Szwajcarska firma Sunrise wybiera platformę Comarch IoT Connect do rozwoju swoich usług IoT

Sunrise Communications AG, największy prywatny dostawca telekomunikacyjny w Szwajcarii, wybrał platformę Comarch IoT Connect do wsparcia rozszerzenia oferty o usługi IoT.

Wdrożony system pozwoli operatorowi na kompleksowe przechowywanie, sprzedaż, łączenie, monitorowanie i zarządzanie wszystkimi urządzeniami IoT zarówno dziś, jak i w przyszłości.

W ramach projektu Comarch dostarcza produkt IoT Connect. Oprogramowanie Comarch jest zintegrowane z ekosystemem i infrastrukturą techniczną OSS/BSS i Enterprise firmy Sunrise. Pierwszy etap projektu, który obejmował pełną integrację ze środowiskiem IT i siecią operatora, rozpoczął się w ciągu czterech miesięcy od podpisania kontaktu.

Dzięki platformie Comarch IoT Connect, Sunrise będzie mógł szybko i płynnie wejść na błyskawicznie rozwijający się rynek IoT, uwalniając potencjał do generowania nowych przychodów z nowych rodzajów segmentów klientów.

– Wybraliśmy Comarch jako dostawcę oprogramowania IoT, przede wszystkim ze względu na doświadczenie organizacji i dużą elastyczność w dostosowywaniu produktu do naszych obecnych i przyszłych potrzeb, co minimalizuje zaangażowanie po naszej stronie. Wykorzystując platformę Sunrise IoT Connect możemy stworzyć dostosowane oferty dla każdego klienta w ciągu kilku minut. Dzięki takiej elastyczności, wysokiej jakości systemowi, proaktywnemu podejściu i kulturze organizacyjnej bardzo podobnej do naszej, Comarch jest idealnym partnerem dla naszego projektu IoT. Jestem pewien, że duże doświadczenie Comarch w projektowaniu produktów IoT – zarówno oprogramowania, jak i urządzeń – oznacza, że ​​firma będzie w stanie wspierać nas w przyszłych przedsięwzięciach wraz z rozwojem naszej działalności IoT – mówi Alexander Lehrmann, dyrektor rozwoju biznesu i innowacji w Sunrise.

Trwające wdrażanie ma na celu wsparcie zarządzania łącznością i wielu innych procesów w zakresie zarządzania produktem, sprzedaży, fakturowania i analiz dla całego ekosystemu IoT. W ramach platformy, Sunrise będzie mógł uwzględniać partnerów biznesowych i klientów oraz automatycznie publikować wszystkie wyceny i umowy serwisowe w hierarchii wielowarstwowej.

Platforma Comarch IoT Connect będzie obsługiwać zamawianie kart SIM, zarządzanie kartami SIM/eSIM, dostarczanie usług, rozliczanie wstępne oraz monitorowanie i obsługę alarmów w czasie rzeczywistym. Rozwiązanie zostanie również wzbogacone o funkcje platformy Comarch IoT Analytics, takie jak zbieranie, agregowanie i wizualizację danych z urządzeń IoT. Nowy system działa w chmurze Sunrise i jest zintegrowany z obecnymi firmowymi platformami CRM, bilingowymi i hurtownią danych.

– System, który dostarczyliśmy firmie Sunrise, pomoże im zrealizować strategię mocno skoncentrowaną na innowacjach. Zdolność do dostarczania innowacyjnych produktów i usług idealnie dopasowanych do preferencji klientów indywidualnych i biznesowych, od zawsze pozwalała firmie Sunrise wyróżniać się na lokalnym rynku telekomunikacji. Rozszerzenie oferty o usługi IoT to kolejny krok w tym kierunku – mówi Jacek Lonc, dyrektor działu strategii i rozwoju sprzedaży w Sektorze Telekomunikacji w Comarch.

