Rozwiązania wspierające sprzedaż w Internecie dla firm produkcyjnych i handlowych

Efektywna sprzedaż to umiejętność docierania do klienta różnymi kanałami.

Sam sklep stacjonarny to dzisiaj za mało. Detaliści coraz częściej stawiają na wdrożenie Omnichannel, strategii bazującej na sprzedaży wielokanałowej. W dobie kryzysu szczególny potencjał upatrywany jest właśnie w sklepach internetowych i aplikacjach mobilnych. Sklepy internetowe mocno wspierają sprzedaż stacjonarną, a w czasach kryzysu coraz bardziej ją zastępują. Firmy chcąc utrzymać czy też umocnić swoją pozycję na rynku muszą rozwijać sprzedaż w Internecie.

Marka Puccini wykorzystuje możliwości e-commerce

W gronie klientów firmy Graphcom znajduje się marka Puccini, czołowy polski producent bagażu podróżnego, torebek damskich i galanterii skórzanej. Wdrożenie Omnichannel w firmie Puccini, umożliwiło jej klientom dostęp do zdywersyfikowanych kanałów sprzedaży, uwzględniających również sprzedaż w Internecie. Uruchomienie rozwiązań e-commerce w ramach wdrożenia systemu Comarch ERP Altum pozwoliło firmie na zbudowanie wizerunku marki nowoczesnej, obecnej w cyfrowych kanałach dystrybucji. Sprawna obsługa zamówień w sklepach internetowych stanowi dla spółki nie tylko przewagę konkurencyjną, ale staje się wręcz standardem, którego oczekują klienci kupujący produkty w sieci.

Wdrożenie Omnichannel w Spółce Puccini

Spółka Puccini posiada dwa sklepy internetowe, które działają na rynku polski i ukraińskim. Firma jest obecna również na platformie Allegro, gdzie jej produkty można znaleźć w Strefie Marek. Ponadto Puccini przygotowuje się do ekspansji na rynki zagraniczne. Tak rozbudowana, wielokanałowa sprzedaż może się efektywnie rozwijać tylko w odpowiednim środowisku. Niezbędny jest sprawdzony system zarządzania zarówno siecią sprzedaży, jak i kluczowymi procesami w przedsiębiorstwie. System Comarch e-commerce OMS, który jest składnikiem Comarch ERP Altum, zintegrowany z zewnętrznymi platformami e-commerce, umożliwił firmie Puccini automatyzację procesów, które rozpatrywane łącznie, istotnie wpływają na codzienne funkcjonowanie spółki. W Puccini wykorzystano w tym celu narzędzie Comarch BPM (Business Process Management), stanowiące integralną część systemu Comarch ERP Altum. Za jego sprawą możliwa jest automatyzacja kluczowych czynności realizowanych w firmie.

Sprawna logistyka sercem biznesu Omnichannel

Wdrożenie oprogramowania Comarch usprawniło procesy przyjęcia oraz wydania towarów. Ich obsługa przebiega teraz szybciej, dzięki wykorzystaniu mobilnych urządzeń magazynowych (kolektorów) oraz dzięki zarządzaniu całością procesów realizowanych na magazynie w module Comarch WMS (Warehouse Management System). Sprawne zarządzanie procesami logistycznymi jest kluczowe z perspektywy każdego biznesu, który planuje wdrożenie Omnichannel. Zamówienia ze wszystkich kanałów sprzedaży agregowane są w systemie Comarch ERP Altum. W związku z tym, że wielkość sprzedaży w Internecie jest trudna do przewidzenia, firmie Puccini zależało na posiadaniu łatwego w obsłudze narzędzia zabezpieczającego przed brakiem zasobów potrzebnych do realizacji zamówień.

Sprawne zarządzanie sprzedażą w Comarch ERP Altum

System Comarch ERP Altum umożliwia kompleksowe zarządzanie dostępnością asortymentu, jak również warunkami cenowymi i promocjami. W systemie dostępna jest zarówno cena zakupu, jak i nabycia towaru (wraz z cłem czy kosztem transportu zagranicznego), co znacznie ułatwia liczenie realnej marży ze sprzedaży, a także tworzenie cenników i promocji. Oprogramowanie Comarch ERP Altum pozwala zaplanować i zawczasu przygotować warunki handlowe promocji, które są następnie automatycznie aktualizowane. W ten sposób naliczane kwoty rabatu zawsze są prawidłowe, a promocje tracą ważność w wyznaczonym terminie. System pozwala zarządzać warunkami cenowymi w różnych walutach, a opisy produktów dostępne są w różnych językach. Jest to istotne, jeśli wziąć pod uwagę fakt, że firma Puccini postawiła na strategiczną i bezpieczną ekspansję na rynki zagraniczne. Księgowość korzysta z rozwiązania, które automatyzuje rozliczanie zapłat zrealizowanych za pośrednictwem operatorów, za transakcje obsługujące sprzedaż w Internecie. Biorąc pod uwagę masową skalę transakcji w kanale e-commerce nie sposób sobie dzisiaj wyobrazić rozwijania sprzedaży detalicznej bez automatyzacji rozliczeń płatności.

