Produkty SER Group otrzymują najwyższe oceny w przypadkach użycia 'Content and Process Automation’ oraz 'Business Role Hub Document Management’

GARTNER® INC. w swoim raporcie 2021 Critical Capabilities for Content Services Platforms* przyznał dwóm produktom SER najwyższe noty ze wszystkich badanych rozwiązań. W kategorii 'Content and Process Automation’ SER otrzymał notę 3,67 na 5 a w przypadku 'Business Role Hub Document Management’  3,62 na 5.

Przypadek użycia ’Content & Process Automation’, za który SER Group otrzymał najwyższą ocenę, obejmuje „podstawowe funkcje automatycznego przetwarzania dokumentów, w tym onboarding nowych kont, przetwarzanie pożyczek, przetwarzanie roszczeń, underwriting i zarządzanie zleceniami roboczymi”.

Przypadek ’Business Role Hub Document Management’, za który SER również otrzymał najwyższą ocenę, opisuje zdolność do integracji z aplikacjami biznesowymi, które są powszechnie używane w organizacjach. Przykłady analizowanych zastosowań obejmują integrację z działami sprzedaży, zasobów ludzkich i zaopatrzenia.

  • Włączenie tych dwóch przypadków użycia do raportu za 2021 rok naszym zdaniem odzwierciedla to, jak kluczowe dla organizacji jest dziś posiadanie spojrzenia 360° na informacje i procesy we wszystkich systemach i aplikacjach. Fakt, że otrzymaliśmy najwyższe noty w tych przypadkach użycia pokazuje, z naszej perspektywy, że strategia dostarczania najnowocześniejszych pakietów rozwiązań dla inteligentnego zarządzania treścią jest tym, czego obecnie najbardziej potrzebują nasi klienci i czego będą potrzebowali w przyszłości – mówi dr John Bates, CEO SER.
  • Jesteśmy zaszczyceni, że Gartner przyznał Grupie SER najwyższą ocenę w tych dwóch przypadkach użycia. Wierzymy, że dzięki szerokiemu zestawowi wtyczek dla aplikacji biznesowych, inteligentnemu mechanizmowi workflow, który automatycznie uruchamia zadania i przepływ pracy w różnych aplikacjach biznesowych, oraz najlepszym możliwościom konsolidacyjnym, Doxis4 oferuje nieszablonowe rozwiązania dla unikalnej kombinacji nowych zastosowań w pracy hybrydowej oraz podstawowych zastosowań w zarządzaniu dokumentami i procesami – dodaje Dr Gregor Joeris, CTO SER.

Informacja prasowa pochodzi ze strony: https://www.sergroup.com/pl/

Polskie Fabryki Porcelany „Ćmielów” i „Chodzież” S.A. podpisały kontrakt na dostawę i wdrożenie systemu klasy ERP.

Jedna z najstarszych polskich firm, nieprzerwanie od ponad 230 lat produkująca porcelanę, stawia na Impuls EVO od BPSC. Oprogramowanie stosowane będzie do obsługi kluczowych obszarów: produkcja, logistyka i magazynowanie.

Polskie Fabryki Porcelany „Ćmielów” i „Chodzież” S.A. należą do czołowych przedsiębiorstw na rynku producentów porcelany – nie tylko w kraju, ale też w Europie. Każdego miesiąca linie technologiczne Polskich Fabryk Porcelany produkują ponad 400 ton wyrobów. Grupa Kapitałowa jest największym producentem porcelany cienkościennej w Europie, a jej produkty trafiają do szerokiego grona odbiorców w Europie, Azji i obu Amerykach. Działają w obrębie Polskiej Grupy Porcelanowej.

Polska Grupa Porcelanowa

Polska Grupa Porcelanowa powstała w 2018 roku łączy struktury handlowe i marketingowe dwóch spółek. W jej obrębie funkcjonują marki: Ćmielów, Lubiana, Chodzież oraz Ćmielów Design Studio. Odróżniają je oferty, a łączy pasja produkcji porcelany. Polska Grupa Porcelanowa powstała pod wpływem zmieniających się realiów – w odpowiedzi na potrzeby i oczekiwania klientów. Jako grupa łącząca tradycję ze współczesnością wyróżnia się nie tylko doskonałym wzornictwem i jakością, ale także sprawnością organizacji. Dzięki innowacyjności i kreatywnemu podejściu do produktu jest liderem segmentu HoReCa i Porcelany Premium. Bogata historia i tradycja pozwala firmie z ufnością spogląda w przyszłość, a ta ma znacząco wymiar cyfrowy.

Porcelana 4.0

Z końcem ubiegłego roku Polskie Fabryki Porcelany „Ćmielów” i „Chodzież” S.A. zdecydowały się na wdrożenie systemu klasy ERP. Grupa Kapitałowa wybrała oprogramowanie Impuls EVO od katowickiej spółki BPSC. Wdrożenie systemu Impuls w Polskich Fabrykach Porcelany obejmuje 2 etapy.  Na pierwszym z nich kluczowa będzie digitalizacja obszarów produkcyjnych, magazynowo-logistycznych i handlowych. W kolejnym firma i dostawca skupią się na zarządzaniu obiegiem dokumentów i informacji w Grupie. Według harmonogramu przedstawionego przez BPSC wdrożenie pierwszej części potrwa do 10 miesięcy.

Informacja prasowa pochodzi ze strony https://www.bpsc.com.pl/news/nowy-dostawca-it-obsluzy-polskie-fabryki-porcelany-cmielow-i-chodziez-sa

KSeF – Krajowy System e-Faktur

KSeF (Krajowy System e-Faktur) to rewolucja, która zmienia sposób wystawiania i odbierania faktur przez przedsiębiorców. Polska wprowadza centralną bazę danych faktur, rejestrującą transakcje między podmiotami. Już wkrótce firmy nie będą tradycyjnie drukować papierowych lub wysyłać mailem elektronicznych faktur (np. w PDF). Jedyną właściwą drogą komunikacji dla faktur będzie właśnie Krajowy System e-Faktur.

Co ciekawe nie dotyczy to załączników do faktur, dodatkowych zestawień, np. list wykonanych czynności, raportów z usług etc., tutaj zapewne będzie trzeba utrzymać tradycyjną metodę komunikacji, tych informacji póki co nie wyślemy do kontrahenta za pomocą platformy KSeF.

Jeśli natomiast w naszym systemie wystawimy fakturę na naszego odbiorcę, to trzeba ją będzie informatycznie przekształcić do ustrukturyzowanej jednolitej formy – odpowiedniego formatu pliku XML (nieco podobnie jak to już działa z przypadku plików JPK).
Następnie podatnik będzie musiał sprawdzić poprawność dokonanej konwersji, czy faktura po przekształceniu nie ma błędów/pomyłek, jeśli faktura nie zawiera błędów to w kolejnym kroku drogą elektroniczną będzie można ją wysłać do tegoż repozytorium KSeF, z którego nasz odbiorca będzie mógł ją odebrać.
Po zarejestrowaniu wysłanej przez nas faktury w Krajowym Rejestrze fakturze zostanie nadany jej jednoznaczny unikatowy numer, który przedsiębiorca będzie mógł pobrać. Nasz odbiorca natomiast po zbudowaniu połączenia do KSeF będzie mógł fakturę zobaczyć i pobrać do swojego systemu.

System KSeF już działa, ale na razie jest dobrowolny, wkrótce jednak, od 2023 roku ma wejść w życie jako obowiązujący.

KSeF został wprowadzony ustawą z dnia 29 października 2021 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2021 r. poz. 2076). Krajowy System e-Faktur, to część pakietu SLIM VAT 2. Polska obok Włoch, Hiszpanii i Portugalii jest kolejnym krajem w Unii Europejskiej, który zdecydował się na wprowadzenie tak nowoczesnego rozwiązania. Polska jest zatem w gronie europejskich liderów digitalizacji w administracji.

Niewątpliwie KSeF to kolejny krok w digitalizację po JPK_V7 i JPK_FA, nie da się nie zauważyć podobieństw w zakresie technologii działania, czy zakresu przekazywanych danych, co pewnie w przyszłości będzie skutkowało pewnymi uproszczeniami w raportowaniu, jak to miało wcześniej miejsce np. z konsolidacją JPK i deklaracji VAT7. W przypadku faktur ustrukturyzowanych widzimy np. przeniesienie kodów GTU na linie faktur, co jest wyraźnym krokiem w kierunku porządkowania informacji i ułatwienia ich pozyskiwania. Może zatem za jakiś czas kody GTU znikną z nagłówków faktur w JPK, zobaczymy.

KSeF to także korzyści ale nie tylko dla ustawodawcy, ale także i podatnika. Oczywiście system zapewni urzędom skarbowym wgląd we wszystkie transakcje na bieżąco i możliwi wprowadzenie szybkich elektronicznych kontroli zgodności, co za tym idzie szybszą eliminację oszustw podatkowym. Przedsiębiorcy natomiast decydujący się już korzystać z systemu KSeF będą mogli wystąpić z wnioskiem o szybszy zwrot VAT (40 dni).


Warto jednak zauważyć, że praktyczne wykorzystanie KSeF wymaga zakupu niezbędnego oprogramowania oraz powiązania takowego z istniejącą w firmie infrastrukturą IT. Są na szczęście już na rynku odpowiednie rozwiązania które na to pozwalają, wśród nich na czołówkę wychodzą firmy wykorzystujące nowoczesne platformy programistyczne, bo te dzięki swojej elastyczności pozwalają na szybką rozbudowę i dostosowywanie do wymogów klientów, czy nowych wymagań legislacyjnych.

Takim rozwiązaniem dysponuje już np. firma Simple Mobile Sp. z o. o. Nowoczesna technologia platformy Workflow opartej na Angularze, jak również kilkanaście lat doświadczenia zespołu wdrożeniowo – programistycznego to dobre fundamenty, żeby móc zaoferować tego typu rozwiązania.

Platforma Workflow firmy Simple Mobile posiada wbudowany moduł KSeF, pozwalający zarówno pobierać, jak i wysyłać faktury do KSeF.


System może na bieżąco informować nas, np. drogą mailową o nowych wystawionych na nas fakturach, automatycznie je pobierać i ‘wpuszczać’ w ścieżkę decyzyjną do wewnętrznej autoryzacji, kodyfikacji i ostatecznej akceptacji, a na koniec odpowiednio dekretować do księgowości. Od strony sprzedażowej system pozwala na połączenie z dowolnym systemem generowania faktur na poziomie API i/lub baz danych, czy plikowo, pobrać faktury, dokonać ich konwersji na odpowiedni format, podpisać elektronicznie i wysłać na platformę ministerialną KSeF, odbierając unikalny numer faktury i UPO.

Lider polskiego rynku Elektronicznego Obiegu Dokumentów doceniony na świecie

Platforma krakowskiego WEBCONu okazała się unikalna w perspektywie światowej i została uwzględniona w prestiżowym raporcie agencji Forrester Research, plasując się w gronie wiodących na świecie dostawców technologii do digitalizacji procesów.

WEBCON tworzy swoją platformę WEBCON BPS już od 16 lat i dziś jest największym dostawcą systemów Elektronicznego Obiegu Dokumentów w Polsce. Od kilku lat, krakowski producent konsekwentnie realizuje strategię ekspansji międzynarodowej, budując kanał partnerski i zdobywając klientów w Europie, Amerykach oraz Afryce. Wśród firm, które wdrożyły obiegi dokumentów w oparciu o WEBCON BPS, znajdują się m.in. Siemens Finance, Mitsubishi Electric, DS Smith, Tauron, LPP, Intersport, Nowy Styl, Warbud, Pratt & Whitney Canada czy MAN.

Od wielu lat, firma współpracuje również z analitykami branży IT, śledząc trendy rynkowe i prezentując analitykom kolejne wersje tworzonego nad Wisłą rozwiązania. Efektem tych działań jest uwzględnienie WEBCON, jako pierwszego polskiego dostawcy, w raporcie agencji Forrester Now Tech: Digital Process Automation, Q4 2021, plasując firmę w gronie wiodących globalnych dostawców technologii do digitalizacji procesów biznesowych.

„Platformę WEBCON BPS tworzymy już od szesnastu lat, zapisując w jej kodzie doświadczenie zdobyte w setkach projektów digitalizacji procesów biznesowych i wdrożeń elektronicznego obiegu dokumentów, zrealizowanych w polskich i globalnych organizacjach. Dziś, jesteśmy szczególnie dumni, że pieczołowicie wypracowaną wartość naszej platformy dostrzegają analitycy globalnego rynku IT. Pojawienie się WEBCON BPS w raporcie Forrestera to ważny krok, który pomoże zwiększyć rozpoznawalność i wiarygodność WEBCON w oczach naszych potencjalnych klientów i partnerów z całego świata.” – mówi Łukasz Wróbel, wiceprezes WEBCON.

O olbrzymiej popularności rozwiązania WEBCON decydują przede wszystkim elastyczność i łatwość wprowadzania zmian oferowane przez platformę. Pozycję rynkową w Polsce buduje jednak w równym stopniu doświadczony zespół konsultantów i wdrożeniowców, którzy umiejętnie wprowadzają klientów w świat digitalizacji procesów biznesowych.

Łukasz Wróbel
Wiceprezes WEBCON