MEREFSA redukuje ilość niezgodnych wyrobów do zera

Przedsiębiorstwo MEREFSA założone w 1967 roku, powstało dzięki entuzjazmowi i przedsiębiorczemu duchowi pana i pani Senart. Od tego czasu, po wielu latach w branży, MEREFSA stała się pionierską firmą w produkcji i sprzedaży silikonu, PTFE i pochodnych oraz znajduje się w czołówce producentów z Hiszpani.

MEREFSA specjalizuje się w różnego rodzaju procesach przetwarzania gumy i silikonu. Wytwarza od pojedynczych uszczelek dla branży AGD do samopompujących uszczelnień dla branży medycznej. W 2019 r. właściciele firmy zdecydowali o zmodernizowaniu firmy w zakresie maszyn oraz systemów IT. Przedsiębiorstwo otworzyło nowy magazyn oraz zbudowało nową halę produkcyjną. W nowych miejscach zainstalowano najnowsze maszyny do produkcji i przetwarzania gumy. Modernizacja objęła też obszar zarządzania całą produkcją na każdej z hal. Przed wprowadzeniem zmian praktycznie cała firma pracowała w oparciu o moduł systemu ERP, który nie pozwalał na optymalne i efektywne zarządzanie procesem produkcyjnym a opierał się o dane przekazywane ręcznie przez pracowników. MEREFSA wykorzystywała system jedynie do gromadzenia i przekazywania zamówień na produkcję ale nie byłą w stanie przewidzieć daty wytworzenia czy też monitorować w czasie rzeczywistym ilości wyprodukowanych sztuk. Firma obecnie dziennie obsługuje około 58 000 różnych zleceń produkcyjnych. Największym wyzwaniem w firmie były tak zwane wyroby niezgodne. Ich ilość, przed wprowadzeniem zmian, oscylowała w granicach 100-200 na miesiąc. Powodowało to problemy i ograniczenia produkcyjne co niosło ze sobą nadmierne koszty pracy i problemy z jakością.

Cristian Guasch, obecny prezes MEREFSA opisał powyższe problemy w ten sposób: „Produkcja od początku sprawiała nam kłopoty pod względem traceability, efektywności procesu oraz kontroli jakości. Zwykle, w skali miesiąca, generowaliśmy około 100-200 produktów, które odbiegały od założeń jakościowych. Ze względu na brak raportowania w czasie rzeczywistym i opieranie się wyłącznie na pracownikach, dane te uzyskiwaliśmy dopiero pod koniec zmiany. Brakowało nam już wtedy czasu na przeciwdziałanie i produkcję brakujących sztuk produktów. Wpływało to bezpośrednio na terminowość i jakoś naszych wyrobów.”

W celu poprawy sytuacji na produkcji, MEREFSA wdrożyła platformę Momentum Enterprise firmy BrightEye, która pozwala na zarządzanie całym przedsiębiorstwem składającym się na 2 zakłady produkcyjne w tej samej lokalizacji oraz magazyn oddalony o paręnaście kilometrów od siedziby firmy.  Oprogramowanie MOM umożliwiło MEREFSA całkowitą transformację procesów produkcyjnych, od przyjęcia surowca i jego kontroli aż po wysyłkę gotowego produktu do klientów z zachowaniem założonych terminów. Rozwiązanie BrightEye automatycznie pobiera dane zamówień z systemu ERP i według nich planuje produkcję na każdy poszczególny dzień z uwzględnieniem dostępnych środków takich jak: maszyny, pracownicy, surowce, procesy technologiczne, przezbrojenia. Platforma zapewnia również, że do każdego zamówienia klienta są przypisane odpowiednie informacje oraz operacje wraz z odpowiednimi etykietami. System przechowuje dane na temat warunków wytworzenia wyrobu takich jak temperatura, wilgotność, czas obróbki termicznej czy też partii surowca z jakiej został on wytworzony. Pozwala to na całkowitą kontrolę nad produkcją jak i późniejsze eliminowanie problemów z jakością już na samym początku procesu unikając strat w czasie oraz niepotrzebnych kosztach.

