Sprzedaż w Internecie zapewni konkurencyjność Twojej firmy
Według badań Kantar TNS do 2030 roku kanał sprzedaży detalicznej, realizowany poprzez salony stacjonarne, w dużej mierze zostanie zastąpiony przez sklepy online. Trend ten będzie wzmacniany przez obecną sytuację związaną z pandemią, gdyż kanał e-commerce okazał się tym, który w znacznym stopniu zastąpił tradycyjną sprzedaż w czasie kryzysu. Wiele firm dysponuje dużym potencjałem do rozwoju, który może być wykorzystany, jeśli przystosują się do aktualnych trendów oraz uruchomią dedykowany system ERP dla sieci handlowych. Wiele przedsiębiorstw podejmuje to wyzwanie, czego dobrym przykładem jest Centrum Ogrodnicze Jucca w podpoznańskim Tarnowie Podgórnym.
Omnichannel, czyli wiele kanałów sprzedaży obsługiwanych przez jeden system ERP dla sieci handlowych
Bez zintegrowanych systemów informatycznych, obejmujących sprzedaż w Internecie, ciężko w obecnych czasach o sukces, niezależnie od tego, jaki towar produkujemy i sprzedajemy. Kluczowy jest odpowiedni system ERP dla sieci handlowych, rozumiany jako centrum zarządzania danymi przedsiębiorstwa. Ważny jest również wybór platformy wspierającej sprzedaż w Internecie, połączonej z systemem ERP. Dla firmy Jucca odpowiedni system oznaczał przede wszystkim taki, które będzie wspierał wielooddziałową strukturę oraz obsługiwał wiele kanałów sprzedaży jednocześnie. Spółka Jucca zarządza asortymentem liczącym dziesiątki tysięcy różnorodnych produktów, które sprzedawane są sezonowo. Produkty oferowane są w sklepach stacjonarnych, na targach florystycznych, przez przedstawicieli handlowych pracujących w terenie oraz od niedawna w e-Sklepie Comarch. Dzięki wdrożonemu przez firmę Graphcom systemowi Comarch ERP Altum, połączonemu z innymi modułami Comarch, raz wprowadzone dane dotyczące asortymentu (np. ceny, zdjęcia, opisy produktowe), od razu są dostępne na stanowiskach sprzedaży detalicznej Comarch POS, w sklepie internetowym (Comarch e-Sklep), w czytnikach cen, na urządzeniach mobilnych wykorzystywanych przez przedstawicieli handlowych (Comarch Mobile Sprzedaż), czy w mobilnych urządzeniach magazynowych (Comarch WMS). Umożliwia to sprawne zarządzanie olbrzymią bazą produktów w jednym systemie ERP, bez którego proces ten nie byłby możliwy do obsłużenia.
Nowy kanał sprzedaży e-commerce w firmie Jucca
W kwietniu 2018 roku została uruchomiona nowa wersja sklepu internetowego w oparciu o technologię Comarch e-Sklep. Głównym celem powstania nowej platformy sprzedaży była możliwość zaoferowania dostępności żywych roślin online. Spółka Jucca nie chciała angażować czasu i środków w budowę dedykowanej platformy internetowej. Zamiast tego skorzystała z gotowego rozwiązania Comarch e-Sklep, które umożliwia rozpoczęcie sprzedaży e-commerce nawet w dwa tygodnie. Złożone w sklepie internetowym Jucca zamówienia, w procesie synchronizacji, są przekazywane do systemu Comarch ERP Altum, w którym są dalej obsługiwane. Jucca nigdy wcześniej nie sprzedawała swojego asortymentu w kanale e-commerce. W pierwszym kwartale 2020 roku sprzedaż w sklepie internetowym wzrosła o 343% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. Sieć Jucca zyskała dodatkowe źródło przychodu, którego by nie było, gdyby nie nowoczesny sklep internetowy.
Dedykowane narzędzia do integracji z zewnętrznymi usługami
Sprzedaż w Internecie to nie tylko własny sklep internetowy, ale również obecność na popularnych dziś platformach marketplace. Oferowanie produktów m.in. w serwisie Allegro, to dla wielu firm konieczny element kampanii, w ramach której sukcesywnie starają się zachęcić klientów do realizacji zakupów w firmowych sklepach internetowych. Dzięki narzędziom firmy Graphcom możliwe jest łatwe połączenie z serwisem Allegro i w konsekwencji rozpoczęcie sprzedaży, w tym w najpopularniejszym w Polsce serwisie aukcyjnym. Skuteczna sprzedaż w Interencie nie jest możliwa bez sprawnej obsługi zamówień. Konieczna jest szybka realizacja płatności w połączeniu z jednym z dostępnych operatorów płatności w Internecie (Blue Media, PayU, PayPal, Przelewy24 itd.). Po rozliczeniu płatności i przygotowaniu towaru do wysyłki należy sprawnie zrealizować dostawę do klienta. W dzisiejszych czasach konsumenci przyzwyczaili się do maksymalnie kilkudniowego oczekiwania na zamówione produkty. Termin ten jest możliwy do zrealizowania dzięki narzędziom integrującym system ERP z usługami najpopularniejszych operatorów logistycznych (InPost, DHL, DPD, GLS itd.). Dzięki gotowym rozwiązaniom firmy Graphcom możliwe jest zautomatyzowanie m.in. obsługi płatności internetowych, procesu generowania listu przewozowego oraz nadania przesyłki do odbiorcy. W rezultacie otrzymujemy sprawnie działający system ERP dla sieci handlowych obsługujący kluczowe procesy sprzedaży e-commerce. Od efektywnego zarządzania ofertą i cennikami, przez obsługę klienta oraz obsługę płatności internetowych, aż do zautomatyzowanej wysyłki firmami kurierskimi. Skorzystaj z naszego doświadczenia już dziś i uruchom sprzedaż w Internecie nawet w dwa tygodnie!
- Obsługa wszystkich procesów handlowych w jednym systemie (od tworzenia bazy towarów, przez efektywną sprzedaż, po fakturowanie i nadanie wysyłki).
- Szybkie uruchomienie nowego kanału sprzedaży, dzięki któremu Klienci znajdą Twoje towary w Internecie.
- Otrzymasz gotowe rozwiązanie, dzięki któremu obsłużysz płatności internetowe, zorganizujesz współpracę z kurierami oraz sprawną wysyłkę towarów.
- Szybkie uruchomienie sprzedaży produktów w Comarch e-Sklep i na Allegro.
- Brak kosztów zakupu licencji i serwera, cały system umieścisz w Chmurze Comarch.
Graphcom Sp. z o.o. specjalizuje się we wdrażaniu systemów informatycznych wyprodukowanych przez Comarch S.A. Firma Graphcom współpracuje zarówno z małymi, średnimi, jak i dużymi przedsiębiorstwami. Od 2000 roku realizuje największe w kraju projekty wdrożeniowe Comarch ERP, koncentrując się na klientach z sektora produkcyjnego oraz e-commerce.
Graphcom wierzy, że kluczową wartością każdej firmy jest jej zdolność do korzystania z gromadzonych przez siebie danych (Data-Driven Company).