Optymalizacja cięcia w obróbce laserem.

Maksymalne wykorzystanie posiadanego urządzenia

Klienci CFI Systemy Informatyczne to w głównej mierze firmy produkcyjne. W przypadku wielu z nich obróbka laserem wykorzystywana jest w większości realizowanych procesów produkcyjnych. Tak wysoki udział wykorzystania lasera w produkcji i jego znaczący wpływ na osiąganą wydajność stały się powodem poszukiwania rozwiązania, które umożliwiłoby maksymalne wykorzystanie posiadanego urządzenia. Dążeniem wszystkich przedsiębiorców było zapewnienie jak najlepszej i najpełniejszej współpracy pomiędzy maszyną, a użytkowanym w firmie oprogramowaniem, w tym przypadku VENDO.ERP.

 

Wyzwanie

Oczekiwana przez klientów współpraca na linii maszyna-system miała zapewnić płynny przepływ informacji, skrócić czas niezbędny na wprowadzania programów do systemu ERP i zminimalizować ryzyko pojawiających się przy tej okazji błędów. Dodatkowym zadaniem było powiązanie danych VENDO.ERP z programem do optymalizacji, który do tej pory funkcjonował oddzielnie, a czego efektem było bazowanie na dwóch odrębnych zestawach danych, często wzajemnie się wykluczających. Wyeliminowanie tego problemu i ustalenie jednego, centralnego źródła danych pozwoliło wykluczyć ryzyko błędu i zapewnić wiarygodność przechowywanych i przetwarzanych informacji.

 

Największym wyzwaniem z jakim musieliśmy się zmierzyć była prawidłowa konfiguracja mapowania nazw rysunków i kodów surowców. Ustalenie powiązań zachodzących pomiędzy konkretnymi parametrami obu systemów okazało się najtrudniejszym z zadań całego projektu”. — powiedział Paweł Ścipień, konsultant CFI Systemy Informatyczne Sp. z o.o.

Dodatkowa korzyść to możliwość nadzorowania kolejnych etapów produkcji, od rozchodu materiałów począwszy, poprzez śledzenie partii, na kontroli odpadów skończywszy. Opisane rozwiązanie dotyczy aktualnie dwóch programów do optymalizacji cięcia z wykorzystaniem lasera. Są to : Sigma-nest i Triumph.

Jedną z zalet wykorzystania w tym procesie VENDO.ERP jest znaczne skrócenie etapu planowania i harmonogramowania.” — dodał Paweł Ścipień.

 

Korzyści

  • Najważniejszą korzyścią wynikająca z zastosowanej integracji jest oszczędność czasu na etapie wprowadzania technologii do systemu ERP.
  • Dodatkowa wartość to minimalizacja liczby błędów, których powodem były różne źródła danych.
  • Pełna kontrola procesu produkcyjnego (partii, odpadów) i świadomość postępu realizacji składających się na niego zadań stanowi wartość dodaną zastosowanego rozwiązania.

 

Jeśli są Państwo zainteresowani opisanym lub podobnym rozwiązaniem zapraszamy do kontaktu. Chętnie zapoznamy Państwa ze szczegółami zastosowanego rozwiązania i opowiemy o możliwościach współpracy VENDO.ERP z innymi wyspecjalizowanymi maszynami.

 

 

Kontakt:

CFI Systemy Informatyczne Sp. z o.o.
ul. Piotra Trębacza 18B
31-436 Kraków
tel. +48 (12) 432-30- 90
mail: biuro@cfi.pl
www.cfi.pl

 

Wpływ transformacji cyfrowej na naszą pracę.

Niedawno obchodziliśmy 30 rocznicę powstania strony www. W dzisiejszych czasach trudno jest nam sobie wyobrazić choćby dzień offline (bez Internetu). Pokolenie Millenium uważane jest za najbardziej „podłączoną” dotychczas generację. Cyfryzacja towarzyszy nam w codziennym życiu i nawet nie zauważamy jak bardzo stała się wszechobecna.

Podobne zjawisko zauważyć można w firmach. Postęp technologiczny jest ogromny i z każdym rokiem przyspiesza. Transformacja cyfrowa pociąga za sobą zarówno skutki negatywne, jak i otwiera nowe możliwości. Niemniej jednak należy przyjąć ją za fakt i dostosować przedsiębiorstwo do obecnych realiów. Jest to duże i nieuniknione wyzwanie dla kadry menadżerskiej.

