Firma ANDRITZ zajmująca się projektowaniem instalacji przemysłowych zoptymalizuje globalne procesy serwisowe dzięki rozwiązaniu IFS Field  Service Management 

Rozwiązanie IFS umożliwi ponad 1000 serwisantom na całym świecie maksymalnie zwiększyć wydajność oraz zminimalizować koszty związane z cyklem życia składników majątku
IFS, globalny dostawca aplikacji dla przedsiębiorstw, informuje, że ANDRITZ, jeden z największych na świecie dostawców instalacji przemysłowych, wyposażenia, a także usług serwisowych dla branży hydroenergetycznej, celulozowej i papierniczej, przetwórstwa metali oraz stalowej, wdroży rozwiązanie do zarządzania serwisem w terenie IFS Field Service Management™ (FSM) w swoich placówkach na całym świecie. 
 

Notowana na giełdzie spółka ANDRITZ z siedzibą w Grazu w Austrii zatrudnia około 26 000 osób w ponad 250 lokalizacjach w 40 krajach. Główne zadania serwisantów firmy ANDRITZ obejmują obsługę techniczną i naprawy, a także dostarczanie i montaż części zamiennych. Firma oferuje również audyty, modernizacje i udoskonalenia procesów, aby pomóc klientom w osiągnięciu najwyższej dostępności i wydajności aktywów i instalacji przez cały okres eksploatacji.
 

Dzięki cyfryzacji i automatyzacji jej globalnych operacji serwisowych, IFS FSM umożliwi firmie ANDRITZ ujednolicenie i optymalizację procesów, a także dalsze podniesienie wydajności jej serwisantów w zakresie obsługi technicznej, napraw, gospodarki częściami zamiennymi i in. Rozwiązanie IFS umożliwi serwisantom zgłaszanie wszystkich zadań na miejscu za pomocą urządzenia mobilnego oraz uzyskanie zatwierdzenia przez klienta swoich czynności i związanych z nimi kosztów natychmiast po ich wykonaniu.
 

Rozwiązanie IFS FSM zostanie zintegrowane z istniejącym systemem SAP firmy oraz z innymi rozwiązaniami z zakresu CRM i zarządzania dokumentacją. Pierwsze wdrożenie IFS FSM zaplanowano na koniec 2018 roku. Po jego zakończeniu ponad 1000 serwisantów będzie korzystać z rozwiązania IFS FSM zarówno w biurze, jak i w terenie.

Po szczegółowej analizie i ocenie wydajności technicznej zdecydowaliśmy się na rozwiązanie IFS Field Service Management” – powiedział Daniel Hirz, kierownik projektów usług inteligentnych w firmie ANDRITZ. „Ważną rolę przy podjęciu naszej decyzji odegrały szeroki zakres funkcji, możliwości konfiguracji oraz elastyczność rozwiązania”. Josef Haintz, kierownik programu usług inteligentnych, dodał: „Z niecierpliwością oczekujemy możliwości wykorzystania rozwiązania IFS, aby znacznie poszerzyć naszą ofertę usług i zaproponować klientom usługi nowej generacji”. 
 

Peter Höhne, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu IFS w Europie Centralnej, dodał: „Już w fazie początkowej procesu sprzedaży było jasne, że IFS i ANDRITZ wyznają podobne wartości, jeśli chodzi o zorientowanie na usługę i klienta. Niecierpliwie czekamy na długotrwałą i wzajemnie korzystną współpracę z firmą ANDRITZ oraz ułatwienie jej realizacji wysoko wydajnych i dostępnych na całym świecie procesów serwisowych we wszystkich obszarach działalności firmy”.
Więcej informacji na temat rozwiązań IFS w zakresie zarządzania serwisem w terenie: www.ifsworld.com/corp/solutions/service-management/field-service-management/.

