Automatyczne monitorowanie i analizowanie danych w procesie produkcji z systemem TimeLine

Bez aktualnych i wiarygodnych danych trudno o efektywne zarządzanie produkcją. Niemożliwe staje się eliminowanie nieprawidłowości powodujących straty i bieżące optymalizowanie procesu celem utrzymania jego rentowności. Dlatego tak ważne jest posiadanie narzędzi gromadzących i przetwarzających informacje z produkcji w toku.

Informacje o przebiegu i rezultatach procesu wytwarzania mają decydujący wpływ na efektywność produkcji. Składa się na nie szereg danych, m. in. na temat wydajności i obciążenia maszyn, stopnia eksploatacji urządzeń i ich komponentów, zużycia surowców i materiałów, czasu realizacji poszczególnych operacji i etapów, awarii i przestojów, liczby wytworzonych półproduktów i produktów.

Odczyt parametrów z produkcji w toku

Wymienione parametry dotyczące przebiegu produkcji odczytywane są np. z terminali maszyn i urządzeń, a następnie wprowadzane do raportów i poddawane analizie. Jednak dla efektywności produkcji, kluczowe znaczenie ma sposób interpretowania danych. Jeśli jest on manualny, zajmuje stosunkowo dużo czasu, co uniemożliwia szybkie podejmowanie decyzji. Dodatkowo niesie za sobą ryzyko pojawienia się błędów, z powodu których wyniki analizy mogą okazać się mało wiarygodne. Problemy występujące przy ręcznym monitorowaniu i analizowaniu danych eliminują systemy dziedzinowe, które na bieżąco gromadzą i przetwarzają dane, zapisując je w ustandaryzowanej formie w postaci czytelnych raportów. Przykładem oprogramowania pozwalającego na bieżące monitorowanie i analizowanie danych jest system zarządzania produkcją TimeLine, który pośród wielu specjalizowanych funkcjonalności posiada MES i narzędzie analizy BI Pivot.

Monitorowanie przebiegu produkcji

Obszar funkcjonalny MES w systemie TimeLine umożliwia monitorowanie procesu wytwarzania wyrobów, poprzez integrację modułu Machine Data Control z zasobem produkcyjnym. Informacje z produkcji w toku pozyskiwane są w czasie rzeczywistym bezpośrednio z maszyn, ale istnieje też opcja rejestracji tych danych poprzez pracowników. W obszarze funkcjonalnym MES na bieżąco dokonywana jest:

  • rejestracja stopnia realizacji zlecenia w zakresie jakościowym i czasowym dla kolejnych operacji,

  • kontrola zajętości i obciążenia maszyn, stanu urządzeń i stopnia zużycia poszczególnych elementów,

  • ocena liczby wykonanych półproduktów i liczby przyjętych wyrobów gotowych w danym zleceniu.

Rys. 1. Moduł Machine Data Control w obszarze funkcjonalności MES systemu zarządzania produkcją TimeLine.

Stały monitoring maszyn i dostęp do informacji z produkcji w toku to podstawa utrzymania ciągłości i efektywności procesu wytwarzania. Jednak równie ważne co pozyskiwanie danych maszynowych jest ich prawidłowe przetwarzanie.

Analiza i raportowanie danych

W interpretacji danych produkcyjnych pomaga narzędzie analizy BI Pivot będące integralną częścią systemu TimeLine. W czasie rzeczywistym przetwarza pozyskiwane informacje i bez zbędnych opóźnień dostarcza potrzebne wyniki w formie wizualnej – w postaci przejrzystych wykresów, tabel czy schematów. Z analizowanych wskaźników użytkownik może samodzielnie tworzyć personalizowane zestawienia w łatwych do konfiguracji dashboardach managerskich.

Rys. 1. Narzędzie analizy BI Pivot w systemie zarządzania produkcją TimeLine.

Narzędzie analizy BI Pivot systemu TimeLine umożliwia np. ocenę efektywności i weryfikację kosztów procesu poprzez porównanie bieżących danych z produkcji w toku z pierwotnymi założeniami przyjętymi w planie. Ułatwia identyfikację nieprawidłowości i podejmowanie szybkich działań naprawczych celem utrzymania efektywności produkcji na oczekiwanym poziomie.

Podsumowanie

Kontrola i ocena produkcji w oparciu o wiarygodne dane dostarczane w czasie rzeczywistym realnie wpływa na poprawę efektywności procesu wytwarzania. Dane zbierane w sposób ciągły za pomocą funkcjonalności MES, a następnie interpretowane do postaci czytelnych wyników w narzędziu analizy BI Pivot stanowią podstawę do udoskonalania procesów wytwarzania wyrobów. Pomagają w optymalnym wykorzystaniu mocy produkcyjnych, lepszej organizacji pracy, utrzymaniu wydajności, ograniczaniu ryzyka wystąpienia nieprawidłowości, redukcji kosztów.

