Queris nie zwalnia tempa!

W ostatnim czasie firma Queris zrealizowała dwa nowe wdrożenia swojego autorskiego systemu dla utrzymania ruchu.

Queris CMMS został zaimplementowany do firmy Saint-Gobain Glassolutions, której działalność dotyczy produkcji wyrobów ze szkła na potrzeby architektury, budownictwa, a także dla firm produkujących drzwi i okna.

Są to przede wszystkim szyby dwukomorowe, aktywne szkło, ścianki dźwiękochłonne oraz szkło dekoracyjne.

Produkty zakładu pomagają w budowaniu energooszczędnych, komfortowych i estetycznych budynków i pomieszczeń.

System odpowiada za usprawnienie procesów w obszarze zarządzania utrzymaniem ruchu, zgłaszania awarii, kontroli gospodarki części zamiennych i ogólnej poprawie efektywności wykonywanych przez dział zadań.

Wspomniane rozwiązanie zostało także wdrożone do firmy Press Glass S.A., która jest uważana za największego, niezależnego producenta szyb zespolonych w Europie.

Dzienna produkcja wynosi do 20 tys. m2 i odbywa się w zakładach w Polsce oraz za granicą w Chorwacji i Wielkiej Brytanii.

W części z tych zakładów odbyło się kompleksowe wdrożenie systemu wspierającego pracę oraz zarządzanie działem utrzymania ruchu. W czasie wdrożenia, nowy system został zintegrowany z rozwiązaniem klasy ERP, funkcjonującym już w przedsiębiorstwie.

Źródło: Queris BPC GUIDE-LUTY/MARZEC 2017                       

ProfSWP – Elektroniczny system do rejestracji produkcji

Dla przedsiębiorstw produkcyjnych firma PROFERIS przygotowała aplikację przeznaczoną do rejestracji wykonanych operacji ze zleceń zaplanowanych w systemie Comarch ERP XL.

Może być ona także zintegrowana z innymi systemami tej klasy.

Rejestracja danych odbywa się za pośrednictwem tabletów, które są wyposażone w czytniki kodów kreskowych.

Zadaniem systemu jest jak najprostsze odzwierciedlenie operacji wykonywanych w rzeczywistości – na operacje w systemie ERP dla danego operatora.

Prostota aplikacji jest kluczowa, gdyż głównym zadaniem pracownika jest praca produkcyjna, a rejestracja, jako czynność dodatkowa, ma zająć jak najmniej czasu. Zaletą systemu jest również fakt, że nie wymaga kosztownej integracji z maszynami.

Co więcej, pozwala na oszczędności czasu pracy, ponieważ pracownicy wprowadzają dane od razu do systemu.

Źródło: PROFERIS BPC GUIDE-WRZESIEŃ/PAŹDZIERNIK 2016

Hicron Billing Solution odpowiedzią na dyrektywy unijne

Do 2020 roku 80% odczyt liczników zużycia mediów będzie odbywał się za pośrednictwem urządzeń umożliwiających zdalny pomiar.

Wsparciem dla tego procesu jest wdrożenie systemów informatycznych, które umożliwiają przetwarzanie ogromnych wolumenów danych w czasie rzeczywistym przy jednoczesnej dużej liczbie zmiennych:

  • cenie,
  • obrocie,
  • taryfikatorach i zarządzaniu urządzeniami pomiarowymi.

Firma Hicron opracowała autorskie rozwiązanie billingowe, skierowane do branży utilities: Hicron Billing Solution. Aplikacja integruje się z kluczowymi modułami systemu ERP, przez co przepływ i wymiana danych pomiędzy konkretnymi obszarami odbywa się automatycznie (sprzedaż i dystrybucja, gospodarka materiałowa, finanse i kontroling czy też zarządzanie projektami).

W efekcie system usprawnia przepływ i analizę danych, obsługując takie procesy biznesowe jak: rejestracja klientów i monitoring ich obsługi, czy też możliwość planowania nowych inwestycji i realizację zdalnych odczytów.

Źródło: Hicron BPC GUIDE-WRZESIEŃ/PAŹDZIERNIK 2016

Aplikacja Epicor Commerce Connect

Amerykański producent opracował nową aplikację do zarządzania eCommerce dla przedsiębiorstw działających w kanałach B2B oraz B2C.

Powstała ona w oparciu o system CMS Magento Commerce, dzięki czemu użytkownicy mają możliwość zarządzania stronami internetowymi, a także ich szybkiego tworzenia i rozwijania.

Co ważne, platforma jest w pełni zintegrowana z oferowanym przez producenta systemem ERP, dzięki czemu nie ma potrzeby posiadania oddzielnej bazy klientów.

Produkt składa się z trzech pakietów: ECC Customer Connect (B2B) portal dla dystrybutorów, który umożliwia m.in. składanie zamówień, śledzenie dostaw czy też przeglądanie i dodawanie lub usuwanie produktów.

ECC Supplier Connect portal usprawniający współpracę z dostawcami. Zapewnia szereg potrzebnych do obsługi sprzedaży oraz zawierania transakcji w trybie online.

ECC Consumer Connect (B2C) portal skierowany do firm obsługujących kanał bezpośrednich relacji z klientem. Ułatwia on przeprowadzanie transakcji oraz bezpiecznych płatności online, dzięki rozwiązaniu Epicor Secure Data Manager.

Źródło: Todis Consultin BPC GUIDE-WRZESIEŃ/PAŹDZIERNIK 2016