G DATA wspiera akcję społeczną „Klikaj bezpiecznie”.

Promowanie podstawowych zasad zachowania bezpieczeństwa w internecie, porady dla rodziców i duża dawka wiedzy pozwalającej ustrzec się przed cyberprzemocą – to najważniejsze założenia ogólnopolskiej akcji społecznej #Klikajbezpiecznie, organizowanej przez firmę G DATA.

– Badania przeprowadzone przez G DATA Security Labs wykazały, że każdego dnia w Internecie pojawia się ponad 27 000 nowych zagrożeń, czyli jedno średnio co 3,2 sekundy! Gry „Błękitny wieloryb”, „Wróżka Ognia”, ale także wirusy „WannaCry”, czy „Petya” – to tylko nieliczne z nich – mówi Robert Dziemianko z G DATA. – Akcja  „Klikaj bezpiecznie” jest odpowiedzią na pojawiające się niebezpieczeństwa. Do projektu zaprosiliśmy wielu fachowców, nawiązaliśmy także współpracę z czołowymi serwisami parentingowymi, dzięki której zapewnimy rodzicom dostęp do wiedzy, jakiej poszukują – dodaje ekspert z G DATA.

W ramach akcji G DATA nawiązała współpracę z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę (dawną Fundacją Dzieci Niczyje) oraz Fundacją Familijny Poznań, które stały się partnerem merytorycznym. Medialne wsparcie działań związanych z inicjatywą „Klikaj bezpiecznie” zapewnią portale parentingowe. Uzupełnieniem akcji jest kampania reklamowa prowadzona w ogólnopolskich stacjach radiowych oraz liczne konkursy.

– G DATA od wielu lat w swojej strategii uwzględnia działania z zakresu CSR – mówi Łukasz Nowatkowski, Dyrektor IT w G DATA. – Na każdym etapie rozwoju firmy pamiętaliśmy, że oprócz  kwestii czysto biznesowych, trzeba, ale przede wszystkim warto, stawiać również na kwestie społeczne. Traktujemy to poniekąd jako konieczność wynikającą z prowadzonej przez nas działalności. Obserwujemy otaczającą firmę rzeczywistość i widzimy, że społeczeństwo faktycznie zainteresowane jest edukacją z zakresu bezpiecznego korzystania z internetu – tłumaczy Nowatkowski.

 Głównym kanałem komunikacji, łączącym wszystkie działania i wspierającym wymianę informacji jest blog: www.klikajbezpiecznie.pl. To właśnie tam będzie można znaleźć najnowsze komunikaty, porady dotyczące bezpieczeństwa w internecie, komentarze ekspertów, czy informacje o konkursach.

BPC GUIDE-WRZESIEŃ 2017

IFS nowym właścicielem mplsystems Limited oraz Field Service Management Limited

Firma IFS ogłosiła zakończenie procesu nabycia firm mplsystems Limited oraz Field Service Management Limited.

Firma mplsystems Limited jest dostawcą wielokanałowego centrum obsługi klienta oraz oprogramowania do zarządzania relacjami z klientem, które w połączeniu z wiodącym rozwiązaniem firmy IFS z zakresu zarządzania usługami serwisowymi, stanowi kompletne i kompleksowe rozwiązanie do zarządzania relacjami z klientem.

Field Service Management Limited, firma specjalizująca się we wdrażaniu rozwiązań z zakresu zarządzania serwisem w terenie w Wielkiej Brytanii i Irlandii, wesprze firmę IFS w działaniach sprzedażowych, konsultingowych i związanych ze wsparciem technicznym. 

Brytyjska firma mplsystems Limited opracowuje i wdraża wielokanałowe centra obsługi klienta oraz rozwiązania z zakresu zarządzania serwisem w firmach najbardziej uznanych brytyjskich marek, takich jak: Babcock International, HomeServe, Ecomaster, ENGIE i Iceland. W raporcie „Magic Quadrant for Contact Center as a Service for Western Europe” (24 października 2016) firmy Gartner firma mplsystems Limited została określona mianem wizjonera (Visionary) — głównie dzięki inwestycjom w innowacje, które umożliwiły jej opracowanie elastycznej, zintegrowanej i łatwej w obsłudze platformy do zarządzania relacjami z klientem.

Firma Field Service Management Limited to brytyjski partner wdrożeniowy firmy IFS, działający na terenie Wielkiej Brytanii oraz Irlandii. Zespół ekspertów z zakresu zarządzania serwisem firmy Field Service Management Limited dołączy do brytyjskiego zespołu IFS w celu wsparcia rozwoju w regionie. Do tej pory firma Field Service Management Limited wspierała firmę IFS w kilku największych wdrożeniach rozwiązań z zakresu zarządzania serwisem na terenie Wielkiej Brytanii. Warunki finansowe przejęć nie zostały ujawnione. Źródło: IFSWorld  BPC GUIDE-WRZESIEŃ 2017

Split payment , czyli duże zmiany dla płatników VAT

Już od 1 kwietnia 2018 r. przedsiębiorców uprawnionych do rozliczania podatku VAT zacznie obowiązywać zasada split payment, obligująca ich do wpłacania VATu na osobne konto.

