Włoski producent obuwia i właściciel marki Atlantic Stars wybrał aplikację Infor M3 Fashion w wersji Infor Accelerator for Fashion

 

Mediolan, WŁOCHY – 24 stycznia 2019 – Infor, jeden z czołowych dostawców aplikacji biznesowych specjalizowanych dla poszczególnych branż i przeznaczonych m.in. do działania w chmurze, poinformował, że Finest Shoes, włoski producent obuwia i właściciel marki Atlantic Stars wybrał aplikację Infor M3 Fashion w wersji Infor Accelerator for Fashion. Rozwiązanie zostanie wdrożone przez firmę partnerską Infor – Venistar – specjalizującą się w branży odzieżowej. Projekt ma wesprzeć strategiczne podejmowanie decyzji, a także przyczynić się do zwiększenia produkcji obuwia i rozpoznawalności marki. 

Po przejęciu większościowego pakietu udziałów przez firmę Alcedo, Finest Shoes musiała zmodernizować swoje systemy i stworzyć solidną podstawę dla rozwoju firmy. Wymagało to w szczególności zintegrowanego systemu ERP, który mógłby wspierać specyficzne wymagania branży modowej, a ponadto rozwijać się razem z firmą.

Aplikacja Infor M3 Fashion została wybrana w oparciu o jej głęboką branżową funkcjonalność i elastyczność. Wersja Infor Accelerator for Fashion przyspiesza proces wdrożenia gdyż zawiera prekonfigurowaną funkcjonalność opartą na najlepszych praktykach branżowych.

“Ponieważ branża modowa na całym świecie odnotowuje obecnie znaczny wzrost, zwiększenie udziału w rynku oznacza konieczność sprostania rosnącej liczbie wyzwań i złożoności” – komentuje Sonia Lorenzet, prezes Finest Shoes / Atlantic Stars. “Dzięki wdrożeniu aplikacji Infor otrzymamy pełną integrację i widoczność wszystkich procesów, od finansów i administracji po zarządzanie zapasami, produkcję i dystrybucję, a także narzędzia analizy, które pozwolą nam podejmować bardziej świadome decyzje dotyczące biznesu. Jest to nieocenione, ponieważ właśnie realizujemy nasze plany ekspansji i konsolidujemy naszą markę.”

“W przypadku firm modowych pytanie brzmi nie czy zmodernizować systemy, ale kiedy to zrobić” – komentuje Franco Dama, dyrektor sprzedaży w kanale partnerskim Infor. “Ci, którzy dostrzegają zarówno szanse, jak i wyzwania oraz stosują należyte systemy gotowe reagować na obie te rzeczy, będą w stanie właściwie odpowiadać na potrzeby klientów i dostarczać nowe produkty, które zwiększą przychody i świadomość marki. Nasze aplikacje zostały zaprojektowane z uwzględnieniem specyficznej złożoności przemysłu modowego, dzięki czemu firmy z tej branży mogą lepiej rozwijać się i zdobywać udział w rynku”. 

“Włoskie marki odzieżowe i luksusowe odczuwają rosnącą presję, aby wprowadzić nowe kolekcje i style na rynek szybciej niż kiedykolwiek wcześniej” – komentuje Roberto Da Re, dyrektor generalny Venistar. “Aby nadążyć za tym wymogiem, wprowadzać innowacje i budować marki w konkurencyjnym sektorze, firmy modowe muszą nieustannie modernizować się. Dzięki wprowadzeniu Infor M3 Fashion, Finest Shoes, bazując na dotychczasowych sukcesach ma szansę stać się liderem na rynku, rozpoczynając międzynarodową ekspansję w nadchodzących latach.”

O firmie Infor

Infor tworzy specjalizowane branżowo oprogramowanie dla biznesu, udostępniane m.in. w
technologii chmury. Firma zatrudnia 16 500 pracowników i obsługuje ponad 68 000 klientów w ponad 170 krajach. Rozwiązania Infor są tworzone z myślą o rozwoju. Więcej informacji na stronie http://pl.infor.com/.

W Polsce system Infor M3 Fashion jest dystrybuowany i wdrażany przez polskiego partnera Infor – iPCC Sp. z o.o. (www.i-pcc.pl).

