Najnowsze rozwiązania IT dla branży handlowo-dystrybucyjnej oraz retail.

Mobilność, wielokanałowość sprzedaży, szybki dostęp do informacji i raportów, które wspierają management w podejmowaniu kluczowych decyzji oraz kontrola ilościowa i jakościowa posiadanych zasobów towarowych – to wyzwania, którym musi sprostać nowoczesny system IT dedykowany branży handlowo-dystrybucyjnej.

Zapraszamy na konferencję 20 lutego 2018 r. w Warszawie, gdzie przedstawimy wybrane rozwiązania ERP, które  pomagają zoptymalizować i zautomatyzować procesy sprzedażowe oraz wykorzystać potencjał firmy, aby wyprzedzić konkurencję. 

Uczestnicy spotkania będą mieli także możliwość zobaczenia nowoczesnego i profesjonalnego Data Center firmy 3S. 

Podczas zwiedzania DataCenter uczestnicy będą mogli zobaczyć:

  • pokój dyżurnych wraz z monitoringiem wszystkich systemów bezpieczeństwa, wskaźników i alarmów
  • komorę produkcyjną, gdzie zostaną omówione zastosowane technologie techniczno-konstrukcyjne
  • butlownię, gdzie zostanie przedstawiony nowoczesny system gaszenia
  • akumulatorownię
  • rozdzielnię energetyczną, która jest sercem DataCenter zapewniającym ciągłość pracy na wypadek przerw zasilania
  • profesjonalny system chłodzenia.

Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami spotkania. 

Case study – System MONITOR w CEPA

CEPA specjalizuje się w cieciu laserowym i wycinaniu z blach metalowych dla producentów wyrobów finalnych. Firma działa w rytmie produkcji na zamówienie, według specyfikacji przedstawionej przez klienta. Kluczowym elementem wpływającym na pozycję konkurencyjną jest zapewnienie najwyższej jakości określonej przez standardy światowe oraz optymalna terminowość, która w przypadku CEPA sięga aż 98%. 

Do największych klientów należą: ABB, Volvo, Hasselblad, Ruukki, Alstom oraz Alfa Laval. CEPA dostarcza swoim klientom bardzo różnorodne elementy. Wyroby wytwarzane w zakładzie są wykorzystywane m.in. w produkcji koparek, autobusów, do części ram, kabin oraz osprzętu silnika, czy elementów do mocowania. Głównym odbiorcą produktów CEPA jest nie tylko sektor transportowy, ale przede wszystkim przemysł medyczny, który zamawia m.in. wyroby ze stali nierdzewnej. Polski zakład CEPA zyskał w 2015 roku niemal 30% wzrost zamówień, które w zeszłym roku sięgnęły ok. 20 tys. pozycji

Produkcja wspierana przez ERP

Dzięki nowoczesnej technologii, kompletnemu procesowi produkcyjnemu oraz elastycznej i efektywnej organizacji pracy przedsiębiorstwo jest w stanie zrealizować zamówienie dostosowane do indywidualnych potrzeb klienta. Integralną część środowiska produkcyjnego firmy CEPA stanowi kompleksowy system wspomagający zarzadzanie Monitor ERP. Rozwiązanie zapewnia kompleksowe wsparcie działalności, zmniejsza ryzyko wystąpienia błędu oraz pozwala na zaoszczędzenie czasu i zasobów. – Bez systemu ERP trudno byłoby nam zapanować nad produkcją – mówi Jakub Stachura, Dyrektor Zarządzający firmy CEPA. – Musielibyśmy również zwiększyć zatrudnienie o co najmniej 3 dodatkowe osoby wykonujące zadania, które obecnie są zautomatyzowane – dodaje. 

System ERP wspiera praktycznie wszystkie procesy, począwszy od zakupów, poprzez produkcję, sprzedaż, finanse i obsługę magazynów. Pracownicy CEPA doceniają w szczególności zalety elektronicznej wymiany danych (EDI), którą oferuje system Monitor. Dzięki rozwiązaniu można szybko, bezpiecznie i efektywnie przekazywać informacje w całym łańcuchu dostaw. Codziennie uaktualniane harmonogramy umożliwiają bieżącą kontrolę statusu produkcji, a elektroniczny transfer danych dotyczących zamówień przyśpiesza procesy handlowe. Ogromnym udogodnieniem są również mobilne czytniki kodów kreskowych pozwalające na przegląd stanów magazynowych. 

