Comarch został wybrany przez duńską firmę telekomunikacyjną TDC na dostawcę systemów wsparcia biznesu (BSS). Firma TDC dostarcza infrastrukturę cyfrową nowej generacji do ponad czterech milionów klientów w Danii, dynamicznie wdrażając sieci światłowodowe oraz uruchamiając technologię 5G.
Po rozpoczęciu transformacji cyfrowej firma szukała godnego zaufania partnera do wdrożenia systemów wsparcia biznesu i ułatwienia rozwoju sieci światłowodowych.
Główne cele projektu to automatyzacja procesów zamawiania usług, zwiększenie elastyczności biznesowej TDC poprzez transformację procesów biznesowych, optymalizacja procesów i rozliczeń międzyoperatorskich oraz obniżenie kosztów operacyjnych. By osiągnąć te cele, przed wyborem Comarch na partnera w tym projekcie operator starannie przeanalizował i ocenił możliwości dostępne na rynku. Umowa została podpisana w grudniu 2019 r. To pierwszy projekt realizowany wspólnie przez TDC i Comarch.
Comarch dostarczy TDC rozwiązanie BSS, które obejmuje następujące produkty IT: zarządzanie relacjami z klientem (CRM), katalog produktów (Product Catalog), zarządzanie zamówieniami (Customer Order Management), system bilingowy (Convergent Billing System) oraz framework integrujący aplikacje (Application Integration Framework). Produkty dostarczane przez Comarch będą wykorzystywane przez TDC do zarządzania klientami hurtowymi oraz powiązanymi procesami biznesowymi w zakresie sprzedaży, zamówień produktów, obsługi umów, opłat oraz faktur. System BSS Comarch będzie służył do obsługi klientów hurtowych wszystkich marek TDC oraz innych duńskich dostawców usług, którzy korzystają z infrastruktury sieciowej TDC. Rozwiązanie będzie w dużym stopniu oparte na standardach organizacji branżowej TM Forum, wykorzystując do integracji interfejsy Open API TM Forum.
Wdrożenie systemu Comarch przyniesie TDC szereg korzyści, ponieważ obejmuje aplikacje informatyczne, które wspierają nowy model biznesowy rozliczeń dzielonych za usługi hurtowe, skracają czas wprowadzania na rynek nowych produktów i usług, optymalizują koszty operacyjne i zmniejszają ogólną liczbę systemów informatycznych będących w użyciu. Wszystko to będzie możliwe pomimo wielu wyzwań, takich jak mnogość systemów informatycznych już używanych w TDC, potrzeba przeprowadzania migracji ze starszych rozwiązań, złożone modele produktów TDC oraz wysoce regulowany duński rynek hurtowy.
– Jesteśmy zadowoleni z zaangażowania, wiedzy i elastyczności Comarch podczas procesu ofertowego, a także z możliwości dopasowania ich gotowych komponentów BSS do naszych wymagań. Comarch był także w stanie dostarczyć najlepszy pakiet systemów wsparcia biznesowego, co oznaczało, że nie musieliśmy szukać osobnych dostawców dla każdej części tego projektu. Ponadto zespoły Comarch i TDC były dobrze dopasowane pod względem kulturowym i łatwo mogły znaleźć wspólny język – powiedziała Antonietta Maria Mastroianni, CIO w TDC Group.
W TDC Net – spółce z rodziny TDC zarządzającej infrastrukturą sieciową, dyrektor handlowy Robert Dogonowski jest również bardzo zadowolony z nowego systemu BSS dostarczanego przez Comarch.
– Na TDC NET spoczywa wyjątkowa odpowiedzialność. Kształtujemy kolejną generację ogólnokrajowej infrastruktury cyfrowej, z korzyścią dla wszystkich. Dzięki nowemu systemowi od Comarch możemy przenieść nasze usługi i procesy na jeszcze wyższy poziom, dostarczając zautomatyzowane rozwiązania najwyższej jakości, z których nasi klienci naprawdę skorzystają. Usprawniając cały proces biznesowy od sprzedaży, przez umowy i zamówienia produktów, po opłaty i fakturowanie, zwiększamy naszą wydajność, a jednocześnie zapewniamy naszym klientom jeszcze wyższą satysfakcję ze świadczonych usług.
Znany amerykański producent artykułów spożywczych i żywności dla zwierząt odnotował znaczny wzrost ogólnej efektywności i poprawę widoczności stanów magazynowych oraz usprawnił mechanizmy monitorowania partii produktów
IFS, globalny dostawca oprogramowania dla przedsiębiorstw, poinformował o wdrożeniu produkcyjnym pakietu IFS Applications™ jako centralnego systemu zarządzania zasobami przedsiębiorstwa (ERP) w grupie KLN Family Brands będącej właścicielem wielu znanych marek, takich jak NutriSource Pet Foods i Kenny’s Candy & Confections.
