trendem w płatnościach B2C, są bardzo użyteczne również w transakcjach pomiędzy przedsiębiorcami. Mogą poprawić płynność finansową i usprawniają relacje z kontrahentami.  Usługa jest o wiele prostsza w aktywacji niż dostęp do jakiegokolwiek finansowania okołobankowego.

Apfino to platforma, która łączy wiele usług finansowych w jednym miejscu i oferuje wygodnie połączenie z systemami Comarch ERP. Już teraz dostępne są: windykacja polubowna, faktoring czy link do szybkich płatności, a kolejne usługi usprawniające prowadzenie firmy pojawią się niebawem.

Dostawcą usługi odroczonych płatności w Apfino jest Spingo (Faktoria).

Inteligentny asystent od Comarch – ChatERP nowy wymiar wsparcia użytkownika

Comarch, największy polski producent systemów ERP, przedstawia nowe narzędzie – Comarch ChatERP to interaktywny asystent użytkownika działający na zasadach sztucznej inteligencji (AI). Innowacyjne rozwiązanie zostało zaprojektowane z myślą o maksymalnym wsparciu użytkowników, zarówno w codziennej pracy, jak i w pełni autonomicznych operacjach.

Comarch ChatERP jest rozwijany równolegle w Comarch ERP Optima, Comarch ERP XL oraz Comarch ERP Enterprise, a docelowo będzie dostępny we wszystkich systemach Comarch ERP. Rozwiązanie oparte o generatywną sztuczną inteligencję jest ściśle zintegrowane z systemami, z którymi współpracuje (zarówno z wersjami stacjonarnymi, jak również chmurowymi) i jest w stanie aktualizować swoją wiedzę o stanie procesów oraz zgromadzonych danych w czasie rzeczywistym.

Wersja beta zostanie wydana w nowych wersjach systemów jeszcze w tym roku. Z rozwiązań Comarch ERP korzysta już ok. 100 tys. firm w Polsce, DACH i Francji, z czego kilkadziesiąt tysięcy w chmurze Comarch. Zapowiedź nowej funkcjonalności wzbudziła bardzo duże zainteresowanie.

Comarch ChatERP wprowadza interakcje użytkowników z oprogramowaniem na nowy poziom. – To, co wyróżnia to rozwiązanie to możliwość komunikacji w języku naturalnym, co znacznie ułatwia i przyspiesza proces wdrażania nowych użytkowników. Komunikacja z Comarch ChatERP przypomina zwykłą konwersację międzyludzką –  asystent ten nie tylko odpowiada na pytania, ale także pamięta historię rozmów i jest w stanie kontynuować wątki rozmowy, dostosowując swoje odpowiedzi do kontekstu – tłumaczy Mariusz Zygmułka, Dyrektor AI/ML w Sektorze Comarch ES.

ChatERP potrafi udzielić informacji dotyczących danych zgromadzonych w systemie, wyjaśnić funkcje oprogramowania, zasady funkcjonowania procesów biznesowych, jak również wykonać wiele czynności na polecenie użytkownika. W kolejnych wersjach będzie wyposażony w moduły umożliwiające proponowanie spersonalizowanych automatyzacji często wykonywanych czynności na podstawie operacji wykonywanych w rzeczywistości.

Narzędzie jest ponadto zintegrowane z interfejsami graficznymi, ułatwia nawigację i dostęp do potrzebnych funkcji, a jednocześnie zachowuje spójność funkcjonalną i estetyczną z różnymi wersjami i produktami Comarch ERP.  

Narzędzie potrafi na przykład bezpośrednio przekierować użytkownika do widoków, które są głęboko zagnieżdżone w GUI (ang. graphical user interface,graficzny interfejs użytkownika). Ułatwia to korzystanie z różnych wersji i produktów Comarch ERP.

ChatERP dysponuje całościową wiedzą odnośnie odpowiednich instrukcji użytkownika, ale nie wymaga czytania wszystkiego, ponieważ podaje natychmiastową, przetworzoną i konkretną odpowiedź zamiast odsyłania do jakiegoś fragmentu instrukcji. Niweluje to barierę wejścia przy zmianie systemu na Comarch ERP nie tylko dla nowych, ale również zaawansowanych użytkowników.

Comarch ChatERP jest uniwersalnym asystentem do wszystkich programów Comarch ERP, ale jednocześnie funkcjonuje w obrębie konkretnego systemu, dlatego udzielane odpowiedzi są automatycznie dostosowane do rodzaju i wersji bieżącego oprogramowania.

Wybór Comarch ChatERP oznacza zatrudnienie inteligentnego, w pełni samodzielnego i wyposażonego w kompletną wiedzę cyfrowego pracownika. Co należy dodatkowo podkreślić, pracownika, który samodzielnie i bez konieczności dodatkowych szkoleń, poszerza nieustannie swoją wiedzę i umiejętności – uważa Mariusz Zygmułka.

Comarch ChatERP to przyszłość interakcji z oprogramowaniem ERP, narzędzie, które nie tylko ułatwia pracę, ale także uczy się i rozwija razem z użytkownikiem. Zapraszamy do śledzenia rozwoju tego projektu.