Wymienione powyżej obszary funkcjonalne stanowią elementy kompleksowego systemu wspomagającego procesy produkcyjne, oprogramowania TimeLine. Posiada ono wiele innych istotnych składników wspierających zarządzanie, w tym tak kluczowe jak planowanie i harmonogramowanie zleceń, kontrolę jakości czy symulacje wpływu nowych zleceń na aktualny plan produkcji.


OPTeam SA
Tajęcina 113
36-002 Jasionka
tel. 17 867 21 00
tel. 17 867 22 45
kom. 668 345 573
e-mail: opteam@opteam.pl
https://opteam.pl/

Firma DSR uzyskała status Srebrnego Partnera Microsoft

Wiedza i umiejętności specjalistów z DSR oraz efektywność oferowanych rozwiązań DSR 4FACTORY wdrażanych w polskich i międzynarodowych firmach produkcyjnych pozwoliła na wzmocnienie współpracy ze światowym liderem technologii informatycznych.

Dzięki potwierdzeniu przez Microsoft kompetencji programistów DSR w tworzeniu i integracji aplikacji na platformie chmurowej Azure przedsiębiorstwa produkcyjne zyskują dodatkową pewność wysokiej jakości, wydajności i stabilności nowych rozwiązań z pakietu DSR 4FACTORY wspierających kompleksowe zarządzanie produkcją. Otrzymują skalowalne oprogramowanie gotowe do realizacji koncepcji Przemysłu 4.0 dodatkowo otwarte na nowe wyzwania i potrzeby biznesowe.

Systemy z oferty DSR 4FACTORY pozwalają między innymi na:

  • łatwe i szybkie wdrożenie z bezpiecznym i skalowalnym połączeniem z danymi w chmurze Microsoft Azure
  • zmniejszenie kosztów inwestycji dzięki elastycznemu systemowi licencjonowania
  • dostęp do odpowiednich dodatkowych usług i łatwą integrację z istniejącą infrastrukturą IT
  • utrzymanie otwartego środowiska informatycznego przygotowanego na rozszerzenia i dodatki
  • uzyskanie wysokiej jakości usługi przy mniejszych kosztach

Kolejny wyższy poziom współpracy z Microsoft pozwala DSR na dalszy dynamiczny rozwój oprogramowania umożliwiającego inteligentną, cyfrową produkcję z szybkim zyskiem z inwestycji w IT.

 

 

Dodatkowych informacji udziela:

Grzegorz Pawłowski

Marketing Manager DSR S.A.

GSM:  + 48 734 478 889

email: grzegorz.pawlowski@dsr.com.pl

 

******************************************

DSR S.A. od ponad 15 lat jest dostawcą rozwiązań informatycznych i usług doradczych zwiększających efektywność działania przedsiębiorstw z sektora produkcyjnego. Firma łączy głęboką znajomość potrzeb polskich i międzynarodowych przedsiębiorstw z ekspercką wiedzą na temat wykorzystania narzędzi IT, wspierających procesy wytwórcze i dystrybucyjne. Zespół DSR zrealizował kilkaset projektów wdrożenia systemów informatycznych m.in. w branżach: spożywczej, chemicznej i farmaceutycznej, motoryzacyjnej, wyrobów metalowych, elektronicznej i elektrotechnicznej oraz wyrobów konsumenckich. Firma DSR tworzy jedno z największych centrów kompetencyjnych oferujących rozwiązania IT dla przemysłu w Polsce.

DSR 4FACTORY jest unikalnym pakietem oprogramowania wspierającego zarządzanie produkcją stanowiącym efektywne wsparcie w obniżeniu kosztów produkcyjnych oraz zwiększeniu produktywności. Rozwiązania DSR 4FACTORY umożliwiają szybką analizę dostępności zasobów i lepszą organizację pracy oraz sprawne harmonogramowanie i planowanie produkcji. Pomagają także w efektywny sposób wykorzystać zasoby firmy, między innymi dzięki ocenie rzeczywistego wykorzystania maszyn oraz czasu pracy specjalistów. Ponadto umożliwiają usprawnienie procesów produkcyjnych, dając faktyczny obraz kluczowych wskaźników efektywności produkcji.

Rozwiązania DSR 4FACTORY są niezbędnym elementem cyfrowej transformacji przedsiębiorstw produkcyjnych na drodze do Przemysłu 4.0.

Kto korzysta na wdrożeniach systemów MES? 

Systemy klasy MES, wspomagające osiągnięcie efektywnej realizacji produkcji, coraz częściej znajdują się na liście priorytetów firm wytwórczych.

Zintegrowany z maszynami zapewnia bieżący dostęp do danych z produkcji w toku lub umożliwia ręczne ich wprowadzanie.
Zapraszamy do zapoznania z najnowszym numerem BPC GUIDE:  Kto korzysta na wdrożeniach systemów MES? 