KLN Family Brands jest szybko rozwijającym się przedsiębiorstwem produkcyjnym z siedzibą w stanie Minnesota (Stany Zjednoczone). Do tej pory firma stosowała niejednorodny zestaw systemów biznesowych starszej generacji, które nie były już w stanie wspierać bieżącej działalności. W procesie oceny porównawczej przeanalizowano rozwiązania kilku dużych dostawców rozwiązań ERP. Podjęto decyzję o wyborze systemu IFS Applications i niedawno został on wdrożony w dwóch jednostkach wchodzących w skład przedsiębiorstwa.
Dzięki zastosowaniu oprogramowania IFS Applications udało się usprawnić planowanie i ograniczyć wartość magazynu wyrobów gotowych o 4 miliony USD w ciągu 3 miesięcy od uruchomienia systemu w środowisku produkcyjnym. Zwiększyła się również ogólna efektywność działania w związku z możliwością pracy wszystkich działów na tej samej bazie danych.
Opracowane przez IFS branżowe rozwiązanie ERP dla sektora spożywczego oferuje szeroką gamę funkcji, a zarazem umożliwia komunikację z funkcjonującymi w przedsiębiorstwie wcześniejszymi i niestandardowymi systemami pochodzącymi od innych producentów. Z oprogramowaniem IFS Applications został na przykład zintegrowany działający w KLN Family Brands system gospodarki magazynowej, obsługujący ponad 25 tysięcy transakcji dziennie. Pozwala to wykorzystać panel zaawansowanego planowania i funkcję równoważenia serii do zarządzania przepływem surowców w całym procesie produkcyjnym.
„System IFS Applications całkowicie zmienił sposób realizacji newralgicznych procesów biznesowych w naszej firmie, między innymi zarządzania zapasami i monitorowania partii produktów” — powiedział Lance Schultz, IT Manager w KLN Family Brands. „Istotnym elementem, który w znacznym stopniu zadecydował o sukcesie przedsięwzięcia, była możliwość bezpośredniej współpracy z IFS. Mamy nadzieję na dalszy rozwój naszych relacji partnerskich”.
Cindy Jaudon, prezes IFS na region obu Ameryk, powiedziała: „Przedsiębiorstwa z branży spożywczej należą do najbardziej wymagających klientów z sektora produkcyjnego. W ich działalności istotne jest uwzględnienie pewnych ograniczeń, takich jak okresy przechowywania towarów, a także czynników zewnętrznych, na przykład fluktuacji łańcucha dostaw i popytu. Dzięki uwzględnieniu opinii innowacyjnych, dynamicznych przedsiębiorstw, takich jak KLN Family Brands, jesteśmy w stanie zaoferować pakiet branżowych rozwiązań ułatwiających optymalizację produkcji i pozwalających uniknąć potencjalnych zakłóceń w działaniu”.
Rozwiązanie IFS obsługuje różne obszary i procesy biznesowe, m.in. zarządzanie produkcją i łańcuchem dostaw, zarządzanie jakością, działanie centrum obsługi klienta, projektowanie, zarządzanie projektami, zarządzanie dokumentacją, finanse i zarządzanie kapitałem ludzkim.
Anna Machol, PR for IFS in Poland. Phone: +48 512 134 493, anna.machol@ifs.com
Informacje o firmie KLN Family Brands
KLN Family Brands to rodzinne przedsiębiorstwo prowadzone już przez trzecie pokolenie właścicieli. Jego siedziba znajduje się w Perham w stanie Minnesota. W skład firmy wchodzi spółka Tuffy’s Pet Foods, właściciel marki NutriSource®, oraz spółka Kenny’s Candy & Confections. Tuffy’s produkuje najwyższej jakości żywność dla zwierząt już od roku 1964. W roku 1987 firma KLN wkroczyła na rynek produkcji słodyczy, tworząc spółkę Kenny’s Candy & Confections. Kenny’s odpowiada za wiele znanych na amerykańskim rynku marek, takich jak Wiley Wallaby® i Sweet Chaos®. Więcej informacji na temat KLN Family Brands można znaleźć na stronie www.klnfamilybrands.com.