System OCR – Automatyczne rozpoznawania tekstu

Poznajmy czym jest tytułowy OCR? Rozwinięcie skrótu – „optical character recognition” (optyczne rozpoznawanie znaków) sugeruje nam wykonywaną przez ten system czynność, ale nie objaśnia zasady jego działania, a przede wszystkim nie pokazuje korzyści z jego stosowania. W tym artykule autor wyjaśnia oba zagadnienia. Na początek stawia pytanie, gdzie ma zastosowanie optyczne rozpoznawanie znaków?

Cyfryzacja zasobów bibliotecznych
OCR jest rozwiązaniem problemu konieczności ręcznego przepisywania treści, nierzadko obszernych dokumentów, podczas wprowadzania ich do systemu. Jest to szczególnie istotne i pomocne podczas cyfryzacji zasobów bibliotecznych. Dzięki OCR już w chwili wgrywania zeskanowanego dokumentu – niezależnie czy jest on obrazem/zdjęciem (rozszerzenia .jpg, .png) czy też w formacie PDF – następuje rozpoznanie znaków i całych wyrazów, a nawet zdań. Pozwala to nie tylko na łatwe uzyskanie całego tekstu dokumentu, ale i umożliwia jego automatyczną klasyfikację, czy też ekstrakcję danych szczegółowych.

Digitalizacja dokumentów i faktur
To szczególnie praktyczne narzędzie przy wprowadzaniu faktur do obiegu dokumentów – jakim jest wspomniany OCR – nie tylko pozwala na przyspieszenie pracy, dzięki zastosowaniu zaawansowanych algorytmów AI, ale co niemniej ważne – umożliwia walidację danych otrzymanych na podstawie tekstu uzyskanego dzięki OCR.

Przyjrzyjmy się kolejnym ciekawym funkcjonalnościom, jak choćby: zaznaczanie fragmentu do skopiowania, w otwartym przez użytkownika dokumencie ze zdjęcia/obrazu, jak i z nieprzeszukiwalnych plików PDF czy na przykład: wyszukiwanie danego wyrażenia w tekście zeskanowanego dokumentu. Obie możliwości otrzymujemy dopiero w dokumencie przetworzonym przez OCR. Oczywistym staje się więc, fakt, że przetwarzanie dokumentów i praca z nimi, może stać się dużo prostsza i bardziej efektywna, dzięki technologii optycznego rozpoznawanie znaków.

Dobrym wzorem takiego zastosowania jest system OCR w NAVIGATOR, który umożliwia digitalizację faktur i dokumentów oraz przetwarzanie ich za pomocą zaawansowanych narzędzi data capture opartych o silnik AI.

Na czym polega OCR?

Jest to zaawansowany i wieloetapowy algorytm, który jest w stanie odróżnić w przetwarzanym dokumencie fragmenty tekstowe od tabel, czy pojawiających się często obrazów i znaków wodnych. Następnie każdy ze znaków jest przyporządkowany do znajomych mu wyrażeń (liczb, liter czy znaków specjalnych), a rozpoznane znaki zostają połączone w wyrazy i zdania, a często też w całe, logicznie brzmiące akapity.

Nie bez znaczenia pozostaje fakt, że każdy ze znaków otrzymuje informację o swoim położeniu w dokumencie, co nie tylko ułatwia wyszukiwanie i ‘zaznaczanie’, ale też pozwala na budowę rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji, pomocnych w ekstrakcji informacji z przetwarzanego przez system dokumentu. Co ciekawe – zaawansowane wersje OCR są w stanie poradzić sobie także z krzywo zeskanowanym dokumentem lub nierówno wykonanym zdjęciem. Również drobne niedoskonałości znaków, nie stanowią przeszkody dla wysokiej jakości produktu.

Oczywiście – jak w każdym algorytmie – istnieje granica, po której przekroczeniu nie będzie możliwe poprawne odczytanie znaku, jeśli napis jest wyjątkowo niekompletny.

Programy korzystające z OCR
Przykładami oprogramowania korzystającego z OCR są programy stworzone przez największe światowe firmy, takie jak Amazon Textract, Google Books, czy też ABBY Finereader.

Jako ciekawostkę związaną z technologią OCR warto odnotować, iż jednym ze sposobów przygotowania tak zwanego zbioru uczącego (do nauki algorytmów rozpoznawania znaków) jest popularna reCAPTCHA – rozwiązanie służące zarówno do zwiększenia bezpieczeństwa stron internetowych, jak i do rozpoznawania fragmentów zeskanowanego tekstu przez użytkownika, a finalnie umożliwiające lepsze wskazanie algorytmowi różnych możliwości wyglądu znaków.

Co wpływa na skuteczność OCR ?
Liczba dostępnych na rynku rozwiązań do automatycznego rozpoznawania tekstu, jest spora – jednak ich jakość różni się znacząco od siebie.

Czym jest to spowodowane? Przede wszystkim użyciem różnych algorytmów do klasyfikacji znaków i obszarów tekstu, ale też zróżnicowaniem zbiorów uczących. Kluczowy w tym przypadku jest również poziom zniekształceń tekstu, który jest akceptowalny dla programu. Dostępne produkty różnią się także szybkością działania, co przecież nie pozostaje bez znaczenia – bo to znacząco wpływa na komfort użytkowania.

Podsumowanie
Mnogość zastosowań OCR oraz fakt, iż umożliwia korzystanie z innych usług automatyzujących pracę biurową, niewątpliwie świadczy o jego istotności. W ramach usług AI programu NAVIGATOR jest dostępny system OCR, więcej na jego temat można znaleźć w naszej bazie wiedzy.