Według Rafa Jimenez, dyrektora produkcji w MEREFSA, firma dzięki zastosowaniu laserów oraz ich automatycznego podpięcia do systemu Momentum zmniejszyła ilość sztuk wyrobów niezgodnych z 100-200 miesięcznie do 1-2 na rok. W przeliczeniu daje to efektywność na poziomie niemal 100%. Zmniejszeniu uległy też koszty wytworzenia i przechowywania ponieważ produkty są gotowe do wysyłki dosłownie minuty po wyprodukowaniu. Zwiększyło to zaufanie klientów do firmy oraz pomogło wspiąć się przedsiębiorstwu na szczyt producentów tworzyw sztucznych w Hiszpani. Cristian Guasch podkreślił, że oprogramowanie BrightEye jest intuicyjne i nie nastręczało problemów przy szkoleniu załogi. Wdrożenie platformy przebiegło w zakładanym czasie przy okazji minimalizacji przestojów z nim związanych. Jest to zasługa modułowej budowy oprogramowania ponieważ implementacja jest przeprowadzana krok po kroku bez potrzeby wygaszania produkcji na całej linii lub zakładzie. Dzięki temu oraz podejściu firmy BrightEye stosującej filozofię BrightWay uniknięto niepotrzebnych kosztów przy jednoczesnej optymalizacji produkcji. MEREFSA dzięki wspólnym wysiłkom wraz z dostawcą osiągnęła swój cel w krótkim czasie i już teraz planuje uzupełnienie platformy o każdy możliwy moduł oraz rozwinięcie całej platformy na nowo budowane magazyny w Hiszpani.  

 

IFS pomaga Marshall Aerospace and Defence Group w transformacji globalnej działalności produkcyjnej i usługowej

Branżowe rozwiązanie IFS wspiera realizację programu cyfrowej transformacji w przedsiębiorstwie, udostępniając nowe możliwości 1700 pracownikom grupy Marshall w Wielkiej Brytanii, Holandii i Kanadzie

Warszawa, 19 listopada 2020 — Aby zapewnić widoczność newralgicznych procesów biznesowych i mechanizmy kontroli w takich obszarach jak produkcja i usługi MRO (obsługa techniczna, naprawy i remonty), międzynarodowe przedsiębiorstwo Marshall Aerospace and Defence Group prowadzące działalność produkcyjną i usługową w sektorze obrony postanowiło skorzystać z kompleksowej platformy oferowanej przez IFS — globalnego dostawcę oprogramowania dla przedsiębiorstw.

Grupa Marshall ma siedzibę w Wielkiej Brytanii i jest czołowym światowym dostawcą usług zarządzanych, rozwiązań integracyjnych i technologii w sektorze lotnictwa i obrony. Przedsiębiorstwo rozpoczęło obejmujący całą grupę projekt, którego celem jest wzrost sprawności działania, konkurencyjności i rentowności. Poszukiwało pakietu aplikacji umożliwiającego skalowanie zgodnie z rozwojem działalności produkcyjnej, a zarazem pozwalającego wyeliminować odizolowane obszary informacyjne i niespójności w procesach realizowanych w różnych działach i ośrodkach.

W wyniku przetargu grupa Marshall zdecydowała się na wybór pakietu IFS Applications™ 10, który udostępnia kompleksowe, niezawodne funkcje wspierające realizację złożonych projektów i produkcję materiałów kompozytowych. Firma korzysta także z rozwiązania MRO, ułatwiającego zaawansowaną obsługę (heavy maintenance) samolotów Hercules C-130 oraz realizację usług dla innych klientów z sektora lotnictwa i obrony.

Dzięki standaryzacji procesów w środowisku IFS przedsiębiorstwo może w jednym miejscu monitorować i analizować wszystkie dane biznesowe, a nowoczesna platforma ułatwia wykonywanie bieżących działań. Rozwiązanie IFS jest stosowane w całym łańcuchu wartości, począwszy od pierwszych kontaktów z klientem, poprzez wycenę, planowanie, zarządzanie projektem, produkcję i dostawy, aż po usługi MRO i obsługę eksploatowanego sprzętu. Grupa wykorzystuje platformę IFS również do zarządzania wszystkimi dostawcami i podwykonawcami oraz do obsługi skomplikowanych wymagań w zakresie kontroli transakcji handlowych, obowiązujących w międzynarodowym sektorze obrony.

Już od ponad stu lat grupa Marshall oferuje najwyższej klasy produkty i usługi największym i najbardziej renomowanym przedsiębiorstwom i instytucjom zajmującym się obronnością” — powiedział Gary Moynehan, p.o. dyrektora generalnego Marshall Aerospace and Defence Group. „Zdobyliśmy taką pozycję na światowym rynku, ponieważ wdrażamy nowe technologie, ciągle poszukujemy sposobów doskonalenia naszych działań i ustawicznie podejmujemy próby zmiany status quo w branży. Dzięki wykorzystaniu niezawodnych, branżowych funkcji dostępnych w rozwiązaniu IFS staliśmy się bardziej elastycznym, konkurencyjnym i rentownym przedsiębiorstwem. Jesteśmy w stanie uzyskiwać coraz lepsze wyniki, a jednocześnie rozwijać działalność w wielu krajach”.