Informacje o firmie IFS
IFS opracowuje i dostarcza oprogramowanie dla przedsiębiorstw z całego świata, które zajmują się produkcją i dystrybucją wyrobów, budową i utrzymaniem majątku oraz zarządzaniem działalnością ukierunkowaną na usługi. Specjalizacja branżowa naszych pracowników i rozwiązań oraz zaangażowanie w zapewnianie korzyści każdemu z naszych klientów pozwoliły firmie IFS zdobyć pozycję cenionego lidera i najczęściej polecanego dostawcy w naszym sektorze. Nasz zespół składa się z 4000 pracowników i coraz większej sieci partnerów. Wspierają oni ponad 10 000 klientów na całym świecie w kwestionowaniu status quo i zdobywaniu przewagi nad konkurencją. Nasze oprogramowanie dla przedsiębiorstw może pomóc Twojej firmie już dziś — więcej informacji na ten temat można znaleźć pod adresem ifs.com.
System informatyczny do zarządzania procesami biznesowymi Comarch ERP XL został wdrożony w Polskich Zakładach Zbożowych w Wałczu. Oprogramowanie jest używane zarówno do obsługi działu księgowości, płac i kadr, jak i procesów związanych z zakupem, magazynowaniem i sprzedażą zbóż oraz produkcją pasz i mąki. Przedsiębiorstwo korzysta również z aplikacji do obsługi Pracowniczych Planów Kapitałowych – Comarch PPK.
Dzięki wdrożeniu systemu krakowskiego producenta IT, firma ograniczyła koszty związane z obsługą księgową, skrócił się czas dostaw i zamówień oraz poprawiła się efektywność pracy działu produkcji.
Przedmiotem działalności Polskich Zakładów Zbożowych jest produkcja pasz i koncentratów dla zwierząt gospodarskich oraz wyrób mąk pszennych. Dodatkowo przedsiębiorstwo zajmuje się skupem, kontraktacją i magazynowaniem zbóż oraz rzepaku. Główna siedziba firmy znajduje się w Wałczu (województwo zachodniopomorskie), ale swoje oddziały posiada w sześciu lokalizacjach w Polsce i prowadzi działalność na terenie całego kraju. Dodatkowo firma w ostatnim czasie uruchomiła wytwórnię pasz na terenie specjalnej strefy ekonomicznej w Pile. Tak rozbudowane i dynamicznie rozwijające się przedsiębiorstwo potrzebowało kompleksowego oraz elastycznego rozwiązania informatycznego do sprawnego zarządzania poszczególnymi procesami biznesowymi i usprawnienia komunikacji między oddziałami. .
– Przed wdrożeniem systemu ERP pracowaliśmy na kilku rozproszonych programach zbudowanych na środowisku DOS oraz bazach DBF, które powodowały częste awarie, a jako uzupełnienie używaliśmy arkuszy Excel. Poza integracją procesów w jednym systemie, wyzwaniem biznesowym były obowiązujące w branży spożywczej restrykcyjne normy zapewnienia jakości, które nakładają na producentów obowiązek odpowiedniej ewidencji i przetwarzania danych. Dotychczasowe rozwiązania nie potrafiły sprostać tym wymogom i przestały być dla nas wystarczające. Potrzebowaliśmy zintegrowanego systemu informatycznego, który pozwoli utrzymać najwyższe standardy zarządzania w całej spółce. Po konsultacjach i analizie ofert kilku producentów IT, wybór padł na Comarch ERP XL, ponieważ system ten posiada wszystkie funkcjonalności, jakie były nam potrzebne – mówi Bartosz Góźdź, członek Zarządu oraz dyrektor ekonomiczny w PZZ.
W firmie zostało wdrożonych kilka modułów systemu Comarch ERP XL, m.in.: kadry i płace, księgowość, obieg dokumentów, e-Sprawozdania a także logistyka, sprzedaż oraz zamówienia. Program zapewnia sprawną obsługę dokumentacji typowej dla branży produkcji pasz i zaopatrzenia rolnictwa. Funkcjonalności Comarch ERP XL umożliwiają wystawienie faktury VAT RR, dokumentującej nabycie produktów rolnych przez czynnego podatnika VAT, a także rozliczenie normy ubytków naturalnych ziarna zboża, tj. masy wysuszonego surowca, tzw. osuszka. Dodatkowo system generuje inne zestawienia typowe dla przemysłu rolniczego, np.: raporty dla kontrahentów i ministerstwa rolnictwa oraz dokumenty potwierdzające wagę surowca.
