Koreańska firma LG U+ monitoruje całą sieć z pomocą systemu Comarch OSS

Firma LG U+ rozpoczęła monitorowanie całej swojej sieci telefonii stacjonarnej i komórkowej przy użyciu oprogramowania Comarch OSS.

Koreański dostawca usług telekomunikacyjnych zdecydował się na wdrożenie Comarch OSS do monitoringu sieci w ramach przygotowań do zakrojonego na szeroką skalę wdrażania infrastruktury 5G, które rozpoczęło się w kwietniu 2019 r. Działania te miały przede wszystkim na celu optymalizację wewnętrznych procesów firmowych i poprawę jakości obsługi użytkownika końcowego.

Implementacja systemu Comarch OSS rozpoczęła się w czerwcu 2019 r. Została podzielona na kilka faz, podczas których koncentrowano się na:

  • sieci telefonii komórkowej, w tym wdrożonej niedawno sieci 5G, NB-IoT oraz istniejącej infrastrukturze 4G;
  • sieci telefonii stacjonarnej, w tym technologiach takich jak światłowody, infrastruktura miedziana, HFC, IP/MPLS i DWDM;
  • sieciach starszego typu (fizycznych) i zwirtualizowanych;
  • usługach biznesowych, takich jak dostęp mobilny, dostęp stacjonarny, łącza dzierżawione, VoD oraz VoIP.

Użytkownicy LG U+ w centrum zarządzania operacjami sieciowymi (ang. Operations Management Center, OMC) oraz dziale obsługi klienta otrzymali wszechstronną platformę obsługującą procesy gwarantowania realizacji usług i dostępności sieci, obejmującą funkcjonalności taki jak analiza danych, zarządzanie awariami, monitorowanie usług, zarządzanie wydajnością, jakością usług, poziomem obsługi klienta, zdarzeniami i problemami sieciowymi, zmianami, automatyczne wykrywanie i rekoncyliacja sieci czy zarządzanie konfiguracją.

Nowe rozwiązanie Comarch OSS stanowi znaczący krok w kierunku bezobsługowego zarządzania siecią i usługami.

Dla firmy LG U+, wspomaganej przez integratora LG CNS, jest to ostatni krok na drodze do kompleksowej migracji od rozwiązania autorskiego do nowoczesnego kompleksowego środowiska telekomunikacyjnego. W ramach przygotowania do wdrożenia sieci 5G firma Comarch zapewniła wydajność przyszłych procesów realizacji usług 5G, zautomatyzowała zarządzanie siecią oraz dostarczyła narzędzia do wirtualizacji sieci i tworzenia jej warstw logicznych.

Dzięki wdrożeniu systemu Comarch OSS, składającego się z niemal 20 modułów, firma LG U+ zyskała światowej klasy zintegrowane rozwiązanie, pozwalające na wydajne zarządzanie usługami realizowanymi za pośrednictwem sieci telefonii stacjonarnej i komórkowej.

– Zakończenie implementacji rozwiązania Comarch OSS w firmie LG U+ to dla nas ważny krok. Wspieranie jednego z pierwszych procesów wdrażania komercyjnej sieci 5G stawia naszą firmę na pozycji pioniera innowacji. Dzięki bliskiej współpracy, wzajemnemu zaufaniu i pozytywnemu podejściu wszystkich trzech stron zaangażowanych w projekt (LGU+, Comarch i LG CNS) udało nam się pokonać trudności technologiczne i różnice kulturowe, charakterystyczne dla tak złożonych przedsięwzięć transformacyjnych – powiedział Paweł Workiewicz, dyrektor Business Unit OSS w Comarch.

– W LG U+ korzystaliśmy z autorskiego systemu OSS. Architektura IT była podzielona, co stwarzało liczne wyzwania w kontekście wdrażania nowych technologii, takich jak 5G czy wirtualizacja sieci. Zakończona powodzeniem implementacja kompleksowej platformy OSS firmy Comarch pozwoliła nam przeprowadzić cyfrową transformację i przekształcić się w najnowocześniejszego dostawcę usług telekomunikacyjnych, skupiającego się na potrzebach klientów – podkreślił Hokyung Kwon, lider zespołu NMS Development w LGU+.

