Szansa na rozwój dla przedsiębiorstw

Rozwiązania e-commerce stanowią ogromną szansę rozwoju dla przedsiębiorstw, które opierają swoją działalność na grupie dystrybucyjnej lub zakupowej. Rozwiązanie e-commerce pozwala nie tylko uruchomić dodatkowy kanał sprzedaży, lecz także umożliwia stworzenie zaawansowanego narzędzia pomagającego w pełni korzystać ze swojego potencjału konsolidacyjnego oraz skutecznie dostosować organizację do zmieniającego się otoczenia biznesowego.

E-commerce w rozumieniu grup dystrybucyjnych, to systemy takie jak MERD, czyli cyfrowy ekosystem automatyzujący wymianę danych z kilku obszarów, np.:

  • wirtualny magazyn do zarządzania ofertą towarów od producentów i dystrybutorów (stan magazynowe, cenniki i dostępność),
  • raporty i statystyki na temat globalnej i jednostkowej sprzedaży dystrybutora,
  • wewnętrzna sprzedaż produktów pomiędzy dystrybutorami,
  • optymalizacja łańcucha dostaw oraz kosztów utrzymania powierzchni magazynowej.

Przed uruchomieniem kanału e-commerce kluczowe jest ustalenie jakie wyzwania biznesowe spotyka na co dzień grupa, które utrudniają jej wykorzystanie swojego potencjału oraz spowalniają proces podejmowania strategicznych decyzji. Warto zainwestować swój czas na konsultacje z partnerem IT, wspólny udział w warsztatach oraz spisanie procesów, wymagań biznesowych i funkcjonalnych w formie analizy przedwdrożeniowej projektu.

Organizacja powinna również określić zakres wdrożenia projektu, jego kluczowe funkcjonalności oraz efekty, które planuje osiągnąć w perspektywie krótko i długofalowej. Wybór technologii również ma znaczenie dla osiągnięcia tych celów. Na rynku dostępnych jest wiele rozwiązań IT, które pozwalają uruchomić prosty lub zaawansowany system e-commerce. Dlatego bardzo ważna jest wiedza, o tym na jakim etapie rozwoju znajduje się organizacja, aby z pełną świadomością wybrać rozwiązanie dopasowane do jej potrzeb z możliwością rozwijania funkcjonalności bez konieczności migracji na inne oprogramowanie. Jeżeli organizacja nie posiada wewnętrznych struktur IT oraz gdy przygotowuje się do pierwszego systemu IT, to na pewno dobrze sprawdzą się rozwiązania open source lub pół-pudełkowe takie jak MERD, które łączą w sobie elastyczność dopasowania do organizacji z wydajnością utrzymania systemu.

Grupa powinna również liczyć na doświadczenie Partnera IT, który zarekomenduje odpowiednią technologię oraz wskaże obszary, które będą bardziej złożone w oprogramowaniu i należy się do nich przygotować. Na pewno trzeba mieć na uwadze integracje polegające na dwustronnej wymianie danych z zewnętrznymi systemami klasy ERP lub WMS.

Firmy coraz bardziej są świadome korzyści wynikających z tworzenia i rozwoju systemu IT opartego na zwinnych metodach developmentu projektu, czyli AGILE. To podejście pozwala na szybsze i efektywne przygotowanie e-commerce do użytku dla pierwszych użytkowników w wersji MVP i jego dalszy rozwój. Korzyścią tego modelu współpracy jest możliwość zmiany założeń projektu na każdym etapie powstawania systemu.

Michał Kozik,
Head of Design and Strategy
Grupa KMK Sp. z o.o.

 

 

Wzrost firmy IFS w 2020 roku przewyższył wzrost rynku, a przychody z tytułu oprogramowania wzrosły o 26%

  • 60% wzrostu przychodów z rozwiązań chmurowych i 43% wzrostu przychodów stałych r/r, mimo niekorzystnych warunków makroekonomicznych

  • Przychody stałe stanowią obecnie 80% przychodów z tytułu oprogramowania

  • Przychody z tytułu licencji na oprogramowanie do zarządzania serwisem wzrosły o 105% r/r

Warszawa, 28 stycznia 2021 — IFS, globalny dostawca aplikacji dla przedsiębiorstw, opublikował swoje wyniki finansowe za pełny rok zakończony 31 grudnia 2020 r.