Systemy CMMS – 9 mitów na ich temat.

Systemy CMMS przeżywają w Polsce prawdziwy złoty okres, a liczba firm wdrażających takie rozwiązania w swoich działach utrzymania ruchu stale rośnie. Informatyczne wsparcie działalności produkcyjnej już dawno przestało być luksusem dla wybranych, stając się niezbędnym standardem. Postęp technologiczny cały czas trwa. Niestety mimo wielu pozytywnych przemian, w świecie produkcji cały czas funkcjonuje sporo fałszywych przekonań. Oto najczęściej powtarzane mity o systemach CMMS dla utrzymania ruchu.

 

  1. Wdrożenie systemu automatycznie poprawi wartości wskaźników (np. MTBF, czy MTTR).

Wśród firm borykających się z problemami w utrzymaniu ruchu często panuje przekonanie, że wdrożenie rozwiązania informatycznego natychmiast je wyeliminuje i poprawi wyniki. Tak niestety nie jest. Należy pamiętać, że systemy CMMS są narzędziami ułatwiającymi uporządkowanie pracy, ale ich instalacja i pozostawienie samym sobie niczego nie zmieni. Zmiany muszą sięgnąć głębiej i aby osiągnąć zadowalające rezultaty, powinny kompleksowo obejmować całą organizację i filozofię pracy działu UR.

 

  1. System CMMS można z powodzeniem zastąpić modułem systemu ERP.

W poszukiwaniu oszczędności firmy decydują się czasem na zakup modułu poszerzającego system ERP o pewne elementy utrzymania-ruchu, rezygnując z inwestycji w profesjonalny CMMS. Niestety są to oszczędności pozorne, bo żaden tego typu moduł nie jest w stanie w pełni zastąpić programu dedykowanego stricte dla tego działu. CMMS to coś znaczne więcej niż tylko rejestr wyposażenia i monitorowanie stanu części zamiennych. W efekcie okazuje się, że wyniki osiągane przy pracy z modułem ERP są niezadowalające. Wtedy też konieczna jest powtórna inwestycja, tym razem już w CMMS z prawdziwego zdarzenia.

 

  1. CMMS-y to rozwiązania tylko dla dużych i majętnych firm produkcyjnych.

Cały czas można spotkać się z takimi stwierdzeniami. Nie mają one jednak nic wspólnego z obecną rzeczywistością. Systemy CMMS są z powodzeniem wykorzystywane przez mniejsze zakłady, które czerpią z nich ogromne profity. System dla utrzymania ruchu można efektywnie wykorzystać w wielozakładowej korporacji, jak i lokalnie działającym zakładzie. Warto też zauważyć, że ceny tego typu rozwiązań oferowanych w Polsce są dostosowane do możliwości rodzimych przedsiębiorstw i nie wiążą się wcale z wielkimi kosztami.

 

  1. Obsługa systemu to czasochłonne i skomplikowane zajęcie.

Kolejny mit, tworzący fałszywy obraz nie tylko systemów CMMS, ale i wszelkich innych rozwiązań IT dla przemysłu. Producenci oprogramowania zdają sobie sprawę z tego, że czas obsługi narzędzia musi być minimalny, a jego użytkowanie intuicyjne, ponieważ mechanicy nie są zatrudniani do wypełniania danych. Systemy CMMS (a przynajmniej polskie rozwiązanie Queris) są dostosowywane do użytkowników i budowane tak, by nie sprawiały problemów w codziennej pracy. Jeśli ktoś potrafi obsługiwać komputer, czy smartfon, to bez problemu poradzi sobie z programem CMMS.

 

  1. Starsi pracownicy nie poradzą sobie z zawiłościami funkcjonalnymi systemu CMMS.

Jest to mit podobny do tego, że systemy CMMS są skomplikowanym oprogramowaniem. Aktualnie prawie wszyscy są zmuszeni do codziennego korzystania z urządzeń mobilnych, czy komputerów. Nie ma więc obaw o to, że osoby z długim stażem pracy nie poradzą sobie z obsługą nowego programu. Nowoczesne systemy CMMS są intuicyjne i bardzo łatwe w obsłudze. Ponadto w czasie wdrożeń zawsze przeprowadzane jest szkolenie, na którym bardzo dokładnie i przystępnie omawiana jest funkcjonalność programów oraz sposoby ich użytkowania.

 

  1. Do uruchomienia systemu CMMS potrzebne jest bardzo dużo danych, a ich przygotowanie zajmie całe wieki.

Aby system CMMS był efektywnie wykorzystywany rzeczywiście niezbędne jest zasilenie go w odpowiednią porcję danych, jednak nie jest to takie trudne, jak niektórzy przedstawiają. Przede wszystkim import informacji powinien zagwarantować dostawca rozwiązania, który może go wykonać błyskawicznie na podstawie odpowiednio przygotowanych danych. Zebranie i uporządkowanie danych po stronie klienta nie powinno potrwać dłużej niż kilka dni roboczych, a jeśli dane były już wcześniej gromadzone elektronicznie (np. w arkuszach Excel), to ich opracowanie zajmuje zdecydowanie mniej czasu. Oprócz tego w niektórych przypadkach można również zastosować podejście polegające na sukcesywnym rozbudowywaniu informacji w systemie w trakcie użytkowania.

 

  1. Nie opłaca się wdrażać systemów CMMS, bo mają przełożenie tylko na utrzymanie ruchu.

Wdrożenie systemu w obszarze UR nie oznacza, że poprawa będzie odczuwalna tylko dla tego wybranego działu. Efekty wyższej wydajności i usprawnień są odczuwalne przez całą firmę, w tym przede wszystkim przez dział produkcji. Reorganizacja pracy mechaników umożliwia osiągnięcie wyższej dostępności maszyn, która przekłada się na lepsze wyniki produkcji i ostatecznie – zyski przedsiębiorstwa.

 

  1. Awarie będą zawsze, a poprawa dostępności maszyn o kilka procent niewiele zmieni.

Jeden z największych błędów inwestycyjnych, to ignorowanie potencjalnych korzyści, które wydają się być nieopłacalne w porównaniu do koniecznych nakładów. W rzeczywistości okazuje się, że dostępność maszyn na poziomie 85-90% jest dostępnością drastycznie niską, a producenci dobrze znający ten temat stosują prewencyjne UR i ze wsparciem CMMS-ów walczą o każdy dodatkowy procent dostępności maszyn. Bywają takie firmy, gdzie wzrost czasu pracy maszyn o 1% przyniósł dodatkowe dochody równe całorocznemu budżetowi działu utrzymania ruchu. Warto więc mieć świadomość tego, iż sprawniejsza praca mechaników, mniejsza liczba awarii, szybsze naprawy i lepsze gospodarowanie częściami zamiennymi, przekładają się w ostatecznym rozrachunku na wymierne, finansowe korzyści.

 

  1. CMMS to absolutna konieczność, bez której firma nie przetrwa.

Dla przeciwwagi warto omówić także mit absolutnej konieczności posiadania systemu CMMS. Nie jest prawdą, że producenci nie poradzą sobie bez tego narzędzia. Firma produkcyjna jest w stanie funkcjonować bez oprogramowania w dziale utrzymania ruchu, jednak należy mieć świadomość, że w takiej sytuacji niemożliwe staje się wdrażanie filozofii działań dążących do optymalizacji procesów i generowania większych zysków, takich jak np. WCM, TPM, prewencyjne utrzymanie ruchu czy lean manufacturing. Bez informatycznego wsparcia trudniejsza staje się tym samym poprawa wskaźników UR i efektywności prowadzonych działań. Mimo tych ograniczeń firma jest jednak w stanie przetrwać i realizować swoją działalność, tyle że prawdopodobnie z mniejszą dynamiką, niż konkurencja inwestująca w optymalizację tychże procesów.

