Najlepsze małe i średnie firmy w Polsce: DSR S.A. wśród medalistów.

DSR S.A. po raz kolejny otrzymała tytuł Gazeli Biznesu, przyznany podczas tegorocznej – 19. edycji rankingu Pulsu Biznesu.

Gazele Biznesu to najpopularniejsze i najstarsze zestawienie najdynamiczniej rozwijających się małych i średnich firm.  W Polsce ranking sporządza dziennik Puls Biznesu, nieprzerwanie od 2000 roku. W tym roku również wyróżniono firmy, które najlepiej poradziły sobie ekonomicznie w poprzednich latach. Tym bardziej miło nam zakomunikować, że wśród docenionych firm ponownie znalazła się DSR
Cel plebiscytu od lat jest ten sam: promowanie małej i średniej przedsiębiorczości. Aby otrzymać tytuł,  firma musi przez trzy lata z rzędu zwiększać obroty i osiągać zysk. Udział w rankingu jest bezpłatny.
Wyniki firm analizuje zespół ekspertów, którzy poszukują najszybciej rozwijających się przedsiębiorstw w segmencie MŚP. To czyni ten ranking rzetelnym źródłem informacji, a tytuł Gazeli Biznesu kojarzy się z prestiżem i dobrą reputacją wyróżnianych firm. 
Tegorocznych zwycięzców można znaleźć na stronie: https://www.pb.pl/gazele

www.dsr.com.pl/

Comarch kwestionuje decyzję ZUS o wypowiedzeniu części umowy na utrzymanie systemu KSI

Zakład Ubezpieczeń Społecznych częściowo odstąpił od zawartej 2 marca 2018 r. umowy z Comarchem na usługę wsparcia, eksploatacji i utrzymania Kompleksowego Systemu Informatycznego ZUS. Comarch kwestionuje zasadność częściowego wypowiedzenia umowy oraz naliczenia kary, jest gotowy także do dochodzenia swoich praw, w tym odszkodowania, na drodze sądowej. Częściowe wypowiedzenie umowy przez ZUS nie będzie miało znaczącego wpływu na wyniki finansowe oraz działalność operacyjną Comarch w 2019 roku.

Umowa pomiędzy ZUS a Comarch w zakresie nieobjętym wypowiedzeniem pozostaje nadal w mocy i Comarch od 1 marca 2019 roku będzie świadczył usługi utrzymania dla 44 metryk z 74 istniejących ogółem. Zgodnie z potwierdzonymi przez ZUS ocenami na miesiąc przed zakończeniem okresu przejściowego Comarch osiągnął 95 procent gotowości do przejęcia systemu, a potem ZUS odmówił dalszej weryfikacji gotowości, co uniemożliwiło Comarch możliwości wykazania bezpośrednio do ZUS swoich kompetencji w pozostałych 5 procentach zakresu. W opinii zarządu Comarch działania podjęte przez ZUS stanowią naruszenie warunków umowy i prawa, w związku z tym Comarch wezwie ZUS do respektowania jej zapisów. Comarch realizuje postanowienia umowy i potwierdza gotowość do przejęcia od 1 marca 2019 r. całości usług utrzymania ZUS KSI zgodnie z uzgodnionym harmonogramem.

W związku ze złożonym częściowym wypowiedzeniem umowy ZUS wezwał Comarch do zapłaty kary umownej w wysokości 10 procent wartości wynagrodzenia brutto kwoty 24,2 mln zł. W opinii zarządu Comarch brak jest podstaw faktycznych i prawnych do naliczenia takiej kary, w związku z czym nie planuje zawiązywania rezerwy z tego tytułu.

– W wyniku decyzji ZUS przychody miesięczne Comarch z tytułu realizacji kontraktu będą mniejsze o około. 1,9 mln zł netto, co stanowi niewielką część przychodów grupy, które przekraczają znacząco 1 miliard zł rocznie – poinformował Konrad Tarański, Wiceprezes i Dyrektor Finansowy Comarch. W związku ze zmniejszeniem zakresu usług, odpowiedniemu dopasowaniu ulegnie również poziom kosztów realizacji kontraktu. W efekcie sytuacja nie będzie miała znaczącego wpływu na wynik finansowy Grupy Comarch.
 

