Wdrożenie systemu ERP w chmurze

W dobie rewolucji cyfrowej przechodzenie na rozwiązania chmurowe stało się trendem w biznesie. Kluczowym elementem dla wyboru modelu systemu ERP nie jest już wielkość firmy, a elastyczność rozwiązania, bezpieczeństwo, dostępność dla różnych interfejsów oraz czas i koszt związany z wdrożeniem.

Zanim przystąpimy do porównywania ofert należy przeprowadzić dokładną analizę potrzeb naszego środowiska IT pod kątem konkretnego rozwiązania ERP, jak również systemów satelitarnych np. e-sklepu, B2B, WMS czy MES.

Firmy produkcyjne poszukują rozwiązań umożliwiających kierowanie procesami, które zagwarantują ciągłość produkcji. Kluczowa w tym miejscu będzie architektura wykorzystywanych rozwiązań i możliwości integracji. Z punktu widzenia danego rozwiązania można ustalić możliwość pracy w chmurze. Często buduje się rozwiązania hybrydowe. Pewne systemy dostępne są wyłącznie w chmurze, a inne lokalnie. Wybrane rozwiązania mogą być także używane w modelu usługowym On-Premise. W ten sposób powstaje architektura zapewniająca bezpieczeństwo pracy, a także optymalizację kosztów.  W każdej branży mogą pojawiać się inne oczekiwania, np. dla e-commerce najistotniejszym czynnikiem będą mobilność i gwarancja dostępu systemu z każdego miejsca. Dzięki temu, przedsiębiorca może zapewnić wysoki poziom obsługi klienta.

Wdrożenie systemu ERP do zarządzania przedsiębiorstwem we własnej infrastrukturze nie zawsze jest najlepszym wyborem. W dłuższej perspektywie może okazać się projektem znacząco droższym. W przypadku rozwiązań chmurowych, dostarczanie nowych usług, rozszerzanie lub zmniejszanie zakresu systemu jest prostsze i nie zależy od posiadanej architektury. Dostęp do nowych aplikacji jest natychmiastowy i nie wiąże się z przeprowadzeniem skomplikowanych, technicznych instalacji w przedsiębiorstwie. Elastyczność i skalowalność w rozwiązaniach chmurowych pomagają dostosować się do nowych wyzwań stawianych przez biznes i rynek.

Firmy mogą rozważać wiele wariantów pracy w chmurze, natomiast warunkiem koniecznym jest ustalenie właściwej strategii. Każde rozwiązanie zależy od możliwości firmy, biznesu oraz celów, które stawia sobie przedsiębiorstwo. Najrozsądniejszym rozwiązaniem jest skorzystanie ze specjalistów posiadających doświadczenie w tym obszarze.

 

Rewolucja cyfrowa wciąż przyspiesza

Rewolucja cyfrowa wciąż przyspiesza, bowiem branża IT wykazuje się stałą dynamiką w kwestii innowacyjności i udoskonalania swoich rozwiązań. Zmiany doskonale widać w przypadku rozwiązań dla biznesu typu ERP, które znacznie skorzystały na implementacji chmury. Sukces biznesowy, zwłaszcza jego skala, może nie być już w aż takim stopniu związany z jakością produktu, ile bardziej z odpowiednim ekosystemem IT, który z jednej strony jest bezpieczny i przewidywalny, a z drugiej pozwala na monitoring kluczowych procesów. To wszystko i wiele więcej zapewnia właśnie cloud ERP.

Istotną przewagą w przypadku Cloud ERP jest czas wdrożenia. Najczęściej, gdy klienci już zdecydują się na nowe rozwiązanie IT, oczekują właśnie jak najszybszej implementacji. Wykorzystując naturalne przewagi rozwiązań chmurowych, przygotowaliśmy dla nich nawet specjalną ścieżkę – RamBase FastTrack, dzięki której możemy dokonać wdrożenia w praktycznie 2-miesiące, liczone od podpisania umowy do rozpoczęcia używania ERP. Podstawowe wdrożenie takiego systemu może być więc ekstremalnie szybkie, a jego koszty mogą być nawet ponad 70% niższe niż w przypadku tradycyjnych systemów on-premise. Widać to w takich obszarach działalności firmy jak: zakup sprzętu hardware i jego utrzymanie, wynagrodzenie dodatkowego personelu IT po stronie klienta, customizacje, utrzymanie i wsparcie rozwiązania ERP w czasie.