Przede wszystkim, zmieniają się wymagania klientów, na które należy odpowiedzieć, aby pozostać na rynku. Dobrym przykładem jest Uber, który stworzył platformę do zamawiania kierowców i poważnie zagroził niektórym korporacjom taksówkarskim. W zawrotnym tempie rozwija się także e-handel, platformy do płatności on-line, umawiania wizyt czy bankowość elektroniczna. Prawdziwą rewolucję zauważyć też można w sposobie prowadzenia działań marketingowych i reklamy. Duże zmiany zaszły też w procesie rekrutacji – wybór różnorodnych kanałów i metod –  oraz rozwoju i szkoleń pracowników – np. webinaria.

Transformacja cyfrowa i robotyzacja pozwoliły też częściowo wyeliminować czynnik ludzki z czynności niebezpiecznych. Z drugiej strony powstały zawody, które jeszcze kilkanaście lat temu nie istniały.

Styl zarządzania firmą i dotychczasowy sposób myślenia menadżerów powinien ulec zmianie. Przede wszystkim cały proces transformacji cyfrowej w firmie powinien być przejrzysty, a pracownicy powinni być poinformowani o poszczególnych podjętych krokach, etapach, skutkach, a przede wszystkim o wynikających ze zmian obowiązkach i procedurach. Jasny przekaz zapobiegnie obawom, plotkom i zminimalizuje naturalny opór wobec zmian.

Oczywistym efektem transformacji cyfrowej jest korzystanie z różnorodnych systemów biznesowych klasy ERP, CMS, CRM czy BI. Ich możliwości pozwalają znacząco usprawnić procesy, zwiększyć wydajność i efektywność, a co za tym idzie obniżyć koszty. Jednocześnie powyższe rozwiązania pozwalają na otrzymywanie wszelkich informacji w czasie rzeczywistym, co przyspiesza proces podejmowania decyzji oraz zarządzania. Bardzo istotna jest także możliwość pracy zdalnej, która jest szczególnie ważna dla konsultantów i handlowców – znaczną część czasu pracy spędzających w podróży – oraz dla aktywnych zawodowo kobiet posiadających (wychowujących) dzieci. Systemy biznesowe usprawniają proces komunikacji oraz zarządzania dokumentami, a także zarządzanie pracą zespołu i work flow. Dzisiejsze rozwiązania pozwalają na odpowiednią alokację zadań. Automatyzacja (wykorzystanie botów czy AI) pozwala skierować zasoby ludzkie na inny, bardziej złożony i kreatywny rodzaj pracy.

Co zatem stanowi największe wyzwanie? Eksperci zgodnie twierdzą, że to nie sam proces transformacji cyfrowej w przedsiębiorstwie, a właśnie odpowiednie zarządzanie czynnikiem ludzkim, klarowny zakres obowiązków i sprawna komunikacja. Ponadto, kadra menadżerska, wykorzystując cyfrowe usprawnienia, może skoncentrować większą uwagę np. na zarządzaniu talentami. Konieczna jest zmiana stereotypowego myślenia i tradycyjnych modeli zarządzania oraz koncentracja na innych umiejętnościach pracowników.

 

Kontakt z prasą:
Olga Radzikowska
Marketing Assistant
Todis Consulting
olga.radzikowska@todis.pl

 

Todis Consulting jest wyłącznym partnerem Deltek Inc. w Polsce i w Czechach. Firma działa na rynku polskim od 2005r.oferując kompleksowe rozwiązania z zakresu zintegrowanych systemów informatycznych. Zespół wysoko wykwalifikowanych konsultantów umożliwia prowadzanie zarówno nowych wdrożeń, reimplementacji oraz migracji do wyższych wersji systemów ERP jak i tworzenie rozszerzeń funkcjonalnych oraz rozwiązań na zamówienie klienta. www.todis.pl

 


 

Źródła:

  1. https://www.linkedin.com/pulse/how-digital-transformation-changing-way-we-work-mike-scopa/
  2. https://www.pulshr.pl/edukacja/cyfryzacja-automatyzacja-sztuczna-inteligencja-w-miejscu-pracy-przed-tym-nie-ma-ucieczki,60847.html
  3. https://medium.com/iotforall/digital-transformation-is-more-than-just-the-technology-ccbd540c75e5
  4. https://www.bcg.com/publications/collections/new-new-way-working.aspx
  5. http://confrontations.org/interface-en/interface-105-en/the-digital-transformation-transforming-the-way-we-work/?lang=en
  6. https://www.koombea.com/blog/impact-digital-transformation-how-we-work/