Comarch IoT Connect to kompleksowa platforma informatyczna, która pozwala firmom telekomunikacyjnym zarządzać urządzeniami, zasobami, siecią, danymi oraz operacjami w ramach ich działalności IoT. Ponadto, Comarch oferuje pełne wsparcie dla każdego rodzaju firmy, która chce uruchomić lub rozszerzyć swoją ofertę IoT, dzięki oferowanemu ekosystemowi IoT, który obejmuje oprogramowanie oraz urządzenia IoT. Operatorzy telekomunikacyjni mogą również wzbogacać swoją komercyjną ofertę IoT o inne produkty Comarch, takie jak Smart Parking, Smart Lighting, Smart Metering i Mobile Healthcare.

O Sunrise

Sunrise Communications Group AG (Sunrise) jest notowana na szwajcarskiej giełdzie SIX w Zurychu i jest wiodącym konkurentem na szwajcarskim rynku telekomunikacyjnym. Sunrise jest największą niekontrolowaną przez państwo firmą telekomunikacyjną w Szwajcarii, oferującą usługi mobilne, internetowe, telewizyjne i stacjonarne klientom prywatnym i biznesowym.

Sunrise oferuje największą i najszybszą sieć mobilną 5G w Szwajcarii (connect magazine 1/2020). Sunrise jest pionierem 5G i był pierwszym dostawcą, który wprowadził 5G na początku kwietnia. W grudniu zasięg Sunrise obejmował już ponad 384 miasta / miejscowości, oferując największą sieć 5G w Szwajcarii i Europie. Ponadto, Sunrise oferuje najlepszy zasięg geograficzny 4G / LTE, pokrywając ponad 96% Szwajcarii i 99,98% populacji. Zasięg 4G+ dociera do około 84,5% populacji Szwajcarii, przy prędkościach do 900 Mbit /s. Sunrise korzysta z 11 800 km ogólnokrajowej wysokiej jakośi szkieletowej sieci światłowodowej. Po stronie telefonii stacjonarnej, Sunrise dociera do około 85% gospodarstw domowych w Szwajcarii. Firma oferuje najbardziej zaawansowane technologie światłowodowe – takie jak wektorowanie, FTTS, FTTB i FTTH – dzięki długoterminowej umowie z firmą Swisscom, Swiss Fibre Net (SFN – szwajcarska sieć światłowodowa) i lokalnymi przedsiębiorstwami użyteczności publicznej.

Elektroniczne segregatory od Comarch w Olimp Labs

Olimp Labs – jeden z największych producentów odżywek i suplementów diety dla sportowców – rozszerza współpracę z Comarch, uruchamiając aplikację do zarządzania procesami oraz obiegiem  dokumentów w przedsiębiorstwie – Comarch DMS. Nowe narzędzie jest odpowiedzialne za obsługę elektronicznego obiegu faktur kosztowych i zakupowych, umów z kontrahentami oraz zgłoszeń i rozliczeń delegacji pracowników.

Firma Olimp od kilkunastu lat korzysta już z systemu do zarządzania procesami w przedsiębiorstwie Comarch ERP XL, który jest odpowiedzialny za kilka obszarów w organizacji. Aplikacja do obsługi elektronicznego obiegu dokumentów jest z nim w pełni zintegrowana.

Grupa Kapitałowa Olimp Labs obecna jest na rynku suplementów diety od 1990 roku. Przez ponad trzydzieści lat swojej działalności nieustannie inwestowała w rozwój i dziś obsługuje ponad 100 globalnych rynków.  Rozwój Ośrodka Badawczo-Rozwojowego – jednego z najbardziej innowacyjnych w Europie i nowe linie produkcyjne pozwalają firmie wyznaczać trendy w zakresie suplementacji i żywienia. W ciągu ostatnich dziesięciu lat firma przeznaczyła ok. 315 mln złotych na inwestycję w nowe technologie.

W związku z dynamicznym rozwojem Olimp Labs, firma generuje i przetwarza dużą ilość dokumentów, związanych z pracami administracyjnymi, w tym sprawami kadrowymi, jak i obsługą klientów oraz współpracą z dostawcami. Firma potrzebowała oprogramowania do uporządkowania przepływu faktur, zamówień, not księgowych i delegacji.

