Media społecznościowe na hali produkcyjnej z Exact

Firmy produkcyjne codziennie generują ogromne ilości powiadomień. Współpracownicy komunikują się nieformalnie za pośrednictwem poczty elektronicznej, aplikacji WhatsApp i wielu innych platform. Jest to szybkie i łatwe, ale czy mądre? Co dzieje się z tymi wszystkimi informacjami przesyłanymi przez te kanały? 

Po prostu spróbuj je odzyskać

Wszyscy tego doświadczyliśmy: awaria maszyny, ale osoby która wie jak ją naprawić nie ma w firmie. Robimy więc zdjęcie, wysyłamy je WhatsAppem i (mamy nadzieję), że się wkrótce dowiemy jak rozwiązać ten problem. Może to być dobre rozwiązanie w krótkiej perspektywie czasowej, ale jeśli następnym razem taka sama awaria zdarzy się komuś innemu, trzeba znów zaczynać od początku. Informacje zostały przekazane przez WhatsApp, co oznacza, że nie zostały nigdzie zachowane.
Dzięki eksplozji różnorodnych platform komunikacyjnych nastąpił podział na oficjalne i nieformalne strumienie informacji w obrębie każdej organizacji. Wyceny, podręczniki, instrukcje obsługi lub prezentacje są odpowiednio zapisywane i przechowywane przez wiele lat. Rozmowy dotyczące tych dokumentów – często niezbędne do zrozumienia, jak przebiegał proces i dlaczego podjęto pewną decyzję, prowadzone są jednak nieformalnymi kanałami. Te informacje giną w lokalnych skrzynkach pocztowych lub na kontach WhatsApp i nie są już dostępne dla innych osób, które mogłyby z nich skorzystać.

Łączenie pamięci masowej z komunikacją

Rozwiązanie jest w rzeczywistości bardzo proste: trzeba zintegrować możliwość szybkiej, nieformalnej komunikacji z oprogramowaniem biznesowym. W ten sposób pracownicy mogą szybko porozumiewać się ze sobą, ale komunikacja ta odbywa się we własnym środowisku — gdzie następnie są przechowywane informacje dotyczące np. awarii, opóźnionego zamówienia czy nowego klienta.
Właśnie takie zadanie realizuje Exact. Łączy w sobie pamięć masową i komunikację w środowisku w pełni zarządzanym przez użytkownika. Dyskusje na temat awarii lub pilnych zamówień są prowadzone i przechowywane w środowisku, w którym jest dostępna również umowa serwisowa maszyny oraz dane kontaktowe klienta – to bardzo praktyczne rozwiązanie.

Żadnych prowizorek, tylko solidne rozwiązania

Częścią działalności producenta jest ciągłe dążenie do ulepszania produktów i eliminowania marnotrastwa. Innymi słowy, potrzebujesz nie tylko szybkich, ale też solidnych rozwiązań. Korespondencja dotycząca incydentów może być bardzo pomocna przy analizie pierwotnych przyczyn awarii. Dzięki temu znajdziesz i naprawisz problemy, o których nawet nie wiadomo było, że istnieją. 
Co się stało? Dlaczego? Kiedy? Jak to rozwiązaliśmy? Dlaczego właśnie w ten sposób? Jakie kolejne działania z tego wynikły? Odpowiedzi na te pytania umożliwiają eliminowanie przyczyn, a nie tylko usuwanie objawów. Przejrzysty przechowywanie działań i interakcji dla wszystkich użytkowników zapewnia czytelną ścieżkę audytu i pozwala uczyć się z przeszłości – i wszystkiego – w bezpiecznym środowisku własnego systemu. Czego więcej można chcieć?

Chcesz dowiedzieć się więcej na temat platformy Social Collaboration i tego jak możesz ją wykorzystać w swojej firmie? Zajrzyj tutaj.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*