– W oparciu o wyniki danych laboratoryjnych, m.in. poziom zanieczyszczenia czy wilgotność oraz wagę zboża, system automatycznie proponuję wycenę dostawy. Dane z wagi oraz systemu laboratoryjnego nie są przepisywane, tylko automatycznie trafiają do Comarch ERP XL. Znacząco skraca to proces przyjmowania dostaw oraz eliminuje pomyłki operatorów – tłumaczy Piotr Mazurek, prezes zarządu Infortes, firmy odpowiedzialnej za realizację wdrożenia Comarch ERP XL.
Dodatkowo program jest zintegrowany z aplikacjami branżowymi z obszaru zarządzania produkcją.
– Obecnie nasi pracownicy pobierają zamówienia sprzedaży z Comarch ERP XL, które są wystawiane przez dział handlowy i na ich podstawie tworzą zlecenia produkcyjne. Nasze laboratoria ewidencjonują wyniki badań w systemie zintegrowanym. System wysyła powiadomienie do działu transportu o złożonych zamówieniach i dzięki temu można dokładnie zaplanować prace, począwszy od doboru typu auta dostawczego, aż do wysyłki pod konkretny adres klienta. Charakter i funkcje systemu zminimalizowały liczbę popełnianych błędów, a przyjazny i łatwy w obsłudze interfejs pozwolił pracownikom na swobodne poruszanie się po menu systemu, co stanowi wyraźną przewagę nad innymi systemami ERP – mówi Bartosz Góźdź, członek Zarządu oraz dyrektor ekonomiczny w PZZ.
Comarch ERP XL został uzupełniony o pakiet modułów rozwiązania Infortes ProVictu, czyli systemu dedykowanego dla klientów z branży produkcji pasz. Zapewnia on obsługę właściwych dla wytwórni pasz procesów biznesowych, m.in.: skup, wycenę wyrobów gotowych, obsługę dostaw, uruchamianie zleceń produkcyjnych i planowanie transportu czy też generowanie atestów jakościowych sprzedawanych pasz oraz rejestrację wyników badań laboratoryjnych.
Zaprojektowanie i wdrożenie kompleksowego systemu klasy ERP przyniosło firmie wymierne korzyści biznesowe.
– Podnieśliśmy poziom obsługi klientów i składanych przez nich zamówień, skracając o około 30 procent czas ich realizacji. Było to możliwe za sprawą automatyzacji procesu składania i przetwarzania zamówień w firmie. Zredukowaliśmy koszty ewidencji i przetwarzania informacji w dziale księgowym o około 20 procent, wzrosła efektywności pracy na produkcji poprzez zapewnienie dostępu on-line do informacji. Ogromną korzyścią uruchomienia w przedsiębiorstwie systemu Comarch ERP XL jest możliwość sporządzania raportów i zestawień, korzystając z jednego źródła danych oraz ujednolicenie sprawozdawczości – wylicza Bartosz Góźdź.
Wdrożony system Comarch ERP XL jest stale rozwijany i aktualizowany do potrzeb przedsiębiorstwa. Wraz z wejściem w życie obowiązku wprowadzenia Pracowniczych Planów Kapitałowych, w zakładach została zdrożona aplikacja Comarch PPK do obsługi programu oszczędnościowego. Dzięki rdzennej integracji aplikacji z modułem kadrowo-płacowym systemu Comarch ERP XL obsługa pracowniczych planów kapitałowych została zautomatyzowana oraz wymaga minimum czasu i zasobów osobowych w firmie, która ma 240 pracowników. W planach jest również uruchomienie oprogramowania do analizy danych.
– Zdajemy sobie sprawę, jak ważna dla rozwoju biznesu jest również analiza tych gromadzonych przez system ERP danych. Dlatego wkrótce planujemy wdrożenie Comarch Business Intelligence, narzędzia, które pozwoli nam wykorzystać dane i ułatwi bieżące monitorowanie kondycji przedsiębiorstwa – dodaje członek Zarządu Polskich Zakładów Zbożowych.
Projekt wdrożenia w Polskich Zakładach Zbożowych z Wałcza został zrealizowany przez firmę Infortes, która jest partnerem Comarch. Firma specjalizuje się w realizacji wdrożeń systemów ERP dla wytwórni pasz, młynów oraz innych przedsiębiorstw z branży rolniczej.