W 2020 r. byliśmy świadkami wszechobecnych zawirowań na rynkach z powodu pandemii Covid-19. Zwiększyło to potrzebę budowania elastyczności biznesowej firm i przyjęcia przez nie cyfrowych modeli biznesowych.

W tych realiach firma IFS konsekwentnie dążyła do zapewnienia swoim klientom wymiernych korzyści i wzmogła wysiłki, by przyspieszyć efekty działań. Odegrało to zasadniczą rolę w osiągnięciu trwałego wzrostu przychodów, w tym doprowadziło do zwiększenia przychodów z tytułu oprogramowania do zarządzania serwisem o 105%.

Kamienie milowe dla IFS w 2020 roku to m.in.:

  • Przejęcie firmy Clevest, które rozszerzyło ofertę IFS w zakresie rozwiązań do zarządzania serwisem;
  • Wprowadzenie na rynek rozwiązania IFS Remote Assistance, które zdobyło tytuł Innowacji Biznesowej Roku w konkursie Technology Excellence Awards;
  • Rozwój ekosystemu IFS, w ramach którego ponad 8000 klientów i partnerów wzięło udział w płatnych i bezpłatnych szkoleniach;
  • Powiększenie społeczności IFS Community do ponad 5000 aktywnych uczestników;
  • Uruchomienie programu IFS Voice of the Customer, który pomógł IFS osiągnąć najwyższe wyniki w zakresie satysfakcji klientów w porównaniu z konkurentami z branży (według Gartner Peer Insights).

Firma IFS przez cały rok kontynuowała pielęgnowanie swojej ukierunkowanej na klienta kultury organizacyjnej, wzmacnianie ekosystemu partnerów, a z perspektywy zrównoważonego rozwoju wspieranie fundacji IFS Foundation, która buduje laboratorium technologiczne dla Welasiya College w dystrykcie Puttalam w Sri Lance — kraju, w którym mieszka ponad 1500 pracowników IFS.

Darren Roos, dyrektor generalny IFS skomentował: „Myślę, że rok 2020 w taki czy inny sposób dał się we znaki każdemu dyrektorowi generalnemu. Jak wielu innych, musieliśmy dostosować się do nowych warunków jako jednostki i jako firma, ale nasz zespół nadal wyróżnia pasja w podejściu do klienta. Jestem z tego niezmiernie dumny”.

Roos kontynuował: „Jestem również szczerze dumny, widząc, że znaczna część naszych przychodów z licencji pochodzi od nowych klientów, którzy odeszli od swoich poprzednich dostawców. To, w połączeniu z naszymi wynikami w zakresie przychodów stałych wskazuje, że jesteśmy bardzo silną firmą. Rok 2021 będzie niezwykle ważny dla IFS, ponieważ 10 marca wprowadzamy na rynek IFS Cloud”.

Constance Minc, dyrektor finansowy IFS, dodała: „To trzeci rok z rzędu, w którym IFS odnotował dwucyfrowy wzrost przychodów, a w tym okresie zwiększyliśmy przychody stałe o 250%. Ta stabilność, wraz ze zwiększoną dywersyfikacją przychodów, pokazuje siłę naszej działalności, która niezmiennie przynosi efekty i w pełni wykorzystuje nasz cykl inwestycyjny. Nasza oferta rozwiązań do zarządzania serwisem jest naprawdę solidna, czego dowodem jest wzrost przychodów z licencji o 105% w 2020 r. Podobnie nasza koncentracja na wybranych sektorach, takich jak lotnictwo i obrona, gwarantuje, że nadal będziemy zapewniać korzyści naszym klientom.