Rozwój biznesu możliwy dzięki rozwiązaniom wdrożonym przez firmę Graphcom

Wdrożone w firmie Puccini rozwiązania organizacyjno-informatyczne sprawiają, że ta sama ilość pracowników jest w stanie obsłużyć rosnącą sprzedaż, w tym rozwijającą się w ostatnim czasie sprzedaż w Internecie. Jest to możliwe dzięki wydajnej logistyce i sprawnemu przepływowi informacji. Dane zebrane w module Comarch BI (Business Intelligence) pozwalają na poszukiwanie i analizowanie kolejnych metod usprawnienia procesów w przedsiębiorstwie. Szczegółowe raporty tworzone na podstawie dokumentów wprowadzonych do systemu, pozwalają spółce Puccini na szybką i rzetelną weryfikację kondycji poszczególnych obszarów firmy oraz podejmowanie właściwych decyzji odnośnie rozwoju przedsiębiorstwa. Z raportów generowanych przez Comarch BI korzysta zarząd firmy, dział zakupów, a także osoby odpowiedzialne na sprzedaż w sklepach. Dzięki wdrożeniu Omnichannel, obsługiwanego przez systemu Comarch ERP Altum, marka Puccini jest dzisiaj przygotowana na podejmowanie racjonalnych decyzji biznesowych w oparciu o zebrane dane.

Korzyści osiągnięte w firmie Puccini dzięki wdrożeniu systemu Comarch ERP Altum przez firmę Graphcom:
  • Zintegrowanie działań i poprawa komunikacji między działami oraz salonami sprzedaży,
  • Zapewnienie ciągłości sprzedaży, w tym możliwość pracy nawet w sytuacji chwilowej przerwy w dostawie Internetu (offline),
  • Obsługa zamówień z różnych kanałów sprzedaży w jednym systemie informatycznym,
  • Przyspieszenie dostaw do klientów dla zamówień pochodzących z e-commerce,
  • Uporządkowanie procesu obsługi klienta, w tym również obsługi posprzedażowej,
  • Usprawnienie logistyki (serca biznesu Omnichannel),
  • Integracja z innymi systemami, np. używanymi przez firmy kurierskie,
  • Automatyzacja licznych procesów, w tym magazynowych, logistycznych, księgowych, analitycznych,
  • Stworzenie uporządkowanej bazy danych o klientach i produktach,
  • Wsparcie dla rozwoju sprzedaży w Polsce i za granicą, dzięki integracji sklepu internetowego z Comarch ERP Altum.

Graphcom Sp. z o.o. specjalizuje się we wdrażaniu systemów informatycznych wyprodukowanych przez Comarch S.A. Firma Graphcom współpracuje zarówno z małymi, średnimi, jak i dużymi przedsiębiorstwami. Od 2000 roku realizuje największe w kraju projekty wdrożeniowe Comarch ERP, koncentrując się na klientach z sektora przemysłowego, produkcyjnego oraz e-commerce.

Spółka Graphcom wierzy, że kluczową wartością każdej firmy jest jej zdolność do korzystania z gromadzonych przez siebie danych (Data-Driven Company).

 

Opinie o wdrożeniu systemu Comarch ERP Altum przez firmę Graphcom w spółce Puccini:

„Bardzo poprawiła się współpraca z salonami, ponieważ reakcja na zamówienia jest szybsza. Mamy pełny wykaz tego, kto co i kiedy zrobił.”

Karol Kimbar, Kierownik magazynu Puccini

„Zdecydowaliśmy się na Comarch ERP Altum, ponieważ był to jedyny znany nam system dający możliwość pracy w trybie offline, a na tym szczególnie nam zależało. Ważnym argumentem był też sprawdzony, duży dostawca, jakim jest Comarch. Raportowanie za pośrednictwem modułu analitycznego Comarch Altum Business Intelligence jest bardziej intuicyjne i zapewnia szerszy zakres analiz, niż w poprzednim systemie.”

Artur Rydzewski, Członek Zarządu Puccini

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*