O Comarch ERP
Comarch to firma technologiczna zajmująca się optymalizacją procesów biznesowych od 25 lat. Jednym z oferowanych rozwiązań są systemy klasy Enterprise Resource Planning (ERP). Oferta Comarch ERP to nowoczesne rozwiązania do zarządzania procesami biznesowymi dla mikro, małych, średnich i dużych przedsiębiorstw. Uniwersalność i elastyczność produktów pozwala podnieść efektywność organizacji dzięki mobilnym aplikacjom, narzędziom e-commerce, business intelligence oraz możliwości gromadzenia i bezpiecznego przechowywania danych w Chmurze Comarch. Rozwiązania Comarch ERP są stale rozwijane i dostosowywane do zmieniających się modeli biznesowych a także zgodne z trendami Internetu Rzeczy i oraz digitalizacji gospodarki.
Dzięki sukcesywnemu rozwojowi działalności krajowej i zagranicznej dynamicznie rośnie liczba podpisywanych kontraktów oraz realizowanych wdrożeń. Z rozwiązań Comarch ERP korzysta prawie 100 tys. polskich firm, m.in. Gerda, Kreisel, Neonet, Ciech Vitrosilicon, O bag, Tołpa, Krüger&Matz, De Heus, Kupiec i LAKMA oraz reprezentanci innych kluczowych gałęzi rynku.
O Polskich Zakładach Zbożowych w Wałczu
Polskie Zakłady Zbożowe prowadzą swoją działalność na terenie całego kraju. Przedmiotem działalności jest produkcja pełnoporcjowych pasz i koncentratów dla wszystkich rodzajów zwierząt gospodarskich oraz produkcja mąk pszennych. Firma prowadzi skup, kontraktację i przechowywanie zbóż oraz rzepaku w systemie ciągłym w elewatorach o pojemności 75 tys. ton.
Konsekwentny rozwój, innowacyjność dbałość o wysoką jakość oferowanych produktów to cechy, które charakteryzują działanie firmy. Przedsiębiorstwo posiada własne zaplecze techniczne oraz specjalistyczny transport gwarantujący najwyższą jakość usług.
Stosowane surowce oraz produkowane przetwory podlegają stałej kontroli jakościowej, prowadzonej przez własne laboratorium zakładowe. Chcąc zapewnić naszym odbiorcom najwyższą jakość naszych produktów, firma wprowadziła systemy zarządzania jakością GMP+, REDCert oraz produkcję w standardzie TESCO.
Spółka DSR S.A. została doceniona za rozwiązanie ERP 4FACTORY będącym kompleksowym wsparciem zarządzania przedsiębiorstwem produkcyjnym opartym na QAD Enterprise Platform.
Jest to zintegrowany pakiet aplikacji powstały w odpowiedzi na zapotrzebowanie firm produkcyjnych. System wspiera zarządzanie zarówno organizacją jednozakładową, jak i firmą o wielozakładowej strukturze. ERP 4FACTORY jest nową generacją systemu ERP dla produkcji, opartą na funkcjonalnej strukturze modułowej. Zbudowany na sprawdzonej, skalowalnej platformie technologicznej. Funkcjonalności poszczególnych modułów wspierają różne działy w przedsiębiorstwie, zapewniając płynny obieg informacji w firmie. Jednocześnie modułowa budowa systemu pozwala na dopasowanie do konkretnych potrzeb produkcyjnych w wielu równych branżach. QAD Enterprise Platform wspiera pełny zakres działań biznesowych przedsiębiorstw produkcyjnych w wielu krajach świata.
Z systemu QAD korzysta ponad tysięcy zakładów ulokowanych w ponad 100 państwach.
***
DSR S.A. od 2005 roku skutecznie wspiera wykorzystanie zasobów firmy produkcyjnej, poprzez ocenę rzeczywistego wykorzystania maszyn i czasu pracy specjalistów wykorzystujących narzędzia IoT i cloud computing. Ponadto, nasze rozwiązania pozwalają na usprawnienie procesów produkcyjnych, dając rzeczywisty obraz kluczowych wskaźników wydajności produkcji. Oferowane przez nas systemy zarządzania produkcją pozwalają również na szybką analizę dostępności zasobów oraz lepszą organizację pracy, a także na sprawne planowanie i harmonogramowanie produkcji.
Nasza oferta systemów zarządzania produkcją, opracowanych dla koncepcji Przemysł 4.0 o nazwie DSR 4FACTORY – jest pakietem rozwiązań informatycznych, usprawniających poszczególne obszary w ramach całego procesu produkcyjnego, który obejmuje usługi i oprogramowanie do rejestracji i analizy procesu produkcyjnego, monitorowania określonych parametrów maszyn oraz śledzenia przepływu materiałów: SFC 4FACTORY, EAM 4FACTORY, MPS 4FACTORY, CFG 4FACTORY.
Nasz portal wykorzystuje pliki cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności Grupy BPCZapoznałem się