Najważniejsze dane finansowe i operacyjne za rok finansowy 2020, wzrost r/r:

  • Przychody z tytułu oprogramowania w roku finansowym 2020 wyniosły 5 092 mln SEK, co stanowi wzrost o 26% w porównaniu z rokiem 2019.
  • Przychody stałe w roku finansowym 2020 wyniosły 4 081 mln SEK, co stanowi wzrost o 43% w porównaniu z rokiem 2019.
  • Przychody z rozwiązań chmurowych w roku finansowym 2020 wzrosły o 60% w porównaniu z rokiem 2019.
  • Przychody netto w roku finansowym 2020 wyniosły 7 211 mln SEK, co stanowi wzrost o 14% w porównaniu z rokiem 2019.
  • Ponadto przychody z licencji w segmencie rozwiązań dla serwisu wzrosły o 105% w porównaniu z 2019 r., a przychody z licencji na rozwiązania dla sektora lotnictwa i obrony wzrosły o 37%.

Informacje dodatkowe

*Uwaga: dane dotyczące wzrostu są oparte na koronach szwedzkich.

Więcej informacji można znaleźć pod adresem www.ifs.com/corp/company/financial-results/.

Anna Machol, PR for IFS in Poland. Phone: +48 512 134 493, anna.machol@ifs.com

Informacje o firmie IFS

IFS opracowuje i dostarcza oprogramowanie dla przedsiębiorstw z całego świata, które zajmują się produkcją i dystrybucją wyrobów, budową i utrzymaniem majątku oraz zarządzaniem działalnością ukierunkowaną na usługi. Specjalizacja branżowa naszych pracowników i rozwiązań oraz zaangażowanie w zapewnianie korzyści każdemu z naszych klientów pozwoliły firmie IFS zdobyć pozycję cenionego lidera i najczęściej polecanego dostawcy w naszym sektorze. Nasz zespół składa się z 4000 pracowników i coraz większej sieci partnerów. Wspierają oni ponad 10 000 klientów na całym świecie w kwestionowaniu status quo i zdobywaniu przewagi nad konkurencją. Nasze oprogramowanie dla przedsiębiorstw może pomóc Twojej firmie już dziś — więcej informacji na ten temat można znaleźć pod adresem ifs.com.

Dołącz do nas na Twitterze: @IFSPoland

Zapraszamy na blog firmy IFS pod adresem https://blog.ifs.com/, gdzie omawiane są technologie, nowe rozwiązania i ciekawe pomysły.

Indeks GIP60: Polscy producenci lekiem na całe zło

Aż trzy spółki z Giełdowego Indeksu Produkcji w pierwszej 10-tce rankingu GPW za 2020r. Nic dziwnego, bo ubiegły rok dla polskich spółek produkcyjnych okazał się bardzo udany. W konsekwencji GIP60 mimo zauważalnych problemów zdołał wypracować 11,37% wzrost wartości i zamknął 2020 rok na poziomie 882,34 punktów.

Analitycy z DSR podsumowali Giełdowy Indeks Produkcji (GIP) za rok 2020. W poniższym komunikacie dr Maciej Zaręba – analityk i współtwórca GIP, z DSR S.A. pisze:

Co druga spółka Giełdowego Indeksu Produkcji (GIP60) zanotowała w ubiegłym roku dwucyfrową dodatnią stopę zwrotu, a jedynie co piąta straciła więcej niż 10% wartości rynkowej. Żeby dostać się na podium rocznej klasyfikacji GIP60 należało osiągnąć wzrost ceny akcji na poziomie 359%, a zwycięstwo wymagało wzrostu o co najmniej 4141%. Warto przypomnieć, że w ubiegłym roku spółce ZPUE wystarczyło do zwycięstwa 151,28%, a podium zapewniał roczny zwrot na poziomie 65%.

Mediana rocznych stóp zwrotów na poziomie 52% pozwoliła polskim producentom tworzyw sztucznych osiągnąć najlepszy wynik w ujęciu branżowym. Na uwagę zasługują szczególnie Radpol i Lentex, które w ubiegłym roku wzrosły odpowiednio o 58,36% i 51,50%. Dwucyfrowe mediany rocznych stóp zwrotu zaobserwowano w tym czasie również wśród polskich producentów mebli (34%), przemysłu lekkiego (22%), materiałów budowlanych (15%) i farmacji (12%). Gorzej poradzili sobie producenci odzieży, dla których mediana rocznych stóp zwrotu wyniosła -20%. Niewielkie spadki zaobserwowano wśród producentów z branży metalurgicznej (-3%) i spożywczej (-1%).