Informacje o LG U+

Od chwili powstania 11 lipca 1996 roku firma LG U+ zmienia życie swoich klientów. Celem firmy jest dostarczanie usług telekomunikacyjnych, szybkiego Internetu, usług VoIP i IPTV oraz innych usług danych. LG U+ było pierwszą na świecie firmą, która utworzyła krajową sieć LTE charakteryzującą się dużą szybkością i wysoką jakością oferowanych usług. Wkraczając w erę 5G oraz Internetu rzeczy, firma LG U+ w dalszym ciągu podnosi standard usług i dba o zadowolenie klientów.

Nowe źródło wiedzy na temat efektywnego wsparcia IT dla firm produkcyjnych w czasach dynamicznych zmian.

DSR, wrocławska spółka wspierająca przedsiębiorstwa produkcyjne w transformacji cyfrowej, postanowiła stworzyć na swojej stronie internetowej miejsce, gdzie będzie się dzielić wiedzą ekspercką z zakresu wykorzystywania rozwiązań IT pomagających w efektywnym zarządzaniu produkcją. Na stronie internetowej www.dsr.com.pl dodana została nowa zakładka zatytułowaną WIEDZA. Opublikowane zostały też pierwsze materiały na temat historii systemów klasy ERP 4FACTORY.

„Obecna sytuacja wywołana zjawiskiem pandemii koronawirusa bez wątpienia ma znaczący wpływ na funkcjonowanie biznesu. Nasi Klienci, polskie i zagraniczne firmy produkcyjne, od dawna doskonale radzą sobie z dużymi zmianami w realizacji zamówień Klientów. Konieczność szybkiego reagowania na zmiany jest właściwie warunkiem dopuszczającym do efektywnych działań rynkowych od czasów gdy produkcja wielkoseryjna została przeniesiona do krajów tańszej siły roboczej. Trend on-shore, który spowodował powrót mocy produkcyjnych do krajów Europy i USA nie zmienił wymagań wobec fabryk. Nadal możliwości adaptacji do zmieniających się warunków decydują o przewadze na rynku wśród producentów. Obecne sytuacja postawi jeszcze wyżej poprzeczkę w obszarze zmienności otoczenia. Nasi Klienci są gotowi, aby szybko zmieniać plany produkcyjne, mając pełną świadomość skutków z tym związanych. To ważne bo można zmienić każdy proces, ale zmiana świadoma wymaga wsparcia narzędzi IT potrafiących symulować różne warianty i dostarczających podstaw do podejmowania decyzji.” – komentuje Piotr Rojek Prezes DSR S.A.

Zwiększenie wydajności i szybkości pracy dzięki zastosowaniu Systemu Powiadomień Wózków

Raion Software to firma, której twórcy postawili przed sobą zadanie poprawienia wydajności i szybkości pracy w zakładach przemysłowych. Te cele osiągamy za pomocą wdrożeń nowoczesnych rozwiązań technologicznych.

RAION SUMMON to system, dzięki któremu szybkość komunikacji w Twojej firmie przejdzie na dużo wyższy poziom. Dzięki zastosowaniu systemu, operatorzy wózków widłowych będą automatycznie powiadamiani o potrzebie interwencji. Specjalnie dostosowane wizualizacje, panele dotykowe na każdym wózku oraz użycie powiadomień świetlnych na produkcji usprawnią dotarcie do miejsca odbioru lub dostawy towaru.