O firmie Andritz AG 
ANDRITZ jest czołowym globalnym dostawcą instalacji, wyposażenia i usług serwisowych dla elektrowni wodnych, branży celulozowej i papierniczej, przetwórstwa metali i przemysłu stalowego oraz do oddzielania frakcji stałej od płynnej w sektorach komunalnym i przemysłowym. Inne ważne pola działalności to pasze, granulowanie biomasy oraz automatyzacja, w których ANDRITZ oferuje szeroką gamę innowacyjnych produktów i usług w sektorze IIoT (Industrial Internet of Things – przemysłowy internet rzeczy) pod marką Metris. Ponadto ta międzynarodowa grupa technologiczna działa w dziedzinach wytwarzania energii elektrycznej (kotłownie parowe, elektrownie wykorzystujące biomasę, kotły odzysknicowe i zakłady zgazowania) i technologii środowiskowych (instalacje oczyszczania gazów spalinowych) i oferuje sprzęt do produkcji włóknin, masy celulozowej do przeróbki chemicznej i płyty pilśniowej konstrukcyjnej, a także instalacje do utylizacji.
Zamiłowanie do innowacyjnych technologii, pełne zorientowanie na klienta, niezawodność i uczciwość to najważniejsze wartości, którymi kieruje się firma ANDRITZ. Notowana na giełdzie Grupa ma swoją siedzibę w Grazu w Austrii. Dzięki ponad 160-letniemu doświadczeniu, 26 000 pracowników oraz ponad 250 lokalizacjom w ponad 40 krajach świata firma ANDRITZ jest niezawodnym i kompetentnym partnerem, który pomaga swoim klientom w osiąganiu ich celów biznesowych i tych z zakresu zrównoważonego rozwoju.

O firmie IFS
IFS™ jest producentem i dostawcą oprogramowania dla przedsiębiorstw, współpracującym z klientami z całego świata, którzy zajmują się produkcją i dystrybucją wyrobów, zarządzaniem majątkiem oraz świadczeniem usług serwisowych. Dzięki połączeniu wiedzy branżowej naszego zespołu oraz rozwiązań i zaangażowania we współpracę z naszymi klientami, jesteśmy wiodącym i najczęściej rekomendowanym dostawcą w naszym sektorze. Nasz zespół składający się z 3500 pracowników wspiera ponad 10 000 klientów z całego świata za pośrednictwem sieci biur lokalnych oraz stale powiększającego się ekosystemu firm partnerskich. 
W rankingu zachodnich dostawców systemów klasy ERP w Polsce firma IFS jest w pierwszej trójce. IFS obsługuje na terenie Polski ponad 260 klientów z czterech biur własnych. Do grupy klientów IFS w Polsce należą m.in.: Bolix S.A., Cognor S.A., ELESTER-PKP, Enea Wytwarzanie sp. z o.o., Grupa ATLAS, Grupa Nowy Styl, Grupa Paradyż, Grupa Powen-Wafapomp SA, Libet S.A., Międzynarodowe Targi Poznańskie sp. z o.o., Mostostal Zabrze S.A., MPK S.A. w Krakowie, MPWiK SA w Krakowie, MPWiK w m.st. Warszawie S.A., MPWiK SA we Wrocławiu, PESA Bydgoszcz SA, PGNiG Termika, Poltarex Sp. z o.o., Porta KMI Poland Sp. z o.o., PPUH VOIGT Sp. z o.o., PREVAC sp. z o.o., Quad/Graphics Europe, TAURON Wytwarzanie S.A., UTC CCS Manufacturing Polska sp. z o.o., VECTOR Sp. z o.o. i wiele innych firm. Więcej informacji: IFSworld.com
Dołącz do nas na Twitterze: @IFSPoland
Zapraszamy na blog firmy IFS pod adresem http://blog.ifsworld.com, gdzie omawiane są technologie, nowe rozwiązania i ciekawe pomysły.

Producent części samochodowych PLAST-MET Automotive Systems zyskuje lepszy wgląd w procesy  i kontrolę dzięki IFS Applications

Polski producent części samochodowych zwiększa efektywność dzięki  IFS Applications 
IFS, globalny dostawca oprogramowania dla przedsiębiorstw, informuje, że polska firma PLAST-MET Automotive Systems, specjalizująca się w produkcji komponentów dla sektora motoryzacji wdrożyła system IFS Applications™ w celu usprawnienia procesów realizowanych w obszarach produkcji, zarządzania łańcuchem dostaw, remontów, finansów oraz kadr i płac.  