Środowisko informatyczne w Olimp Labs to ważny elementem dla sprawnego działania całego mechanizmu jakim jest firma. Nasz dział IT odpowiada nie tylko za utrzymanie systemów oraz wsparcie techniczne dla pracowników, ale również za optymalizację i poszukiwanie rozwiązań informatycznych, które przełożą się bezpośrednio na wzrost efektywności funkcjonowania przedsiębiorstwa. Dlatego stale śledzimy rynek rozwiązań IT, testujemy dostępne systemy i rekomendujemy zarządowi oraz kadrze menedżerskiej takie, które powinny zostać uruchomione w firmie. Jednym z nich było narzędzie Comarch DMS – mówi Maciej Drapała, szef działu IT w Olimp Labs.

Dzięki wdrożeniu Comarch DMS procesy obiegu dokumentów zostały usystematyzowane i aktualnie są całkowicie realizowane w formie elektronicznej. Rozwiązanie wspiera pracę osób, które biorą udział w procesie obiegu dokumentów w przedsiębiorstwie. Obecnie korzysta z niego 250 pracowników m.in. księgowi, przedstawiciele handlowi, asystenci administracyjni oraz kadra menedżerska. Dostęp do aplikacji DMS jest zapewniony z poziomu modułu desktopowego, przez przeglądarkę internetową a także na urządzeniach mobilnych.

Do naszej firmy codziennie wpływa dziesiątki dokumentów zarówno od partnerów biznesowych, jak i od samych pracowników. Potrzebowaliśmy rozwiązania informatycznego, które uporządkowałoby procesy związane z ich obiegiem. Uruchomienie platformy DMS znacząco usprawniło zarządzanie w tym obszarze działalności przedsiębiorstwa – mówi Magdalena Wicher, główna księgowa w Olimp Labs.

E-fakturowanie

Skala firmy przekłada się również na wysoką, codzienną liczbę faktur kosztowych i zakupowych. Do obsługi ich obiegu, służą rozwiązania zaszyte w standardowych funkcjonalnościach Comarch DMS. Na pierwszym kroku, przedstawiciel handlowy wprowadza dokument do obiegu, uzupełniając wymagane przez system informacje, a następnie przekazuje go do swojego kierownika regionalnego. Przełożony weryfikuje wprowadzone dane, decydując o przekazaniu dokumentu do kierownika działu lub jego cofnięciu. W przypadku braku zastrzeżeń, faktura przekazywana jest do księgowości i finalnie archiwizowana. Warto podkreślić, że integracja rozwiązań pozwala na utworzenie dokumentu po stronie systemu ERP z pełnym opisem za pomocą jednego przycisku. Całość procesu odbywa się w czytelnych oknach, umożliwiających łatwy podgląd dokumentu i przejście do kolejnego etapu.

Dokumenty, które wpływają do firmy są archiwizowane w Comarch DMS. Daje to możliwość  dostępu do informacji, kto dany dokument wprowadził do obiegu i jakie konkretnie akcje wykonał oraz na jakim etapie aktualnie się znajduje. System wyposażony jest w mechanizm kontroli duplikacji, dzięki czemu wyeliminowane zostały pomyłki związane z kilkukrotnym wprowadzaniem dokumentu – opisuje Magdalena Wicher z Olimp Labs.

Z aptekarską precyzją

Jednym z kanałów sprzedaży produktów Olimp Labs są apteki. Firma podpisuje szereg umów z punktami farmaceutycznymi na sprzedaż suplementów diety i odżywek, a branża farmaceutyczna objęta jest bardzo restrykcyjnymi przepisami prawa krajowego oraz dyrektywami unijnymi. Dlatego na potrzeby firmy Olimp Labs  został opracowany moduł do obsługi umów z aptekami, który eliminuje możliwość popełnienia nawet najmniejszej pomyłki i zapewnia terminowość rozliczeń.