 

Revima decyduje się na rozwiązanie IFS, by wdrożyć globalnie procesy MRO wg najlepszych praktyk

Prawie 1000 pracowników firmy Revima będzie korzystać z systemu IFS Applications™ 10 w najnowocześniejszych obiektach obsługi technicznej we Francji i w Tajlandii

IFS, globalny dostawca oprogramowania dla przedsiębiorstw, oraz Revima, czołowy niezależny dostawca rozwiązań MRO (obsługa techniczna, naprawy i remonty) dla branży lotniczej, specjalizujący się w urządzeniach APU, częściach silników i podwoziach samolotów cywilnych i wojskowych, ogłosili decyzję o wyborze systemu IFS Applications 10, który ma przyspieszyć międzynarodową ekspansję firmy Revima i wesprzeć jej działania z zakresu obsługi technicznej. 
 

Na fali silnego wzrostu firma Revima buduje obecnie supernowoczesny zakład MRO w Tajlandii. Obiekt o powierzchni 12 000 mkw. rozpocznie działalność na początku 2020 roku i będzie świadczył zaawansowane usługi MRO dla podwozi klientom w regionie Azji i Pacyfiku.

„Nasz przyspieszony wzrost w połączeniu z decyzją o budowie nowego zakładu w Tajlandii był katalizatorem wdrożenia zaawansowanych procesów biznesowych oraz ich dostosowania w całej firmie” – powiedział Olivier Legrand, prezes i dyrektor generalny firmy Revima. „System IFS Applications wyróżnił się na tle konkurencji dzięki swoim zaawansowanym i dostępnym od ręki możliwościom z zakresu MRO, z których można korzystać w sposób nowoczesny i intuicyjny. Kolejnym decydującym czynnikiem były liczne referencje od klientów IFS z globalnego sektora lotniczego”.

Firma Revima, korzystająca wcześniej z oddzielnych rozwiązań do obsługi procesów dotyczących jednostek APU, procesów naprawy elementów silników i procesów obsługi podwozi, będzie czerpać korzyści z ujednolicenia procesów biznesowych na platformie IFS, które obejmie:

  • Zdolność wsparcia jej złożonych potrzeb z zakresu MRO, w tym monitorowania warsztatu i modelowania wyceny aktywów kapitałowych (Capital Asset Pricing Model; CAPM) z wykorzystaniem standardowej funkcjonalności systemu IFS Applications
  • Najwyższy w swojej klasie komfort obsługi, dzięki przyjaznemu i intuicyjnemu interfejsowi użytkownika
  • Otwartą i elastyczną platformę technologiczną, która pozwoli firmie Revima wdrożyć najnowocześniejsze technologie, takie jak mobilność i internet rzeczy

Amor Bekrar, dyrektor zarządzający IFS we Francji, dodał: „Nasza zdolność do zaspokajania złożonych potrzeb z zakresu MRO w połączeniu z dogłębną znajomością ściśle uregulowanego sektora lotnictwa i obrony pozwolą firmie Revima wesprzeć własny rozwój i wdrożyć wysokowydajne procesy biznesowe w skali międzynarodowej. IFS pomoże również firmie Revima we wdrażaniu technologii nowej generacji, takich jak IoT i mobilność w celu przyspieszenia jej transformacji cyfrowej”.

System IFS Applications 10 zostanie wdrożony w zakładach firmy Revima w Chonburi w Tajlandii oraz w Caudebec-en-Caux i Saint-Ouen-l’Aumône we Francji. Po pełnym wdrożeniu będzie wspierał pracę ponad 1000 specjalistów z zakresu MRO.

Więcej informacji na temat rozwiązań IFS dla niezależnych dostawców usług MRO można znaleźć tu: www.ifsworld.com/corp/industries/aerospace-and-defense/independent-mro/.
 

Anna Machol, PR for IFS in Poland. Phone: +48 512 134 493, anna.machol@ifsworld.com

O firmie Revima

Revima jest czołowym dostawcą rozwiązań z zakresu MRO (obsługa techniczna, naprawy i remonty) specjalizującym się w urządzeniach APU, częściach silników i podwoziach do samolotów cywilnych i wojskowych w postaci pięciu dedykowanych usług: naprawy i remonty, naprawy części silników, rozwiązania materiałowe, zarządzanie flotą i leasing.

