Pandemia napędza wzrosty na rynku e-commerce
Sprzedaż w Internecie w ciągu ostatniego roku wyraźnie zyskała na znaczeniu w ujęciu globalnym, zaś w samej Polsce rynek e-commerce odnotował największe wzrosty od kilkunastu lat. Według różnych szacunków trend ten utrzyma się i najprawdopodobniej będziemy obserwować dwucyfrowe tempo wzrostu w roku 2021. Sprzedaż e-commerce rozwija się zwłaszcza w tych branżach, których klienci woleli do tej pory korzystać z tradycyjnych kanałów dystrybucji. Jednym z nieoczywistych wygranych dynamicznej sytuacji na rynku e-commerce jest branża spożywcza (delikatesy), która w porównaniu do roku 2019, zyskała ponad 50% (raport Shoper – „Czym, jak i komu” 2020). Coraz częściej zainteresowanie sprzedażą internetową wykazują firmy z branży produkcyjnej, które chcą wykorzystać kolejny silny trend – automatyzację, która w połączeniu ze sprawdzonymi rozwiązaniami dla sprzedaży e-commerce umożliwia przejście na wyższy poziom współpracy z kontrahentami B2B oraz klientami detalicznymi. Wsparciem w tym zakresie są dedykowane systemy ERP dla firm produkcyjnych, umożliwiające efektywną sprzedaż w Internecie.
Sprzedaż w Internecie z perspektywy produkcji
Sprzedaż e-commerce w sektorze przemysłu zasadniczo mogłaby niewiele różnić się od rozwiązań stosowanych przez przedsiębiorstwa z innych branż. Sytuacja komplikuje się, gdy oferowany przez firmę produkt jest niestandardowy, tzn. występuje w wielu możliwych kombinacjach lub może zostać skonfigurowany przez klienta zgodnie z indywidualnymi preferencjami. W takiej sytuacji nie wystarczy już zwykły sklep internetowy. Potrzebujemy kompleksowego rozwiązania, które umożliwi z jednej strony wygodne zamawianie produktów konfigurowalnych, a z drugiej zautomatyzowaną obsługę takich zamówień. Dodatkowo potrzebne będą narzędzia, które umożliwią zdefiniowanie technologii dla nowego produktu, zaplanowanie produkcji oraz sprawną realizację w terminach, które określił klient. Odpowiedzią łączącą w sobie wszystkie te funkcjonalności a dodatkowo umożliwiającą uwzględnienie innych istotnych obszarów działalności przedsiębiorstwa są systemy ERP dla firm przemysłowych. W połączeniu z platformą e-commerce zyskujemy kompletne rozwiązanie dla efektywnej sprzedaży w Internecie dla firm produkcyjnych.
Prostym językiem o kwestiach technicznych
Aby systemy ERP dla firm z branży przemysłowej mogły współpracować z platformami internetowymi, wymagane jest uruchomienie mechanizmów integrujących oba rozwiązania. Ze względu na wysokie wymogi klientów dla zakupów e-commerce, usługa powinna być niezawodna. Idealnie jeśli posiada gwarancję producenta i jest na bieżąco rozwijana oraz często aktualizowana. W zakresie rozwiązań firmy Comarch obsługujących sprzedaż w Internecie mamy do wyboru platformę Comarch B2B, dla sprzedaży w modelu business-to-business oraz Comarch e-Sklep, który wspiera sprzedaż zarówno w wariancie B2B jak i B2C. Dodatkowo w zakresie realizacji produkcji oraz kontroli jakości dostępne jest dedykowane rozwiązanie – moduł Comarch MES. Korzystając z Comarch MES pracownicy realizujący operacje produkcyjne mogą ewidencjonować postęp wykonywanych czynności za pomocą ekranów dotykowych bezpośrednio na stanowisku pracy. W przypadku wyboru produktów firmy Comarch otrzymujemy rozwiązania, w których integracja jest wbudowanym elementem platformy. Korzyścią natywnej integracji rozwiązań Comarch e-commerce oraz Comarch ERP XL jest m.in. bezawaryjna współpraca, natychmiastowe przesyłanie zamówień oraz wystawianie dokumentów rozliczeniowych, a także spójne zarządzanie bazą towarową. Dzięki takiemu połączeniu przedsiębiorstwo zyskuje ekosystem do prowadzenia sprzedaży oraz zarządzania procesami handlowymi. Wdrożenie zintegrowanych rozwiązań Comarch przez firmę Graphcom umożliwia uruchomienie sprzedaży w Internecie i w rezultacie otwarcie się na nowe kanały dystrybucji.