Mercator najlepszą spółką GPW

Podium 2020 roku, ze względu na roczny wzrost wartości rynkowej przedstawia się następująco (w nawiasie miejsce w ogólnym rankingu GPW):

  1. Mercator Medical 4141,21% (1)
  2. Biomed-Lublin 753,33% (4)
  3. Libet 358,96% (9)

Niekwestionowanym zwycięzcą rocznego rankingu Giełdowego Indeksu Produkcji została spółka Mercator, która okazała się również najlepszą spółką GPW w 2020 roku. Co istotne, całe podium GIP60 znalazło się w 2020 roku w gronie najlepszych dziesięciu spółek z GPW, które notabene zostało w zeszłym roku zdominowane przez spółki z przewagą polskiego kapitału.

Już w zeszłym roku producent rękawiczek medycznych był najlepszy pod względem liczby zdobytych podiów miesięcznych klasyfikacji GIP60 (2 razy pierwsze miejsce i 2 razy trzecie miejsce), ale ostatecznie jej wartość rynkowa spadła w 2019 roku o 7,87%. Mimo tego w ubiegłorocznym podsumowaniu wskazywaliśmy na „duży potencjał do wzrostów, który na początku 2020 roku jest podsycany ogromnym popytem na produkty spółki wywołanym epidemią koronawirusa, dzięki czemu spółka jest jedną z najszybciej rosnących na całej GPW”.

Bez wątpienia producent rękawic, materiałów opatrunkowych i odzieży jednorazowej stał się jednym z największych beneficjentów sytuacji wywołanej pandemią koronawirusa. Cena akcji spółki wzrosła w trakcie 2020 roku z początkowej 9,95 zł do 422 zł , co oznacza, że spółka wyceniana na początku roku na ok. 105 mln zł, zamknęła go wyceną rynkową sięgającą prawie 4,5 mld zł. Jednocześnie, aż sześciokrotnie Mercator znalazł się na najwyższym stopniu podium: w styczniu, lutym, kwietniu, czerwcu, lipcu i wrześniu. Takiej dominacji nie zanotowano w pięcioletniej historii badań Giełdowego Indeksu Produkcji.

Drugie miejsce przypadło spółce Biomed-Lublin Wytwórnia Surowic i Szczepionek z Lublina, której wycena rynkowa wzrosła w ubiegłym roku z 65 mln zł do niemalże pół miliarda złotych, a w trakcie roku sięgała ona nawet 1,5 mdl zł. Rajd na akcjach spółki napędzany był przez liczne informacje o badaniach nad osoczem ozdrowieńców, które miały się przełożyć na stworzenie leku przeciwko koronawirusowi.

Miejsce trzecie dla spółki Libet za wzrost wyceny rynkowej o 358,96%. Wrocławski producent kostki brukowej i płyt tarasowych to kolejna spółka, dla której 2020 rok przyniósł wiele dobrego. Po długiej restrukturyzacji, której początki sięgają nawet paru lat wstecz, wyniki spółki ustabilizowały się, co przełożyło się na uznanie w oczach inwestorów i możliwość wykorzystania szans, które pojawiły się przed producentami materiałów budowlanych.

Najłatwiej odbić się z uklepanego dna

Pierwsza połowa 2020 roku upłynęła pod znakiem problemów wynikających z postępującej pandemii COVID-19, które piętrzyły się w kolejnych obszarach naszego życia. Izolacja kolejnych obszarów geograficznych i gospodarczych doprowadziła do zapaści w sektorze usług, ale też poważnych problemów w przemyśle. Jedną z konsekwencji początkowego chaosu i niepewności było zerwanie wielu łańcuchów dostaw, co wywołało spore zamieszanie w globalnej gospodarce, ale też zainicjowało proces redefinicji powiązań na gospodarczej mapie świata. Wzrosło znaczenie gwarancji dostaw i lokalizacji fabryk, a spadło znaczenie kryterium kosztowego, które napędzało wcześniej konkurencyjne cenowo przemysły dalekowschodnich gospodarek rozwijających się.