Firma PLAST-MET Automotive Systems poszukiwała nowoczesnego rozwiązania ERP, które zapewniłoby efektywne wsparcie działalności biznesowej. Po szczegółowej analizie dostępnych na rynku systemów ERP zarząd PLAST-MET Automotive Systems zadecydował o wyborze systemu IFS Applications. Zastąpił on wcześniej używany w firmie autorski system, który nie był już w stanie spełnić wymagań biznesowych. Rozwiązanie firmy IFS zapewnia poprawę efektywności operacyjnej oraz wspiera procesy produkcyjne i logistyczne.  

Główne czynniki, które wpłynęły na decyzję PLAST-MET Automotive Systems o wyborze systemu  IFS Applications, to kompleksowa funkcjonalność systemu spełniająca wymagania przedsiębiorstw w branży motoryzacyjnej, oraz elastyczność, która gwarantuje przyszły rozwój rozwiązania wraz ze wzrostem potrzeb przedsiębiorstwa. Istotne było również podejście firmy IFS do klienta i jej wiedza specjalistyczna w zakresie branży motoryzacyjnej.

System IFS Applications wspiera wszystkie obszary działalności firmy PLAST-MET Automotive Systems: 
od produkcji (m.in. planowanie, realizacja i rozliczenia oraz kontrola jakości), poprzez zarządzanie łańcuchem dostaw (sprzedaż, magazyn i logistyka oraz zakupy), remonty i serwis, po finanse oraz kadry i płace. Z rozwiązania korzysta obecnie ponad 230 użytkowników. 
Dzięki wdrożeniu systemu IFS Applications zyskaliśmy dostęp do kompleksowych, aktualnych informacji o działalności naszej firmy” — powiedział Przemysław Drożyński, dyrektor handlowy w PLAST-MET Automotive Systems Sp. o.o. „Przede wszystkim mamy większą kontrolę nad przebiegiem produkcji oraz możliwości analizy na bieżąco procesów produkcyjnych i związanych z tym kosztów. Inną ważną korzyścią jest raportowanie w czasie rzeczywistym. System ułatwia nam podejmowanie właściwych decyzji oraz planowanie i tworzenie prognoz na podstawie dostępnych danych”. 

 

Marcin Taranek, prezes IFS na Europę Wschodnią i Azję Centralną, dodał: „Motoryzacja jest jedną z głównych branż, na których się skupiamy. System IFS Applications został zaprojektowany z myślą o specyficznych potrzebach firm motoryzacyjnych, a jego elastyczność pozwala na rozszerzanie funkcjonalności w miarę rosnących wymagań naszych klientów. Cieszymy się, że nasze rozwiązanie skutecznie wspiera dynamiczny rozwój firmy PLAST-MET Automotive Systems, zapewniając jej wzrost efektywności i przewagi konkurencyjnej na rynku motoryzacyjnym”. 
 

Więcej informacji na temat zaangażowania firmy IFS w pomoc organizacjom z sektora motoryzacyjnego znajduje się na stronie www.ifsworld.com/corp/industries/automotive/.

O firmie PLAST-MET Automotive Systems
PLAST-MET Automotive Systems założona w 1984 roku to prywatne przedsiębiorstwo specjalizujące się w produkcji części dla przemysłu motoryzacyjnego. Podstawowy asortyment to komponenty metalowe do struktur, siedzeń oraz układów wydechowych. Firma posiada zakład produkcyjny w Olkuszu wyposażony w nowoczesne linie produkcyjne. PLAST-MET Automotive Systems dysponuje własnym Działem Rozwoju i Projektowania, co pozwala na kompleksową realizację projektów: od fazy projektowej, poprzez symulacje i walidacje, aż po uruchomienie seryjnych procesów produkcyjnych. Produkty PLAST-MET Automotive Systems są eksportowane na rynki europejskie, a także do USA, Meksyku, Brazylii, RPA, Indii i in. Więcej informacji: www.plast-met.com