Scott Helmer, prezes pionu rozwiązań dla lotnictwa i obrony w IFS, dodał: „Jesteśmy zaszczyceni możliwością współpracy z grupą Marshall, która cieszy się zasłużoną renomą dzięki jakości oferowanych produktów i usług. Ciągłe inwestycje IFS w rozwiązania przeznaczone dla sektora lotnictwa i obrony przekładają się na konkretne korzyści dla takich przedsiębiorstw jak Marshall, chcących zwiększyć efektywność i usprawnić procesy podejmowania decyzji. Mamy nadzieję na dalszą ścisłą współpracę, która okaże się owocna dla obu stron”.

Więcej informacji na temat oferty IFS dla przedsiębiorstw z sektora lotnictwa i obrony można znaleźć na stronie www.ifs.com/corp/industries/aerospace-and-defense.

Anna Machol, PR for IFS in Poland. Phone: +48 512 134 493, anna.machol@ifs.com

Informacje o Marshall Aerospace and Defence Group

Marshall Aerospace and Defence Group jest jednym z największych na świecie niezależnych przedsiębiorstw działających w branży lotnictwa i obrony. Projektuje innowacyjne rozwiązania najwyższej jakości oraz oferuje rozwiązania i usługi wsparcia w powietrzu, na lądzie i na morzu. Działająca od 1909 roku firma jest doceniana na rynku dzięki rzetelności, wydajności i zrozumieniu potrzeb klientów. Zyskała taką opinię, tworząc innowacyjne rozwiązania i wykazując się umiejętnością realizacji przedsięwzięć w terminie i w ramach budżetu. Marshall specjalizuje się w projektach przebudowy i modyfikacji samolotów wojskowych, cywilnych i komercyjnych, a także konstrukcji pojazdów i hangarów. Działalność grupy obejmuje projektowanie, produkcję i testowanie, a także udostępnianie personelu, szkolenia i konsultacje oraz obsługę techniczną, integrację i wsparcie produktów. https://marshalladg.com/

Informacje o firmie IFS

IFS opracowuje i dostarcza oprogramowanie dla przedsiębiorstw z całego świata, które zajmują się produkcją i dystrybucją wyrobów, budową i utrzymaniem majątku oraz zarządzaniem działalnością ukierunkowaną na usługi. Specjalizacja branżowa naszych pracowników i rozwiązań oraz zaangażowanie w zapewnianie korzyści każdemu z naszych klientów pozwoliły firmie IFS zdobyć pozycję cenionego lidera i najczęściej polecanego dostawcy w naszym sektorze. Nasz zespół składa się z 4000 pracowników i coraz większej sieci partnerów. Wspierają oni ponad 10 000 klientów na całym świecie w kwestionowaniu status quo i zdobywaniu przewagi nad konkurencją. Nasze oprogramowanie dla przedsiębiorstw może pomóc Twojej firmie już dziś — więcej informacji na ten temat można znaleźć pod adresem ifs.com.

Dołącz do nas na Twitterze: @IFSPoland

Zapraszamy na blog firmy IFS pod adresem https://blog.ifs.com/, gdzie omawiane są technologie, nowe rozwiązania i ciekawe pomysły.

Szpital na Klinach przechodzi do Chmury Oracle z systemem Comarch Optimed NXT

Należący do Grupy NEO HOSPITAL krakowski Szpital na Klinach jest jedną z najnowocześniejszych placówek medycznych w Polsce i w Europie Środkowo-Wschodniej. W swojej pracy wykorzystuje kompleksowy system informatyczny Optimed NXT firmy Comarch Healthcare S.A., który został we wrześniu tego roku przeniesiony do chmurowej infrastruktury Oracle Cloud Infrastructure. To kompleksowe rozwiązanie webowe, wspierające placówkę medyczną w pełnym zakresie jej funkcjonowania – począwszy od rejestracji pacjenta, poprzez jego pobyt na oddziale szpitalnym, bloku operacyjnym, aż po wypis pacjenta ze szpitala oraz jego rozliczenie.