Skutki pozytywnej ekspozycji polskich producentów na tle tracących zaufanie dostawców z Dalekiego Wschodu dało się odczuć już w drugiej połowie 2020 roku. Ostatnie miesiące ubiegłego roku to wręcz okres boomu dla polskiego przetwórstwa przemysłowego. Jak podaje GUS, w samym tylko w grudniu produkcja sprzedana przetwórstwa przemysłowego wzrosła w Polsce o 12,8% w stosunku do grudnia 2019 r. Mocna końcówka roku pozwoliła niemalże wyrównać wynik i w okresie styczeń-grudzień 2020 r. produkcja sprzedana przemysłu była tylko o 1% niższa niż w 2019 r.

Również nastroje pracowników firm produkcyjnych, monitorowane w regularnych badaniach ankietowych,  uległy znacznej poprawie w drugiej połowie roku. Wskaźniki takie jak PMI® i ISM notują z każdym kolejnym miesiącem coraz wyższe wyniki. W Polsce, w drugiej połowie ub.r. wskaźnik PMI® powrócił po 20 miesiącach nad neutralny poziom 50 pkt, tak więc długa seria negatywnych odczytów została przerwana właśnie w połowie 2020 r.

2021 rokiem wielkich wyzwań, ale i wielkich szans

W Nowy Rok weszliśmy ze starymi problemami, restrykcje  w dalszym ciągu ograniczają lub nawet uniemożliwiają funkcjonowanie licznych firm z wielu sektorów. W tym roku jednak problemy są już dobrze poznane i pojawiła się nadzieja w postaci szczepionek, które powinny pomóc przywrócić nam swobodę funkcjonowania. Dlatego tyle uwagi poświęca się obecnie procesowi szczepień, który w różnych krajach przyjmuje różne formy i tempo. Z pewnością dla inwestorów będzie to jedno z kryteriów oceny potencjału gospodarki i rynków akcji, co widać m.in. na wykresie Izraelskich indeksów giełdowych.

Dla rynków akcji równie istotne będą kolejne pakiety stymulujące i niskie stopy procentowe, które zwykle przekładają się na zwiększony popyt na akcje. Na podstawie wypowiedzi prezesa NBP należy oczekiwać, że niskie stopy utrzymają się w najbliższym roku również w Polsce. Co powinno jeszcze bardziej zmniejszyć atrakcyjność bezpiecznych form lokowania oszczędności takich jak lokaty i obligacji, oraz zwiększyć tolerancję inwestorów na ryzyko zwiększając atrakcyjność rynków kapitałowych.

Oczywiście wyniki finansowe producentów też będą bardzo ważne dla ich wartości rynkowej, dlatego dodatkowym czynnikiem sprzyjającym wyceną polskich producentów będzie słaba złotówka, ponieważ znaczna część przychodów rodzimych wytwórców pochodzi z eksportu. W tym kontekście ważny jest również wspomniany proces reorganizacji łańcuchów dostaw.

Postępującą poprawę nastrojów pracowników firm produkcyjnych obserwujemy w kolejnych badaniach ankietowych zarówno na Zachodzie jak i na Wschodzie. Również nasi rodzimi producenci nie zdradzają oznak pesymizmu, co jedynie potwierdza dobrą sytuację w branży.

Dodając do poniższych informacji ogromne pakiety stymulujące gospodarki po obu stronach Atlantyku, należy oczekiwać dalszych wzrostów na rynkach akcji i wygląda na to, że tym razem nasza rodzima GPW stanie się jednym z jej beneficjentów, a polscy producenci powinni odegrać w tym procesie znaczącą rolę. Zatem kupujmy polskie spółki produkcyjne i pracujmy nad wzrostem znaczenia polskiego przemysłu.

