Aviva z systemem Comarch do obsługi funduszy PPK

Aviva Investors Poland Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych SA podpisało umowę z firmą Comarch na integrację systemu informatycznego do obsługi procesów związanych z zarządzaniem funduszami w ramach Pracowniczych Planów Kapitałowych z aplikacją Comarch PPK. 

Usługa pozwoli na sprawne uruchomienie i obsługę Pracowniczych Planów Kapitałowych oraz jego automatyzację w firmach, które zlecą prowadzenie PPK do Aviva oraz korzystają z systemów Comarch HR i Comarch PPK.

Comarch, jako jeden z liderów w branży informatycznej w Polsce, był dla nas naturalnym partnerem przy projekcie informatyzacji obsługi Pracowniczych Planów Kapitałowych. Oferowany przez Comarch system pozwoli nam sprawnie zintegrować środowiska informatyczne klientów z naszym oprogramowaniem, dzięki czemu proces wdrażania i obsługi administracyjnej funduszy przebiegnie łatwo i bezproblemowo – mówi Tymoteusz Paleczny, wiceprezes zarządu Aviva Investors Poland TFI SA.

Wykonanie bezpośredniej integracji między Comarch PPK a środowiskiem informatycznym AVIVA, służącym do obsługi Pracowniczych Planów Kapitałowych ze strony instytucji finansowej pozwoli na sprawną obsługę PPK w przedsiębiorstwach, które zdecydują się na z skorzystanie z usług instytucji finansowej z zakresu zarządzania procesami związanymi z programem. Wszystkie dane potrzebne do zarządzania PPK, począwszy od umów o przystąpieniu do programu, przez deklaracje pracowników oraz informacje o wysokości składek będą bezpośrednio przekazywane z oprogramowania kadrowo-płacowego firm do systemów informatycznych Aviva. Dzięki pełnej integracji środowisk informatycznych zarówno instytucji finansowej, jak i przedsiębiorstw dane będą przesyłane bez konieczności ręcznego uzupełniania plików, dodatkowych przeliczeń i weryfikacji. 

Wprowadzenie Pracowniczych Planów Kapitałowych to duże wyzwanie dla firm, bez względu na ich wielkość czy profil działalności, ponieważ wymaga przygotowania organizacji do obsługi programu oszczędnościowego i uporządkowania nowych procesów wewnątrz przedsiębiorstwa. Aplikacja Comarch PPK pozwoli wprowadzić dodatkowe procesy sprawnie, bez konieczności chociażby zatrudniania kolejnych osób do zespołu kadrowo-płacowego czy ponoszenia dodatkowych kosztów. Wykorzystanie systemu informatycznego pozwoli na automatyzację wielu powtarzalnych i żmudnych procesów oraz zaoszczędzi pracownikom czasu. Dodatkowo pracodawca będzie spokojny, że uda mu się zrealizować wszystkie obowiązki, a dane zostaną bezpiecznie przekazane do funduszu obsługującego PPK – podkreśla  Zbigniew Rymarczyk, wiceprezes zarządu Comarch i dyrektor sektora ERP.

Aplikacja Comarch PPK to system przeznaczony do obsługi Pracowniczych Planów Kapitałowych w firmie. Jest ściśle zintegrowany z modułami kadrowo-płacowymi Comarch ERP HR, ale również współpracuje z systemami kadrowo-płacowymi innych producentów. Może działać także samodzielnie. Funkcjonalności systemu pozwalają na prowadzenie rejestru i ewidencji pracowników oraz wykazu  wystąpień i przystąpień pracowników do PPK oraz na generowanie plików zawierających dane o składkach na PPK dla instytucji finansowych. Aplikacja jest już dostępna i można bezpłatnie pobrać jej demo.

