Czy warto bujać w obłokach? – 8 zalet rozwiązań chmurowych

Cloud (ang. chmura) staje się coraz popularniejszym wyborem dla firm, którym zależy na usprawnieniu procesów biznesowych. Oprogramowanie w chmurze swoją szybkością i elastycznością bije na głowę tradycyjne instalacje.

 

Operowanie w chmurze daje przedsiębiorstwom szansę na szybkie dostosowanie się do zmieniających się warunków rynkowych i potrzeb Klientów. W połączeniu z analizą w czasie rzeczywistym (np. SAP Analytics Cloud), agregowane dane stają się użyteczniejsze niż kiedykolwiek wcześniej.

 

Kiedyś ERP zapewniał spójność – dziś musi również dostarczyć elastyczność

Obecnie trudno osiągnąć to w przypadku instalacji stacjonarnej (on-premise). Większość tych systemów była dostosowywana do indywidualnych potrzeb organizacji przez lata. Paradoksalnie każda modyfikacja pierwotnej konfiguracji powoduje coraz większą sztywność systemu. Na dzisiejszym zwinnym rynku firmy dalej działające w takim modelu nieświadomie blokują własny rozwój. W 2019 nie wystarczy korzystać z systemu klasy ERP – konieczne jest świadome i przemyślane korzystanie z jego szerokich możliwości adaptacyjnych.

 

Skaluj i rządź (na rynku)

Doświadczenie podpowiada nam, że cyfrowa przewaga pozwala firmom na skalowanie i rozwój.
Oto 8 powodów dlaczego Cloud zapewnia lepsze wyniki:

  1. Model subskrypcji oprogramowania jako usługi czyni go bardziej opłacalnym – przekształcając jednorazowy, duży wydatek w opłatę miesięczną, co znacznie obniża barierę wejścia. Koszty są obliczane w oparciu o cenę pakietu podstawowego, typów licencji i liczby Użytkowników. W miarę rozwoju firmy można sięgać po coraz więcej – dzięki temu jest to najbardziej skalowalne rozwiązanie.
  2. Kwartalne aktualizacje oferowane dla produktów chmurowych to w pewnym sensie przełom, któremu starsze systemy nie będą w stanie dotrzymać kroku. Każda innowacja oferuje coraz lepsze funkcje i sprawniej współpracuje z Użytkownikiem.
  3. Wbudowana analityka daje dostęp do firmowych danych w czasie rzeczywistym i za pomocą różnych formatów. W wielu przypadkach istnieje możliwość aktualizacji do analizy predykcyjnej – co jeszcze mocniej podniesie wydajność i na pewno podpowie jak wykorzystać nowe modele biznesowe na swoją korzyść.
  4. Dostawcy Cloud ERP, tacy jak SUPREMIS, są otwarci na tworzenie nowych dodatków i integracji, w tym wymienionych analiz, które zapewniają bardzo szczegółowe raportowanie w czasie rzeczywistym. Ponadto dystrybutorzy zachęcają swoich Partnerów do dzielenia się swoją wiedzą programistyczną w celu tworzenia aplikacji na podstawie indywidualnych przypadków. Bardzo często taka działalność przyczynia się do poprawy na całym rynku – firmy unikając błędów są w stanie nieustannie podnosić jakość swoich usług.
  5. Potwierdzone jest, że inteligentna chmura to przyszłość – gotowa do scalenia ze wszystkimi dobrodziejstwami XXI wieku, takimi jak uczenie maszynowe, blockchain, czy Internet Rzeczy.
  6. Zagrożenie awarią jest znikome. To dostawca chmury przejmuje odpowiedzialność za sprawne działanie systemu, możliwe błędy i awarie – to swoiste ubezpieczenie dla Użytkowników.
  7. Chmura oznacza lepsze bezpieczeństwo danych. Niezależnie od tego, czy mówimy o rozproszonych geograficznie centrach danych, czy Użytkownikach z dokładnie określonymi dostępami – systemy bezpieczeństwa stają się coraz bardziej niezawodne.
  8. Rozwiązanie chmurowe pozwala się rozwijać. Dzięki automatyzacji powtarzalnych zadań, usprawnia procesy i odciąża współpracowników. Pozwoli to im skupić się na pracy o wyższej wartości dla firmy.