Wcześniej często zdarzało się, że spływała do nas faktura w ramach danej umowy, a my nie mieliśmy dokładnej wiedzy czy taka umowa jest ważna. Generowało to dodatkowe nakłady czasu potrzebne na jej rozliczenie. Teraz w kilku prostych krokach możemy podglądnąć umowę i dołączyć do niej przypisany dokument zakupowy. Obieg umów pozwala również dodawać do systemu te nowo podpisane, również z poziomu przedstawicieli handlowych, monitorować ich przesyłanie czy zmieniać ich wzory za pośrednictwem systemu – tłumaczy Paweł Kozłowski, Dyrektor Sprzedaży Farmacja Olimp Labs.

Olimp Labs korzysta ponadto z aplikacji Comarch DMS w obszarze rejestrowania korespondencji, umów, pism wpływających do sekretariatów czy efektywnego obiegu, pozwalającego na weryfikację nowych klientów.

Biuro w smartfonie

Coraz częściej korzystamy ze swoich smartfonów, aby wykonać rozmaite działania online, które wcześniej wymagały użycia laptopa. Aplikacja Comarch DMS posiada funkcjonalność, która pozwala na kompleksową obsługę obiegu dokumentu właśnie przy użyciu smartfona. Pracownicy Olimp Labs mogą wprowadzać, dekretować oraz akceptować dokumenty również przez aplikacje mobilną. Taka opcja znacznie uprościła i przyśpieszyła procesy decyzyjne oraz usprawniła kwestie związane z księgowaniem faktur i ich płatnościami.

Platforma Comarch DMS usprawniła nie tylko obieg dokumentów, ich elektroniczna forma wyeliminowała błędy popełniane w trakcie ręcznego wprowadzania danych oraz pozwoliła ograniczyć do minimum liczbę wydruków, co przyniosło znaczną redukcję kosztów operacyjnych.

O Olimp Laboratories

Firma Olimp Laboratories sp. z o.o. powstała w 1990 roku. Misja firmy opiera się na idei zapewnienia Klientom lepszego komfortu życia, zdrowia i witalności. Nadrzędnymi priorytetami działania oraz inspiracją do dalszego rozwoju jest najwyższa jakość produktów i przede wszystkim satysfakcja Klienta.

W ciągu 25 lat istnienia, staliśmy się firmą o zasięgu europejskim, osiągając wysoką pozycję na tak wymagających rynkach jak niemiecki, austriacki, szwajcarski, francuski czy skandynawski. Nie byłoby to możliwe bez ciągłego rozwoju własnej bazy naukowej z nowoczesnym zapleczem produkcyjno-laboratoryjnym. Na stałe prowadzona jest współpraca z największymi autorytetami oraz jednostkami naukowo-badawczymi zarówno w kraju, jak i za granicą. Podjęto działania inwestycyjne i merytoryczne w celu uzyskania przez firmę statutu zakładu farmaceutycznego i rozszerzenia produkcji o własne produkty lecznicze.

Oferowane przez Olimp Laboratories produkty skierowane są zarówno do osób dbających o ogólną kondycję zdrowotną, jak również do osób, które chcą wzbogacić swoją dietę o witaminy oraz makro i mikroelementy w szczególności w ramach ich niedoboru w organizmie.

http://www.olimp-labs.com/

O Comarch ERP

Comarch to firma technologiczna zajmująca się optymalizacją procesów biznesowych od 27? lat. Jednym z oferowanych rozwiązań są systemy klasy Enterprise Resource Planning (ERP). Oferta Comarch ERP to nowoczesne rozwiązania do zarządzania procesami biznesowymi dla mikro, małych, średnich i dużych przedsiębiorstw. Uniwersalność i elastyczność produktów pozwala podnieść efektywność organizacji dzięki mobilnym aplikacjom, narzędziom e-commerce, business intelligence oraz możliwości gromadzenia i bezpiecznego przechowywania danych w Chmurze Comarch. Rozwiązania Comarch ERP są stale rozwijane i dostosowywane do zmieniających się modeli biznesowych a także zgodne z trendami Internetu Rzeczy i oraz digitalizacji gospodarki.

