SAS liderem w raporcie Gartner Research

Po raz dwunasty z rzędu SAS znalazł się w kwadrancie liderów w raporcie Gartner Magic Quadrant for Data Quality Tools*, uzyskując wysokie oceny w kategoriach kompletna wizja rozwoju technologii oraz możliwość jej realizacji.   

W dobie dynamicznego rozwoju cyfrowej gospodarki do efektywnego podejmowania decyzji konieczna jest umiejętność wykorzystania wielu dostępnych źródeł danych, a także zapewnienia ich jakości. W portfolio produktów SAS do zarządzania jakością danych znajdują się rozwiązania SAS® Data Management i SAS® Data Quality. Podejmując strategiczne decyzje biznesowe przedsiębiorstwa w coraz większym zakresie polegają na danych, dostrzegając jednocześnie, że błędne lub niekompletne informacje mogą mieć istotny wpływ na rozwój organizacji i jej przychody – mówi Todd Wright, Senior Product Marketing Manager for Data Management w SAS. Narzędzia SAS do zarządzania jakością danych umożliwiają organizacjom podejmowanie decyzji, którym mogą ufać. Wspieramy firmy w całym procesie zarządzania jakością danych, upraszczając profilowanie i identyfikację problemów, umożliwiając podgląd danych oraz ustalenie powtarzalnych procesów w celu utrzymania wysokiej jakości informacji.

Paged Sklejka wybrał Queris CMMS

Polski producent sklejek i wyrobów drewnianych należący do Grupy Paged uruchomił w swoich trzech zakładach produkcyjnych nowy system CMMS wspierający procesy utrzymania ruchu. Rozwiązanie mające zmniejszyć liczbę awarii oraz usprawnić przepływ informacji dostarczyła firma Queris.

Ukończone wdrożenie, to kolejny projekt o charakterze wielozakładowym, przeprowadzonym przez dostawcę systemów IT z Piekar Śląskich. Tym razem rozwiązanie zostało uruchomione w trzech zakładach Grupy Paged, które dodatkowo zintegrowano z funkcjonującym w spółce produkcyjnej systemem ERP. Wymiana danych pomoże w lepszym skoordynowaniu pracy i zapewni bardziej aktualne dane, a do tego uchroni przed zbędnym ich duplikowaniem.

Kierownictwo Paged Sklejki podjęło także decyzję o wykorzystaniu mobilnych możliwości wdrażanego rozwiązania. Dzięki temu, że system Queris CMMS może być obsługiwany nie tylko poprzez komputery stacjonarne, ale także aplikację na smartfony z systemem Android, praca osób bezpośrednio używających programu jest sprawniejsza i bardziej elastyczna. Natychmiastowy dostęp do informacji pomaga lepiej zaplanować podejmowane czynności i uzyskiwać szybsze reakcje na niepożądane zdarzenia.

Monitor ERP wdraża w branży metalowej.

Specjalnością BMT PRO jest precyzyjna obróbka blach. Firma zajmuje się projektowaniem, produkcją i montażem wysokiej jakości elementów metalowych na podstawie dokumentacji technicznej dostarczonej przez zleceniodawcę.

W związku z tym, że firma zwraca szczególną uwagę na dostarczanie najwyższej jakości produktów, w krótkich terminach i konkurencyjnych cenach, niezbędne okazało się wprowadzenie systemu klasy ERP, który zapewniałby kompleksowe wsparcie procesów biznesowych i właściwy przepływ informacji na poziomie całego zakładu. Wybór padł na system dostarczony przez Monitor ERP.

„Kryteriów wyboru systemu było kilka. Najważniejszym był odpowiednio skonstruowany moduł planowania i zarządzania produkcją, który  w poprzednich systemach nie spełniał naszych oczekiwań. Ponadto system MONITOR wyróżnia elastyczność, bogaty pakiet funkcji dodatkowych, zintegrowana księgowość i raportowanie, ale też spójna architektura dzięki której wszystkie moduły reprezentują wyrównany poziom. Co ciekawe wielu naszych klientów korzysta z tego systemu co przekłada się na lepsza współpracę.” – mowi  Łukasz Branicki, Dyrektor Zakładu BMT PRO.

BMT PRO zwróciło także uwagę na częste ulepszanie systemu, regularnie wydawane poprawki oraz świetne wsparcie ze strony pracowników firmy Monitor ERP. System został skonstruowany w taki sposób, że jego rozbudowa i dostosowanie do specyficznych potrzeb danego zakładu jest niezwykle proste.

Zobacz film:

Monitor ERP w zakładach MCC w Oławie

Firma Mobile Climate Control specjalizuje się w indywidualnie dopasowanej inżynierii systemów HVAC (ogrzewanie, wentylacja, klimatyzacja). Dostarcza systemy kontroli klimatyzacji dla szeregu pojazdów komercyjnych – autobusów, autokarów, pojazdów przemysłowych oraz sektora wojskowego.

Firma tworzy niestandardowe i indywidualnie projektowane rozwiązania, począwszy od pojedynczych komponentów, po zaawansowane systemy klimatyzacyjne. Firma realizuje projekty i tworzy produkty „szyte na miarę” przy zachowaniu maksymalnie krótkiego czasu ich dostarczenia.

Jakie były Państwa wymagania związane z wprowadzeniem systemu ERP?

– Kluczowym wyzwaniem, stojącym za odpowiednio działającym systemem ERP, jest rozbudowany łańcuch dostaw. W naszym przypadku jest to ponad 250 globalnych dostawców podzespołów, zlokalizowanych w Europie, Chinach czy w Stanach Zjednoczonych, którzy zaopatrują nas w ponad 5000 części. Następnie tworzymy z nich indywidualne rozwiązania dla ponad 200 naszych klientów, którzy i w tym przypadku są rozprzestrzenieni po całym świecie. Tworzy to konieczność optymalnego planowania i wykorzystania zasobów – mówi Mariusz Król, President Europe, Mobile Climate Control.

Dlaczego wybór padł na system Monitor ERP?

Szukając odpowiedniego oprogramowania, braliśmy pod uwagę wiele czynników. Odpowiedni system ERP nie tylko powinien usprawnić i zintegrować zaawansowane procesy produkcyjne oraz planowanie wykorzystania zasobów przedsiębiorstwa, ale, co ważniejsze, jego implementacja powinna przejść „gładko” – wykluczając konieczność przerwania regularnej pracy przedsiębiorstwa. Wybraliśmy system Monitor ERP, który był w stanie odpowiedzieć na obie te potrzeby. System Monitor ERP obejmuje wszystkie kluczowe obszary naszej działalności, takie jak produkcja, sprzedaż, zakupy, procesy inwentaryzacji oraz finanse. Do tego dochodzą aplikacje dodatkowe, takie jak księgowość zarządcza, elektroniczna wymiana danych (EDI) oraz skanowanie kodów kreskowych z wykorzystaniem terminali przenośnych (PDA) – mówi Dawid Kozioł,IT Manager, Mobile Climate Control.

Jakie są kluczowe korzyści związane z wdrożeniem?

Od momentu wdrożenia, system działa bardzo płynnie – usprawnia nie tylko wydajność, ale wpływa także na przejrzystość wszystkich procesów realizowanych w naszej firmie. Monitor ERP jest wdrożony dopiero od kilku miesięcy, jednak już teraz możemy obserwować wzrost liczby integracji z naszymi klientami oraz przyspieszenie realizacji wielu działań. – Decydując się na wdrożenie, osiągnęliśmy zamierzony cel – utworzyliśmy sprawny kanał komunikacji z klientami –przekonuje Mariusz Król.

Zobacz film: