Kompleksowe wsparcie dla firm handlowo-dystrybucyjnych.

Branża handlowo-dystrybucyjna opiera swoją działalność przede wszystkim na sprawnym zarządzaniu relacjami z klientem, sprawnym systemie zamówień oraz dobrej gospodarce magazynowej. W obliczu dużej konkurencji na rynku, wsparcie informatyczne tych obszarów przekłada się na sukces firmy.

Rozwiązaniem, które kompleksowo wspiera procesy w firmach handlowych i dystrybucyjnych jest system FERRODO poznańskiej firmy Ferrodo Computer.  System ten to pakiet programów wspomagających zarządzanie w małych, średnich i dużych przedsiębiorstwach, działających jako pojedyncze jednostki lub struktury wielooddziałowe.

 

eHandel, eKatalog – system przyjazny dla klienta

eHandel to aplikacja internetowa, która umożliwia przeglądanie i zaawansowane wyszukiwanie asortymentu zgromadzonego w bazie systemu Ferrodo. Przed przystąpieniem do pracy, program można skonfigurować według własnych potrzeb pod kątem zdefiniowania własnego sposobu wyszukiwania grup asortymentowych, generowania zamówień przez FTP czy też kolorów i grafiki charakterystycznej dla danej firmy, umieszczenia logo i wyświetlania informacji na ekranie.

Klient za pośrednictwem modułu eHandel może złożyć zamówienie bezpośrednio do systemu sprzedaży, mając aktualną informację o dostępności wszystkich produktów z oferty oraz bieżących promocjach cenowych. Użytkownik modułu ma także możliwość przeglądania historii swoich zamówień oraz dokumentów wystawionych w systemie sprzedaży, a także weryfikacji zaległości płatniczych.

Odmianą aplikacji eHandel jest eKatalog dedykowany firmom dystrybuującym części zamienne. Pełni on rolę zarówno programu do zamówień jak i cennika, w którym można znaleźć m.in. informacje na temat nr katalogowego produktu, producenta, nazwy towaru i jego dostępności.

Możliwe jest przygotowanie wersji na CD lub DVD do instalacji na komputerze klienta.

 

mHandel – wsparcie dla mobilnych handlowców

Moduł mHandel przeznaczony jest na urządzenia mobilne typu tablet/smartfon. Służy przedstawicielom handlowym do tworzenia zamówień klienta i wysyłki do centralnego systemu sprzedaży, gdzie następuje ich realizacja. Aplikacja mHandel zintegrowana jest z pozostałymi modułami systemu Ferrodo, co sprawia, że zapewnia dostęp do danych znajdujących się w centralnym systemie sprzedaży. Cały proces odbywa się szybko i sprawnie począwszy od momentu potwierdzenia go przez handlowca mobilnego po wysyłkę towaru do klienta.

Korzyści z wdrożenia mobilnego systemu zamówień mHandel:

  • Zwiększenie efektywności pracy handlowców mobilnych;
  • Skrócenie czasu obsługi i realizacji zamówień;
  • Optymalizacja zapasów;
  • Bieżący ranking zamawianych towarów, badanie popytu;
  • Tworzenie bazy danych wiedzy o kliencie w oparciu o informacje zbierane w terenie;
  • Usprawnienie komunikacji z handlowcem mobilnym.

 

Moduł FER DLM – prosta obsługa, przydatne funkcjonalności

Moduł FER DML jest wielofunkcyjną aplikacją, która obejmuje swoim działaniem m.in. dystrybucję, logistykę i magazynowanie. Moduł obsługuje również: ofertowanie, zamówienia, dostawy, sprzedaż usług, zawiera narzędzia CRM oraz przydatne analizy handlowe.

Intuicyjne menu oraz możliwość indywidualnego dostosowania wyglądu tworzonych dokumentów i kartotek sprawiają, że praca z systemem nie sprawia użytkownikowi kłopotów.

FER DML to także szereg przydatnych funkcjonalności m.in.:

  • Współpraca z Google – system umożliwia wyszukanie adresu w Google Maps oraz wydruk mapy;
  • Export danych do MS Excel;
  • Możliwość filtrowania i przygotowania planów dyspozycyjnych oraz zamówień;
  • Zarządzanie cenami poprzez grupy rabatowe, pakiety promocyjne, rabaty specjalne;
  • Tworzenie automatycznych procedur i funkcji;
  • Współpraca z portalem dlugi.info, który umożliwia bieżące sprawdzenie informacji o kontrahentach zalegających z płatnościami;
  • Import i eksport plików sprzedażowych w formie elektronicznej.

 

Zapraszamy do zapoznania się z innymi modułami systemu Ferrodo na stronie:
http://www.ferrodo.pl/.

FERRODO COMPUTER Sp. z o.o.
Jasielska 8C
60-476 Poznań

 

Predykcyjne utrzymanie ruchu.

W ostatnich latach pojawiło się wiele ciekawych i obiecujących technologicznych trendów w świecie oprogramowania tj. IoT (Internet of Things), analiza „bigdata”, maszynowe uczenie, sztuczna inteligencja. Wiele z tych technologii zaczyna znajdować również swoje miejsce w systemach produkcyjnych. W tym świetle, rosnącym zainteresowaniem zaczynają cieszyć się rozwiązania zgodne z koncepcją Przemysłu 4.0 czy Inteligentnej Fabryki, które jeszcze do niedawna wydawały się jedynie śmiałą wizją przyszłości.

Jednymi z ultra nowoczesnych rozwiązań dla przemysłu są systemy przeznaczone do inteligentnej konserwacji predykcyjnej urządzeń i sprzętu (Predictive Maintenance skr. PdM).

Silna konkurencja oraz stale rosnące wymagania rynku wymuszają na producentach poszukiwanie coraz nowszych, bardziej innowacyjnych i efektywnych rozwiązań. W szczególności, że wykorzystywany park maszynowy jest coraz bardziej zautomatyzowany i technologicznie zaawansowany, co często przekłada się na bardzo wysokie koszty przestojów i napraw. Naturalnie więc szczególną rolę należy kłaść na efektywne zarządzanie awariami, lecz nie tylko by szybko na nie reagować, lecz również w duchu obecnych możliwości oprogramowania, przewidywać je i im przeciwdziałać zanim do nich dojdzie.

Predictive Maintenance (PdM), w przeciwieństwie do poprzednich podejść, jakim są reaktywne lub zapobiegawcze modele konserwacji sprzętu, opiera się na koncepcji przeprowadzenia konserwacji na podstawie przekrojowej analizy parametrów i danych urządzeń, wytwarzanych produktów oraz innych warunków produkcji.

Systemy PdM umożliwiają ocenę jakości obecnego stanu maszyn i urządzeń oraz prognozują go w przyszłości. Do tego celu wykorzystywane są algorytmy łączące bieżące dane maszyn, parametry systemu produkcyjnego, otoczenia (na przykład temperatury lub wilgotności), w odniesieniu do danych historycznych w warunkach prawidłowej pracy, jak i w stanie awarii, również z zastosowaniem modeli matematycznych. Najbardziej zaawansowane systemy predykcyjnej konserwacji wykorzystują algorytmy sztucznej inteligencji (AI) i uczenia maszynowego.

Niewątpliwą zaletą PdM jest możliwość rezygnacji z regularnego, okresowego wyłączania maszyn i urządzeń, umożliwiając serwisantom na planowanie prac gdy jest to naprawdę wymagane poprzez wczesne ostrzeganie o pogarszającym się stanie maszyn i urządzeń oraz jednocześnie wydłużenie żywotności ich komponentów. Technologia PdM wydaje się doskonałą strategią dla każdej firmy produkcyjnej poszukującej sposobów na ograniczenie nieplanowanych i planowanych przestojów maszyn czy zmniejszenia kosztów napraw.

Podstawę technologiczną w systemach predykcyjnej konserwacji jest zbiór czujników i elementów opomiarowania pozwalające na niezawodne zbieranie danych z maszyn i procesów. Przy projektowaniu systemu kluczowe znaczenie ma decyzja jakie dane powinny być zbierane oraz gdzie i jak je przechowywać i przetwarzać np. lokalnie lub w chmurze.

Systemy konserwacji predykcyjnej mają jednak również swoje wady. Do zaawansowanej analizy danych wymagane jest nie tylko nowoczesne oprzyrządowanie parku maszynowego ale również specjalistyczna wiedza i doświadczenie. Systemy te są również dosyć drogie w implementacji, dlatego należy starannie rozpatrzyć czy wdrożenie tego rozwiązania da odpowiedni stosunek korzyści do ponoszonych kosztów, w szczególności, że wiele systemów tego rodzaju opiera się na formule SAAS (Software as a service) i wymaga nie tylko nakładów związanych z wdrożeniem ale również regularnych opłat za użytkowanie.

 

eq system z wyróżnieniem w konkursie o Nagrodę Gospodarczą im. Karola Adamieckiego

Konkurs o nagrodę Gospodarczą im. Karola Adamieckiego to projekt organizowany już po raz trzeci z inicjatywy Zbigniewa Podrazy, prezydenta Dąbrowy Górniczej. Skierowany jest do mikro, małych i średnich przedsiębiorstw, które mają siedzibę lub prowadzą działalność na terenie Dąbrowy Górniczej i w ciągu ostatnich trzech lat wdrożyły innowacje, a przy tym prowadziły działalność przestrzegając zasad etyki oraz społecznej odpowiedzialności biznesu. Wyróżnienie w kategorii „średnie przedsiębiorstwo” otrzymała firma eq system prowadząca swoją działalność w zakresie tworzenia i dostarczania nowoczesnego oprogramowania IT w firmach z różnych branż. Nagrody zostały rozdane 14 listopada podczas honorowej Gali Przedsiębiorczości w Pałacu Kultury Zagłębia, a wyróżnienie w imieniu firmy odebrał Michał Lach – Prezes Zarządu eq system sp. z o.o.

Firma eq system skupia się na szukaniu wyłącznie najlepszych i najbardziej innowacyjnych rozwiązań, a w momencie, w którym to się nie udaje – tworzy je sama. W konkursie im. Karola Adamieckiego została wyróżniona właśnie za taki autorski projekt – platformę XPRIMER.MOM – pozwalającą na realizację założeń Industry 4.0. Nie było by to możliwe gdyby nie zespół wykwalifikowanych specjalistów z działu badań i rozwoju oraz działu programistycznego. Obydwa te zespoły charakteryzuje profesjonalizm oraz innowacyjne podejście do prowadzonych projektów. To właśnie te cechy, jak i szczegółowa analiza potrzeb rynku pozwoliły nam na stworzenie tego kompleksowego systemu, a tym samym wypełnienie luki w systemach pozwalających na realizację koncepcji Industry 4.0 w praktyce. XPRIMER.MOM pozwala na skuteczne wdrożenie jej założeń w życie oraz dbałość o ich skuteczną realizację. Jest to pierwszy system polskiego autorstwa, który jest dedykowany tej tematyce. Jego celem jest umożliwienie zarządzania całością procesu produkcyjnego od projektowania poprzez realizację do zakończenia cyklu życia produktu i serwisu.

eq system to firma doradczo-wdrożeniowa, z 27-letnim doświadczeniem, o zasięgu międzynarodowym. Jej głównym celem jest rozwiązywanie problemów w przedsiębiorstwach za pomocą nowoczesnych narzędzi IT. W kompleksowej ofercie eq system można znaleźć oprogramowanie służące między innymi do planowania i harmonogramowania produkcji, zarządzania procesami biznesowymi, monitorowania i ewidencji produkcji, prognozowania, zarządzania procesami logistycznymi, analityki biznesowej, czy zarządzania zasobami przedsiębiorstwa. Firma prowadzi także działalność szkoleniową oraz angażuje się w wiele inicjatyw związanych ze społecznością lokalną. Współpracuje z uczelniami wyższymi, z lokalnymi artystami, organizacjami społecznymi, a także bierze czynny udział w wydarzeniach kulturalnych, czy sportowych w regionie. 

Firma z Dąbrowy Górniczej prowadzi działalność o zasięgu międzynarodowym, stąd ma także realny wpływ na promocję miasta wśród kontrahentów z całej Polski i zagranicy. Spółka kładzie główny nacisk na doradztwo, dopiero w drugiej kolejności na wybór odpowiednich narzędzi. -„Narzędzie jakim są systemy IT pełnią rolę drugoplanową, mają jedynie urzeczywistniać stworzoną przez nasz doświadczony zespół koncepcję usprawnień w przedsiębiorstwach. Wychodzimy z założenia, że to system ma pasować do firmy, a nie na odwrót – żeby to osiągnąć, szukamy i tworzymy wyłącznie najlepsze i najbardziej innowacyjne rozwiązania” – podkreśla Michał Lach.
 

Comarch planowo przejął od grudnia kolejne usługi utrzymaniowe w KSI ZUS

Przejmowanie przez Comarch kolejnych usług w ZUS jest konsekwentnie realizowane na bazie opracowanej w marcu 2018 koncepcji przejęcia usług KSI ZUS od Asseco.
– Od grudnia 2018 roku Comarch przejął kolejne 11 usług, a po tygodniu ich świadczenia widzimy, ze sam proces ich realizacji przebiega bez istotnych problemów. Największym problemem jest pokonanie bariery mentalnej, że po 20 latach inny wykonawca jest w stanie z sukcesem przejąć i rzetelnie realizować pełnione dotychczas przez Asseco zadania, ale dzięki bardzo dobrej współpracy z zespołem operacyjnym projektu po stronie ZUS powoli likwidujemy tą barierę mentalną – powiedział Paweł Prokop, wiceprezes Comarch.

Comarch nadal prowadzi konsekwentną politykę rozbudowy zespołu projektu utrzymania KSI ZUS, a dla potrzeb rozbudowywanego zespołu pod koniec listopada uruchomił nowe powierzchnie biurowe – w Warszawie (prawie 600 m2 biuro w lokalizacji vis-a-vis centrali ZUS) oraz w Gdańsku.

– Dzięki uruchomieniu nowej lokalizacji w Warszawie poprawiła się efektywność bieżącej  współpracy operacyjnej z ZUS, co jest bardzo istotne w kontekście zgłoszenia przez Comarch, zgodnie z zatwierdzonym harmonogramem, gotowości do świadczenia od stycznia 2019 kolejnych usług, wymagających wsparcia Comarch w reżimie 24×7 – powiedział Igor Bednarski, Dyrektor Umowy w Comarch. 

Więcej informacji o Comarch:
Comarch został założony w 1993 roku w Krakowie, w Polsce. Prowadzi projekty dla czołowych marek z polski i świata w najważniejszych sektorach gospodarki m.in.: telekomunikacji, finansach, bankowości i ubezpieczeniach, handlu i usług, infrastruktury IT, administracji publicznej, przemyśle, ochronie zdrowia oraz w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw. Z usług Comarch skorzystało kilkadziesiąt tysięcy światowych marek w ponad 60 krajach na 6 kontynentach m.in.: Heathrow Airport, BP, Carrefour, Heineken, Goodyear, Pepsi, Vodafone, T-Mobile, Telefónica, E-Plus, KPN czy  MTS, BNP Paribas Fortis, Alior Bank SA (Carlo Tassara Group), Allianz, Aviva, AXA, Banque Populaire des Alpes,BRE Bank,BZ WBK (Grupa Santander), CitiFinancial (Citigroup), Delta Lloyd Life, Deutsche Bank PBC, ING Insurance.
Zajmuje wysokie pozycje w rankingach analityków IT m.in.: Gartnera, Truffle 100, TOP 200 „Computerworld”, IDC, Polskiej Akademii Nauk, EU Industrial R&D Investment Scoreboard. Corocznie Comarch inwestuje ok. 15 proc. przychodów  w projekty innowacyjne. W 2017 r. była to kwota 179 mln zł. Obecnie zatrudnia ponad 5 400 ekspertów, w 90 biurach w 30 krajach od Japonii przez Europę aż po Chile.
www.comarch.pl