Nielsen przetestował jakość danych Cloud Technologies. Wyniki znacznie powyżej średniej rynkowej.

O tym, że Cloud Technologies analizuje aktywność internautów z niemal całego świata wiadomo nie od dziś. Jedna z największych hurtowni danych na świecie przetwarza już ponad 12 miliardów anonimowych profili internautów z 200 państw świata. Dane firmy Cloud Technologies zostały zweryfikowane i potwierdzone przez niezależną firmę badawczą Nielsen, za pomocą narzędzia Digital Ad Ratings, które stanowi rynkowy standard pomiaru widowni kampanii internetowych. DAR wykazał, że jakość danych polskiego lidera Big Data marketingu znacznie przewyższa średnią rynkową. 

Cloud Technologies – dostawca danych najwyższej jakości 
Jakość danych demograficznych dostarczanych przez Cloud Technologies na platformie OnAudience.com została zweryfikowana w niezależnym badaniu Nielsen Digital Ad Ratings, a jego wyniki właśnie ujrzały światło dzienne i potwierdzają, że zbadane dane przewyższają średniorynkowe rezultaty, a różnicie sięgają od 20 do niemal 50 punktów procentowych – Cieszy nas, że kolejna firma zdecydowała się na weryfikację przez Nielsen Digital Ad Ratings jakości dostarczanych przez siebie danych demograficznych. Rosnąca ilość uczestników rynku wykorzystujących DAR do weryfikacji digitalowych kampanii reklamowych pokazuje, że to rozwiązanie doskonale odpowiada na zgłaszaną przez rynek potrzebę monitorowania skuteczności kampanii online na kolejnych poziomach ich realizacji. – komentuje Justyna Porębska, Digital Projects Manager, Nielsen Audience Measurement Polska

80% odsłon reklam dotarło do wybranej grupy
By lepiej zrozumieć, co oznaczają te wyniki, przyjrzyjmy się metodologii stosowanej w badaniu Digital Ad Ratings. Korzystając z globalnej bazy danych kampanii reklamowych mierzonych m.in. pod kątem dotarcia do grup docelowych, Nielsen określa średnie wartości dla konkretnych segmentów w wybranych regionach świata. Wartość procentowa wskaźnika określa trafność wyświetlenia reklam użytkownikom określonym w podziale na płeć i grupy wiekowe. W przypadku segmentu „mężczyzna”, benchmark wynosił 62%, natomiast Cloud Technologies osiągnął wynik na poziomie ponad 80%, co oznacza, że w badanym segmencie 80% odsłon reklam dotarło do wybranej grupy, czyli mężczyzn w wieku 13+. W przypadku kobiet, dokładność platformy DMP OnAudience.com należącej do Cloud Technologies, jest równie imponująca. Przy benchmarkach na poziomie 54% (kobiety 13+, dla desktopów) OnAudience.com może pochwalić się prawie 80% dokładnością. 

Dane polskiej firmy wykazały się wysoką jakością również w określaniu wieku internautów, osiągając w segmencie 18-24 lat wynik około 65%. przy benchmarku na poziomie 25% w kampaniach realizowanych na desktopach. Z kolei w segmencie 25-34 lat benchmark na desktopach wynosił 27%, a dane Cloud Technologies osiągnęły wynik ponad 75%. – Jakość naszych danych jest dla nas kwestią o strategicznym znaczeniu. Dlatego też rozwijamy własne technologie do analizy i weryfikacji danych oraz posiadamy restrykcyjne procedury wewnętrzne, które zapewniają wysoki poziom kontroli nad przetwarzanymi zasobami. Jakość danych jest kluczowym czynnikiem z punktu widzenia naszych klientów. Dla nas równie istotna jest natomiast ochrona danych i zapewnienie prywatności internautom. W ostatnim czasie przeprowadziliśmy analizy prawne oraz audyt w związku z wejściem w życie nowych przepisów związanych z ochroną danych osobowych, czyli RODO. Projektując naszą platformę danych OnAudience.com od początku podążaliśmy zgodnie z wytycznymi „privacy by design” i dlatego dużą wagę przywiązujemy do anonimizacji danych. Uważam, że jesteśmy dobrze przygotowani na nadchodzące zmiany prawne. – tłumaczy Piotr Prajsnar, prezes Cloud Technologies.

Rynkowe realia
Jakość danych o internautach, z których firmy, na co dzień korzystają w działaniach marketingowych, mimo sporego postępu technologicznego nadal wymaga ciągłego dopracowywania. Nasuwa się więc pytanie, jak mocno jakość cyfrowych informacji przekłada się na efektywność prowadzonych działań? — W realizacji kampanii online dla klientów dane mają kluczowe znaczenie. Im lepsze jakościowo, tym bardziej efektywne stają się działania digitalowe. Kierując reklamy do wiarygodnych segmentów mamy pewność, że budżet reklamowy zostanie wykorzystany z maksymalną skutecznością – mówi Marcin Filipowicz, wiceprezes Audience Network specjalizującej się w data consultingu. Jego zdaniem bez jakościowych danych targetowanie reklam przypomina ruletkę. – Nie łudźmy się. Nie można mówić o Big Data marketingu, jeśli operujemy na wątpliwych informacjach. Dobre źródło oznacza dobre wyniki, a wysokiej jakości dane są warunkiem dalszego rozwoju rynku – dodaje Marcin Filipowicz.