Obecna przystępność cenowa tych rozwiązań otwiera je również na sektor MŚP, który może sobie pozwolić na rywalizację z największymi i szybki wzrost skali biznesu. Uważam, że w ciągu kilku najbliższych lat Cloud ERP stanie się standardem w wielu polskich firmach, biorąc pod uwagę fakt jak chłonne są polskie przedsiębiorstwa we wdrażaniu nowinek technologicznych.

Jakub Polkowski
Channel Executive Poland,
Jakob Hatteland Computer AS

Rozwiązania firmy Graphcom obsługujące sprzedaż w Internecie w oparciu o platformę Magento

Duża popularność sklepów opartych o technologię Magento

Jak wynika z danych serwisu Built With, platforma Magento jest trzecią najpopularniejszą wśród 100 tys. liczących się stron w branży e-commerce. Popularność rozwiązania przekłada się na liczbę firm i specjalistów zajmujących się wdrażaniem sklepów e-commerce w tej technologii. Magento znane jest z wydajności oferowanych rozwiązań, dlatego świetnie sprawdza się w przypadku wzmożonego ruchu na stronach w okresie przecen czy wyprzedaży (np. Black Friday). Platforma jest dostosowana do wyszukiwarek internetowych, tak więc odpowiednie pozycjonowanie stron, tak istotne z perspektywy marketingu internetowego, nie stanowi problemu. Rozwiązanie jest chwalone za mnogość oferowanych funkcjonalności i możliwość rozwijania (skalowania) sklepu wraz z rozwijającym się biznesem.

Siła w możliwościach, czyli przyczyny sukcesu platformy Magento

Jedną z wielu zalet Magento jest brak ograniczeń związanych z hostingiem, gdyż platforma pozwala wybrać dowolne rozwiązanie w tym zakresie. Dzięki temu Twoja firma może wybrać dostawcę usług hostingowych dopasowanego do Twoich oczekiwań oraz budżetu. Platforma Magento słynie również z licznych, dostępnych funkcjonalności i rozszerzeń, które pozwalają rozbudować system o obsługę dodatkowych procesów takich jak złożone kampanie marketingowe, zaawansowane wyszukiwanie towarów, rekomendacje produktowe i wiele innych. Duży nacisk położono na kwestie bezpieczeństwa. Platforma jest często aktualizowana przez dedykowany zespół programistów, a każdy pakiet aktualizacji obejmuje poprawki bezpieczeństwa. Rozwiązanie jest również dostosowane do obsługi rozwiązań mobilnych oraz tabletów. Platforma Magento jest rozbudowanym rozwiązaniem, dającym duże możliwości, ale jednocześnie wymagającym sporej wiedzy i zaangażowania, dlatego warto skorzystać z wsparcia firm zajmujących się wdrożeniami sklepów w oparciu o tą technologię.