Aplikacja Comarch PPK cieszy się ogromnym zainteresowaniem rynku towarzystw ubezpieczeniowych dla których integracja z naszą aplikacją będzie stanowić o przewadze konkurencyjnej w rynkowej walce o pracodawców. Dlatego jesteśmy przekonani, że za chwilę pojawią się kolejne umowy na integrację systemów informatycznych do obsługi procesów związanych z zarządzaniem funduszami w ramach Pracowniczych Planów Kapitałowych z aplikacją Comarch PPK – mówi Przemysław Drzymała, dyrektor sprzedaży globalnej w Comarch.

O Comarch ERP
Comarch to firma technologiczna zajmująca się optymalizacją procesów biznesowych od 25 lat. Jednym z oferowanych rozwiązań są systemy klasy Enterprise Resource Planning (ERP). Oferta Comarch ERP to nowoczesne rozwiązania do zarządzania procesami biznesowymi dla mikro, małych, średnich i dużych przedsiębiorstw. Uniwersalność i elastyczność produktów pozwala podnieść efektywność organizacji dzięki mobilnym aplikacjom, narzędziom e-commerce, business intelligence oraz możliwości gromadzenia i bezpiecznego przechowywania danych w Chmurze Comarch. Rozwiązania Comarch ERP są stale rozwijane i dostosowywane do zmieniających się modeli biznesowych a także zgodne z trendami Internetu Rzeczy i oraz digitalizacji gospodarki.

Dzięki sukcesywnemu rozwojowi działalności krajowej i zagranicznej dynamicznie rośnie liczba podpisywanych kontraktów oraz realizowanych wdrożeń. Z rozwiązań Comarch ERP korzysta prawie 100 tys. polskich firm, m.in. Gerda, Kreisel, Neonet, Ciech Vitrosilicon, O bag, Tołpa, Krüger&Matz, De Heus, Kupiec i LAKMA oraz reprezentanci innych kluczowych gałęzi rynku. 
http://www.comarch.pl/erp/ 

ERP – Systemy IT w Polsce. Analiza Procesów Inwestycyjnych.

Kluczowe elementy publikacji:

  • Tabelaryczny opis 100 projektów inwestycyjnych w obszarze rozwiązań klasy ERP planowanych na lata 2019 – 2020.
  • Analiza struktury projektów inwestycyjnych: charakterystyka przedsiębiorstw różnych branż, kryteria i priorytety inwestycyjne, newralgiczne obszary wyboru rozwiązań.
  • Poszukiwane przez przedsiębiorstwa funkcje w systemach ERP i nowości technologiczne.
  • Opis wybranych rozwiązań ERP najczęściej analizowanych w procesach wyboru systemów wspierających zarzadzanie przedsiębiorstwem w sektorach: produkcja, handel-dystrybucja, usługi.
  • Jak wybierać systemy wspierające zarządzaniem przedsiębiorstwem klasy ERP? – wskazówki managerów przedsiębiorstw i dostawców IT.

Analiza procesów inwestycyjnych.

Rozdział zawiera analizę zrealizowanych projektów inwestycyjnych ERP w Polsce w latach 2018-2020. Dodatkowo został przedstawiamy światowe trendy IT na rynku przedsiębiorstw takich jak: Przemysł 4.0, Inteligentna fabryka, Internet Rzeczy (IoT). Ponadto konsultanci BPC GROUP POLAND poddali analizie procesy wyborów w dużych i średnich przedsiębiorstwach dotyczących systemu ERP.

100 projektów ERP w latach 2018-2019.

Tabelaryczny opis 100 projektów inwestycyjnych, monitorowanych przez BPC GROUP POLAND, dotyczących dotyczących rozwiązań klasy ERP, które są planowane przez przedsiębiorstwach w latach 2019-2020 monitorowanych przez BPC GROUP POLAND.

Branżowość.

