Duża popularność sklepów opartych o technologię Magento
Jak wynika z danych serwisu Built With, platforma Magento jest trzecią najpopularniejszą wśród 100 tys. liczących się stron w branży e-commerce. Popularność rozwiązania przekłada się na liczbę firm i specjalistów zajmujących się wdrażaniem sklepów e-commerce w tej technologii. Magento znane jest z wydajności oferowanych rozwiązań, dlatego świetnie sprawdza się w przypadku wzmożonego ruchu na stronach w okresie przecen czy wyprzedaży (np. Black Friday). Platforma jest dostosowana do wyszukiwarek internetowych, tak więc odpowiednie pozycjonowanie stron, tak istotne z perspektywy marketingu internetowego, nie stanowi problemu. Rozwiązanie jest chwalone za mnogość oferowanych funkcjonalności i możliwość rozwijania (skalowania) sklepu wraz z rozwijającym się biznesem.
Siła w możliwościach, czyli przyczyny sukcesu platformy Magento
Jedną z wielu zalet Magento jest brak ograniczeń związanych z hostingiem, gdyż platforma pozwala wybrać dowolne rozwiązanie w tym zakresie. Dzięki temu Twoja firma może wybrać dostawcę usług hostingowych dopasowanego do Twoich oczekiwań oraz budżetu. Platforma Magento słynie również z licznych, dostępnych funkcjonalności i rozszerzeń, które pozwalają rozbudować system o obsługę dodatkowych procesów takich jak złożone kampanie marketingowe, zaawansowane wyszukiwanie towarów, rekomendacje produktowe i wiele innych. Duży nacisk położono na kwestie bezpieczeństwa. Platforma jest często aktualizowana przez dedykowany zespół programistów, a każdy pakiet aktualizacji obejmuje poprawki bezpieczeństwa. Rozwiązanie jest również dostosowane do obsługi rozwiązań mobilnych oraz tabletów. Platforma Magento jest rozbudowanym rozwiązaniem, dającym duże możliwości, ale jednocześnie wymagającym sporej wiedzy i zaangażowania, dlatego warto skorzystać z wsparcia firm zajmujących się wdrożeniami sklepów w oparciu o tą technologię.
Narzędzia do integracji pozwolą udostępnić ofertę wprost z Twojego systemu ERP
Firma Graphcom stworzyła autorskie narzędzie do integracji sklepów internetowych, stworzonych w oparciu o platformę Magento, z systemami Comarch ERP XL oraz Comarch ERP Altum. Integrator pozwala na obustronną synchronizację danych a tym samym na wykorzystanie informacji zgromadzonych w Twoim systemie ERP. W rezultacie możliwe jest wdrożenie omnichannel w Twojej firmie, czyli skutecznie realizowanej sprzedaży w różnych kanałach, zarządzanej z poziomu jednego systemu ERP. Zaletą użycia Integratora jest eliminacja powtarzalnych czynności, które standardowo wymagałyby pracy dodatkowego personelu a w skrajnym przypadku byłyby niemożliwe do zrealizowania. W przypadku tradycyjnego zarządzania wieloma platformami internetowymi, te same dane należałoby wprowadzić wielokrotnie, ręcznie. Dzięki zastosowaniu integratora dane asortymentowe pobierane są z systemu Comarch ERP i przesyłane do platform Magento. Rozwiązanie umożliwia ponadto zapewnienie odpowiedniej jakości realizowanych zamówień pochodzących z platform internetowych, tak istotne dla firm które prowadzą sprzedaż w Internecie. Jest to możliwe, dzięki dedykowanej aplikacji wysyłkowej, odpowiadającej za weryfikację zgodności skompletowanego towaru z zamówieniem klienta.
