ProfSWP – Elektroniczny system do rejestracji produkcji

Dla przedsiębiorstw produkcyjnych firma PROFERIS przygotowała aplikację przeznaczoną do rejestracji wykonanych operacji ze zleceń zaplanowanych w systemie Comarch ERP XL.

Może być ona także zintegrowana z innymi systemami tej klasy.

Rejestracja danych odbywa się za pośrednictwem tabletów, które są wyposażone w czytniki kodów kreskowych.

Zadaniem systemu jest jak najprostsze odzwierciedlenie operacji wykonywanych w rzeczywistości – na operacje w systemie ERP dla danego operatora.

Prostota aplikacji jest kluczowa, gdyż głównym zadaniem pracownika jest praca produkcyjna, a rejestracja, jako czynność dodatkowa, ma zająć jak najmniej czasu. Zaletą systemu jest również fakt, że nie wymaga kosztownej integracji z maszynami.

Co więcej, pozwala na oszczędności czasu pracy, ponieważ pracownicy wprowadzają dane od razu do systemu.

Źródło: PROFERIS BPC GUIDE-WRZESIEŃ/PAŹDZIERNIK 2016

Hicron Billing Solution odpowiedzią na dyrektywy unijne

Do 2020 roku 80% odczyt liczników zużycia mediów będzie odbywał się za pośrednictwem urządzeń umożliwiających zdalny pomiar.

Wsparciem dla tego procesu jest wdrożenie systemów informatycznych, które umożliwiają przetwarzanie ogromnych wolumenów danych w czasie rzeczywistym przy jednoczesnej dużej liczbie zmiennych:

  • cenie,
  • obrocie,
  • taryfikatorach i zarządzaniu urządzeniami pomiarowymi.

Firma Hicron opracowała autorskie rozwiązanie billingowe, skierowane do branży utilities: Hicron Billing Solution. Aplikacja integruje się z kluczowymi modułami systemu ERP, przez co przepływ i wymiana danych pomiędzy konkretnymi obszarami odbywa się automatycznie (sprzedaż i dystrybucja, gospodarka materiałowa, finanse i kontroling czy też zarządzanie projektami).

W efekcie system usprawnia przepływ i analizę danych, obsługując takie procesy biznesowe jak: rejestracja klientów i monitoring ich obsługi, czy też możliwość planowania nowych inwestycji i realizację zdalnych odczytów.

Źródło: Hicron BPC GUIDE-WRZESIEŃ/PAŹDZIERNIK 2016

Aplikacja Epicor Commerce Connect

Amerykański producent opracował nową aplikację do zarządzania eCommerce dla przedsiębiorstw działających w kanałach B2B oraz B2C.

Powstała ona w oparciu o system CMS Magento Commerce, dzięki czemu użytkownicy mają możliwość zarządzania stronami internetowymi, a także ich szybkiego tworzenia i rozwijania.

Co ważne, platforma jest w pełni zintegrowana z oferowanym przez producenta systemem ERP, dzięki czemu nie ma potrzeby posiadania oddzielnej bazy klientów.

Produkt składa się z trzech pakietów: ECC Customer Connect (B2B) portal dla dystrybutorów, który umożliwia m.in. składanie zamówień, śledzenie dostaw czy też przeglądanie i dodawanie lub usuwanie produktów.

ECC Supplier Connect portal usprawniający współpracę z dostawcami. Zapewnia szereg potrzebnych do obsługi sprzedaży oraz zawierania transakcji w trybie online.

ECC Consumer Connect (B2C) portal skierowany do firm obsługujących kanał bezpośrednich relacji z klientem. Ułatwia on przeprowadzanie transakcji oraz bezpiecznych płatności online, dzięki rozwiązaniu Epicor Secure Data Manager.

Źródło: Todis Consultin BPC GUIDE-WRZESIEŃ/PAŹDZIERNIK 2016

Epicor 10.1.

Jest to rozwiązanie dedykowane głównie przedsiębiorstwom o profilu produkcyjnym i dystrybucyjnym.

W nowej platformie ulepszono m.in. obsługę urządzeń mobilnych oraz wprowadzono możliwość obsługi systemu w usłudze SaaS za pośrednictwem chmury.

Dzięki temu wdrożenie systemu przebiega sprawniej, niezależnie od tego, czy jest instalowany w chmurze, czy stacjonarnie. W aplikacji została także uproszczona obsługa operacji międzynarodowych, a także procesy inwentaryzacyjne.

Do ulepszonych funkcji systemu można zaliczyć także globalny plan kont (COA) w module księgowym oraz możliwość śledzenia oraz zarządzania grupą produktów za pomocą unikalnego kodu. Zostały także wprowadzone ułatwienia dla użytkownika związane m.in. z raportowaniem i korzystaniem z mechanizmów społecznościowych.

Źródło: Todis Consultin BPC GUIDE-WRZESIEŃ/PAŹDZIERNIK 2016