O firmie IFS
IFS™ jest producentem i dostawcą oprogramowania dla przedsiębiorstw, współpracującym z klientami z całego świata, którzy zajmują się produkcją i dystrybucją wyrobów, zarządzaniem majątkiem oraz świadczeniem usług serwisowych. Dzięki połączeniu wiedzy branżowej naszego zespołu oraz rozwiązań i zaangażowania we współpracę z naszymi klientami, jesteśmy wiodącym i najczęściej rekomendowanym dostawcą w naszym sektorze. Nasz zespół składający się z 3500 pracowników wspiera ponad 10 000 klientów z całego świata za pośrednictwem sieci biur lokalnych oraz stale powiększającego się ekosystemu firm partnerskich. 
W rankingu zachodnich dostawców systemów klasy ERP w Polsce firma IFS jest w pierwszej trójce. IFS obsługuje na terenie Polski ponad 260 klientów z czterech biur własnych. Do grupy klientów IFS w Polsce należą m.in.: Bolix S.A., Cognor S.A., ELESTER-PKP, Enea Wytwarzanie sp. z o.o., Grupa ATLAS, Grupa Nowy Styl, Grupa Paradyż, Grupa Powen-Wafapomp SA, Libet S.A., Międzynarodowe Targi Poznańskie sp. z o.o., Mostostal Zabrze S.A., MPK S.A. w Krakowie, MPWiK SA w Krakowie, MPWiK w m.st. Warszawie S.A., MPWiK SA we Wrocławiu, PESA Bydgoszcz SA, PGNiG Termika, Poltarex Sp. z o.o., Porta KMI Poland Sp. z o.o., PPUH VOIGT Sp. z o.o., PREVAC sp. z o.o., Quad/Graphics Europe, TAURON Wytwarzanie S.A., UTC CCS Manufacturing Polska sp. z o.o., VECTOR Sp. z o.o. i wiele innych firm. Więcej informacji: IFSworld.com
Dołącz do nas na Twitterze: @IFSPoland
Zapraszamy na blog firmy IFS pod adresem http://blog.ifsworld.com, gdzie omawiane są technologie, nowe rozwiązania i ciekawe pomysły.

 

 

Największy krajowy producent wyrobów walcowanych  z aluminium — Impexmetal — wdraża IFS Applications w celu usprawnienia działań biznesowych 

Jedna z największych polskich grup kapitałowych wdraża wszechstronne rozwiązanie firmy IFS w swoim zakładzie Aluminium Konin    
IFS, globalny dostawca oprogramowania dla przedsiębiorstw, informuje, że działająca w branży metali nieżelaznych firma Impexmetal S.A. wdrożyła system IFS Applications™. Celem wdrożenia jest dostosowanie narzędzi informatycznych do zmieniających się procesów w firmie. 

Impexmetal prowadzi szerokie działania biznesowe o globalnym zasięgu. Wytwarzane przez nią produkty znajdują zastosowanie głównie w przemyśle motoryzacyjnym, opakowaniowym, inżynieryjnym i budowlanym.

Spółka Impexmetal potrzebowała zintegrowanego rozwiązania z zakresu planowania zasobów przedsiębiorstwa (ERP), które zapewniłoby przejrzystość jej procesów biznesowych i umożliwiło kadrze zarządczej podejmowanie szybkich i trafnych decyzji. W wyniku szczegółowej analizy rozwiązań dostępnych na rynku firma zadecydowała o wdrożeniu systemu IFS Applications. Jednym z najważniejszych aspektów przemawiających na korzyść wybranego rozwiązania była jego elastyczność i łatwo skalowalna architektura, nastawiona na zmiany związane z przyszłym rozwojem firmy.

Wdrożenie systemu IFS Applications odbyło się szybko i sprawnie — Impexmetal zyskał skuteczne narzędzie umożliwiające dokładne księgowanie i prognozowanie, kupno i sprzedaż metali, raportowanie produkcji, a także utrzymywanie optymalnych stanów magazynowych. Rozwiązanie firmy IFS usprawniło również zewnętrzną i wewnętrzną komunikację firmową, w dużej mierze dzięki wdrożeniu elektronicznego zarządzania dokumentacją.

System IFS Applications obsługuje kluczowe obszary działalności firmy, w tym procesy związane z finansami, dystrybucją i magazynowaniem, produkcją oraz kadrami i płacami.