Wdrożenie omnichannel w praktyce
Często zdarza się, że przedsiębiorstwo posiada więcej niż jedną markę i chce oferować swoje produkty w kilku sklepach internetowych oraz platformach sprzedażowych marketplace. Jeśli uwzględnimy do tego sprzedaż w Internecie obsługującą rynki zagraniczne, może się okazać, że firma musi zarządzać wieloma platformami internetowymi jednocześnie. Właśnie dla najbardziej wymagających klientów, którzy chcą prowadzić tzw. sprzedaż wielokanałową powstało rozwiązanie integrujące od firmy Graphcom. Doświadczenie firmy Graphcom pozwala na wdrożenie omnichannel w Twojej firmie, tak jak miało to miejsce np. w firmie Puccini. Dzięki zastosowaniu dedykowanego integratora każde zamówienie pochodzące z kanału e-commerce może być obsłużone w systemie Comarch ERP. Dzięki temu dane o sprzedaży, istotne dokumenty handlowe, magazynowe oraz księgowe dostępne są w jednym miejscu, Twoim systemie Comarch ERP. Integrator odpowiada za obustronną komunikację sklepów internetowych Magento z systemem ERP. Informacje dotyczące złożonych zamówień przesyłane są z platform e-commerce do sytemu Comarch ERP, natomiast z systemu ERP udostępniane są informacje dotyczące kartotek towarowych, cenników, statusów obsługiwanych zamówień oraz numerów listów przewozowych. Integrator odpowiada za weryfikację danych o zamówieniach, znajdujących się w systemie ERP oraz na platformie internetowej. Graphcom udostępnia ponadto specjalną aplikację służącą do weryfikacji synchronizacji danych pomiędzy poszczególnymi platformami Magento oraz systemem ERP, dla jeszcze większej niezawodności i bezpieczeństwa.
Wdrożenie omnichannel w firmie Puccini
Firma Puccini, popularny w Polsce producent bagażu podróżnego, jest doskonałym przykładem tego, jak wdrożenie omnichannel ułatwia zarządzanie wieloma platformami e-commerce. Przedsiębiorstwo posiada dwa sklepy internetowe oparte o technologię Magento, działające na rynku Polskim oraz Ukraińskim. Swoje produkty oferuje ponadto w serwisie Allegro, w Strefie Marek, przygotowuje się również do ekspansji na kolejne rynki zagraniczne. Wszystkie zamówienia ze sklepów internetowych są wczytywane do systemu Comarch ERP Altum i w nim obsługiwane. Dzięki zastosowaniu integratora firmy Graphcom udało się zautomatyzować wiele czynności w firmie, obsługujących sprzedaż w Internecie. Księgowość firmy Puccini korzysta z funkcjonalności automatycznego rozliczenia wpłat dla zamówień pochodzących z kanałów e-commerce. Ze względu na skalę transakcji w sprzedaży internetowej, niemożliwe byłoby tradycyjne (ręczne) księgowanie wpłat zbiorczych od operatorów płatności internetowych z dokładnością do poszczególnych transakcji sprzedaży. Wdrożenie dedykowanego integratora umożliwiło również zautomatyzowane generowanie listu przewozowego dla zamówień. Dodatkowo do klientów, którzy wyrazili odpowiednią zgodę, automatycznie wysyłana jest faktura elektroniczna, na wskazany adres email. Zaletą integracji rozwiązań przez firmę Graphcom jest nie tylko obsługa kilku platform internetowych, ale również usprawnienie wielu działań, dzięki automatyzacji procesów. Zapoznaj się z ofertą firmy Graphcom już dziś i sprawdź jak możemy pomóc w rozwoju twojego biznesu!
Graphcom Sp. z o.o. specjalizuje się we wdrażaniu systemów informatycznych wyprodukowanych przez Comarch S.A. Firma Graphcom współpracuje zarówno z małymi, średnimi, jak i dużymi przedsiębiorstwami. Od 2000 roku realizuje największe w kraju projekty wdrożeniowe Comarch ERP, koncentrując się na klientach z sektora produkcyjnego oraz e-commerce.
Graphcom wierzy, że kluczową wartością każdej firmy jest jej zdolność do korzystania z gromadzonych przez siebie danych (Data-Driven Company).