Elever Cosmetics to marka ceniona zwłaszcza wśród kobiet. Firma dostarcza produkty do pielęgnacji skóry, oferując szeroki asortyment artykułów dla klientów w każdym wieku. Pasja do urody stała się podstawą dynamicznego rozwoju organizacji, która, chcąc dokonywać ekspansji na rynku europejskim, zdecydowała się na wdrożenie systemu Comarch ERP XL w wersji chmurowej. Zmiana ta nie okazała się jednak kosmetyką, a dużym krokiem naprzód, który pozwolił firmie na usprawnienie wielu procesów biznesowych.
Elever sprzedaje swoje produkty stacjonarnie w wybranych punktach (np. Douglas) i za pomocą sklepu internetowego. Zakupy e-commerce od wielu lat cieszą się w Polsce dużym zainteresowaniem klientów, więc sklepy, chcąc nadążyć za rosnącymi oczekiwaniami konsumentów, wprowadzają nowoczesne i intuicyjne rozwiązania.
Nie inaczej było w przypadku Elever. Co więcej, marka, poza wymaganiami klientów, stanęła także przed innymi wyzwaniami. Firma nie posiadała dopasowanych narzędzi wspierających sprzedaż B2C i B2B czy monitorowanie realizacji celów. Przepływ informacji między działami firmy również był utrudniony, podobnie jak kontrola nad stanami magazynowymi i terminami ważności produktów. Organizacja dostrzegała też potrzebę identyfikowania kosztów i przypisywania ich do konkretnych jednostek.
Problem z głowy dzięki Comarch ERP XL
Sytuację odmieniła decyzja spółki o wyborze oprogramowania Comarch ERP XL. Partner Comarch – firma Prospeo – wdrożyła w organizacji wariant chmurowy. W Elever wprowadzono szereg modułów zintegrowanych z Comarch ERP XL Chmura Enterprise, m.in. Sprzedaż, Import, Zamówienia, Księgowość czy Comarch WMS. Ten ostatni pozwolił jej na konfigurację procesów magazynowych pod własne potrzeby, efektywne zarządzanie stanami i zapasami. Efekt? Szybsza obsługa zamówień, redukcja błędów i liczby reklamacji.
System zintegrowano z platformą sprzedażową firmy. W ramach autorskiego rozwiązania Prospeo – Webservice – obsłużono wszystkie procesy obsługi sprzedaży B2C, w tym: zamówienia, stany magazynowe, numery partii, dat ważności towarów. Dodatkowo możliwe stało się raportowanie do zewnętrznego systemu, w którym firma konsultingowa otrzymuje raporty o sprzedaży B2B. Zoptymalizowano również przepływ informacji, udostępniając faktury zakupu dla wszystkich powiązanych spółek.
Usprawniono również proces operacji w łańcuchu dostaw – a to dzięki platformie do komunikacji elektronicznej Comarch EDI. Pozwoliło to firmie na prowadzenie internetowej wymiany dokumentów finansowych i handlowych z partnerami biznesowymi.
Korzyści liczone we wzrostach
Jakie korzyści przyniosło firmie wdrożenie systemu Comarch ERP XL?
- Skrócenie czasu na działania księgowo-administracyjne.
- Wzrost skuteczności kontroli i zarządzania partiami towarów z uwzględnieniem ich terminów ważności.
- Zminimalizowanie strat magazynowych.
- Optymalizacja identyfikacji i przypisywania kosztów dla poszczególnych jednostek.
- Usprawnienie komunikacji wewnątrzfirmowej.
Jak przyznają przedstawiciele firmy, implementacja Comarch ERP XL w modelu chmurowym stanowi dla organizacji idealne rozwiązanie, które pozwala swobodnie korzystać z systemu w biurze lub poza nim. Dzięki temu Elever ma pod kontrolą najważniejsze aspekty działalności i stały wgląd do informacji ze wszystkich spółek.
Więcej o wdrożeniu w Elever można przeczytać w naszym case study.
Oprogramowanie Comarch ERP XL to rozbudowany system do zarządzania zasobami przedsiębiorstwa – składa się z modułów, które klient może elastycznie dopasować do specyfiki własnej firmy. Ich liczba dobierana jest na podstawie analizy potrzeb, branży i sposobu pracy organizacji. Z oprogramowania korzysta szereg dużych firm oraz spółek wielofirmowych, co popierają liczne referencje.
—–
O Comarch
Comarch został założony w 1993 roku w Krakowie, a od 1999 roku jest notowany na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Jest jedną z największych firm informatycznych w Europie i prowadzi projekty dla czołowych marek z Polski i świata w najważniejszych sektorach gospodarki m.in.: telekomunikacji, finansach, bankowości i ubezpieczeniach, handlu i usług, infrastruktury IT, administracji publicznej, przemyśle, ochronie zdrowia oraz w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw. Z usług Comarch skorzystało kilkadziesiąt tysięcy światowych marek w ponad 100 krajach na 6 kontynentach m.in.: Allianz, Auchan, BNP Paribas Fortis, BP, Carrefour, Heathrow Airport, Heineken, ING czy LG U+, Orange, Telefónica, T-Mobile, Vodafone.
Firma zajmuje wysokie pozycje w rankingach analityków IT m.in.: Gartnera, Truffle 100, TOP 200 „Computerworld”, IDC, Polskiej Akademii Nauk, EU Industrial R&D Investment Scoreboard. Corocznie Comarch inwestuje środki o wartości ok. 15 proc. przychodów w projekty innowacyjne. W 2023 roku nakłady na prace R&D wyniosły ponad 400 mln zł. Obecnie zatrudnia ponad 6400 ekspertów, w ponad 80 biurach w ponad 30 krajach od Australii i Japonii przez Bliski Wschód oraz Europę aż po obie Ameryki.
www.comarch.pl