System obsługuje także proces kontroli jakości, zapewniając możliwość rejestrowania niezgodności oraz obsługi reklamacji. W rezultacie mamy szansę wprowadzenia działań korygujących i korekcyjnych w dziale jakości– dodaje Jakub Stachura. 

Perfekcyjna terminowość

Firma CEPA szczyci się terminowością dostaw na poziomie 98%. Wynik ten byłby niemożliwy do osiągnięcia gdyby nie efektywny system ERP umożliwiający kontrolę procesu produkcyjnego na każdym etapie.

 Terminowość w naszej branży to podstawa. Jest to kluczowa cecha, na którą zwracają uwagę klienci decydując się na wybór podwykonawcy – wyjaśnia Jakub Stachura. 

Dodatkowo, przypomnienia i alerty generowane przez system ERP sprawiają, że żadna ważna dla przedsiębiorstwa kwestia nie umyka uwadze pracowników, począwszy od wystawienia faktury po terminową odpowiedź na reklamację. 

Przede wszystkim wygoda

Monitor ERP oferuje systemy dedykowane firmom produkcyjnym, dzięki czemu wdrożenie przebiega niezwykle sprawnie, a oferowane funkcje w znaczący sposób wspierają działanie firmy. Przyjazny i intuicyjny interfejs sprawia, że pracownicy szybko uczą się obsługi systemu. 

System MONITOR ERP jest dużo wygodniejszy niż inne używane przeze mnie rozwiązania. To aplikacja dla firmy produkcyjnej, stąd zaraz po instalacji nie wymaga adaptacji, ponieważ wszystkie potrzebne funkcjonalności ma już w sobie – przyznaje Jakub Stachura.

Wkrótce CEPA zamierza usprawnić procesy planistyczne i rozszerzyć funkcjonalność terminali do raportowania na każde stanowisko pracy. Celem firmy jest całkowita eliminacja papierowych zamówień produkcyjnych. Kolejnym krokiem na drodze ku unowocześnieniu będzie pełna automatyzacja wszystkich procesów przedsiębiorstwa. 

Kluczowe fakty:

Firma: CEPA Sp. z o.o. 
Branża: obróbka laserowa, tłoczenie, prasowanie materiałów dla przemysłu mechanicznego
Okres użytkowania systemu: od 2004 roku
Wykorzystane moduły: wszystkie
Liczba pracowników w Polsce: 50
Liczba użytkowników: 17 + terminale rejestracyjne na hali produkcyjnej i czytniki PDA w magazynie

Kluczowe korzyści z użytkowania systemu Monitor ERP wskazane przez klienta:

  • Kompleksowe wsparcie działalności firmy i całego procesu produkcyjnego
  • Elektroniczna wymiana danych z klientami i dostawcami (EDI)
  • Rejestracja czasu operacji w zleceniach oraz wsparcie procesów logistycznych czytnikami PDA 
  • Oszczędność czasu i zasobów w procesach
  • Pełna możliwość kontroli zamówień i stanów magazynowych
  • Rozwiązanie ERP dedykowane firmom produkcyjnym 

Kontakt:

Jarosław Jaśkiewicz 
Business Development Manager 
Monitor ERP System

E: jaroslaw.jaskiewicz@monitorerp.com
T: 0048 728 385 080

QlikView wspiera synergię procesów biznesowych Grupy Kapitałowej Bać-Pol.

Wyzwania:

Wybranie i wdrożenie systemu Business Intelligence dla całej Grupy Kapitałowej Bać-Pol. Rozwiązanie musiało wesprzeć zwiększenie efektu synergii pomiędzy działalnością Dystrybucyjną a spółką SPAR, uwspólnianie danych z różnych systemów, stworzenie Jednolitej Centralnej Kartoteki Towarowej dla Grupy, właściwą interpretację zgromadzonych informacji, system analizowania jakości i opłacalności dostaw do sklepów SPAR oraz proces ustalania polityki handlowej.

Rozwiązanie:

Wdrożenie przez Humansoft Sp. z o.o. platformy analitycznej QlikView przy współpracy z Działem BI Grupy Kapitałowej Bać-Pol. Opracowanie Modeli w Obszarze Detalu i Logistyki oraz Dedykowanych Paneli Analitycznych QlikView.

„Opracowane w QlikView modele analityczne dla obszarów funkcjonalnych w GK Bać-Pol, umożliwiają bieżącą kontrolę efektywności procesów synergii między Dystrybucją a Detalem.” – Dyrektor BI, Bać-Pol S.A.