Bazując na danych dostarczanych w czasie rzeczywistym przez system IFS Applications, jesteśmy w stanie szybko podejmować trafne decyzje na poziomie zarządczym” — powiedział Jan Woźniak, członek zarządu i dyrektor zarządzający Impexmetal S.A. „System zapewnił przejrzystość firmowych procesów i zwiększył efektywność działań grupy prowadzonych na szczeblu zarówno krajowym, jak i międzynarodowym”.

Marcin Taranek, prezes IFS w Europie Wschodniej i Azji Centralnej, dodał: „Jesteśmy dumni, mogąc poinformować, że tak uznana i szanowana polska marka, jak Impexmetal, korzysta z naszego rozwiązania. Wdrożone rozwiązanie stanowi kolejny dowód na to, że system IFS Applications doskonale wychodzi naprzeciw potrzebom biznesowym dużych organizacji przemysłowych. Liczymy na długoletnią i owocną dla obu stron współpracę z firmą Impexmetal”.

Więcej informacji na temat rozwiązań  IFS dla firm z branży produkcji przemysłowej: http://www.ifsworld.com/corp/industries/industrial-manufacturing/.

O firmie Impexmetal S.A.
Impexmetal  jest największym polskim producentem wyrobów walcowanych z aluminium i jego stopów o rocznych przychodach ze sprzedaży przekraczających 1 mld złotych. Firma należy do europejskich liderów w produkcji wyrobów walcowanych z przeznaczeniem m. in. do wymienników ciepła w sektorze motoryzacyjnym oraz blach na zakrętki w sektorze opakowaniowym.
Akcje Impexmetal S.A. są od 1997 roku notowane na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.

O firmie IFS 
IFS™ jest producentem i dostawcą oprogramowania dla przedsiębiorstw, współpracującym z klientami z całego świata, którzy zajmują się produkcją i dystrybucją wyrobów, zarządzaniem majątkiem oraz świadczeniem usług serwisowych. Dzięki połączeniu wiedzy branżowej naszego zespołu oraz rozwiązań i zaangażowania we współpracę z naszymi klientami, jesteśmy wiodącym i najczęściej rekomendowanym dostawcą w naszym sektorze. Nasz zespół składający się z 3500 pracowników wspiera ponad milion użytkowników z całego świata za pośrednictwem sieci biur lokalnych oraz stale powiększającego się ekosystemu firm partnerskich.
W rankingu zachodnich dostawców systemów klasy ERP w Polsce firma IFS jest w pierwszej trójce. IFS obsługuje na terenie Polski ponad 260 klientów z czterech biur własnych. Do grupy klientów IFS w Polsce należą m.in.: Bolix S.A., Cognor S.A., ELESTER-PKP, Enea Wytwarzanie sp. z o.o., Grupa ATLAS, Grupa Nowy Styl, Grupa Paradyż, Grupa Powen-Wafapomp SA, Libet S.A., Międzynarodowe Targi Poznańskie sp. z o.o., Mostostal Zabrze S.A., MPK S.A. w Krakowie, MPWiK SA w Krakowie, MPWiK w m.st. Warszawie S.A., MPWiK SA we Wrocławiu, PESA Bydgoszcz SA, PGNiG Termika, Poltarex Sp. z o.o., Porta KMI Poland Sp. z o.o., PREVAC sp. z o.o., Quad/Graphics Europe, TAURON Wytwarzanie S.A., UTC CCS Manufacturing Polska sp. z o.o., VECTOR Sp. z o.o. i wiele innych firm. Więcej informacji: IFSworld.com
Dołącz do nas na Twitterze: @IFSPoland
Zapraszamy na blog firmy IFS pod adresem http://blog.ifsworld.com, gdzie omawiane są technologie, nowe rozwiązania i ciekawe pomysły.

Czego potrzebuje branża metalowa?

System Monitor ERP jest często wdrażany u producentów wyrobów z metalu – podzespołów maszyn, urządzeń, środków transportu, także dostawców sektora motoryzacyjnego. Firmy te oczekują od nowego rozwiązania ERP bogatej funkcjonalności produkcyjnej, spełniania standardów branżowych oraz założeń Przemysłu 4.0, jednym słowem technologii zapewniającej długą perspektywę rozwoju biznesu przedsiębiorstwa produkcyjnego.