PTC i IFS łączą siły w celu dostarczania zaawansowanych rozwiązań do zarządzania serwisem w terenie oraz rozwiązań dla sektora lotnictwa i obrony, które optymalizują pracę i wykorzystanie części

PTC i IFS łączą siły w celu dostarczania zaawansowanych rozwiązań do zarządzania serwisem w terenie oraz rozwiązań dla sektora lotnictwa i obrony, które optymalizują pracę i wykorzystanie części

Współpraca dotyczy dwóch wpływowych liderów, firmy PTC z jej wiodącym w branży rozwiązaniem do optymalizacji części zamiennych Servigistics oraz firmy IFS z jej najlepszymi w klasie rozwiązaniami do zarządzania serwisem w terenie, zarządzania aktywami i remontami w sektorze lotnictwa i obrony

IFS, globalny dostawca oprogramowania dla przedsiębiorstw, oraz PTC zawarły ostateczną umowę w sprawie strategicznej współpracy. Oczekuje się, że podniesie ona wartość dla klientów, którzy wyróżniają swoją markę doskonałą obsługą serwisową i gotowością zasobów w takich gałęziach, jak sektor lotnictwa i obrony, przemysł ciężki i zaawansowane technologie.

IFS i PTC zintegrują rozwiązanie do zarządzania częściami zamiennymi PTC Servigistics® Service Parts Management z rozwiązaniami IFS Field Service Management™, IFS Applications™ i IFS Maintenix™. Połączona oferta pozwoli firmom wydłużyć czas sprawności sprzętu i zwiększyć dostępność części zamiennych, a także poprawić wydajność świadczenia i realizacji usług.

„Z entuzjazmem podchodzimy do współpracy z firmą IFS nad integracją naszych rozwiązań oraz przekraczania nowych granic innowacyjności w świadczeniu usług serwisowych” – powiedział Leslie Paulson, dyrektor generalny Servigistics Business Unit. „Posiadanie odpowiedniej części w odpowiednim miejscu i czasie nigdy nie było ważniejsze. Z radością współpracujemy z IFS, aby umożliwić firmom wyróżnienie ich usług serwisowych i remontowych na tle konkurencji”.

Marne Martin, prezes IFS Service Management, powiedziała: „Servigistics to zdecydowanie najbardziej sprawdzone, wiodące w branży rozwiązanie do optymalizacji części zamiennych. Uważamy, że zintegrowanie naszych rozwiązań będzie motorem znaczącej transformacji”.

Scott Helmer, prezes jednostki biznesowej Aerospace & Defense w firmie IFS, dodał: „Poprzez połączenie kompetencji IFS w branży A&D obejmującej ląd, morze i powietrze, ze znakomitą funkcjonalnością Servigistics w zakresie optymalizacji części, wyznaczamy nowy standard planowania i realizacji prac remontowych, napraw i przeglądów cennych zasobów firm z tej branży”.

W dzisiejszej szybko ewoluującej gospodarce nie ma miejsca na błędy w przypadku awarii sprzętu o kluczowym znaczeniu. Organizacje skupione na dbaniu o jak najlepsze zaspokojenie potrzeb swoich klientów muszą nauczyć się w miarę możliwości unikać przestojów dzięki inteligentnym, sieciowym produktom i platformom internetu rzeczy, np. przemysłowej platformie ThingWorx®, a w razie potrzeby szybko i wydajnie przywracać sprawność sprzętu. Konieczne jest wysłanie odpowiedniego serwisanta lub odpowiednich części we właściwe miejsce, a zapewnienie dostępności najważniejszych części zamiennych jest priorytetem w celu dokonania naprawy za pierwszym razem i zadowolenia klientów.

Komentując korzyści dla branży zarządzania serwisem w terenie wynikające z zawarcia umowy, Aly Pinder, dyrektor programu Service Innovation & Connected Products w firmie IDC, stwierdził: „Współpraca pomiędzy firmami PTC i IFS łączy dwa kluczowe aspekty serwisu — realizację usług w terenie i zarządzanie częściami zamiennymi. Aby zachować konkurencyjność i zapewnić lepszą obsługę serwisową, niezbędna jest dostępność odpowiedniej części zamiennej, tak by serwisant mógł szybko rozwiązać problem już podczas pierwszej wizyty. Zintegrowanie tych dwóch rozwiązań może pomóc producentom i organizacjom serwisowym w efektywnym rozwiązywaniu problemów klientów”.

Adan Deroche, zastępca dyrektora działu Customer Care Operations w firmie Sysmex America Inc. powiedział: „Osiągaliśmy korzyści z niezależnej współpracy z firmami Servigistics i IFS. Bardzo chętnie sprawdzimy teraz, jaki efekt synergii przyniesie ich integracja ”.

W dniu 6 marca PTC i IFS poprowadzą dwa webcasty służące przedstawieniu zintegrowanej oferty i omówieniu jej wpływu na branżę: Optimizing People & Parts: A&D Innovations with PTC & IFS Webcast o godz. 9.00 czasu wschodniego oraz Optimizing People & Parts: Field Service Innovations with PTC & IFS o godz. 10.00.