Największy Model Analityczny QlikView w Obszarze Detal zawiera 820 milionów rekordów danych i umożliwiła monitorowanie obrotów, które nie mają przypisanego producenta. Zgłaszane przypadki skutkują analizą obrotów po kodach EAN a następnie dokonaniem korekty w Kartotece Centralnej. Model ten stał się głównym narzędziem ustalania polityki handlowej i daje wymierne korzyści przy:

  • optymalizacji marż,
  • zapasów,
  • analizie produktów dobrze zbywalnych i zalegających,
  • określaniu udziału danej kategorii w sklepie,
  • ustalaniu poziomu zapasów na podstawie ich rotacji.

Umożliwił także stworzenie motywatorów dla Franczyzobiorców zwiększających zakupy w GK Bać-Pol oraz opracowanie systemu monitorowania poziomu ich lojalności zakupowej.  

Dedykowane panele analityczne QlikView umożliwią bieżące monitorowanie warunków umów handlowych z producentami i dostawcami oraz efektywność uczestnictwa Franczyzobiorców w akcjach reklamowych. Wykorzystywane są także do kontrolowania kondycji finansowej Franczyzobiorców oraz wychwytywania symptomów ich ewentualnego „bankructwa”. 

Projekt „Platforma Logistyczna” skoncentrował się na utworzeniu modelu danych, z systemów działających w Grupie oraz skorygowaniu niekompletnych, zdublowanych, czy błędnych danych oraz zbudowaniu panelu analitycznego QlikView, zorientowanego na pracę ze wskaźnikami logistycznymi mającymi badać opłacalność: zamawiania, przyjmowania, utrzymywania, konfekcjonowania i transportu dostaw z poszczególnych centr dystrybucyjnych GK. Wszelkiego rodzaju odchylenia od zdefiniowanych norm, są monitorowane i analizowane, z najdrobniejszą szczegółowością na jaką pozwalają systemy źródłowe zasilające główny model danych. 

,,QlikView znacząco usprawnił procesy analiz oraz interpretacji danych.” – Controller finansowy, Spar Polska S.A.

Szybsze przygotowanie i dystrybucję raportów dla różnych grup adresatów umożliwiło wdrożenie rozwiązania QlikView NPrinting. Raporty generowane są w ustalonych cyklach a raportowane dane są spójne niezależnie od ich poziomu agregacji. 

Otrzymane korzyści:

„QlikView kosztowało GK Bać-Pol 30% ceny rozwiązań konkurencyjnych, a inwestycja zwróciła się już po kilku miesiącach.” – Dyrektor Ekonomiczny, Bać-Pol S.A.

Analitycy już po kilku tygodniach otrzymali narzędzie do profesjonalnego przeprowadzenia analiz i kreowania raportów. 
GK Bać-Pol dzięki wdrożeniu QlikView osiągneła:

  • szybki zwrot z inwestycji, 
  • wartości dodane wielokrotnie przekraczające nakłady, 
  • przeliczanie na żądanie ogromnej ilości danych, 
  • szybkie dostarczanie informacji z ponad 250 sklepów ze szczegółowością do pojedynczych pozycji na paragonach, 
  • wsparcie procesu tworzenia motywatorów dla Franczyzobiorców, 
  • zacieśnienie współpracy Biznesu z Back Office, 
  • ustandaryzowanie informacji,
  • zrealizowanie celów biznesowych.

„Qlik to dużo więcej niż narzędzie do prezentacji, to platforma do przetwarzania danych z wielu źródeł i ich spójna analiza w jednym miejscu.” – Kierownik Działu BI, Bać-Pol S.A.
 

Zapraszamy za kulisy

BPC Group uruchomiło statystyki  dla bazy systemów IT, która zamieszczona jest na portalu BPC Guide. Przedsiębiorcy, którzy poszukują rozwiązań wspierających zarządzanie firmą mogą na bieżąco śledzić ilość dostępnych w bazie rozwiązań z podziałem m.in. na sektory rynku (produkcja, handel, usługi), obsługiwane procesy czy branże. Dodatkowo na nowo uruchomionej podstronie wyszukiwarki znajdą ostatnio dodane do bazy systemy IT oraz bieżące aktualności na temat nowości w bazie. Uruchomiona w listopadzie baza rozwiązań informatycznych jest obecnie największą tego typu bazą systemów IT w Polsce. Obecnie zawiera blisko 200 systemów informatycznych, które wspiera zarządzane dużym i średnim przedsiębiorstwem.

Rozwiązania w bazie  wg. danych grupy BPC do najczęściej analizowanych przez decydentów w latach 2015 – 2017.

<< Przejdź do bazy systemów IT >>