Funkcjonalności Systemu:

• Wezwanie odpowiednich służb bezpośrednio na stanowisku pracy
• Natychmiastowe powiadamianie i przywoływanie odpowiednich służb bezpośrednio do stanowiska pracy
• Automatyczne przesyłanie kluczowych informacji pomiędzy uczestnikami procesu
• Wizualizacja bieżącego stanu w czasie rzeczywistym
• Tworzenie listy zadań na ekranach dotykowych, na podstawie wysłanych powiadomień
• Automatyczne powiadamianie za pomocą SMS lub e-mail
• Monitorowanie szybkości reakcji na zgłoszenia
• Zbieranie i archiwizowanie wszystkich kluczowych informacji
• Raportowanie w postaci tabel i wykresów (raporty zawierają informacje na temat wezwań – ich długości, reakcji podjęcia wezwań itp.)

Korzyści:

• Płynność produkcji
• Szybsze uwalnianie bufora produkcyjnego
• Zwiększenie efektywności dostaw
• Szybka komunikacja pomiędzy produkcją a magazynem
• Niwelowanie przestojów spowodowanych brakiem materiału
• Eliminacja zbędnych przebiegów wózków widłowych
• Zmniejszenie kosztów

Wdrożenie SOTiPM dla naszego Klienta

Wdrożenie SOTiPM dla naszego Klienta: polskiego producenta akcesoriów do stolarki otworowej, który od ponad 20 lat rozwija się i poszerza ofertę, która znana jest już w ponad 55 krajach Europy, Azji, Australii oraz Ameryki Północnej i Południowej. Trzonem produkcji firmy jest obróbka mechaniczna stali i aluminium, a całość procesu powstawania produktu realizowana jest u naszego Klienta. Od ponad 10 lat firma jest również jednym z wiodących w Polsce dystrybutorów parapetów wewnętrznych i zewnętrznych, a także dodatków niezbędnych do ich montażu.

Oczekiwania klienta
Wdrożenie i integracja z działającymi w organizacji systemami – kompleksowego rozwiązania klasy TMS, do zaplanowania pracy kierowców i obsługi kwestii związanych z dystrybucją produktów do klientów transportem własnym w tym między innymi: grupowanie zleceń w trasy, generowanie elektronicznych dokumentów z poziomu aplikacji mobilnej oraz kontrola nad przebiegiem realizacji zleceń od momentu wydania z magazynu po rozliczenie kosztów dla konkretnego zlecenia.

Wdrożenie SOTiPM
Po zakończeniu szczegółowej analizy przedwdrożeniowej, podczas której poznaliśmy potrzeby
i problemy Klienta, przystąpiliśmy do adaptacji i wdrożenia systemu SOTiPM, wzbogaconego
o szeroką integrację z systemem ERP Klienta oraz innymi rozwiązaniami naszego autorstwa.

Do celu realizacji wdrożenia dedykowaliśmy Klientowi zespół wdrożeniowców, developerów
i project managera, który koordynował całość procesu adaptacji i wdrożenia rozwiązania. Podczas wdrożenia współpracowaliśmy z: działem obsługi klienta, działem handlowym oraz działem logistyki, a wdrożenie było jednym z najbardziej złożonych, ale przez to też ciekawszych realizacji w ostatnim czasie.

SOTiPM po adaptacji – usprawnienie pracy i działanie u Klienta
System SOTiPM stał się nowym elementem firmy, dzięki któremu udoskonalony został proces planowania dostaw i optymalizacji tras, załadunku produktów, a także zarządzania praca kierowców i flotą Klienta. SOTiPM kompleksowo wspiera pracę kierowców na każdym jej etapie, nawet podczas prowadzenia rozładunku u Klienta.

Wdrożenie poskutkowało m.in.:
– zwiększeniem terminowości dostaw,
– udoskonaleniem obrotu towarowego,
– usprawnieniem zarządzania zasobami i flotą,
– zwiększeniem kontroli na każdym etapie planowania i realizacji zleceń.

Integracje w ramach wdrożenia
SOTiPM zostało zintegrowane z:
– systemem ERP Klienta,
– systemem PROWMS naszego autorstwa,
– systemem OMNIcommerce naszego autorstwa.