Wprowadzenie zintegrowanego środowiska Monitor ERP wspiera:

  • Wertykalne sieci, mające na celu realizację zindywidualizowanej produkcji, uwzględniającej specyficzne oczekiwania klientów oraz szybko reagujące na zmiany popytu rynkowego (niskie poziomy zapasów, elastyczność planowania i realizacji produkcji, konfigurowanie wyrobu pod klienta);
  • Horyzontalną integrację, pozwalającą na elastyczną reakcję na problemy w łańcuchu dostaw (elektroniczna wymiana dokumentów, EDI, Monitor-to-Monitor);
  • Inżynierskie spojrzenie na łańcuch wartości, system utrzymujący synergię między procesem rozwoju produktu a wytwarzaniem (rzetelna informacja na każdym etapie procesu; analiza kosztów każdego zlecenia, wyrobu, integracja ze środowiskiem konstruktorskim);
  • Przyspieszenie dzięki technologiom, osiągana poprzez elastyczność, standaryzację rozwiązania oraz minimalizację koszów działania (MES, raportowanie operacji, PDA, Mobile, BI).

Użytkownicy oprócz bogatej funkcjonalności chcą nadal korzystać z narzędzi analitycznych (eksport raportów do xls, xml, pdf, txt,…) i stosowanych aplikacji (połączenia API). Po krótkim okresie wdrożenia (skonfigurowania systemu, importu danych, przeszkolenia) chcą używać wygodnego rozwiązania (intuicyjny interfejs, dostęp z urządzeń mobilnych). System ma stanowić repozytorium danych, dokumentów, rysunków, instrukcji – wszelkich plików powiązanych z procesem produkcyjnym z możliwością wglądu w historię wyrobu, użytej konfiguracji i powiązań pomiędzy jego komponentami (śledzenie partii, serii). Wraz z rozwojem współpracy z zagranicznymi partnerami biznesowymi wielojęzyczność aplikacji nabiera wagi. Poza przełączaniem Monitor ERP do pełnej pracy w innym języku mamy możliwość generowania dokumentów (zamówienia, potwierdzenia, faktury) w wersji językowej przypisanej klientowi lub dostawcy, wraz z możliwością translacji zawartości pól na dokumencie. Integracja z systemem mailowym oraz mechanizm wewnętrznych powiadomień stwarza wygodne środowisko pracy zespołowej. Bieżące i automatyczne śledzenie wybranych indywidualnie wskaźników KPI wzmacnia analityczne działania kadry operacyjnej, oparte o blisko 1000 raportów i dodatkową warstwę analityczną BI.  

Oprócz podstawowych obszarów działania firmy produkcyjnej (produkcja, sprzedaż, magazyn, zakupy, hala produkcyjna oraz księgowość) czasami pojawia się potrzeba serwisowania dostarczonych wyrobów. Historie wszelkich działań serwisowych wobec zainstalowanego wyrobu są rejestrowane, a zlecenia mogą być realizowane przez serwisantów zdalnie, z wykorzystaniem urządzeń mobilnych (wydanie/przypisanie zlecenia, raportowanie materiału, czasu). 

W niektórych firmach produkcyjnych istotne jest śledzenie budżetów/kosztów poszczególnych projektów od samego początku działań ofertowo-sprzedażowych, poprzez etap prototypu i prac rozwojowych, aż do zadań produkcyjnych. Firmy mają możliwość przypisania wszelkich operacji (i kosztów) do złożonego projektu, zarządzania pracami w realizowanych projektach – pod kątem harmonogramu zadań, jak i budżetów, planów wydatków, poniesionych kosztów w projekcie.

Wszelkie zadania produkcyjne kooperantów, gospodarki narzędziami, jak i etapy kontroli jakości, są realizowane w ramach zdefiniowanych i monitorowanych operacji produkcyjnych.

 

Kontakt:

Jarosław Jaśkiewicz
business development
+48 728 385 080 (mobile)
+48 71 716 60 01 (office)
jaroslaw.jaskiewicz@monitorerp.com
www.monitorerp.com