Konfigurator produktu w platformie e-commerce
Produkty tworzone pod indywidualne zamówienie klienta mogą być obsługiwane zarówno w platformie Comarch B2B jak i Comarch e-Sklep B2B. W przypadku chęci uruchomienia konfiguratora w ramach platformy Comarch B2B warto zapoznać się z wdrożeniem w firmie JAI KUDO, zrealizowanym przez firmę Graphcom. Od roku 2020 dostępna jest nowa funkcjonalność konfiguratora produktu w platformie Comarch e-Sklep B2B, która powstała z myślą o firmach produkcyjnych. Dzięki zastosowaniu konfiguratora możliwe jest prowadzenie sprzedaży produktów, tworzonych pod indywidualne zamówienia kontrahentów. Niewątpliwą korzyścią wykorzystania konfiguratora jest optymalizacja procesu sprzedaży. Klient samodzielnie personalizuje towar według ustalonych parametrów i nie wymaga obsługi sprzedawcy. Dzięki takiemu rozwiązaniu do Comarch e-Sklep B2B trafia gotowe do realizacji zamówienie, które następnie jest obsługiwane w systemie Comarch ERP XL. Implementacja konfiguratora produktu wymaga sporej wiedzy i przy jej wdrożeniu warto skorzystać z doświadczenia sprawdzonego partnera Comarch, firmy Graphcom wdrażającej systemy ERP dla firm produkcyjnych, specjalizującej się w dostarczaniu rozwiązań wspierających sprzedaż w Internecie.
Pełen cykl obsługi zamówienia
Uruchomienie zintegrowanych rozwiązań firmy Comarch umożliwia pełną obsługę zamówień na produkty konfigurowalne. Od momentu skonfigurowania w platformie e-commerce oraz rejestracji zamówienia w systemie Comarch ERP XL, poprzez planowanie i realizację na produkcji w module Comarch MES a następnie kompletację na magazynie i wysyłkę, aż po analitykę i raporty w module Comarch BI. Systemy ERP dla firm produkcyjnych odpowiadają za najważniejsze procesy biznesowe realizowane w przedsiębiorstwie. W przypadku firmy Comarch najważniejsze procesy obsługiwane mogą być przez system Comarch ERP XL, zintegrowany z platformą do sprzedaży e-commerce (rozwiązanie Comarch e-Sklep B2B lub Comarch B2B), która w tym podejściu jest narzędziem umożliwiającym przede wszystkim prowadzenie zautomatyzowanej sprzedaży za pośrednictwem Internetu. Dzięki wykorzystaniu gotowych i sprawdzonych rozwiązań oraz doświadczenia firmy Graphcom, wiele obszarów w firmie produkcyjnej może zostać połączonych w ramach jednego zintegrowanego systemu informatycznego. Skontaktuj się z nami już dziś i dowiedz się w jaki sposób możesz szybko uruchomić sprzedaż w Internecie, w Twoim przedsiębiorstwie!
- Usprawnisz komunikację z kontrahentami, dzięki uruchomieniu platformy Comarch B2B lub Comarch e-Sklep B2B, dla sprzedaży w Internecie,
- Zautomatyzujesz proces składania i obsługi zamówień, dzięki integracji wybranej platformy Comarch e-commerce z systemem Comarch ERP XL,
- Umożliwisz Twojej firmie efektywną sprzedaż produktów konfigurowalnych przez Internet,
- Zapewnisz sprawną realizację produkcji z właściwą kontrolą jakości, kluczową w sprzedaży e-commerce, dzięki aplikacji Comarch MES,
- Uruchomisz jeden system informatyczny do zarządzania kluczowymi obszarami w Twoim przedsiębiorstwie w oparciu o sprawdzone rozwiązania firmy Comarch,
- Wykorzystasz doświadczenie firmy Graphcom, specjalizującej się w dostarczaniu rozwiązań wspierających sprzedaż w Internecie dla przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych, dla wybrania optymalnego rozwiązania, dla Twojej firmy.