Narzędzia do integracji pozwolą udostępnić ofertę wprost z Twojego systemu ERP

Firma Graphcom stworzyła autorskie narzędzie do integracji sklepów internetowych, stworzonych w oparciu o platformę Magento, z systemami Comarch ERP XL oraz Comarch ERP Altum. Integrator pozwala na obustronną synchronizację danych a tym samym na wykorzystanie informacji zgromadzonych w Twoim systemie ERP. W rezultacie możliwe jest wdrożenie omnichannel w Twojej firmie, czyli skutecznie realizowanej sprzedaży w różnych kanałach, zarządzanej z poziomu jednego systemu ERP. Zaletą użycia Integratora jest eliminacja powtarzalnych czynności, które standardowo wymagałyby pracy dodatkowego personelu a w skrajnym przypadku byłyby niemożliwe do zrealizowania. W przypadku tradycyjnego zarządzania wieloma platformami internetowymi, te same dane należałoby wprowadzić wielokrotnie, ręcznie. Dzięki zastosowaniu integratora dane asortymentowe pobierane są z systemu Comarch ERP i przesyłane do platform Magento. Rozwiązanie umożliwia ponadto zapewnienie odpowiedniej jakości realizowanych zamówień pochodzących z platform internetowych, tak istotne dla firm które prowadzą sprzedaż w Internecie. Jest to możliwe, dzięki dedykowanej aplikacji wysyłkowej, odpowiadającej za weryfikację zgodności skompletowanego towaru z zamówieniem klienta.

Wdrożenie omnichannel w praktyce

Często zdarza się, że przedsiębiorstwo posiada więcej niż jedną markę i chce oferować swoje produkty w kilku sklepach internetowych oraz platformach sprzedażowych marketplace. Jeśli uwzględnimy do tego sprzedaż w Internecie obsługującą rynki zagraniczne, może się okazać, że firma musi zarządzać wieloma platformami internetowymi jednocześnie. Właśnie dla najbardziej wymagających klientów, którzy chcą prowadzić tzw. sprzedaż wielokanałową powstało rozwiązanie integrujące od firmy Graphcom. Doświadczenie firmy Graphcom pozwala na wdrożenie omnichannel w Twojej firmie, tak jak miało to miejsce np. w firmie Puccini. Dzięki zastosowaniu dedykowanego integratora każde zamówienie pochodzące z kanału e-commerce może być obsłużone w systemie Comarch ERP. Dzięki temu dane o sprzedaży, istotne dokumenty handlowe, magazynowe oraz księgowe dostępne są w jednym miejscu, Twoim systemie Comarch ERP. Integrator odpowiada za obustronną komunikację sklepów internetowych Magento z systemem ERP. Informacje dotyczące złożonych zamówień przesyłane są z platform e-commerce do sytemu Comarch ERP, natomiast z systemu ERP udostępniane są informacje dotyczące kartotek towarowych, cenników, statusów obsługiwanych zamówień oraz numerów listów przewozowych. Integrator odpowiada za weryfikację danych o zamówieniach, znajdujących się w systemie ERP oraz na platformie internetowej. Graphcom udostępnia ponadto specjalną aplikację służącą do weryfikacji synchronizacji danych pomiędzy poszczególnymi platformami Magento oraz systemem ERP, dla jeszcze większej niezawodności i bezpieczeństwa.

Wdrożenie omnichannel w firmie Puccini

Firma Puccini, popularny w Polsce producent bagażu podróżnego, jest doskonałym przykładem tego, jak wdrożenie omnichannel ułatwia zarządzanie wieloma platformami e-commerce. Przedsiębiorstwo posiada dwa sklepy internetowe oparte o technologię Magento, działające na rynku Polskim oraz Ukraińskim. Swoje produkty oferuje ponadto w serwisie Allegro, w Strefie Marek, przygotowuje się również do ekspansji na kolejne rynki zagraniczne. Wszystkie zamówienia ze sklepów internetowych są wczytywane do systemu Comarch ERP Altum i w nim obsługiwane. Dzięki zastosowaniu integratora firmy Graphcom udało się zautomatyzować wiele czynności w firmie, obsługujących sprzedaż w Internecie. Księgowość firmy Puccini korzysta z funkcjonalności automatycznego rozliczenia wpłat dla zamówień pochodzących z kanałów e-commerce. Ze względu na skalę transakcji w sprzedaży internetowej, niemożliwe byłoby tradycyjne (ręczne) księgowanie wpłat zbiorczych od operatorów płatności internetowych z dokładnością do poszczególnych transakcji sprzedaży. Wdrożenie dedykowanego integratora umożliwiło również zautomatyzowane generowanie listu przewozowego dla zamówień. Dodatkowo do klientów, którzy wyrazili odpowiednią zgodę, automatycznie wysyłana jest faktura elektroniczna, na wskazany adres email. Zaletą integracji rozwiązań przez firmę Graphcom jest nie tylko obsługa kilku platform internetowych, ale również usprawnienie wielu działań, dzięki automatyzacji procesów. Zapoznaj się z ofertą firmy Graphcom już dziś i sprawdź jak możemy pomóc w rozwoju twojego biznesu!