Ze względu na odmienne wymagania i potrzeby w rozdziale zostały opisane branże takie jak: spożywcza, metalowa, maszynowa, tworzyw sztucznych, meblowa, automotive, farmacja i kosmetyka, handel i dystrybucja. Dodatkowo rozdział zawiera charakterystykę branży, kluczowe wymagania dotyczące systemu oraz przykładowe projekty inwestycyjne.

Systemy klasy ERP.

Opis kilkudziesięciu rozwiązań ERP najczęściej analizowanych w procesach wyboru systemów wspierających zarządzanie przedsiębiorstwem w sektorach: produkcja, handel-dystrybucja, usługi.

Zamów publikacje

    Dane adresowe

    [group group-vat clear_on_hide]

    Dane do faktury VAT

    [/group]

    Warunki

    IFS i Acumatica stworzą potężny, globalny podmiot w dziedzinie rozwiązań ERP w chmurze stanowiący własność EQT

    Przejęcie przez EQT Partners toruje drogę do stworzenia jednego z pięciu największych graczy w branży ERP
     

    EQT Partners, czołowa firma inwestycyjna zarządzająca aktywami o wartości 45 mld USD (40 mld EUR) poinformowała o podpisaniu ostatecznego porozumienia w sprawie przejęcia firmy Acumatica, dostawcy oprogramowania w chmurze dla przedsiębiorstw, za pośrednictwem instrumentu inwestycyjnego należącego do tej samej spółki holdingowej, której częścią jest IFS AB (Industrial and Financial Systems). Aby dodatkowo wzmocnić ten sojusz, po zawarciu transakcji Jonas Persson zostanie prezesem rad nadzorczych obu firm. IFS, globalny dostawca oprogramowania dla przedsiębiorstw, oraz Acumatica, najszybciej rozwijający się na świecie dostawca rozwiązań ERP w chmurze, będą obsługiwać odnotowujące wzrost branże, takie jak produkcja, dystrybucja, budownictwo, serwis, energetyka oraz sektor lotnictwa i obrony, bezpośrednio konkurując m.in. z firmami SAP, Oracle, Microsoft, Infor i Sage.

    „Przeprowadziłem szczegółową ocenę firm IFS i Acumatica na potrzeby raportu The IDC MarketScape: Worldwide SaaS and Cloud-Enabled Operational ERP Applications 2019 Vendor Assessment” – powiedział Mickey North Rizza, Program Vice President Enterprise Applications w firmie IDC. „W badaniu stwierdziliśmy, że każda z tych firm odgrywa istotną rolę, ale z innych powodów, a razem będą się faktycznie uzupełniać. IFS może podnieść zdolność firmy Acumatica do globalizacji i rozwoju w kluczowych branżach, podczas gdy Acumatica może wesprzeć IFS poprzez większą funkcjonalność business intelligence i analityki oraz bogate doświadczenie w oferowaniu oprogramowania ERP zaprojektowanego od podstaw do pracy w chmurze jako usługi w modelu SaaS.”

    „Ta współpraca to wspaniała wiadomość dla obu organizacji, naszych klientów, partnerów i pracowników” – powiedział dyrektor generalny IFS Darren Roos, który zajmie miejsce w zarządzie firmy Acumatica. „Spółka EQT połączyła dwie firmy, które będą cieszyć się najważniejszymi korzyściami z partnerstwa na rosnącym rynku oprogramowania w chmurze dla przedsiębiorstw. IFS i Acumatica mogą wzajemnie korzystać ze swoich zasobów, możliwości i strategii, ale nadal cieszą się pełną autonomią i indywidualnym szybkim wzrostem, jednocześnie unikając zakłóceń w działalności biznesowej czy wartości marki. Działalność firmy Acumatica i architektura chmurowa jej rozwiązań są zdecydowanie nowatorskie, podobnie jak jej zaangażowanie wobec partnerów i klientów. W ostatecznym rozrachunku widzę nas jako dwóch sojuszników, którzy obsługują cały rynek i łączą siły, by przejąć w nim udziały”.