Anna Machol, PR for IFS in Poland. Phone: 48 512 134 493, anna.machol@amedia.com.pl

O firmie PTC (NASDAQ: PTC) 

PTC wprowadza innowacje przemysłowe dzięki nagradzanym i sprawdzonym na rynku rozwiązaniom, które pozwalają firmom wyróżnić swoje produkty i usługi, osiągnąć doskonałość operacyjną oraz zwiększyć wydajność pracowników. Dzięki firmie PTC i jej ekosystemowi partnerów producenci mogą oni wykorzystać potencjał dzisiejszych nowatorskich technologii do pobudzenia transformacji cyfrowej.

PTC.com    @PTC     Blogs

PTC, Servigistics, ThingWorx oraz logo PTC są znakami towarowymi lub zastrzeżonymi znakami towarowymi firmy PTC Inc. lub jej spółek zależnych w Stanach Zjednoczonych i innych krajach. 

O firmie IFS 

IFS™ jest producentem i dostawcą oprogramowania dla przedsiębiorstw, współpracującym z klientami z całego świata, którzy zajmują się produkcją i dystrybucją wyrobów, zarządzaniem majątkiem oraz świadczeniem usług serwisowych. Dzięki połączeniu wiedzy branżowej naszego zespołu oraz rozwiązań i zaangażowania we współpracę z naszymi klientami, jesteśmy wiodącym i najczęściej rekomendowanym dostawcą w naszym sektorze. Nasz zespół składający się z 3500 pracowników wspiera ponad 10 000 klientów z całego świata za pośrednictwem sieci biur lokalnych oraz stale powiększającego się ekosystemu firm partnerskich. 

W Polsce IFS obsługuje ponad 260 klientów, do których należą m.in.: Bolix S.A., Cognor S.A., ELESTER-PKP, Enea Wytwarzanie sp. z o.o., Grupa ATLAS, Grupa Nowy Styl, Grupa Paradyż, Grupa Powen-Wafapomp SA, Libet S.A., Międzynarodowe Targi Poznańskie sp. z o.o., Mostostal Zabrze S.A., MPK S.A. w Krakowie, MPWiK SA w Krakowie, MPWiK w m.st. Warszawie S.A., MPWiK SA we Wrocławiu, PESA Bydgoszcz SA, PGNiG Termika, PLAST-MET Automotive Systems, Poltarex Sp. z o.o., Porta KMI Poland Sp. z o.o., PPUH VOIGT Sp. z o.o., PREVAC sp. z o.o., Quad/Graphics Europe, TAURON Wytwarzanie S.A., UTC CCS Manufacturing Polska sp. z o.o., VECTOR Sp. z o.o. i wiele innych firm. Więcej informacji: IFSworld.com

Dołącz do nas na Twitterze: @IFSPoland

Zapraszamy na blog firmy IFS pod adresem https://blog.ifsworld.com/, gdzie omawiane są technologie, nowe rozwiązania i ciekawe pomysły.
 

Sente na 23. miejscu w rankingu Gepardy Biznesu

Sente znalazło się wśród Gepardów Biznesu w kategorii firm z branży informatycznej. Na 856 sklasyfikowanych przedsiębiorstw IT wrocławska spółka uplasowała się na 23 miejscu. Wysoka lokata Sente to rezultat wzrostu firmy, która na przestrzeni ostatnich lat zwiększa swoją wartość średnio o 20% rok do roku.

Ranking według Instytutu Europejskiego Biznesu
Zestawienie Gepardy Biznesu tworzone jest na bazie analiz finansowych, których autorami są specjaliści Instytutu Europejskiego Biznesu. W lutym 2019 roku Instytut zebrał dane finansowe 51 tys. polskich firm i szczegółowo je zbadał. W zestawieniu znalazły się przedsiębiorstwa, które dynamicznie się rozwijają, a ich średnia dynamika wzrostu, obliczona na podstawie wartości przychodów i zysków, przekraczała poziom 10%. 

Dynamiczny rozwój
Początek roku to czas prezentacji wyników różnego rodzaju rankingów. Wysokie miejsca Sente w takich zestawieniach jak Gazele Biznesu i Diamenty Forbesa zostały uzupełnione wyróżnieniem w Gepardach Biznesu. Wszystkie wymienione rankingi są nie tylko prestiżowe, ale przede wszystkim wiarygodne – bazują na danych finansowych przedsiębiorstw. Takie zestawienia to dobre źródło wiedzy o kondycji branży, jak i o sytuacji poszczególnych firm.

                                                                                         

https://sente.pl/