Dzięki sukcesywnemu rozwojowi działalności krajowej i zagranicznej dynamicznie rośnie liczba podpisywanych kontraktów oraz realizowanych wdrożeń. Z rozwiązań Comarch ERP korzysta prawie 100 tys. polskich firm, m.in. Gerda, Kreisel, Neonet, Ciech Vitrosilicon, O bag, Tołpa, Krüger&Matz, De Heus, Kupiec i LAKMA oraz reprezentanci innych kluczowych gałęzi rynku.

http://www.comarch.pl/erp/

BRITA usprawnia dostawy wody pitnej za pomocą kompleksowego rozwiązania IFS

Globalny ekspert w dziedzinie filtrowania wody wdraża chmurową platformę IFS do zarządzania serwisem na potrzeby swojej działalności w Europie

IFS, globalny dostawca oprogramowania dla przedsiębiorstw, poinformował, że firma BRITA, będąca jednym z globalnych liderów w branży optymalizacji wody pitnej, wybrała kompleksowe rozwiązanie IFS do zarządzania obsługą serwisową, obejmujące zarządzanie serwisem w terenie, harmonogramowanie i planowanie alokacji personelu oraz kontakty z klientami.

Firmie BRITA zależy na zapewnieniu klientom wyjątkowej obsługi, która jest jej głównym wyróżnikiem na rynku. Aby móc zostać globalnym liderem rynku, firma potrzebowała kompleksowego rozwiązania do zarządzania serwisem, które pozwoliłoby zapewnić klientom stałą wysoką jakość obsługi na całym świecie przy jednoczesnym zagwarantowaniu wydajności personelu i dokładności danych.

W wyniku przetargu, w którym wzięło udział kilku dostawców oprogramowania dla przedsiębiorstw, BRITA wybrała rozwiązanie IFS ze względu na jego szerokie funkcje zarządzania serwisem w terenie oraz natywną integrację z funkcjami harmonogramowania i planowania alokacji personelu.

Centralne rozwiązanie IFS połączy w sobie szereg procesów ręcznych z kompleksową platformą obejmującą cały cykl obsługi serwisowej, od zarządzania zgłoszeniami serwisowymi i automatycznego przydzielania zadań technikom aż do ukończenia prac serwisowych i naprawczych. W przyszłości rozwiązanie to pomoże również firmie BRITA w odbiorze i recyklingu zużytych filtrów do wody.

Rozwiązanie IFS, którego będą używać pracownicy serwisu w terenie i obsługi klienta w Niemczech, Francji, Szwajcarii, państwach Beneluksu i Wielkiej Brytanii, będzie w pełni zintegrowane z dotychczasowymi systemami ERP i CRM firmy.„Obsługa klienta to bardzo ważny element naszej oferty oraz kluczowy czynnik pozwalający nam wyróżnić się w tym bardzo konkurencyjnym segmencie rynku” — powiedziała Tanja Manegold, dyrektor odpowiedzialna za serwis dystrybutorów wody w firmie BRITA. „Zainwestowanie w najlepszy w swojej klasie pakiet rozwiązań do zarządzania serwisem pomoże nam umocnić się na pozycji lidera. Firma IFS zaprezentowała nam w pełni zintegrowaną platformę zapewniającą jedno źródło informacji, co pomoże nam wywiązywać się z umów o poziomie świadczenia usług i zwiększyć odsetek problemów rozwiązywanych już za pierwszym razem”.

Marcus Pannier, dyrektor zarządzający IFS na region Niemiec, Szwajcarii i Austrii, dodał: „Praca z tak renomowaną marką globalną jak BRITA to dla nas ogromny zaszczyt. Na całym świecie czołowi innowacyjni producenci tacy jak BRITA wdrażają strategie związane z obsługą serwisową i serwicyzacją, aby zwiększać przychody i lojalność klientów. W firmie IFS przewidzieliśmy tę zmianę i jesteśmy gotowi dostarczać tym pionierom zaawansowane oprogramowanie dla przedsiębiorstw, które pozwala zwiększyć wydajność personelu oraz zapewnić wyjątkową obsługę klienta”.