By pozostać konkurencyjnym, warto postawić na system ERP w chmurze. Krajobraz komercyjny staje się coraz bardziej otwarty na możliwości automatyzacji i jednocześnie coraz mocniej koncentruje się na przetwarzaniu danych. Dlatego koniecznością jest posiadanie rozwiązań do zarządzania i analizy informacji.

System ERP oparty na chmurze przekazuje decydentom informacje w czasie rzeczywistym. Zapewnia także narzędzia predykcyjne – dzięki czemu możemy zawczasu dostosować swój model biznesowy do nieuniknionych zmian. Dzięki wszechobecnej dostępności Internetu, mamy dostęp do systemu z dowolnego miejsca na świecie. Tak wygląda przyszłość.

 

Tomasz Turmowicz
https://www.supremis.pl

IFS liderem wśród dostawców rozwiązań EAM w modelu SaaS i w chmurze według raportu IDC MarketScape

IFS znalazł się w kategorii Liderzy dzięki oferowanej zaawansowanej funkcjonalności EAM obejmującej cały cykl życia projektu i majątku przedsiębiorstwa
IFS, globalny dostawca oprogramowania dla przedsiębiorstw, informuje, że dzięki oferowanym rozbudowanym możliwościom w zakresie zarządzania majątkiem przedsiębiorstwa (Enterprise Asset Management, EAM) został uznany za lidera w raporcie IDC MarketScape: Worldwide SaaS and Cloud-Enabled Asset-Intensive EAM Applications 2019 Vendor Assessment*.

Od momentu rozpoczęcia działalności w zakresie rozwiązań EAM ponad 35 lat temu, IFS stworzył rozbudowaną ofertę rozwiązań dla wielu gałęzi przemysłu, w tym sektora lotnictwa i obrony, energetyki, przedsiębiorstw użyteczności publicznej, sektora ropy i gazu oraz przemysłu wydobywczego.
Po dokonaniu szczegółowej oceny strategii i możliwości IFS, IDC MarketScape w swoim raporcie umieścił  firmę w Kategorii Liderów wśród firm oferujących rozwiązania EAM w modelu Saaś i w chmurze dla branż kapitałochłonnych. W badaniu zwrócono uwagę na następujące atuty oferty technologicznej IFS:

  • Cykl życia projektu i aktywów: Oprogramowanie EAM oferowane przez IFS obejmuje rozbudowaną funkcjonalność w obszarze zarządzania cyklem życia aktywów, z zaawansowaną funkcją dynamicznego harmonogramowania i mechanizmem optymalizacji, a także rozwiązaniem mobilnym.
  • Pełna funkcjonalność przedsiębiorstwa: IFS zapewnia pełną ofertę dla przedsiębiorstwa w zakresie zarządzania aktywami, w tym zintegrowane rozwiązania i funkcje dla obszaru finansów, łańcucha dostaw, HR, produkcji, projektów, jakości, HSE oraz zarządzania usługami serwisowymi.
  • Dogłębna wiedza z zakresu branży lotniczej: Rozwiązanie IFS Maintenix Fleet Planner pomaga planistom efektywniej generować długoterminowe plany działań w zakresie zaawansowanej obsługi technicznej, umożliwiając im wybranie najlepszego planu w celu zmaksymalizowania dostępności floty lotniczej, w tym możliwości przeprowadzenia analizy „what-if” i porównywania planów.

„Jesteśmy niezmiernie dumni z uzyskania tytułu lidera w tym raporcie, co uważam za dowód naszych niestrudzonych wysiłków, aby stale podwyższać standardy” – powiedział Christian Pedersen, Chief Product Officer w korporacji IFS. „Branże kapitałochłonne, które obsługujemy, należą do najściślej kontrolowanych branż na świecie, o najsilniejszych regulacjach, co oznacza, że cyfrowa transformacja i przełomowe technologie muszą być wdrażane z zachowaniem ostrożności, zawsze w oparciu o informacje zwrotne otrzymane od klienta i dogłębną znajomość branży. Wyróżnienie otrzymane od IDC MarketScape dodaje nam energii w pracy nad rozwojem rozwiązań, które będą odgrywać wiodącą rolę w dziedzinie zarządzania aktywami w przyszłości”.

Raport IDC MarketScape dostępny jest pod adresem: https://info.ifsworld.com/2019-IDC-MarketScape-EAM.html.