Revima może się poszczycić 60-letnim doświadczeniem w zakresie MRO i pełnym pasji i zaangażowania zespołem pracowników w zakładach we Francji, Azji, Ameryce Północnej i na Bliskim Wschodzie. Firma Revima obsługuje operatorów samolotów, leasingodawców i stacje naprawcze na całym świecie, co czyni ją jednym z najbardziej doświadczonych dostawców rozwiązań z dziedziny MRO. Revima jest organizacją posiadającą certyfikat EASA & FAA Part 145, a także zgody licznych agencji. 

Dodatkowe informacje są dostępne na stronie: www.revima-group.com
 

O firmie IFS

IFS opracowuje i dostarcza oprogramowanie dla przedsiębiorstw klientom na całym świecie, którzy zajmują się produkcją i dystrybucją wyrobów, budową i utrzymaniem aktywów oraz zarządzaniem operacjami skupionymi na usługach serwisowych. Specjalistyczna wiedza naszych pracowników i oferowane rozwiązania, w połączeniu z zaangażowaniem w dostarczanie wartości wszystkim naszym klientom, uczyniły IFS uznanym liderem i najbardziej polecanym dostawcą w sektorze. Nasz zespół liczący 3700 pracowników oraz rosnący ekosystem partnerów wspierają ponad 10 000 klientów na całym świecie, rzucając wyzwanie status quo i zapewniając przewagę konkurencyjną. Dowiedz się więcej o tym, jak oprogramowanie dla przedsiębiorstw może pomóc Twojej firmie już dziś: IFSworld.com

Obserwuj nas na Twitterze: @IFSPoland

Odwiedź bloga IFS poświęconego technologii, innowacji i kreatywności: http://blog.ifsworld.com

TFI Allianz współpracuje z Comarch w ramach obsługi PPK

Nowy obowiązek dla firm w zakresie obsługi programu Pracowniczych Planów Kapitałowych  wiąże się z dodatkowymi czynnościami, głównie dla pracowników działu kadrowo-płacowego. Dla firm, które obsługę PPK powierzyły TFI Allianz, nowe obowiązki będą mniej odczuwalne dzięki synergicznej współpracy Towarzystwa z firmą informatyczną Comarch.

Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych Allianz Polska S.A. jako jedna z niewielu instytucji finansowych w Polsce, która oferuje kompleksowe zarządzanie funduszami PPK, postanowiło zintegrować swój system informatyczny z aplikacją Comarch PPK do obsługi nowego programu oszczędnościowego.

Przedsiębiorcy, którzy posiadają aplikację Comarch PPK, będą mieć ułatwione zadanie przy przekazywaniu danych do TFI Allianz. Informacje z aplikacji m.in. o zarejestrowanych pracownikach, deklaracjach uczestników programu, comiesięcznych składkach czy zwrotach środków będą przekazywane do TFI Allianz bezplikowo, czyli bez konieczności tworzenia plików XML czy korzystania z panelu na stronie Serwisu PPK.

– Przesłanie danych z aplikacji będzie wymagało kliknięcia w okienko „Wyślij dane do TFI Allianz”. Następnie systemy informatyczne Comarch oraz Allianz sprawdzą poprawność danych, a o wyniku ich przekazania do instytucji finansowej aplikacja poinformuje klienta stosownym komunikatem. Takie działanie jest możliwe właśnie dzięki ścisłej integracji pomiędzy środowiskami informatycznymi Comarch ERP oraz TFI Allianz – tłumaczy Paweł Krupa, konsultant rozwiązań Comarch ERP.

– Na spotkaniach dotyczących PPK pracodawcy niejednokrotnie podkreślali, jak istotne jest maksymalne uproszczenie procedur związanych z obsługą PPK. Jesteśmy przekonani, że nasza współpraca z Comarch znacząco przyczyni się do rozwiania obaw o skomplikowany i czasochłonny proces przekazywania danych do TFI. Dzięki aplikacji dane będą przekazywane szybciej i bezpieczniej – zaznacza Anna Bąkała, Członek Zarządu TFI Allianz.