IFS przejmuje firmę Axios Systems

  • IFS jeszcze bardziej wzmacnia swoją pozycję w obszarze rozwiązań do zarządzania serwisem dzięki dodatkowym funkcjom zarządzania obsługą serwisową

  • Za pomocą czołowych rozwiązań ITSM i ITOM firmy Axios Systems przedsiębiorstwa mogą opracowywać, automatyzować i upraszczać obieg dokumentów w całym łańcuchu wartości oraz zapewniać klientom doskonałą obsługę

Warszawa, 24 marca 2021 — IFS poinformował o zawarciu ostatecznej umowy dotyczącej nabycia spółki Axios Systems PLC, będącej globalnym dostawcą chmurowego oprogramowania do zarządzania obsługą serwisową (Enterprise Service Management; ESM). Axios Systems jest liderem w obszarze rozwiązań do zarządzania usługami informatycznymi (ITSM) i operacjami informatycznymi (ITOM), cenionym za jakość swojego rozwiązania do zarządzania obsługą wielokanałową, z którego korzysta wiele spośród najbardziej renomowanych i zaufanych marek na świecie, m.in. Aviva, KPMG i FedEx.

IFS stawia na pierwszym miejscu wysoką jakość serwisu i korzyści klientów. Wprowadzenie rozwiązania IFS Cloud™ realizuje cel IFS, jakim jest dostarczanie technologii i funkcji branżowych, które wspierają cyfrową transformację przedsiębiorstw i pomagają im stworzyć kulturę organizacyjną ukierunkowaną na wyniki i usługi. Coraz więcej firm korzysta z rozwiązań IFS, aby spełniać oczekiwania klientów wtedy, gdy liczy się to najbardziej — w momencie obsługi.

IFS inwestuje w swój dział rozwiązań do zarządzania serwisem już od wielu lat, a w 2020 r. jego wartość wzrosła o 100% w porównaniu z poprzednim rokiem. Przejęcie Axios Systems rozszerza możliwości IFS o nowe funkcje ITSM i ITOM, które pomogą firmom usprawnić projektowanie i automatyzować przepływ pracy, jak również zwiększać wydajność oraz łączyć ze sobą dane z różnych działów i systemów, aby dzięki temu mogły lepiej obsługiwać swoich klientów. Połączenie firm IFS i Axios Systems odgrywa kluczową rolę w realizowaniu ambicji IFS, jaką jest umocnienie się na pozycji lidera rynku w obszarze serwisu.

Podobnie jak w przypadku innych elementów oferty IFS, z możliwości Enterprise Service Management firmy Axios Systems można korzystać indywidualnie lub zintegrować je z innymi funkcjami wchodzącymi w skład chmury IFS Cloud. Dzięki temu IFS jest w stanie zaoferować przedsiębiorstwom wyjątkowe, kompleksowe rozwiązanie do zarządzania serwisem, które wspiera pracowników wewnątrz firmy i w terenie oraz pomaga firmom dostarczać produkty, realizować cele i świadczyć usługi. Przedsiębiorstwa po raz pierwszy będą mogły uzyskać nowy poziom widoczności swojego łańcucha wartości, aby dbać o zadowolenie klientów poprzez zapewnianie im doskonałej obsługi.

Dyrektor generalny IFS Darren Roos powiedział: „Jest to dla IFS bardzo ważne przejęcie, ponieważ dzięki niemu rozszerzamy naszą ofertę rozwiązań do zarządzania serwisem, aby pomagać firmom walczyć z nieefektywnością, która może zmniejszać ich zdolność do zapewniania klientom doskonałej obsługi. Połączone rozwiązania IFS i Axios nie tylko pomagają firmom tworzyć i upraszczać procesy i przepływ pracy, lecz także zapewniają widoczność dotychczas odizolowanych obszarów, zlokalizowanych zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz firmy. „Zdolność do monetyzacji serwisu daje firmom przewagę nad konkurencją. Klienci oczekują obecnie niezawodnej i spójnej obsługi. Jednak jest jeszcze jeden aspekt, który należy wziąć pod uwagę. Firmy muszą być w stanie skoordynować swój personel, zasoby i klientów i nie tylko oferować wymierne korzyści, lecz także „projektować z myślą o serwisie”. Przejęcie firmy Axios uzupełni ofertę IFS o konkretne funkcje, które uwidocznią korzyści zapewniane firmie i jej klientom, a także możliwości wprowadzania bieżących udoskonaleń”.

Tasos Symeonides, dyrektor generalny i założyciel firmy Axios, powiedział: „Jako założyciel firmy Axios jestem dumny, że mojej rodzinie i zespołowi udało się stworzyć przedsiębiorstwo, które stało się renomowanym dostawcą rozwiązań do zarządzania serwisem dla przedsiębiorstw. To jeszcze nie koniec — chcemy nadal pracować z naszymi wspaniałymi klientami oraz zdobywać nowych. Aby to osiągnąć, potrzebujemy połączyć siły z globalnym dostawcą oprogramowania, któremu podobnie jak nam bardzo zależy na rozwiązaniach do zarządzania serwisem, dostarczaniu korzyści i usprawnianiu obsługi klienta. IFS jest dla nas idealnym partnerem strategicznym. Możemy pomóc mu umocnić jego pozycję lidera w dziedzinie rozwiązań do zarządzania obsługą serwisową”.

Ray Wang, dyrektor i założyciel Constellation Research Inc., powiedział: „Dotychczasowi i przyszli klienci, którzy postrzegają usługi jako wyróżnik, ucieszą się z tego przejęcia. Większości firm zależy na tym, by ich działy informatyczne i zaplecza biurowego miały pozytywny wpływ na zespoły obsługujące klientów. Zburzenie dotychczasowych silosów i zapewnienie widoczności za pomocą zaawansowanego rozwiązania do zarządzania obsługą serwisową pomoże firmom wprowadzać innowacje w dziedzinie serwisu i wizualizować korzyści”.

Axios Systems ma szeroką bazę renomowanych klientów w Stanach Zjednoczonych, Europie, na Bliskim Wschodzie i w Ameryce Łacińskiej. Stworzył też prężnie działające społeczności użytkowników, aby budować poparcie i wprowadzać udoskonalenia w produktach. Jego klienci w sektorze komercyjnym to m.in. Aviva, FedEx, Sobeys, EDEKA i KPMG, natomiast w sektorze publicznym są to m.in. rządy Wielkiej Brytanii i Szkocji, stan Maine, sądy w Dubaju, Saudi Post i Fife Council.

Zarówno firma Axios, jak i IFS są wysoko oceniane przez analityków branżowych. IFS uzyskał pozycję lidera w raporcie Gartner Magic Quadrant for Field Service Management Software w każdym roku począwszy od 2014. Axios został uznany za niszowego gracza w raporcie Gartner Magic Quadrant for IT Service Management Tools, w którym Gartner zwrócił uwagę na jego zdolność do budowy zaangażowania klientów, koncentrację na zarządzaniu usługami informatycznymi i imponującą międzynarodową bazę klientów.

IFS planuje sfinalizować przejęcie Axios Systems w II kw. 2021 r.

Anna Machol, PR for IFS in Poland. Phone: +48 512 134 493, anna.machol@ifs.com

Informacje o firmie IFS

IFS opracowuje i dostarcza oprogramowanie dla przedsiębiorstw z całego świata, które zajmują się produkcją i dystrybucją towarów, tworzeniem i utrzymywaniem składników majątku oraz zarządzaniem działalnością ukierunkowaną na usługi. W ramach naszej platformy poszczególne produkty branżowe opierają się na jednym modelu danych i wykorzystują wbudowane innowacje cyfrowe, dzięki czemu nasi klienci mogą zapewnić najlepszą obsługę swoich klientów (Moment of Service). Specjalizacja branżowa naszych pracowników i rozwiązań oraz zaangażowanie w zapewnianie korzyści każdemu z naszych klientów pozwoliły firmie IFS zdobyć pozycję cenionego lidera i najczęściej polecanego dostawcy w naszym sektorze. Nasz zespół składa się z 4000 pracowników, którzy na co dzień realizują misję firmy opartą na elastyczności, zaufaniu i współpracy, wspierając ponad 10 000 klientów na całym świecie. Nasze oprogramowanie dla przedsiębiorstw może pomóc Twojej firmie już dziś — więcej informacji na ten temat można znaleźć pod adresem ifs.com.

Obserwuj nas na Twitterze: @IFSPolandOdwiedź bloga IFS poświęconego technologii, innowacjom i kreatywności: https://blog.ifs.com/

Informacje o firmie Axios Systems

Firma Axios Systems od ponad 30 lat pomaga klientom osiągać sukcesy biznesowe poprzez skuteczne i wydajne zarządzanie ich systemami i usługami informatycznymi. Pomagamy firmom zwiększać możliwości, osiągać większą dojrzałość oraz przekształcać działy zaplecza biurowego w zespoły świadczenia usług napędzające rozwój przedsiębiorstwa. Axios Systems ma na koncie wiele sukcesów. Przeprowadził setki wdrożeń w wielu branżach, w tym w wielu spośród firm z listy Fortune 500 oraz w dużych agencjach rządowych.

Więcej informacji można znaleźć pod adresem www.axiossystems.com/contact-us.

www.axiossystems.com

Zachęcamy do lektury bloga firmy Axios: https://info.axiossystems.com/blog.