*IDC MarketScape: Worldwide SaaS and Cloud-Enabled Asset-Intensive EAM Applications 2019 Vendor Assessment, IDC #US44891419, marzec 2019 r.

Anna Machol, PR for IFS in Poland. Phone: +48 512 134 493, anna.machol@ifsworld.com

O IDC MarketScape: Model oceny dostawcy stosowany przez IDC MarketScape został opracowany w celu zapewnienia przeglądu zdolności konkurencyjnej dostawców ICT (technologii informacyjno-komunikacyjnych) na danym rynku. Metodologia badawcza wykorzystuje rygorystyczną metodologię oceny w oparciu o jakościowe i ilościowe kryteria, których wynikiem jest graficzne przedstawienie pozycji każdego z dostawców w obrębie danego rynku. IDC MarketScape zapewnia przejrzyste reguły, które umożliwiają miarodajne porównanie ofert produktów i usług, możliwości i strategii, bieżących i przyszłych rynkowych czynników sukcesu dostawców rozwiązań w zakresie IT i telekomunikacji. Zapewnia ona ponadto nabywcom technologii kompleksową ocenę mocnych i słabych stron obecnych oraz potencjalnych dostawców.
 

O firmie IFS
IFS™ jest producentem i dostawcą oprogramowania dla przedsiębiorstw, współpracującym z klientami z całego świata, którzy zajmują się produkcją i dystrybucją wyrobów, zarządzaniem majątkiem oraz świadczeniem usług serwisowych. Dzięki połączeniu wiedzy branżowej naszego zespołu oraz rozwiązań i zaangażowania we współpracę z naszymi klientami, jesteśmy wiodącym i najczęściej rekomendowanym dostawcą w naszym sektorze. Nasz zespół składający się z 3500 pracowników wspiera ponad 10 000 klientów z całego świata za pośrednictwem sieci biur lokalnych oraz stale powiększającego się ekosystemu firm partnerskich. Więcej informacji: IFSworld.com
Dołącz do nas na Twitterze: @IFSPoland
Zapraszamy na blog firmy IFS pod adresem http://blog.ifsworld.com, gdzie omawiane są technologie, nowe rozwiązania i ciekawe pomysły.
 

Członek Zarządu Integris Systemy IT we władzach DynamicsPact – największego aliansu firm wdrażających systemy ERP Microsoft Dynamics!

 W dniach 27-29 marca 2019r., w Amsterdamie odbyło się coroczne spotkanie członków DynamicsPactu. Uczestniczyli w nim dyrektorzy firm wdrażających system Dynamics 365 for Finance and Operations z całego świata. Spotkanie to było dobrą okazją do omówienia planów i wewnętrznych spraw związanych z Dynamics Pactem, a głównym celem było przedstawienie obecnej sytuacji oraz ocena możliwych do podjęcia działań. Udział w wydarzeniu zapewnił uczestnikom cenną wiedzę oraz motywację do podejmowania  dalszych wyzwań systemowych. W trakcie zgromadzenia poinformowano także o wyborze nowego Komitetu Zarządzającego, w skład którego weszli: 

  • Hasses Bergman, Scales (Dania),
  • Ian Herlevsen, Prodware (Francja),
  • Rob Hawley, SIS Global (RPA),
  • Paweł Gabryelczyk, Integris (Polska). 

DynamicsPact jest największym na świecie zespołem oferującym rozwiązania z rodziny Microsoft Dynamics. Grupa ta powstała w 2004 roku w celu rozwoju globalnej sieci ekspertów systemu MS Dynamics AX, współpracujących ze sobą w realizowaniu wysokiej jakości projektów wdrożenia systemów ERP rodziny Microsoft Dynamics. Dziś DynamicsPact odpowiada za ponad 12% wszystkich wdrożeń Dynamics 365 Finance and Operations wykonanych na całym świecie.  

Paweł Gabryelczyk, członek zarządu Integris Systemy IT Sp. z o.o., jest pierwszym przedstawicielem Europy Środkowo-Wschodniej we władzach DynamicsPactu.  
Integris Systemy IT Sp. z o.o. od ponad 20 lat koncentruje się na wdrażaniu systemów klasy ERP z rodziny Microsoft Dynamics rodziny Microsoft Dynamics (poprzednio AX a teraz 365). W tym czasie zrealizował już ponad 100 projektów wdrożeniowych. 
Więcej informacji o firmie można uzyskać na stronie www.integris.pl.
 