 

Dodatkowych informacji udziela:
Grzegorz Pawłowski
Marketing Manager
DSR S.A.
GSM:  + 48 734 478 889
email: grzegorz.pawlowski@dsr.com.pl

6 przesłanek, które mogą wskazywać, że powinieneś wdrożyć kompleksowe oprogramowanie

Firmy korzystające z oprogramowania biznesowego mają do wyboru wdrożenie kilku odrębnych rozwiązań dedykowanych poszczególnym obszarom np. fakturowaniu, procesom kadrowym, obiegowi dokumentów lub wybór jednego kompleksowego systemu, który obejmuje je wszystkie. Choć wyspecjalizowane pod konkretny obszar systemy oferują szerokie możliwości i najłatwiej je dopasować do potrzeb organizacji, może okazać się, że wraz z rozwojem firmy przestaną być efektywne.

Jedną z przyczyn, dla których przedsiębiorstwa decydują się na wdrożenie nowego oprogramowania, jest ich dynamiczny rozwój. Koordynacja coraz większej liczby procesów biznesowych staje się wyzwaniem. „Niewielkie przedsiębiorstwa zazwyczaj decydują się na mniejsze systemy, obejmujące wyłącznie kluczowe obszary. Z oczywistych względów często nie mogą sobie pozwolić na wdrożenie kompleksowego rozwiązania, które rosłoby razem z nim. Wraz z coraz większymi potrzebami, kolejne systemy obejmujące nowe obszary biznesowe są „doklejane” do poprzednich. W tym przypadku największym wyzwaniem jest odpowiednia integracja danych, a często nie jest to łatwe zadanie. Szczególnie problematyczne może być to w sytuacjach, kiedy poszczególne systemy wymagają kolejnych nakładek, aby odpowiadać na coraz większe potrzeby firmy. Długoterminowo, takie podejście może okazać się nie tylko kosztowne, ale także mało efektywne – mówi Filip Fludra, Sales Manager w Exact Software Poland.

Jakie są przesłanki świadczące o tym, że warto rozważyć zastąpienie wykorzystywanych rozwiązań jednym kompleksowym?

1. Nieefektywna integracja danych

Stosowanie kilku rozwiązań informatycznych wiąże się z koniecznością zapewnienia skutecznej wymiany danych pomiędzy nimi. Zazwyczaj nie jest ona tak efektywna jak w przypadku jednego systemu z różnymi modułami. Informacje widoczne są wówczas z opóźnieniem, co sprawia, że firma nie wykorzystuje w pełni możliwości skutecznej kontroli i podejmowania decyzji w oparciu o aktualne dane. Przepływające informacje często mają różne formy, niezgodne rozszerzenia lub są przekazywane w uproszczonej formie, co sprawia, że ich analiza i uporządkowanie zajmują więcej czasu. Szybka i sprawna wymiana danych ma szczególne znaczenie w przypadku finansów. Dostęp do wszystkich dokumentów i danych w jednym centralnym systemie pozwala księgowości na dokładną analizę w czasie zbliżonym do rzeczywistego, a to umożliwia lepsze zarządzanie finansami całej organizacji.

2. Błędy i opóźnienia

W przypadku konieczności ręcznego wprowadzania danych do kilku systemów, przedsiębiorstwo naraża się na opóźnienia, a także błędy. Konieczność wprowadzenia tych samych dokumentów do kilku różnych aplikacji, sprawia, że często ich procesowanie czy delegowanie zadań zajmuje więcej czasu. Może to negatywnie wpływać na ciągłość procesów operacyjnych. Utrudniona jest również kontrola nad projektami i tym samym sprawne zarządzanie zespołem.

3. Systemy od różnych dostawców

Choć w codziennej pracy może nie stanowić to dużego utrudnienia, w przypadku jakiejkolwiek awarii systemów, fakt, że pochodzą od różnych dostawców, może być kłopotliwy. Wiąże się bowiem z koniecznością skontaktowania z kilkoma osobami, żeby móc rozwiązać problem. Szczególne trudności mogą sprawić sytuacje, w których problem tkwi w integracji danych. Pojawia się wówczas wątpliwość, który z dostawców powinien się tym zająć? Również w przypadku aktualizacji, najczęściej konieczna jest modernizacja wszystkich posiadanych systemów, aby zapewnić ciągłość płynnej wymiany danych.

