Greenyard Frozen Poland wybrało SUR-FBD

Greenyard Frozen Poland Sp. z o.o. jest producentem najwyższej jakości mrożonek owocowych i warzywnych, mrożonych ziół oraz dań gotowych dla rynku detalicznego, gastronomicznego i przemysłowego. Swoje lokalizacje ma na całym świecie. Firma od kilku miesięcy prowadziła testy systemu SUR-FBD.CMMS i zdecydowała się na zakup i wdrożenie naszej aplikacji dla działu UR.

System CMMS jest całkowicie polskim produktem. Został zbudowany w oparciu o doświadczenia i potrzeby pracowników działów utrzymania ruchu w przedsiębiorstwach produkcyjnych o różnorodnym profilu produkcji. Przystosowanie do realiów rynkowych, skalowalność oraz odpowiedni zakres funkcjonalny czynią ten system narzędziem przydatnym w przedsiębiorstwie każdej wielkości.

Comarch ESEF z 80 raportami na giełdzie i certyfikatem XBRL Certified Software

Do 30 kwietnia zdecydowana większość spółek notowanych na warszawskiej giełdzie udostępniła swoje roczne jednostkowe i skonsolidowane raporty finansowe z roku 2021. Te dokumenty różnią się od poprzednich za sprawą nowego formatu, według którego zostały przygotowane. W tym roku po raz pierwszy wszystkie spółki z rynku głównego GPW zostały zobligowane do raportowania zgodnie z wytycznymi ESEF (ang. European Single Electronic Format, czyli jednolity elektroniczny format raportowania).

Raportowanie ESEF odbywa się przy pomocy standardu XBRL, które europejskie spółki stosują coraz częściej w raportowaniu finansowym i niefinansowym. Przykładem są raporty niefinansowe ESG (ang. environmental, social and corporate governance, czyli środowisko naturalne, społeczeństwo i ład korporacyjny), które już za dwa lata mają być generowane za pomocą tego języka. Wydaje się, że przyszłość raportowania będzie coraz częściej opierać się na języku XBRL. Taki format daje wiele korzyści m.in. przejrzystość informacji czy możliwość porównywania danych niezależnie od języka, w którym był przygotowany raport. W zestawieniu z europejską platformą ESAP (z ang. European Single Access Point), która jest właśnie budowana, analiza finansowa oraz niefinansowa stanie się powszechniejsza oraz prostsza.

Jednym z kluczowych dostawców narzędzi do raportowania w XBRL w Polsce jest Comarch. Z aplikacji  Comarch ESEF korzysta aż 80 spółek z rynku głównego GPW spośród ponad 400 notowanych firm.

Jakość rozwiązania Comarch ESEF potwierdza zdobyty w ostatnich miesiącach certyfikat nadawany przez jedną z najbardziej znanych organizacji zajmujących się XBRL– XBRL International. Certyfikat oznacza, że oprogramowanie Comarch ESEF zostało sprawdzone przez XBRL International pod kątem zgodności ze specyfikacjami XBRL. XBRL Certified Software daje więc większą pewność co do poprawności generowanych raportów z regulacją ESEF.

Dodatkowo, poza zgodnością z regulacją, aplikacja wyróżnia się szeroką funkcjonalnością oraz intuicyjnością obsługi, co potwierdzają klienci Comarch.

Dla naszej spółki był to pierwszy rok z raportowaniem wg nowego formatu ESEF. Pierwsze raportowanie w nowym formacie było wyzwaniem dla zespołu nie tylko pod względem merytorycznym ale także technicznym, stąd poszukiwaliśmy narzędzia, które będzie wyróżniało się wysoką funkcjonalnością oraz intuicyjnością w codziennym użytkowaniu. Wybraliśmy aplikacje Comarch ze względu na przyjazny oraz przejrzysty interfejs dla użytkownika a także możliwość zapewnienia ze strony dostawcy bieżącego wsparcia technicznego. Dodatkowo, naszą szczególną uwagę zwróciło, iż narzędzie wyróżnia się prostotą w obsłudze, jeśli chodzi o wprowadzenie indywidualnych rozszerzeń taksonomii – przed rozpoczęciem procesu wdrażania nowego formatu raportowaniu, to właśnie ten element był przedmiotem większego zainteresowania oraz wzbudzało szczególnie duże obawy techniczne z naszej strony. W trakcie całego procesu przygotowania raportu, korzystanie z bieżącego wsparcia technicznego było dla nas bardzo cenne i pozwoliło na bezbłędne zaraportowanie sprawozdań. W kolejnych latach, zakres raportowania zgodnych z ESEF będzie poszerzany o kolejne obszary sprawozdawcze, stąd łatwość we wprowadzaniu, czy tez modyfikowaniu elementów taksonomii w oprogramowaniu w naszej ocenie będzie pożądany ze strony użytkowników – mówi Magdalena Świderska, kierownik działu controllingu w spółce Libet S.A.

Nowa forma raportowania dla spółki giełdowej wiązała się z reorganizacją pracy oraz dodatkowymi obowiązkami. Wprowadzenie regulacji ESEF było zatem wyzwaniem, w którym otrzymaliśmy wsparcie od specjalistów Comarch. Za pomocą otrzymanego narzędzia oraz profesjonalnego wsparcia, wdrożenie nowych regulacji przeszło sprawnie. Aplikacja Comarch ESEF  jest narzędziem czytelnym, godnym polecenia, spełniającym wymogi w zakresie sprawozdawczości spółek giełdowych – opisuje Martyna Kościelna, specjalista ds. finansowych w Captor Therapeutics S.A.

 To nie koniec wyzwań dla spółek z GPW związanych z ESEF.

Na osoby odpowiedzialne za przygotowanie raportów w formacie ESEF czeka kolejny obowiązek. Tagowanie blokowe informacji dodatkowej sprawozdania skonsolidowanego jest rozszerzeniem zakresu dotychczasowego tagowania. Do tej pory znakowaniu podlegały głównie zestawienia: bilans, rachunek zysków i strat, sprawozdanie z całkowitych dochodów, przepływy pieniężne, zestawienie zmian w kapitale własnym. W  sprawozdaniach rozpoczynających się od 1 stycznia 2022 emitentów czeka tagowanie pozostałej części raportu skonsolidowanego w tym not. Tym samym tagowaniu będzie podlegał praktycznie cały raport skonsolidowany – mówi Paweł Krupa, product manager Comarch ESEF. Pracujemy nad tym, aby tagowanie blokowe w aplikacji było oparte na dotychczasowej logice narzędzia. Chcemy, aby ten dodatkowy obowiązek nie stanowił problemu dla użytkowników Comarch ESEF.

Comarch Otrzymuje „Nagrodę Partnerską” od ENOC (Emirates National Oil Company)

Comarch otrzymał „Nagrodę Partnerską” od ENOC (Emirates National Oil Company), wiodącej grupy energetycznej działającej w sektorze naftowo-gazowym. Aby upamiętnić ponad siedem lat niezwykle udanej współpracy biznesowej, nagrodę wręczyło profesorowi Januszowi Filipiakowi, założycielowi i prezesowi zarządu Comarch trzech przedstawicieli ENOC – Zaid Alqufaidi (dyrektor zarządzający), Taleb Al Saleh (dyrektor marketingu Detalicznego) oraz Suryaveer Singh (szef zarządzania lojalnością) – podczas ich wizyty w centrali Comarch w Krakowie 23 maja 2022 roku.

„Nagroda Partnerska” przyznawana jest przez ENOC firmom, których działania miały znaczący wpływ na wzrost i rozwój strategiczny grupy energetycznej z Bliskiego Wschodu. Wsparcie, którego Comarch udzielił ENOC w ciągu ostatnich siedmiu lat obejmuje wiele różnych obszarów biznesowych, w tym zwiększanie zaangażowania klientów i marketing, i tym samym odegrało ono ważną rolę w osiągnięciu przez ENOC wielu celów biznesowych.

„Współpraca z ENOC podkreśla strategię Comarch ukierunkowaną na budowanie długotrwałych partnerstw biznesowych oraz tworzenie innowacyjnych i wysoce praktycznych produktów i usług IT. Zarówno niedawna wizyta Ambasador Zjednoczonych Emiratów Arabskich, dr Eman Al Salami, jak i nagroda, którą otrzymaliśmy od ENOC, pokazują, że Comarch jest dziś jednym z wiodących graczy IT na Bliskim Wschodzie”. – powiedział Janusz Filipiak, Prezes Zarządu Comarch.

„Była to moja pierwsza wizyta w centrali Comarch i muszę powiedzieć, że widząc ogrom pracy, jaką firma wkłada w innowacje, badania i rozwój, jestem przekonany, że partnerstwo z Comarch przyniesie nam znacznie więcej korzyści.” – powiedział Zaid Alqufaidi, Dyrektor Zarządzający ENOC.

Program lojalnościowy ENOC o nazwie „Yes Rewards”, nominowany w tegorocznej edycji International Loyalty Awards w kategorii „Best Use of Mobile & Social”, zasilany jest przez platformę Comarch Loyalty Management służącą do budowania angażujących programów lojalnościowych i kampanii marketingowych. W pierwszym miesiącu po uruchomieniu program liczył ponad 200 tys. członków, a każda kampania lojalnościowa wykazywała 2 lub nawet 3-krotnie większe obroty. Co ważne, ENOC była pierwszą firmą współpracująca z Comarch, która zdecydowała się na stworzenie w pełni cyfrowego programu lojalnościowego opartego na aplikacji mobilnej – bez fizycznych kart.

„Comarch Loyalty Management, narzędzie, z którego obecnie korzystamy, zapewnia nam to, co najważniejsze, czyli – krótki czas wprowadzenia naszych rozwiązań na rynek. Branża naftowo-gazowa na Bliskim Wschodzie jest pełna wyzwań i wymaga dostarczania klientom unikalnych ofert poprzez kompleksowy, a jednocześnie intuicyjny interfejs. Muszę przyznać, że zadania, które postawiłem przed Comarch przy budowie aplikacji programu „Yes” nie były łatwe. Jednak efekt końcowy mówi sam za siebie – program lojalnościowy ENOC osiągnął najszybszy wzrost liczby członków w historii programów lojalnościowych w Zjednoczonych Emiratach Arabskich!” – powiedział Suryaveer Singh, Head of Loyalty w ENOC.

Współpraca ENOC i Comarch daleka jest od bycia zakończoną. Firmy są obecnie w trakcie prowadzenia rozmów na temat dalszego rozwoju programu lojalnościowego oraz uruchomienia nowego projektu opartego na sztucznej inteligencji, który ma na celu zautomatyzowanie niektórych procesów marketingowych realizowanych przez ENOC. Partnerstwo przeniesie się również do innych obszarów biznesowych, takich jak opieka zdrowotna (punkty diagnostyczne) i Smart Video Analytics.

„Historycznie ENOC był czwartym klientem Comarch na Bliskim Wschodzie – ale pierwszym, z którym mieliśmy możliwość uczestniczenia w procesie rozwoju systemu – od etapu projektu konsultingowego. Projekt, który rozpoczęliśmy siedem lat temu stał się ogromnym komercyjnym sukcesem. Z biegiem czasu rozwijaliśmy współpracę z klientem, dodając nowe moduły i pakiety usług dodatkowych, w tym hosting dostarczany przez Comarch Data Center w Dubaju. Obecnie przygotowujemy się do rozpoczęcia projektu AI i instalacji dedykowanego punktów diagnostycznych dla kierowców cystern. To będzie początek nowego rozdziału w naszym partnerstwie.” – powiedział Bartosz Demczuk, Senior Vice President w Comarch Middle East.

Więcej informacji o platformie Comarch Loyalty Marketing i projektach lojalnościowych realizowanych przez Comarch na Bliskim Wschodzie można znaleźć na stronie www.comarch.pl.

O ENOC (EMIRATES NATIONAL OIL COMPANY)

Grupa Emirates National Oil Company (ENOC) to wiodący globalny gracz naftowo-gazowy działający w całym łańcuchu wartości sektora energetycznego. Obsługując tysiące klientów na 60 rynkach, Grupa zatrudnia ponad 9000 pracowników i wdraża światowej klasy obsługę klienta, najnowsze innowacje i technologie oraz najlepsze praktyki na rzecz rozwoju społecznego i gospodarczego Zjednoczonych Emiratów Arabskich.

O COMARCH

Comarch jest globalnym dostawcą zaawansowanych, a jednocześnie łatwych w użyciu platform i usług IT, które mają na celu pomóc dzisiejszym firmom usprawnić wydajność biznesową, zaangażować ich klientów i zwiększyć zwrot z inwestycji. Do lojalnościowych klientów Comarch należą JetBlue Airways, Heathrow Airport, Vietnam Airlines, LATAM Airlines Group, BP, Carrefour, Galeries Lafayette, Auchan i True Value.