Fabbrica Italiana Lapis ed Affini (F.I.L.A. S.p.A.) to międzynarodowy producent materiałów biurowych i artystycznych, który miesięcznie wymienia setki dokumentów z partnerami biznesowymi na całym świecie. Ostatnie lata to czas ekspansji i wzrostu firmy, która zrzesza obecnie ponad 35 spółek na 5 kontynentach. Naturalnym krokiem w rozwoju przedsiębiorstwa stało się podjęcie działań mających na celu ujednolicenie systemów we wszystkich podmiotach grupy. Chcąc usprawnić procesy biznesowe równolegle zdecydowano się na wdrożenie nowego, wspólnego dla wszystkich spółek, oprogramowania SAP S/4 HANA wraz z globalnym rozwiązaniem do elektronicznej wymiany dokumentów.
Chęć kompleksowego podejścia do wyzwania jakim jest wdrożenie międzynarodowego systemu do elektronicznej wymiany dokumentów zaowocowało podjęciem współpracy z Comarch. Po kilku zrealizowanych przejęciach, rozwiązania wdrożone dotychczas w poszczególnych spółkach F.I.L.A S.p.A., okazały się zbyt zróżnicowane by pokryć aktualne potrzeby biznesowe firmy. Obok ujednolicenia ERP we wszystkich podmiotach grupy (tj. implementacji zharmonizowanego SAP), firma podjęła decyzję o zastąpieniu wielu lokalnych rozwiązań służących do elektronicznej wymiany dokumentów globalnym systemem spełniającym wysokie wymagania międzynarodowej dziś firmy.
Przeprowadzenie wdrożenia SAP przy jednoczesnej zmianie systemu EDI jest niewątpliwie dużym wyzwaniem. W Comarch znaleźliśmy partnera, który przeprowadza nas przez ten proces krok po kroku. Wdrożenia przebiegają sprawnie, co w połączeniu z dużym zrozumieniem ze strony pracowników Comarch potwierdza słuszność naszego wyboru. Posiadamy teraz wysokiej jakości system, który pozwala nam na automatyczną wymianę dokumentów i monitorowanie wszystkich międzynarodowych przepływów dokumentów. – mówi Emanuele Messina, CIO w Fabbrica Italiana Lapis ed Affini.
Projekt zakłada wdrożenie usługi Comarch EDI dla wszystkich podmiotów grupy. Jest to oparta na technologii chmury platforma B2B, gwarantująca szybką i niezawodną wymianę dokumentów elektronicznych. Rozwiązanie pozwala na wymianę dokumentów z partnerami biznesowymi z całego świata, bez względu na ich dojrzałość technologiczną. W efekcie, producent usprawnia przepływ informacji, uzyskuje szybki dostęp do danych biznesowych a także możliwość monitorowania ruchu dokumentów przez wszystkie podmioty grupy. Projekt obejmuje ponadto wdrożenie rozwiązania Comarch e-Invoicing, które umożliwia włoskim oddziałom firmy przesyłanie faktur za pośrednictwem rządowej platformy Sistema di Interscambio oraz Comarch e-Archiwum, przeznaczonego do elektronicznego przechowywania dokumentów zgodnie z wymaganiami prawnymi w poszczególnych krajach.
Zmiana operatora EDI to ogromne wyzwanie, zwłaszcza jeśli rozmawiamy o tak dużej firmie jak F.I.L.A. S.p.A. Projekt obejmuje wymianę ponad 200 000 dokumentów rocznie, dla spółek zlokalizowanych w Europie (Włochy, Francja, Hiszpania, Niemcy, UK), USA, Australii i Chinach. Mając na uwadze złożoność procesu ważne było, aby nowy operator posiadał międzynarodowe doświadczenie w migracji i on-boarding’u partnerów. Miło nam, że Comarch EDI zdobył zaufanie Klienta. Umowa została podpisana w październiku 2017r., a pierwsze produkcyjne wdrożenia miały miejsce już na początku 2018r. Zakończenie wdrożenia zaplanowane jest do końca roku 2020. – mówi Silvio Panetta, Dyrektor Sprzedaży w Comarch Włochy.
Fabbrica Italiana Lapis ed Affini (F.I.L.A. S.p.A.) to międzynarodowy producent artykułów szkolnych, biurowych, artystycznych i cyfrowych produktów papierniczych. Firma zrzesza 25 marek, spośród których najbardziej znane to Giotto, Pongo, Das, Lyra, Canson, Maimeri, Daler i Rowney Lukas oraz Ticonderoga. Przedsiębiorstwo założone w 1920 roku we Florencji, po kilku fuzjach jest dziś obecne w ponad 150 krajach.