 

Queris
https://queris.pl/

 

Przychody netto firmy IFS przekroczyły 600 mln USD w roku 2018 dzięki rosnącej w zawrotnym tempie sprzedaży usług w chmurze i licencji

Dostawca oprogramowania dla przedsiębiorstw zamyka rok transformacji rekordowymi danymi
• Wzrost przychodów z usług w chmurze i SaaS o 300% r/r
• Przychody netto skoczyły o 23% r/r do poziomu 606 mln USD
• Przychody z licencji wzrosły o 22% r/r, napędzane wzrostem organicznym w branży
• Przychody z usług utrzymania wzrosły o 13% r/r 
• Przychody z usług wdrożeniowych poszły w górę o 10% r/r
• Wysoki poziom inwestycji przy znacznym wzroście dochodów: wskaźnik EBITDA wyniósł 21%, osiągając 27% wzrost r/r

IFS, globalny dostawca oprogramowania dla przedsiębiorstw, poinformował o swoich wynikach finansowych za cały rok zakończony 31 grudnia 2018 roku. 

Darren Roos, prezes korporacji IFS, skomentował: „Wyprzedzamy dużych i średnich konkurentów w segmencie ERP, a nasze dobre wyniki finansowe za rok 2018 stanowią tego odzwierciedlenie. Głównymi czynnikami naszego wzrostu w kolejnym roku będą rozwiązania dla sektora lotnictwa i obrony, rozwiązanie IFS Field Service Management do zarządzania serwisem w terenie oraz system IFS Applications. Tym innowacjom towarzyszyć będzie pełne zobowiązanie do dalszego podważania status quo, a jednocześnie zapewnienia obsługi klienta na światowym poziomie. Bazując na osiągniętej w 2018 roku dynamice, wkraczamy w rok 2019 z nowym poczuciem celu i przyszłości, której kierunek nadają nasi klienci”.

Milena Roveda, dyrektor finansowy IFS, dodała: „Nasze wyniki finansowe w 2018 roku są świadectwem działalności opartej na innowacyjności i niesłabnącym zaangażowaniu w dostarczanie rozwiązań ukierunkowanych na klienta. W ten sposób wyróżniamy się na tle konkurencji. Dzięki wzrostowi o 300% sprzedaży usług w chmurze oraz zwiększeniu o 23% przychodów netto w stosunku do roku 2017, wyprzedzamy rynek ponad trzykrotnie”.

Wyniki działalności: najważniejsze dane finansowe i operacyjne za rok obrotowy 2018
Za sprawą dwucyfrowego powiększenia przychodów ze sprzedaży produktów, przychody netto poszybowały w górę o 23%, pozostawiając w tyle prognozowany 7% wzrost rynku. Usługi w chmurze i SaaS zanotowały wzrost przychodów o imponujące 300%.

Takie wyniki nie zdarzają się samoistnie. W 2018 roku zrealizowano szereg dużych projektów transformacyjnych, których wyraźnym celem było ułatwienie globalnego wzrostu i podnoszenie poziomu satysfakcji klientów. Projekty objęły harmonizację obsługi klienta i pomocy technicznej wraz z dalszym poszerzaniem przez IFS swej obecności w segmentach średnich i dużych przedsiębiorstw. Rok 2018 to także wdrożenie kluczowych produktów, w tym systemu IFS Applications 10, rozwiązania IFS Field Service Management 6 oraz opartych na usługach SaaS rozwiązań z gamy produktów dla sektora lotnictwa i obrony.

Te spektakularne wyniki zostały poprzedzone przez mianowanie Darrena Roosa na stanowisko prezesa korporacji IFS na początku 2018 roku. Aby uzupełnić globalne kierownictwo, Roos zatrudnił utalentowanych menedżerów z najbardziej znanych marek technologicznych, takich jak SAP, Oracle, Software AG i Hewlett Packard.

Christian Pedersen, który objął stanowisko Chief Product Officer we wrześniu 2018 roku, koncentruje uwagę IFS na inwestowanie w praktyczne, ale przyszłościowe technologie. Inni nowi wizjonerzy zatrudnieni w firmie to m.in. Milena Roveda jako Chief Financial Officer, Jane Keith jako Chief People and Culture Officer oraz Michael Ouissi jako Chief Customer Officer.W nowy 2019 rok firma IFS weszła z organizacją przygotowaną na skalowanie działalności, nieustannie dostarczając firmom na całym świecie praktyczne rozwiązania dla przedsiębiorstw.