Graphcom Sp. z o.o. specjalizuje się we wdrażaniu systemów informatycznych wyprodukowanych przez Comarch S.A. Firma Graphcom współpracuje zarówno z małymi, średnimi, jak i dużymi przedsiębiorstwami. Od 2000 roku realizuje największe w kraju projekty wdrożeniowe Comarch ERP, koncentrując się na klientach z sektora produkcyjnego oraz e-commerce.

Graphcom wierzy, że kluczową wartością każdej firmy jest jej zdolność do korzystania z gromadzonych przez siebie danych (Data-Driven Company).

Opinie o wdrożeniu systemu Comarch ERP Altum przez firmę Graphcom w spółce Puccini:

Narzędzie integrujące od firmy Graphcom dla obsługi sprzedaży na platformach e-commerce

Jedno narzędzie, wiele możliwości

Integrator stworzony przez firmę Graphcom służy do wymiany informacji pomiędzy systemami Comarch ERP XL i Comarch ERP Altum oraz platformami sprzedażowymi e-commerce. Rozwiązanie umożliwia Twojej firmie efektywną sprzedaż w Internecie, realizowaną dzięki obsłudze sklepów opartych o zaawansowaną platformę Magento. Dzięki narzędziu możliwa jest również współpraca Comarch ERP XL z Allegro. Rozwiązanie firmy Graphcom potrafi komunikować się z wieloma platformami sprzedażowymi jednocześnie, co znacznie usprawnia zarządzanie ofertą przedsiębiorstwa, dostępną we wszystkich kanałach e-commerce. Jest to szczególnie istotne, gdy firma posiada kilka odrębnych kanałów sprzedaży dla poszczególnych marek i chce sprawnie zarządzać całą ofertą produktową z poziomu jednego systemu ERP.

Jak działa integrator?

Zasada działania integratora opiera się o cykliczne, uruchamiane zgodnie z ustalonym harmonogramem, procesy synchronizacji danych. W trakcie synchronizacji dochodzi do wymiany informacji pomiędzy systemem Comarch ERP oraz platformami internetowymi. Na takiej zasadzie może się odbywać m.in. współpraca Comarch ERP XL z Allegro. Dodatkowo informacje o zamówieniach przekazywane są do specjalnej aplikacji wysyłkowej, rozwiązania stworzonego także przez firmę Graphcom. Aplikacja odpowiada za weryfikację odpowiedniej kompletacji towarów na magazynie. Dzięki aplikacji masz pewność, że do Twoich klientów trafią produkty zgodne ze złożonym zamówieniem. Narzędzie dzięki połączeniu z usługą Avocado Shipping umożliwia dodatkowo integrację z usługami operatorów logistycznych. Takie rozwiązanie pozwala na automatyczne wygenerowanie listu przewozowego dla przewoźnika. Zarządzanie danymi o produktach odbywa się w całości po stronie systemu Comarch ERP. W rezultacie pracownik wprowadza dane tylko w jednym miejscu, eliminując powtarzalną pracę oraz minimalizując ryzyko popełnienia błędu. Przykładowo, jeśli pracownik chce wprowadzić nowy towar do sprzedaży to dokonuje tego w systemie ERP, a następnie dane są aktualizowane w odpowiednim sklepie internetowym za pośrednictwem integratora.