    „IFS to godna podziwu firma na rynku ERP, która podziela nasze zaangażowanie w zwiększanie satysfakcji klienta” – stwierdził Jon Roskill, dyrektor generalny firmy Acumatica. „Trudno byłoby nam sobie wyobrazić lepsze dopasowanie technologii, strategii i kultur. Zarówno IFS, jak i Acumatica gwarantują klientom satysfakcję i możliwość wyboru, oferując publiczne, prywatne i hybrydowe rozwiązania chmurowe, a także nowoczesne modele licencyjne i bogate ekosystemy niezależnych sprzedawców oprogramowania (ISV). Korzystne dla klientów modele licencyjne i wiodące w branży programy partnerskie firmy Acumatica zostaną zachowane, a nasze uznane wsparcie techniczne stanie się jeszcze lepsze. W połączeniu z kompetencjami firmy IFS, Acumatica może zdobywać nowe rynki i oferować globalną pomoc techniczną dla naszych szybko rozwijających się klientów na rynku międzynarodowym”.

    Zawarcie transakcji jest uzależnione od spełnienia zwyczajowych warunków finalizacji, w tym otrzymania pozwoleń od organów regulacyjnych. Do zawarcia transakcji ma dojść w trzecim kwartale. Nie ujawniono jej warunków.

    Ostatecznym celem nowego, globalnego podmiotu jest zaspokojenie rosnących wymagań klientów. Zarówno IFS, jak i Acumatica rozumieją, że firmy ulegają coraz silniejszej globalizacji niezależnie od ich wielkości czy branży. Aby się rozwijać i konkurować, klienci potrzebują organizacji, które będą zawsze i wszędzie wspierać ich działalność biznesową. W celu zajęcia się tymi potrzebami obie firmy będą wzajemnie wspierać się swoim ekosystemem niezależnych sprzedawców oprogramowania, odsprzedawców oraz integratorów systemów, dzielić się zasobami technicznymi i planami działania oraz wdrażać najlepsze praktyki w serwisie i pomocy technicznej, aby umożliwić powstanie wzajemnie korzystnych efektów skali i szybkiego wzrostu. Obie firmy wprowadzają właśnie do swoich produktów funkcje sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego i spodziewają się wkrótce osiągnąć sukcesy w tym obszarze.

    Anna Machol, PR for IFS in Poland. Phone: +48 512 134 493, anna.machol@ifsworld.com

    O firmie Acumatica
    Oprogramowanie Acumatica Cloud ERP stanowi najlepsze rozwiązanie do zarządzania przedsiębiorstwem w nowej cyfrowej gospodarce. Powstało ono na bazie przyszłościowej platformy o otwartej architekturze, która umożliwia szybką integrację, skalowalność i prostotę obsługi. Acumatica oferuje niezrównane korzyści ponad 5000 małych i średnich firm za pośrednictwem 275 pracowników oraz 300 partnerów dystrybucyjnych na całym świecie.
    Więcej informacji: www.acumatica.com

    O firmie EQT
    EQT jest czołową firmą inwestycyjną o kapitale ponad 61 mld EUR zgromadzonym w 29 funduszach oraz około 40 mld EUR w aktywach objętych zarządzaniem. Fundusze EQT posiadają spółki portfelowe w Europie, Azji i Stanach Zjednoczonych o łącznej wartości sprzedaży przekraczającej 19 mld EUR i zatrudniające ok. 127 000 pracowników. EQT współpracuje ze spółkami portfelowymi w celu uzyskania trwałego wzrostu, doskonałości operacyjnej i pozycji lidera rynku.
    Więcej informacji: www.eqtpartners.com