Więcej informacji o tym, jak IFS pomaga zapewnić doskonałą obsługę klienta, można znaleźć pod adresem www.ifs.com/corp/solutions/service-management/.

Anna Machol, PR for IFS in Poland. Phone: +48 512 134 493, anna.machol@ifs.com

Informacje o Grupie BRITA

Grupa BRITA jest jednym z liderów branży optymalizacji wody pitnej. Zatrudnia 1953 pracowników na całym świecie (w tym 973 w Niemczech), a w 2019 roku jej łączne przychody wyniosły 548 mln EUR. Jej tradycyjna marka BRITA jest liderem globalnego rynku filtrów do wody. Za pośrednictwem 29 krajowych i międzynarodowych spółek zależnych i zakładów, jak również udziałów oraz partnerów handlowych i przemysłowych, to rodzinne przedsiębiorstwo z siedzibą w Taunusstein koło Wiesbaden jest obecne w 69 krajach na pięciu kontynentach. Prowadzi zakłady produkcyjne w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Włoszech i Chinach. Firma została założona w 1966 r. i jest wynalazcą stołowego filtra do wody do użytku domowego. Obecnie tworzy, produkuje i sprzedaje szeroką gamę innowacyjnych rozwiązań do optymalizacji wody pitnej — do użytku prywatnego (stołowe filtry do wody, systemy rur, jak również rozwiązania BRITA Integrated Solutions dla małych i dużych urządzeń elektrycznych renomowanych producentów) i komercyjnego (rozwiązania dla branży hotelowej i gastronomicznej oraz branży automatów sprzedających), jak również dystrybutory wody dla biur, szkół, branży gastronomicznej oraz sektora opieki wymagającego wysokiego poziomu higieny (szpitale, domy opieki). Od 2016 r. BRITA współpracuje także z organizacją Whale and Dolphin Conservation (WDC), aby chronić oceany przed zanieczyszczeniem plastikiem i w ten sposób przyczyniać się do ochrony wielorybów i delfinów.

Więcej informacji można znaleźć na stronie: www.brita.com
 

Informacje o firmie IFS 

IFS opracowuje i dostarcza oprogramowanie dla przedsiębiorstw z całego świata, które zajmują się produkcją i dystrybucją wyrobów, budową i utrzymaniem majątku oraz zarządzaniem działalnością ukierunkowaną na usługi. Specjalizacja branżowa naszych pracowników i rozwiązań oraz zaangażowanie w zapewnianie korzyści każdemu z naszych klientów pozwoliły firmie IFS zdobyć pozycję cenionego lidera i najczęściej polecanego dostawcy w naszym sektorze. Nasz zespół składa się z 4000 pracowników i coraz większej sieci partnerów. Wspierają oni ponad 10 000 klientów na całym świecie w kwestionowaniu status quo i zdobywaniu przewagi nad konkurencją. Nasze oprogramowanie dla przedsiębiorstw może pomóc Twojej firmie już dziś — więcej informacji na ten temat można znaleźć pod adresem ifs.com.

Dołącz do nas na Twitterze: @IFSPoland

Zapraszamy na blog firmy IFS pod adresem https://blog.ifs.com/, gdzie omawiane są technologie, nowe rozwiązania i ciekawe pomysły.

Navigator w S.I.W. ZNAK Sp. z o.o.

Producent przeglądarkowych systemów do controllingu i zarządzania, firma ARCHMAN w kwietniu rozpoczęła wdrożenie systemu Business Navigator w jednej z najdynamiczniej rozwijających się grup wydawniczych w Polsce. S.I.W. ZNAK obecny na rynku książki od ponad 60 lat, jest obecnie jednym z największych wydawców książkowych. W portfolio grupy wydawniczej znajdują się takie marki jak: Wydawnictwo Znak, Wydawnictwo Otwarte, platforma WOBLINK, portal czytelniczy lubimyczytac.pl, księgarnia internetowa znak.com.pl. System Business Navigator będzie w pierwszej kolejności wykorzystany do wsparcia zarządzania procesem wydawniczym i elektronicznego obiegu dokumentów.