System Comarch Optimed NXT umożliwia pełne zarządzanie szpitalem – w tym przychodnią, oddziałem szpitalnym, apteką i apteczkami oddziałowymi a także planowaniem zabiegów na bloku operacyjnym oraz zarządzaniem lekami.

– Szpital na Klinach bardzo intensywnie wykorzystuje nasz system poprzez prowadzenie pełnej dokumentacji medycznej w formie elektronicznej komentuje Jacek Pawełczyk Dyrektor Handlowy z firmy Comarch Healthcare. – Ze względu na charakter szpitala jednym z podstawowych modułów systemu jest moduł obsługi komercyjnej pacjenta umożliwiający obsługę różnych form płatności, zastosowanie cenników, rabatów, akcji promocyjnych, itp. Ważne są również możliwości raportowe systemu, wykorzystywane przez zarząd do planowania pracy jednostki. Dzięki bardzo dobrej współpracy z zarządem, który entuzjastycznie podchodzi do innowacyjnych rozwiązań, system Optimed NXT rozwija się zarówno pod względem funkcjonalnym, jak i technicznym – czego doskonałym dowodem jest zastosowanie innowacyjnego rozwiązania, jakim jest chmura Oracle – dodaje.

– Aby przygotować przeniesienie Optimed NXT do Oracle Cloud Infrastructure, przeprowadziliśmy dla partnera Comarch Healthcare szereg testów wydajnościowych, aby sprawdzić funkcjonowanie systemu dla różnych ilości osób pracujących jednocześnie w systemie. Na bazie doświadczeń zebranych z testów, zespół architektów Comarch przygotował konfigurację dla Szpitala, która została następnie zademonstrowana klientowi podczas prezentacji typu Proof of Concept. Ostatecznie wykazano, że Oracle Cloud oferuje najtańsze na rynku rozwiązanie problemu bezpiecznej i wydajnej bazy danych, dające ponadto wygodną możliwość płatności za faktycznie zużyte zasoby w cyklach miesięcznych. Z tych wszystkich powodów oferta chmury Oracle została ostatecznie przyjęta przez Zarząd Szpitala – podkreśla Robert Grochulski, odpowiedzialny za Sektor ochrony zdrowia w Oracle Polska.

System Optimed NXT jest natywnie przystosowany do pracy w modelu cloud computing. Pierwotne wdrożenie w Szpitalu na Klinach opierało się na usłudze IaaS świadczonej przez lokalnego dostawcę. Z uwagi na szybki rozwój działalności placówki medycznej i stale powiększający się wolumen przetwarzanych danych, ten model przestał wystarczać, co skłoniło zarząd firmy do rozważenia migracji systemu do chmury obliczeniowej.

– Nowoczesne szpitale, szukając źródeł efektywności poszukują innowacji organizacyjnych, technologicznych oraz usprawnień procesowych. Jednym z kluczowych obszarów, w których istnieją spore rezerwy pozwalające poprawiać efektywność działań, są obszary związane z przechowywaniem danych i zapewnienie ciągłego dostępu do nich. Wydajne, bezpieczne procesy i infrastruktura IT są jednym z filarów nowoczesnego przedsiębiorstwa medycznego. W naszym szpitalu zdecydowaliśmy się na rozwiązanie chmurowe Oracle, gdyż pozwala ono na skalowalność, adekwatność w dostosowaniu do naszych bieżących potrzeb, co przekłada się na optymalizację kosztów, przy jednoczonym wysokim poziomie bezpieczeństwa procesów – podkreśla Joanna Szyman, Prezes Zarządu Grupy NEO HOSPITAL.

Doskonałym sprawdzianem funkcjonalności modelu chmurowego była możliwość przetestowania działania systemu Comarch w środowisku skonfigurowanym dokładnie tak, jak planowane środowisko produkcyjne.

– Testy wypadły pozytywnie, dlatego podjęliśmy decyzję o przyjęciu oferty. Mogę dziś powiedzieć, że system działa bardzo dobrze w chmurze, jest szybki i pozwala na przyjęcie dowolnej ilości danych, dzięki czemu rozwój działalności Szpitala na Klinach nie napotyka na ograniczenia w warstwie technologicznej. Jednym z powodów adaptacji Oracle Cloud są także mechanizmy bezpieczeństwa tej chmury. Tak wysoki poziom zabezpieczeń jest w praktyce nieosiągalny dla lokalnego dostawcy, z uwagi na znaczne koszty infrastruktury fizycznej, a także licencji i utrzymywania całej konfiguracji – podsumowuje Michał Ważydrąg, Kierownik Działu IT Szpitala na Klinach.