MOSTVA wspiera obszar zarządzania obiegiem dokumentów i workflow z systemem XPRIMER.ECM

Myśląc o tym, jakie wyzwania występują w branży logistycznej – najczęściej myślimy o problemach związanych z  zarządzaniem magazynem, a znacznie rzadziej o mało efektywnym obiegu dokumentów. Czy słusznie? Niekoniecznie, ponieważ ilość przetwarzanych danych w branży logistycznej jest naprawdę ogromna, a konsekwencje wynikające ze zgubienia dokumentów lub zbyt długiego czasu ich lokalizacji mogą okazać się niezwykle bolesne.

Firmą, która jest niezwykle świadoma tego, jak kluczowe znaczenie na sprawne funkcjonowanie całej organizacji ma efektywne zarządzanie obiegiem dokumentów i workflow jest Mostva Sp. z o.o.

Powoli zaczynaliśmy czuć, że za chwilę coraz ciężej będzie nam odnaleźć się we wszystkich informacjach i danych, które gromadzimy bez wyspecjalizowanego systemu IT. Traciliśmy kontrolę nad sprawnym przetwarzaniem dokumentów różnego typu, o różnym priorytecie i tematyce, a komunikacja pomiędzy oddziałami naszej firmy nie była tak szybka i efektywna, jakbyśmy tego oczekiwali. Zaczęliśmy szukać rozwiązania, które efektywnie wesprze obieg dokumentów w naszej firmie, scentralizuje dane ze wszystkich oddziałów i z łatwością zsynchronizuje się z naszym systemem ERP. Wszystkie te cechy znaleźliśmy w systemie XPRIMER.ECM i obecnie trudno nam sobie wyobrazić, jak mogliśmy funkcjonować bez wsparcia tego rozwiązania. Bardzo ważna jest dla nas również możliwość rozwoju systemu w zakresie obszarów HRM i HCM. Mamy poczucie, że to system, który będzie rozwijał się razem z nami na przestrzeni naprawdę wielu lat i unikniemy problemu, z którym boryka się wiele firm, czyli zmiany wdrożonego systemu już po kilku latach.
Doceniamy również wsparcie ze strony specjalistów eq system podczas całego procesu wdrożenia oraz po jego zakończeniu. Wykazali się oni znajomością branży logistycznej i zachodzących w niej procesów. Swoją pracę opierali na ścisłej współpracy z naszymi ekspertami i skupiali się na bardzo szczegółowym poznaniu naszych procesów i zrozumieniu funkcjonowania naszej organizacji. Polecam zarówno system XPRIMER.ECM, jaki firmę eq system.

Grzegorz Kukuła, Główny Księgowy Mostva Sp. z o.o.

Wśród najważniejszych celów do osiągnięcia Mostva Sp. z o.o. wskazała między innymi:
•    Zwiększenie nadzoru nad dokumentami papierowymi i ich kopiami.
•    Eliminację rozproszenia dokumentów.
•    Poprawę komunikacji pomiędzy firmą a poszczególnymi jej oddziałami.
•    Obniżenie kosztów związanych z obsługą dokumentów.
Osiągnięte korzyści:
•    Skrócenie czasu obiegu dokumentów o ponad 20% dzięki zgromadzeniu wszystkich informacji w jednym miejscu.
•    Zmniejszenie ilości zapytań kierowanych do działu księgowego o 10% dzięki nadaniu pracownikom dostępu do najważniejszych informacji i danych, które ich bezpośrednio dotyczą.
•    Coroczne zmniejszenie ilości papierowych dokumentów o 20%.
System XPRIMER.ECM jest rozwiązaniem, które rozwija się razem z daną organizacją – w związku z tym korzyści, które udało się teraz osiągnąć, to dopiero początek zmian i usprawnień. Specjaliści w firmie Mostva to osoby zaangażowane w ciągłe doskonalenie procesów, dlatego nie mamy żadnych wątpliwości, że XPRIMER.ECM nadal będzie wspomagał usprawnienia z zakresu zarządzania obiegiem dokumentów i workflow.
Więcej informacji o projekcie i jego zakresie znajdą Państwo pod adresem: www.eqsystem.pl/case_study/mostva-case-study/