    O firmie IFS
    IFS™ jest producentem i dostawcą oprogramowania dla przedsiębiorstw, współpracującym z klientami z całego świata, którzy zajmują się produkcją i dystrybucją wyrobów, zarządzaniem majątkiem oraz świadczeniem usług serwisowych. Dzięki połączeniu wiedzy branżowej naszego zespołu oraz rozwiązań i zaangażowania we współpracę z naszymi klientami, jesteśmy wiodącym i najczęściej rekomendowanym dostawcą w naszym sektorze. Nasz zespół składający się z 3500 pracowników wspiera ponad 10 000 klientów z całego świata za pośrednictwem sieci biur lokalnych oraz stale powiększającego się ekosystemu firm partnerskich. Więcej informacji: IFSworld.com

    Dołącz do nas na Twitterze: @IFSPoland

    Zapraszamy na blog firmy IFS pod adresem http://blog.ifsworld.com, gdzie omawiane są technologie, nowe rozwiązania i ciekawe pomysły.

    Torpol, czołowy na polskim rynku wykonawca infrastruktury kolejowej i miejskiej, stawia na IFS Applications 10

    IFS, globalny dostawca oprogramowania dla przedsiębiorstw, informuje, że Torpol S.A., wykonawca infrastruktury kolejowej i miejskiej, wybrał system IFS Applications™ 10, aby wesprzeć procesy o kluczowym znaczeniu, takie jak łańcuch dostaw, zarządzanie projektami, sprzedaż i serwis, remonty, HR i analityka biznesowa. Rozwiązanie wdroży firma InfoConsulting, członek globalnej sieci IFS Partner Network.

    Torpol S.A. z siedzibą w Poznaniu działa na polskim rynku od ponad 25 lat, specjalizując się w kompleksowej realizacji obiektów komunikacyjnych, takich jak szlaki i stacje kolejowe oraz torowiska tramwajowe, a także obiekty inżynierskie. Firma świadczy ponadto usługi z zakresu budowy, modernizacji oraz remontów sieci elektroenergetycznych napowietrznych, sygnalizacji świetlnej sterowania ruchem drogowym, systemów oświetlenia ulicznego oraz sieci telekomunikacyjnych, jak również usługi projektowe w zakresie inwestycji komunikacyjnych. Spółka zatrudnia ponad 650 pracowników i dysponuje własną, rozbudowaną bazą sprzętowo-transportową obejmującą ponad 70 specjalistycznych maszyn i urządzeń.

    Aby wesprzeć rozwój, zwiększyć efektywność działań i wzmocnić swoją konkurencyjność na rynku, firma Torpol potrzebowała nowoczesnego, zintegrowanego systemu biznesowego. Po przeprowadzeniu szczegółowej analizy zaawansowanych rozwiązań dostępnych na rynku wybrano system IFS Applications 10 ze względu na jego elastyczność i dostosowanie do wymagań branży infrastrukturalnej.

    Marcin Taranek, prezes IFS Poland skomentował: „Cieszymy się, że firma Torpol wybrała nasze rozwiązanie do wsparcia swojego rozwoju. Funkcjonalność i elastyczność IFS Applications 10 pozwoli zaspokoić bieżące oraz przyszłe potrzeby biznesowe firmy Torpol i przyczyni się do zwiększenia jej konkurencyjności na rynku infrastruktury. Liczymy na długą i wzajemnie korzystną współpracę z firmą Torpol”.

    System IFS Applications 10 wesprze procesy biznesowe spółki Torpol we wszystkich kluczowych obszarach, obejmujących finanse, łańcuch dostaw, zarządzanie projektami, sprzedaż i serwis, remonty, HR i analitykę biznesową. Z rozwiązania będzie korzystać łącznie 235 pracowników Torpol.

    Więcej informacji o tym, jak IFS wspiera firmy w sektorze konstrukcyjno-budowlanym i infrastruktury, można znaleźć na stronie www.ifsworld.com/corp/industries/engineering-construction-infrastructure/.

    Więcej informacji o firmie IFS można znaleźć na stronie IFSworld.com lub obserwując nas na Twitterze: @IFSPoland.