Szpital na Klinach od początku wdrożenia systemu Comarch Optimed NXT ukierunkowany był do pracy w chmurze.

Pierwotne wdrożenie miało miejsce w styczniu 2019 roku i należy zaznaczyć, że od samego początku system był uruchomiony poza jednostką w usłudze IaaS. We wrześniu 2020 roku została przeprowadzona zmiana tego modelu na chmurę Oracle, która zapewnia klientowi jeszcze wyższe parametry dostępności, wydajności i odporności na awarie, a dzięki nieograniczonej przestrzeni na dane w bazie, również długoterminowe, nieograniczone czasem i zasobami środowisko – dodaje Michał Paszek, Inżynier Systemowy z firmy Comarch Healthcare.

Więcej o Oracle Cloud Infrastructure

Oracle Cloud Infrastructure (OCI) to szeroki wachlarz usług dostępnych w chmurze publicznej Oracle, które umożliwiają tworzenie i uruchamianie aplikacji w skalowalnym, bezpiecznym, wysoce dostępnym, odpornym na uszkodzenia i wydajnym środowisku. Platforma OCI została wprowadzona na rynek pod koniec 2016 roku – od tego czasu rozszerzyła się do ponad  80 usług dostępnych w 28 regionach chmurowych na całym świecie, a planowane jest osiągnięcie 36 regionów do końca 2020 roku. Usługi OCI można elastycznie skalować w celu przetwarzania rozmaitych obciążeń korporacyjnych. Wszechstronna oferta obejmuje m.in. takie elementy, jak: systemy bare metal, maszyny wirtualne, sieci wirtualne w chmurze, blokowa i obiektowa pamięć masowa, usługi zarządzania tożsamością i dostępem, analityka, narzędzia do badania systemów, narzędzia deweloperskie, autonomiczna baza danych, czy usługi integracyjne.

Więcej o Szpitalu na Klinach

Szpital na Klinach należący do grupy NEO HOSPITAL to wysokospecjalistyczny szpital wyposażony w nowoczesny sprzęt medyczny, oferujący kompleksową ofertę w zakresie usług ambulatoryjnych i szpitalnych. Jest pierwszą jednostką w Polsce południowej stosującą system wsparcia chirurgicznego da Vinci w zakresie ginekologii, urologii oraz chirurgii ogólnej i kolorektalnej oraz bariatrii. Szpital tworzy zespół specjalistów i lekarzy, którzy stosują najlepsze kliniczne praktyki na bazie doświadczeń zdobytych w polskich i zagranicznych ośrodkach. Pracę szpitala wspomaga nowoczesny i intuicyjny system Optimed NXT firmy Comarch Healthcare S.A.

Więcej o firmie Comarch Healthcare

Comarch Healthcare S.A. jest producentem kompleksowych systemów informatycznych przeznaczonych do obsługi placówek medycznych jak również jest dostawcą innowacyjnych rozwiązań z zakresu zdalnej opieki medycznej. Głęboka znajomość rynku, na którym działa klient, wynikająca ze specjalizacji sektorowej, wykształcona kadra oraz doświadczenie, zdobyte przy realizacji złożonych projektów pozwalają na oferowanie klientom usług najwyższej jakości i produktów opartych o najnowocześniejsze technologie. Aktualnie w swojej ofercie firma Comarch Healthcare S.A. posiada pełen zakres modułów wymaganych do informatyzacji placówki ochrony zdrowia, w całym zakresie procesu leczenia pacjenta.

Informacje o firmie Oracle

Platforma Oracle Cloud obejmuje pełny pakiet zintegrowanych aplikacji na potrzeby sprzedaży, usług, marketingu, kadr, finansów, łańcucha dostaw i produkcji, a także wysoce zautomatyzowaną i bezpieczną infrastrukturę chmurową, w tym bazę danych Oracle Autonomous Database. Więcej informacji o firmie Oracle można znaleźć pod adresem www.oracle.com

Znaki towarowe

Oracle i Java są zarejestrowanymi znakami towarowymi korporacji Oracle i/lub jej filii. Inne nazwy mogą być znakami towarowymi zarejestrowanymi na rzecz odpowiednich osób uprawnionych.

Kontakt

Katarzyna Pilarska, PR and Communications Director, Oracle CEE CIS, tel. +48 602 410 795, Katarzyna.Pilarska@oracle.com

Marek Wiśniewski, Dyrektor PR, Comarch, tel +48 691 464 715, Marek.Wisniewski@comarch.com,