4. Utrudnienie dla pracowników

Korzystanie z kilku systemów może stanowić dodatkowe wyzwanie dla pracowników, którzy muszą nauczyć się pracy na zróżnicowanym oprogramowaniu, często z innymi funkcjonalnościami, interfejsem i sposobem działania. Może wiązać się to również z wydłużonym czasem onboardingu nowych członków zespołu, a wdrożenia kolejnych systemów często muszą być poprzedzone czasochłonnymi szkoleniami.

5. Nadmierne obciążenie działów IT

Korzystając z wielu rozwiązań informatycznych, konieczne jest stworzenie zespołu IT, który będzie miał odpowiednią wiedzę i doświadczenie w każdym z nich. Wyzwaniem może być nie tylko pozyskanie pracowników o takich kompetencjach, ale również potencjalne rotacje w zespole. Zarządzanie rozproszoną infrastrukturą informatyczną jest znacznie trudniejsze, przekazanie kontroli nowej osobie również więc może być problemem.

6. Utrudniona organizacja pracy z domu

Wciąż wiele firm pracuje w trybie home office, co wymaga od przedsiębiorstw zapewnienia dostępu do wszystkich koniecznych do pracy systemów, informacji czy dokumentów. Nie wszystkie aplikacje są dostosowane do pracy poza biurem. Ponieważ jednak praca poszczególnych systemów wpływa na siebie nawzajem, konieczne jest zapewnienie ich prawidłowego funkcjonowania. W przypadku pracy z domu warto również stawiać na takie rozwiązania, które ułatwiają komunikację w firmie, również pomiędzy różnymi działami czy projektami.

 

Obserwujemy, że niektóre firmy obawiają się zmian, nawet gdy rozwiązania, z których korzystają, nie w pełni spełniają ich potrzeby lub są już nieco przestarzałe. Często myślą o wysokich kosztach kompleksowych systemów. I choć rzeczywiście, konieczna jest inwestycja finansowa i czasowa, to utrzymanie jednego rozwiązania zamiast kilku mniejszych jest w dłuższej perspektywie kosztowo bardziej opłacalne. Zwłaszcza, jeśli pod uwagę weźmiemy mniejszą liczbę błędów i optymalizację pracy, którą umożliwia” – Filip Fludra z Exact Software Poland. Jeden kompleksowy system nie w każdym przypadku będzie w stanie zastąpić bardzo skomplikowane, specjalistyczne oprogramowanie dedykowane konkretnej branży. Nawet jednak w takiej sytuacji, warto zastanowić się, czy firma nie ma możliwości skonsolidowania przynajmniej części procesów w jednym rozwiązaniu.

 

____________________________________________________

Dodatkowych informacji udziela:

Magdalena Zlot
Monday – agencja komunikacji
E-mail: magdalena.zlot@mondaypr.pl
Tel.: +48 884 208 223

Exact Software Poland sp. z o.o. działa na polskim rynku od 1992 roku. Spółka rozpoczęła działalność w 1984 roku w Holandii i stała się liderem rynku oprogramowania biznesowego w krajach Beneluksu. Wspomaga już ponad 500 000 firm na świecie. Bazując na światowych standardach, Exact w Polsce uwzględnia wymogi lokalnego rynku.

Firma oferuje narzędzia związane z automatyzacją procesów księgowych i finansowych, tradycyjne systemy wspierające zarządzanie przedsiębiorstwem (ERP), jak również aplikacje do zarządzania relacjami z klientem (CRM) czy systemy elektronicznego obiegu dokumentów (Workflow). Exact udostępnia swoje rozwiązania na urządzeniach mobilnych. System Exact Synergy dostępny jest w App Store i Android Market, skąd klienci firmy mogą pobierać darmowe aplikacje na platformy iPhone, iPad i Android. Z produktów Exact można korzystać za pomocą przeglądarek internetowych różnych producentów.