Więcej informacji na stronie www.ifsworld.com/corp/company/financial-results/.

Anna Machol, PR for IFS in Poland. Phone: 48 512 134 493, anna.machol@amedia.com.pl

O firmie IFS 
IFS™ jest producentem i dostawcą oprogramowania dla przedsiębiorstw, współpracującym z klientami z całego świata, którzy zajmują się produkcją i dystrybucją wyrobów, zarządzaniem majątkiem oraz świadczeniem usług serwisowych. Dzięki połączeniu wiedzy branżowej naszego zespołu oraz rozwiązań i zaangażowania we współpracę z naszymi klientami, jesteśmy wiodącym i najczęściej rekomendowanym dostawcą w naszym sektorze. Nasz zespół składający się z 3500 pracowników wspiera ponad 10 000 klientów z całego świata za pośrednictwem sieci biur lokalnych oraz stale powiększającego się ekosystemu firm partnerskich. 

W Polsce IFS obsługuje ponad 260 klientów, do których należą m.in.: Bolix S.A., Cognor S.A., ELESTER-PKP, Enea Wytwarzanie sp. z o.o., Grupa ATLAS, Grupa Nowy Styl, Grupa Paradyż, Grupa Powen-Wafapomp SA, Libet S.A., Międzynarodowe Targi Poznańskie sp. z o.o., Mostostal Zabrze S.A., MPK S.A. w Krakowie, MPWiK SA w Krakowie, MPWiK w m.st. Warszawie S.A., MPWiK SA we Wrocławiu, PESA Bydgoszcz SA, PGNiG Termika, PLAST-MET Automotive Systems, Poltarex Sp. z o.o., Porta KMI Poland Sp. z o.o., PPUH VOIGT Sp. z o.o., PREVAC sp. z o.o., Quad/Graphics Europe, TAURON Wytwarzanie S.A., UTC CCS Manufacturing Polska sp. z o.o., VECTOR Sp. z o.o. i wiele innych firm. Więcej informacji: IFSworld.com

Dołącz do nas na Twitterze: @IFSPoland

Zapraszamy na blog firmy IFS pod adresem https://blog.ifsworld.com/, gdzie omawiane są technologie, nowe rozwiązania i ciekawe pomysły.
 

SUPREMIS, laureat Diamentów Forbesa, dostarcza oprogramowanie ERP!

Od trzynastu lat, dostarczając oprogramowanie ERP, SUPREMIS konsekwentnie wspiera polski biznes. Ich praca została doceniona przez Forbesa i Bisnode. SUPREMIS trafił do zaszczytnego grona Laureatów Diamentów Forbesa 2019.

To miłe dla nas wyróżnienie, potwierdzające stabilność naszego rozwoju i konsekwencję w działaniu całego Zespołu. Dlatego to właśnie im i Klientom chciałbym podziękować (…) Jesteśmy polską firmą i od 11 lat jako Partner SAP dostarczamy w kraju oraz Europie rozwiązania dla biznesu, wychodząc naprzeciw potrzebom poszczególnych branż, adaptując nowe technologie oraz budując zgrany i doświadczony zespół. Zamierzamy konsekwentnie podążać dalej tą drogą.” – mówi Wojciech Niemiec, Prezes Zarządu SUPREMIS

Jest to już 11. edycja plebiscytu. W kategorii „Firmy z przychodami od 5 do 50 mln zł”, SUPREMIS sklasyfikowano na wysokim, 30. miejscu w Polsce, oraz 7. w województwie mazowieckim. Według rankingu średnia ważona ich wzrostu wyniosła ponad 100%. Ocena bazuje na wzroście wartości w okresie ostatnich trzech lat oraz ratingu wiarygodności i ryzyka współpracy. SUPREMIS sumiennie zwiększa jakość usług oraz systematycznie powiększa grono zadowolonych Klientów. W kolejnym roku liczą na jeszcze wyższe lokaty.

•    Poznaj produkty i usługi SUPREMIS
•    Zobacz pełny ranking 2019
•    Przeczytaj o SUPREMIS w Forbes