Przedsiębiorcy, którzy korzystają zarówno z oprogramowania Comarch ERP, jak i aplikacji Comarch PPK nie muszą wypełniać w aplikacji wymaganych danych, ponieważ jest ona natywnie zintegrowana z systemami kadrowo-płacowymi Comarch ERP. Z kolei przedsiębiorca posiadający aplikację Comarch PPK, który nie korzysta z systemów kadrowo-płacowych Comarch ERP, również nie musi się martwić o wygodę obsługi Pracowniczych Planów Kapitałowych w swojej firmie. Dzięki możliwości budowy integratora pomiędzy dowolnym systemem ERP a aplikacją Comarch PPK, dane mogą być automatycznie przenoszone pomiędzy oboma środowiskami informatycznymi.

Warto dodać, iż uzupełnienie, aktualizacja danych pracowników lub informacji o odprowadzanych składkach może się odbywać również poprzez zaczytanie w aplikacji wypełnionego arkusza excel. Wszystkie wymienione wyżej korzyści aplikacji Comarch PPK wraz z możliwością szybkiej, intuicyjnej i bezpiecznej wymiany danych z TFI Allianz dają przedsiębiorcy silny argument do wyboru właśnie tego partnera w zakresie obsługi PPK.


O Comarch ERP

Comarch to firma technologiczna zajmująca się optymalizacją procesów biznesowych od 25 lat. Jednym z oferowanych rozwiązań są systemy klasy Enterprise Resource Planning (ERP). Oferta Comarch ERP to nowoczesne rozwiązania do zarządzania procesami biznesowymi dla mikro, małych, średnich i dużych przedsiębiorstw. Uniwersalność i elastyczność produktów pozwala podnieść efektywność organizacji dzięki mobilnym aplikacjom, narzędziom e-commerce, business intelligence oraz możliwości gromadzenia i bezpiecznego przechowywania danych w Chmurze Comarch. Rozwiązania Comarch ERP są stale rozwijane i dostosowywane do zmieniających się modeli biznesowych a także zgodne z trendami Internetu Rzeczy i oraz digitalizacji gospodarki. Dzięki sukcesywnemu rozwojowi działalności krajowej i zagranicznej dynamicznie rośnie liczba podpisywanych kontraktów oraz realizowanych wdrożeń. Z rozwiązań Comarch ERP korzysta prawie 100 tys. polskich firm, m.in. Gerda, Kreisel, Neonet, Ciech Vitrosilicon, O bag, Tołpa, Krüger&Matz, De Heus, Kupiec i LAKMA oraz reprezentanci innych kluczowych gałęzi rynku.  http://www.comarch.pl/erp/

O TFI Allianz

TFI Allianz Polska S.A. działa na polskim rynku od 2003 r. 100% akcjonariuszem jest TUiR Allianz Polska. TFI Allianz Polska jest wpisane na listę podmiotów zarządzających oferujących PPK.

Allianz Polska jest częścią globalnej Grupy Allianz – jednej z największych grup finansowych na świecie. Spółki Allianz w Polsce świadczą kompleksowe usługi dla ponad 1,5 mln klientów indywidualnych i korporacyjnych i zarządzają aktywami sięgającymi 15 mld zł.

TFI Allianz obecnie oferuje 41 funduszy i subfunduszy inwestujących w różne klasy aktywów na rynku polskim i na kluczowych rynkach zagranicznych zarządzając aktywami około 3 mld zł. W działalności inwestycyjnej Towarzystwo korzysta z globalnej ekspertyzy spółek z Grupy Allianz – PIMCO i Allianz Global Investors, których aktywa łącznie dają 5. pozycję wśród największych zarządzających aktywami na świecie (aktywa blisko 2 bln euro). Ścisła współpraca z globalnymi spółkami inwestycyjnymi daje dostęp do  innowacyjnych rozwiązań inwestycyjnych i umożliwia podejmowanie lepszych decyzji inwestycyjnych.

W czasie 15 lat działalności Towarzystwo zebrało także bogate doświadczenie w zarządzaniu produktami emerytalnymi (PPE, IKE, IKZE). Grupa Allianz Polska zarządza obecnie ponad 90 PPE o wartości ponad 500 mln zł.

Celem działalności Towarzystwa jest dostarczanie klientom skutecznych rozwiązań inwestycyjnych i profesjonalnej obsługi opartej o nowoczesne rozwiązania. Stabilność TFI Allianz potwierdzają najwyższe standardy nadzoru korporacyjnego oraz wdrożone rygorystyczne procedury zarządzania ryzykiem.

www.allianz.pl/tfi