– – –
Cloud Technologies to warszawska spółka z segmentu nowych technologii, założona w 2011 roku przez Piotra Prajsnara. Zajmuje się Big Data marketingiem i monetyzacją danych. To największa hurtownia oraz platforma Big Data (DMP) w Europie funkcjonująca pod marką OnAudience.com, przetwarzająca ponad 9 mld anonimowych profili internautów. Spółka opracowała innowacyjną platformę do przetwarzania danych (Data Management Platform), w której zasięgu znajduje się praktycznie każdy internauta w Europie. Dane gromadzone i przetwarzane przez Cloud Technologies pozwalają marketerom na personalizację kampanii reklamowych w Sieci oraz rozbudowywanie rozwiązań klasy Business Intelligence w firmach (data enrichment, CRM enrichment). 

Dodatkowych informacji udziela:
Adam Mitura
inPlus Media 
@: amitura@inplusmedia.pl
mob: +48 789 232 455

Sushi Factory kolejnym klientem QUERIS

Sushi Factory to polska, bardzo dynamicznie rozwijająca się firma, specjalizująca się w wytwarzaniu gotowych zestawów sushi. Produkty są sprzedawane w sklepach i sieciach handlowych pod marką Sushi4You.

Firma powstała w 2015 roku, a już dwa lata później zatrudniała ponad 170 pracowników. Obecnie (grudzień 2017) Sushi Facotry pretenduje do roli lidera na rynku polskim i europejskim w dziedzinie produkcji sushi. Tak dynamiczny rozwój podpoznańskiego zakładu wiązał się z wieloma wyzwaniami organizacyjnymi i technicznymi. W celu utrzymania tempa wzrostu oraz sprostania coraz większej liczbie zamówień kierownictwo zdecydowało się na szereg inwestycji usprawniających zarządzanie. Jedną z nich był zakup i wdrożenie profesjonalnego systemu dla utrzymania ruchu.

Uruchomione oprogramowanie Queris CMMS zapewniło producentowi możliwość lepszej organizacji pracy oraz kontroli występujących awarii. System pomaga utrzymać dostępność zasobów produkcyjnych na wysokim poziomie, a także szybciej reagować, gdy pojawi się przestój.

Oprócz obsługi systemu z poziomu przeglądarki, czy aplikacji mobilnej, klient wykorzystał także moduł CMMS TV, wizualizujący zgłoszenia serwisowe oraz postęp prac na dużym telewizorze przemysłowym. Dzięki temu rozwiązaniu wszyscy pracownicy hali (razem z operatorami) mają cały czas dostęp do najważniejszych informacji o toczących się pracach remontowych, naprawczych i serwisowych.
 

Wizualizacja produkcji w The Lorenz Bahlsen Snack-World.

Dla globalnego producenta chipsów i przekąsek oferującego swoje produkty pod takimi markami jak: Crunchips, Chipsletten, Nick Nac’s, Monster Munch, czy wiele innych, firme QUERIS wykonała kompleksowe wdrożenie systemu wizualizującego postępy produkcyjne. Realizacja objęła polski zakład zlokalizowany w Stanowicach.

Głównym problemem, który spowodował powzięcie decyzji o informatycznym wsparciu produkcji, było występowanie nadprodukcji. Wynikała ona z uwarunkowań technicznych, które uniemożliwiały natychmiastowe zatrzymanie procesów wytwarzania.

Ponieważ zakład nie posiadał narzędzia monitorującego (w czasie rzeczywistym) ilości wytworzonych produktów, sygnał zatrzymania produkcji powodował opóźnienia. Stworzenie odpowiedniego rozwiązania pozwoliło wydobyć ukryty potencjał i zwiększyć efektywność procesów.

Wdrożony system monitoringu na bieżąco informuje operatorów i kierownictwo o zrealizowanej produkcji, co umożliwia rozpoczęcie zatrzymania procesu w odpowiedni momencie, tak aby wyeliminować lub maksymalnie ograniczyć nadprodukcję.

Oprócz wdrożenia  rozwiązania, pokrywającego się funkcjonalnie w wielu obszarach z systemem MES, wykonano także integrację z innymi systemami już funkcjonującymi w przedsiębiorstwie. Wdrożone narzędzie zostało na przykład przystosowane do pracy z systemem kodów kreskowych na płaszczyźnie bazodanowej.

Zakład Lorenz Snack-World w wyniku współpracy zyskał system automatycznej rejestracji produkcji, który wspiera firmę przede wszystkim w trzech aspektach:

  • umożliwia realne zminimalizowanie nadprodukcji,
  • dostarcza na bieżąco informacji o wydajności i dostępności maszyn, a także
  • pomaga osiągnąć znaczący wzrost wydajności pracy.

Stworzony przez firmę QUERIS system został opary o aplikację webową, dzięki czemu dane mogą być wizualizowane na dowolnym urządzeniu. W fabryce wykorzystywany jest w tym celu telewizor przemysłowy.

Wdrożenie systemu Queris CMMS w Finlandii

Wdrożenie systemu Queris CMMS w fińskim zakładzie grupy Froneri zostało zakończone sukcesem. Była to pierwsza z zaplanowanych zagranicznych realizacji związanych z implementacją naszego rozwiązania w zakładach tego producenta lodów.

Uruchomienie oprogramowania CMMS odbyło się jeszcze w 2017 roku. Wdrożenie w fińskim oddziale objęło instalację systemu, jego uruchomienie, przetestowanie oraz przeszkolenie pracowników.

Nowe narzędzie wspierające procesy UR ma zadanie usprawnić organizację podejmowanych zadań i zarządzanie personelem, a przez to przełożyć się na wyższy poziom dostępności maszyn i efektywniejsze gospodarowanie zasobami związanymi z utrzymaniem ruchu.