Współpraca integratora z aplikacją Baselinker

Baselinker to popularne narzędzie wspierające sprzedaż w Internecie, chwalone za prosty i intuicyjny interfejs. System pozwala na obsługę platform marketplace, min. popularnego serwisu aukcyjnego Allegro, jak również sklepów internetowych takich jak Prestashop, WooCommerce czy Shoper. Baselinker umożliwia automatyczne pobranie zamówienia oraz odnotowanie poprawnej wpłaty. Dla zamówień wymagających dodatkowej uwagi nadawane są odpowiednie statusy. Dodatkowo Baselinker może zadbać o synchronizację stanów magazynowych między różnymi platformami marketplace oraz przesyłanie statusów zamówień i numerów przesyłek. Narzędzie pozawala na automatyczne kończenie ofert i aukcji Allegro z zerowym stanem magazynowym oraz ich wznawianie w przypadku ponownej dostępności towaru na magazynie. Dzięki wykorzystaniu integratora firmy Graphcom możliwe jest połączenie systemów Comarch ERP z usługą Baselinker. Pozwala to Twojej firmie skorzystać z wielu funkcjonalności oferowanych przez tą popularną usługę. W rezultacie integracji możliwa jest m.in współpraca Comarch ERP XL z Allegro. Analogicznie rozwiązanie wspiera wymianę danych pomiędzy systemem Comarch ERP Altum i tą najpopularniejszą w Polsce platformą marketplace.

Sprzedaż w Internecie oraz współpraca Comarch ERP XL z Allegro

Usługa Baselinker cieszy się dużą popularnością wśród firm, które chcą mieć możliwość oferowania swoich produktów na platformach marketplace oraz w sklepach internetowych. Umożliwia automatyzację wielu czynności a sam Baselinker chwali się, że akcje automatyczne są sercem ich platformy. Na podstawie zdefiniowanych reguł w systemie Baselinker możliwe jest nadanie odpowiednich statusów dla zamówień, przesłanie do klienta wiadomości SMS i e-mail oraz nadanie paczki czy wydruk dokumentów. Dla wielu przedsiębiorstw Baselinker jest rozwiązaniem umożliwiającym oferowanie swoich produktów na najpopularniejszym serwisie transakcyjnym w Polsce, czyli Allegro. Dzięki wykorzystaniu rozwiązania integrującego od firmy Graphcom, możemy połączyć uruchomiony w firmie system Comarch ERP XL lub Altum z usługą Baselinker i zyskać dostęp do wielu platform sprzedażowych e-commerce. W rezultacie możliwa jest np. współpraca Comarch ERP XL z Allegro, jednym z najpopularniejszych serwisów marketplace w Polsce. W ostatnich miesiącach popularność sprzedaży internetowej wyraźnie wzrosła w związku z sytuacją wywołaną pandemią. Zakłada się, że obecny trend w sprzedaży e-commerce będzie się nasilał, ponieważ to właśnie sprzedaż internetowa zastąpiła tradycyjną w czasie kryzysu. Dostosowanie się do nowej sytuacji może pomóc wielu przedsiębiorstwom w szybszym rozwoju oraz w otwarciu na nowe kanały sprzedaży. Skontaktuj się z nami już dziś i sprawdź jak rozwiązania firmy Graphcom mogą umożliwić Twojej firmie wydajną sprzedaż w Internecie!

Graphcom Sp. z o.o. specjalizuje się we wdrażaniu systemów informatycznych wyprodukowanych przez Comarch S.A. Firma Graphcom współpracuje zarówno z małymi, średnimi, jak i dużymi przedsiębiorstwami. Od 2000 roku realizuje największe w kraju projekty wdrożeniowe Comarch ERP, koncentrując się na klientach z sektora produkcyjnego oraz e-commerce.

Graphcom wierzy, że kluczową wartością każdej firmy jest jej zdolność do korzystania z gromadzonych przez siebie danych (Data-Driven Company).

Opinie o wdrożeniu systemu Comarch ERP Altum przez firmę Graphcom w spółce Puccini: