Z perspektywy chmury

Pracować i zarządzać przedsiębiorstwem z każdego miejsca na świecie, bez ograniczeń technologicznych i sprzętowych – to pracować w chmurze.

Kiedy zaczynałem w tej branży ponad 25 lat temu wiele z obecnie wdrażanych przez nas rozwiązań przez przedsiębiorców traktowanych była w kategorii niewyobrażalnych możliwości. Większość z nich uważała wówczas, że tradycyjny sposób zarządzania firmą, ołówek i kartka oraz telefon same załatwią sprawę. Jeszcze kilka lat temu rozwiązania chmurowe nie były tak popularne, a Polska znajdowała się w ogonku krajów z najwyższym obrotami rynku chmury w Europie. Dzisiaj postępujący rozwój, a także takie zjawiska jak pandemia powodują, że zaczynamy doganiać stawkę. Dlaczego? Bo rynek nie znosi ograniczeń. A chmura to zdecydowanie rozwiązanie rozwijające skrzydła – mówi Hubert Nowaczyk Prezes Zarządu  AXACOM.

Wyobraźcie sobie swoją firmę, w której do zarządzania używacie inteligentnego, mobilnego i ultra elastycznego narzędzia biznesowego. To nasz flagowy Microsoft Dynamics 365 for Finance and  Supply Chain Management. Razem z nim modelujemy rozwiązania dedykowane dla Waszego biznesu, a to pozwala usprawnić i unowocześnić wszystkie obszary, od księgowości, przez zakupy, sprzedaż, magazyn, produkcję, po e-commerce.

– Tylko abonamentowe rozwiązania chmurowe pozwalają managerom korzystać ze wszystkich narzędzi, które z każdym rokiem ulegają technologicznym zmianom. Staje się to coraz bardziej widoczne i niezbędne w przedsiębiorstwie. Chmura pozwala ograniczyć inwestycje w drogie  systemy serwerowe wymagające stałego nadzoru. Pozwala korzystać z najnowszych aktualizacji, najszybszych rozwiązań i jest gotowa w kilka dni, a nawet w kilka godzin – dodaje Hubert Nowaczyk

To skrzydła, które przedsiębiorstwom pozwalają na ograniczanie kosztów, rozwijanie usług. Oprócz wolności dają również poczucie bezpieczeństwa i stabilności. Wdrażając rozwiązania w firmie dostosowujemy je do indywidualnych potrzeb, ale wszystkich łączy jedno: potrzeba bezpieczeństwa. Microsoft na bieżąco dba o bezpieczeństwo systemu, jest intuicyjny i pewny. Daje też poczucie pewności managerowi, który ma stały i bieżący dostęp do wszystkich danych, wszystkich narzędzi i aktualizacji. To siła, która wkrótce stanie się standardem każdego dobrze zarządzanego przedsiębiorstwa. To również realne ograniczenie kosztów, maksymalizowanie korzyści i rozwijanie możliwości przedsiębiorstwa.  Z doświadczenia wiemy, że najtrudniejszy pierwszy krok. Najlepiej postawić go w kierunku doświadczonych specjalistów, którzy pokierują działaniami planistycznymi, wdrożeniem i będą zawsze kiedy są potrzebni. A potem z ulgą dalej rozwijać swoją firmę. I to w chmurze.

Hubert Nowaczyk

Prezes Zarządu AXACOM Sp.  z o.o.

Comarch i Główny Urząd Miar z kolejną umową

To już kolejna umowa firmy Comarch z Głównym Urzędem Miar (GUM). Po udanej realizacji projektu Systemu Wsparcia Informatycznego Usług Terenowej Administracji Miar „ŚWITEŹ”, czas na projekt TRANS-TACHO.

21 czerwca 2022 r. została podpisana umowa na zbudowanie i wdrożenie systemu informatycznego TRANS-TACHO wspierającego urząd w zdalnej obsłudze klientów w sprawach tachografów. Projekt zostanie zrealizowany w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020. Wartość umowy to blisko 9 mln zł brutto.

Czas realizacji projektu i wdrożenia przewidziany jest na 18 miesięcy. Po tym okresie Comarch będzie świadczył usługi utrzymaniowe i serwisowe przez kolejne 60 miesięcy.

System klasy BPMS

Rozwiązanie będzie oparte o Comarch Workflow Suite – system klasy BPMS (Business Process Management System), czyli system zarządzania procesami biznesowymi. Zostaną wdrożone e-usługi i zdalna obsługa spraw w zakresie: wykonywania zawodu technika, warsztatów i szkoleń dla techników oraz wprowadzania tachografów na rynek UE.

Ułatwienia przyczynią się do wzrostu efektywności realizacji spraw oraz usprawnienia prowadzenia działalności gospodarczej związanej z obsługą tachografów. Dodatkowo nowy system informatyczny ma przyczynić się do wzrostu bezpieczeństwa transportu drogowego, dzięki wzmocnieniu systemu kontroli i nadzoru nad tachografami.

– Dla użytkownika końcowego wdrożenie systemu zapewni bezpośredni dostęp do wielu rejestrów on-line oraz skróci czas obsługi spraw. Umożliwi również realizację wiele usług drogą elektroniczną bez konieczności załatwiania  formalności za pośrednictwem poczty. Pracownicy GUM otrzymają jednolity system informatyczny i nowoczesne narzędzia, dzięki którym świadczenie usług dla klientów stanie się bardziej efektywne, a właściwy nadzór nad systemem tachografów zwiększy bezpieczeństwo transportu drogowego – podkreśla Krzysztof Sekuła, kierownik projektu po stronie wykonawcy.

System TRANS-TACHO oprócz uruchomienia wysokopoziomowych usług elektronicznych i wdrożenia elektronicznej wymiany dokumentów, podniesie jakość danych publicznych oraz ułatwi do nich dostęp. To wszystko dzięki modernizacji rejestrów publicznych i baz danych w zakresie ewidencji podmiotów i wydawanych decyzji.

O Comarch

Comarch został założony w 1993 roku w Krakowie, a od 1999 roku jest notowany na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Jest jedną z największych firm informatycznych w Europie i prowadzi projekty dla czołowych marek z Polski i świata
w najważniejszych sektorach gospodarki m.in.: telekomunikacji, finansach, bankowości i ubezpieczeniach, handlu i usług, infrastruktury IT, administracji publicznej, przemyśle, ochronie zdrowia oraz w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw. Z usług Comarch skorzystało kilkadziesiąt tysięcy światowych marek w ponad 100 krajach na 6 kontynentach m.in.: Allianz, Auchan, BNP Paribas Fortis, BP, Carrefour, Heathrow Airport, Heineken, ING czy LG U+, Orange, Telefónica, T-Mobile, Vodafone.

Firma zajmuje wysokie pozycje w rankingach analityków IT m.in.: Gartnera, Truffle 100, TOP 200 „Computerworld”, IDC, Polskiej Akademii Nauk, EU Industrial R&D Investment Scoreboard. Corocznie Comarch inwestuje środki o wartości ok. 15 proc. Przychodów
w projekty innowacyjne. W 2019 roku nakłady na prace R&D wyniosły 230 mln zł. Obecnie zatrudnia ponad 6 500 ekspertów, w ponad 90 biurach w ponad 30 krajach od Australii i Japonii przez Bliski Wschód oraz Europę aż po obie Ameryki.

www.comarch.pl

Agro-Sieć wymienia system informatyczny na Comarch ERP XL

Spółka Agro-Sieć, dostawca efektywnych rozwiązań dla rolnictwa, podpisała umowę z firmą informatyczną Infortes na wdrożenie systemu do zarządzania przedsiębiorstwem Comarch ERP XL. Wybrane rozwiązanie charakteryzuje się elastyczną budową modułową, która pozwala na kompleksową organizację wielu obszarów działalności firmy. W Agro-Sieci zostaną uruchomione funkcjonalności m.in. dla administracji, księgowości i sprzedaży a także aplikacje do obiegu elektronicznych dokumentów i zarządzania magazynem oraz aplikacje do obsługi skupu zboża.

Agro-Sieć Sp. z o.o. to firma rodzinna, która działa na rynku od 1992 roku. Prowadzi kompleksową obsługę producentów rolnych w zakresie: doradztwa agrotechnicznego i sprzedaży środków ochrony roślin, nawozów, materiału siewnego, pasz oraz paliw. Obecnie firma obsługuje kilkanaście tysięcy gospodarstw rolnych i stale rozwija swoją działalność. Chcąc usprawnić procesy biznesowe, kadra menedżerska podjęła decyzję o wymianie systemu klasy ERP, ponieważ ten używany do tej pory, nie spełniał już rosnących potrzeb organizacji.

– O wyborze rozwiązania firmy Comarch zadecydowała nie tylko jakość systemu informatycznego i dostarczanych usług. Poszukiwaliśmy solidnego i pewnego partnera; firmy, która ma dużą znajomość naszej branży. Połączenie programu Comarch i wartościowe doświadczenie Infortes w dostarczaniu rozwiązań informatycznych dla przedsiębiorstw z rynku rolniczego przekonało nas do rozpoczęcia współpracy – mówi Paweł Bruderek-Żyżun, Wiceprezes Agro-Sieci.

Platforma Comarch ERP XL zostanie zintegrowana z modułami branżowymi do obsługi procesów skupu i wysyłki płodów rolnych oraz rejestracji wyników badań laboratoryjnych, opracowanymi przez firmę  Infortes. Dodatkowo uruchomiony zostanie system klasy Business Intelligence, który zagwarantuje szybki dostęp do wielowymiarowych analiz dotyczących informacji pozyskanych z wszystkich obszarów działalności firmy. Kompleksowe wdrożenie zostanie zrealizowane w całym przedsiębiorstwie, zarówno w centrali jak i 10 oddziałach. Z systemu będzie korzystać ok. 60 pracowników firmy Agro-Sieć.