Technologie rzeczywistości połączonej w rozwiązaniu IFS Remote Assistance pozwalają zwiększyć efektywność usług serwisowych

Wdrożenie rozwiązania IFS Remote Assistance w firmie Munters trwało sześć dni i pozwoliło zapewnić bezpieczeństwo pracowników w terenie oraz zwiększyć efektywność działania

IFS, globalny dostawca oprogramowania dla przedsiębiorstw, informuje o wprowadzeniu na rynek rozwiązania IFS Remote Assistance™, najnowocześniejszego produktu opartego na technologii rzeczywistości połączonej (merged reality; MR). Umożliwia ono technikom serwisowym, inżynierom i klientom pracę w kontekście konkretnej sytuacji, a dzięki zdalnej komunikacji ze specjalistami ds. produktów pozwala uzyskać praktyczne wskazówki dotyczące serwisowania i naprawy, przekazywane w formie wizualnej i ułatwiające podjęcie odpowiednich działań. Dzięki temu rozwiązaniu przedsiębiorstwa są w stanie przebudować procesy obsługi serwisowej w terenie z uwzględnieniem odpowiednich kompetencji i zasobów, aby zwiększyć efektywność i skuteczność działania. To konieczny krok, biorąc pod uwagę ograniczenia w przemieszczaniu się obywateli wprowadzane obecnie przez władze wielu krajów.  

IFS Remote Assistance to wspomagające współpracę użytkowników oprogramowanie oparte na technologii MR. Pozwala łączyć w czasie rzeczywistym dwa strumienie treści wideo oraz stworzyć interaktywne środowisko działające na przenośnych urządzeniach mobilnych. Zapewnia bezpośrednią zdalną komunikację ekspertów ds. poszczególnych produktów z technikami serwisowymi w terenie, inżynierami i klientami, zatem możliwe staje się rozwiązanie problemów, które wcześniej wymagałyby co najmniej jednej wizyty specjalisty na miejscu. Dzięki zastosowaniu zaawansowanych technik nakładania obrazu pracownicy uzyskują natychmiastowy dostęp do wiedzy specjalistycznej, co pozwala im zwiększyć wskaźnik napraw przy pierwszej wizycie i zrealizować umowy o poziomie świadczenia usług (SLA).

Rozbudowane funkcje aplikacji obejmują telestrację, udostępnianie dokumentów, połączenia trójstronne, tworzenie zrzutów ekranów, nagrywanie, znakowanie zgłoszeń i badanie zadowolenia klientów.

Firma Munters, światowy lider w dziedzinie energooszczędnych i ekologicznych systemów uzdatniania powietrza i klimatyzacji, a przy tym wieloletni klient IFS, poszukiwała niezawodnego narzędzia do obsługi zdalnej asysty, które pozwoliłoby przedsiębiorstwu przejść na model biznesowy oparty na wynikach i uwzględniający pełną serwicyzację. Wprowadzone niedawno ograniczenia w przemieszczaniu się sprawiły, że tym bardziej konieczne stało się wdrożenie rozwiązania, które zapewniłoby możliwości udostępniania wiedzy w sposób bezpieczny zarówno dla klientów, jak i pracowników.

Wyniki projektu pilotażowego zrealizowanego w firmie Munters pozwalają stwierdzić, że rozwiązanie IFS Remote Assistance przynosi wiele korzyści:

  • szybki zwrot z inwestycji — od przekazania wstępnego zapytania do pełnego wdrożenia rozwiązania minęło jedynie sześć dni;
  • intuicyjna obsługa — przeszkolenie pracowników i przygotowanie do obsługi rozwiązania zajęło mniej niż dwie godziny;
  • znaczny wzrost wydajności — firma Munters spodziewa się istotnego zwiększenia efektywności. 

„Zdrowie i bezpieczeństwo naszych pracowników i klientów to dla nas najważniejsze kwestie, dlatego wybór przyjaznego dla użytkowników i bogatego w funkcje narzędzia do asysty zdalnej stał się priorytetowym zadaniem” — powiedział Roel Rentmeesters, dyrektor działu obsługi klienta w firmie Munters. „Komunikacja między specjalistami ds. produktów pracującymi w siedzibie przedsiębiorstwa i technikami działającymi w terenie, a nawet z klientami, stanowi obszar, który niesie ze sobą ogromne możliwości. Uruchamiamy właśnie nową linię produkcyjną w zakładzie zlokalizowanym w Czechach, staramy się zatem również znaleźć sposoby zapewnienia lokalnemu zespołowi profesjonalnego wsparcia z wykorzystaniem urządzeń przenośnych i zestawów MR”.

Christian Pedersen, Chief Product Officer w IFS, dodał: „Obecna sytuacja jest wyjątkowo trudna, dlatego jestem dumny z działań podejmowanych przez pracowników IFS i poszczególne zespoły w celu zapewnienia klientom najwyższego poziomu obsługi. Rozwiązanie IFS Remote Assistance wprowadziliśmy na rynek w rekordowo krótkim czasie po to, by nasi klienci byli w stanie w bezpieczny i efektywny sposób prowadzić swoją działalność. Dzięki współpracy z firmą Munters udało nam się osiągnąć wyjątkowe wyniki, co przyniesie istotne korzyści również w dalszej perspektywie czasowej. Mogę zapewnić naszych klientów, że firma IFS jest gotowa udzielić im pomocy w reorganizacji pracy w związku z nowymi wyzwaniami i przyczynić się do wzrostu efektywności zarówno w najbliższym czasie, jak i w przyszłości”.

Więcej informacji o korzyściach dla przedsiębiorstw wynikających z zastosowania rozwiązania IFS Remote Assistance można znaleźć na stronie www.ifs.com/remote-assistance.


Anna Machol, PR for IFS in Poland. Phone: +48 512 134 493, anna.machol@ifs.com

Informacje o firmie IFS 

IFS opracowuje i dostarcza oprogramowanie dla przedsiębiorstw z całego świata, które zajmują się produkcją i dystrybucją wyrobów, budową i utrzymaniem majątku oraz zarządzaniem działalnością ukierunkowaną na usługi. Specjalizacja branżowa naszych pracowników i rozwiązań oraz zaangażowanie w zapewnianie korzyści każdemu z naszych klientów pozwoliły firmie IFS zdobyć pozycję cenionego lidera i najczęściej polecanego dostawcy w naszym sektorze. Nasz zespół składa się z 4000 pracowników i coraz większej sieci partnerów. Wspierają oni ponad 10 000 klientów na całym świecie w kwestionowaniu status quo i zdobywaniu przewagi nad konkurencją. Nasze oprogramowanie dla przedsiębiorstw może pomóc Twojej firmie już dziś — więcej informacji na ten temat można znaleźć pod adresem ifs.com.

Dołącz do nas na Twitterze: @IFSPoland

Zapraszamy na blog firmy IFS pod adresem https://blog.ifs.com/, gdzie omawiane są technologie, nowe rozwiązania i ciekawe pomysły.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*