Wszystko po to, by państwo mogło zapobiegać przestępstwom podatkowym, związanym z wyłudzeniami nienależnego zwrotu VAT. Niestety to, co dobre dla państwa, może okazać się sporym kłopotem dla przedsiębiorców. By uniknąć błędów związanych z tego typu rozliczeniami warto na bieżąco śledzić zmiany w prawie lub korzystać z doradztwa doświadczonych konsultantów.

W trosce o swoich obecnych i potencjalnych klientów Macrologic uruchomił edukacyjną stronę www dedykowaną split payment: http://www.splitpayment.macrologic.pl/. Mechanizm split payment dotyczy transakcji realizowanych przez podmioty rozliczające VAT, czyli transakcji dokonywanych pomiędzy przedsiębiorcami. Istota jego działania polega na tym, że zapłata za nabyty towar lub usługę dzielona jest na dwie części.

Pierwsza z nich — kwota odpowiadająca wartości sprzedaży netto — wpłacona ma być przez nabywcę na wskazany przez niego rachunek bankowy. Druga część — odpowiadająca kwocie podatku VAT — uiszczana ma być na odrębny rachunek dostawcy (tzw. rachunek VAT). Zgodnie z nową wersją projektu mechanizm podzielonej płatności będzie można stosować także w ramach faktoringu.  O wyborze płatności za nabyty towar czy usługę decydować będzie nabywca. Ustawodawca dopuszcza zapłatę metodą tradycyjną, stosowaną dotychczas, lub opcję zapłaty z wykorzystaniem split paymentu.

Wybór konkretnego sposobu płatności odnosić się będzie do pojedynczej faktury, co w praktyce oznacza, że nawet w stosunku do jednego dostawcy nabywca stosować może zamiennie dwie metody regulowania należności. — Projekt ustawy wprowadzającej mechanizm podzielonej płatności w rozliczaniu VAT zakłada dobrowolność jej stosowania. Trzeba jednak podkreślić, że skorzystanie z tego modelu wiąże się z konkretnymi konsekwencjami, zarówno dla nabywcy, jak i dla dostawcy towarów lub usług.

Ograniczony dostęp do środków zgromadzonych na rachunku VAT i jego wpływ na zarządzanie płynnością finansową firmy wymagają zmian zarówno organizacyjnych, jak i technicznych, a konieczność właściwego rejestrowania operacji gospodarczych i fakt posiadania dodatkowego rachunku VAT wiążą się z ingerencją w użytkowane systemy informatyczne — wyjaśnia Renata Łukasik, członek zarządu i dyrektor ds. oprogramowania w firmie Macrologic, dostawcy rozwiązań klasy ERP. I dodaje: — Mamy na uwadze, że split payment może wymagać zmian w naszych systemach użytkowanych przez klientów i w trosce o to na bieżąco monitorujemy temat.

Źródło: Macrologic BPC GUIDE-WRZESIEŃ 2017

Firma IFS wyposaży techników serwisowych w platformę rzeczywistości mieszanej za pomocą okularów Microsoft HoloLens

Firma IFS, globalny dostawca oprogramowania dla przedsiębiorstw, poinformowała o rozpoczęciu nowego projektu koncepcyjnego, opracowywanego przez dział badawczo-rozwojowy IFS Labs.

Celem projektu jest rozpoczęcie nowej ery zarządzania serwisem w terenie.  

Dział IFS Labs zintegrował system IFS Applications z oprogramowaniem Microsoft HoloLens, które umożliwia technikom serwisowym holograficzną wizualizację danych z systemu firmy IFS za pomocą okularów HoloLens.

Hologram jest nakładany bezpośrednio na serwisowane aktywa. 

Wyświetlanie danych bezpośrednio przed oczami technika umożliwia pracę z wykorzystaniem obu rąk.

Hologram stanowi nakładkę aktualizowaną w czasie rzeczywistym, dzięki czemu serwisant ma natychmiastowy dostęp do danych, takich jak historia serwisu, analizy wydajnościowe i zakresy temperatur.

Okulary HoloLens umożliwiają również obsługę danych w czasie rzeczywistym — przycisk „wskazówki robocze" otwiera instrukcje serwisowe przechowywane w systemie IFS Applications.

Rozwiązanie, za pomocą wbudowanego aparatu fotograficznego, umożliwia również łatwe dokumentowanie wykonywanych prac i przechowywanie tworzonej dokumentacji w systemie IFS Applications do wykorzystania w przyszłości. 

IFS Labs pracuje nad przyszłym zastosowaniem tej koncepcji w odniesieniu do innych oferowanych przez IFS rozwiązań.
             

Źródło: IFSWorld  

BPC GUIDE-WRZESIEŃ 2017