Międzynarodowa Kancelaria prawna Wikborg Rein wdrożyła nowoczesne oprogramowanie dostępne w chmurze – Maconomy ERP firmy Deltek.

DELTEK MACONOMY

Kiedy firma szybko się rozwija, jej potrzeby w zakresie zarządzania zmieniają się równie intensywnie. Kancelaria Wikborg Rein znalazła się dokładnie w takiej sytuacji – nieustannie rozwija swoją bazę klientów i zespół ekspertów prawnych. Zatem konieczne było wprowadzenie zmian w zakresie prowadzenia ogromnej liczby spraw: nie tylko raportowania pracy, ale także monitorowania oraz zarządzania pracownikami.

Firma, z główną siedzibą w Oslo, działa międzynarodowo, oferuje najwyższej jakości obsługę prawną przeznaczoną dla wielu branż i dziedzin prawa. Wraz ze wzrostem liczby projektów oraz, co za tym idzie – zatrudnionych pracowników, okazało się, iż starszy lokalny system ERP, z którego do tej pory kancelaria korzystała, nie spełnia już wszystkich biznesowych wymagań.

„Każda zmiana w prowadzonym przez nas, specyficznym biznesie, musi być dokładnie przemyślana” – twierdzi Steffen Wefring, dyrektor ds. Finansów i Controllingu w Wikborg Rein. „Szybko zdaliśmy sobie sprawę z tego, że nie tylko sposób raportowania wymaga zmian, potrzebowaliśmy nowego rozwiązania, bardziej nowoczesnego i elastycznego”.

Po analizie wielu dostępnych rozwiązań ERP dostępnych w chmurze i lokalnie, Wikborg Rein wybrał Deltek Maconomy. Przejście na nowy, skoncentrowany na branży, chmurowy system ERP nastąpił we właściwym czasie, a firma wdrożyła system na początku 2020 r. – dokładnie w momencie, gdy pandemia COVID-19 zaczęła zmieniać świat.

„To był dla nas bardzo pracowity rok”, mówi Steffen Wefring. „Wraz z przejściem na pracę zdalną szybko wzrosło znaczenie skutecznego monitorowania i zarządzania naszymi zasobami i projektami. Deltek Maconomy doskonale te potrzeby spełnił”.

Nowe podejście do kluczowych procesów finansowych.

Dzięki Maconomy, kancelaria Wikborg Rein była w stanie zautomatyzować i przekształcić swoje podejście do kluczowych procesów finansowych. Przykładowo wcześniejsze fakturowanie ręczne zostało teraz całkowicie zautomatyzowane i przyspieszone.

„W przeszłości fakturowanie obejmowało fizyczne podpisy na dokumentach oraz przesyłanie ich sobie nawzajem między działem finansowym i prawniczym” – mówi dalej Steffen Wefring. Brakowało nam automatyzacji przepływu plików oraz odpowiednich narzędzi do zatwierdzania, wprowadzania opinii oraz edycji. Wszystko to dostarczyło nam w Maconomy, wraz z nieograniczoną możliwością wglądu
w nasze procesy, informujące nas, w jaki sposób są zatwierdzane i odrzucane faktury.

Szybka zdalna implementacja.

Wdrożenie nowego podstawowego systemu, jakim jest ERP, zawsze jest wyzwaniem – szczególnie
w czasie, gdy prowadzony biznes również dostosowuje się do zmian wywołanych pandemią. Wikborg Rein współpracował z Deltekiem, aby wdrożyć Maconomy szybko i wyłącznie w formie zdalnej. Steffen Wefring – „Dzięki starannemu planowaniu Deltek, wraz z ich cyfrowymi narzędziami do spotkań, nie było konieczności spotkań face to face. Nawet bez osobistego kontaktu wdrożenie zostało zakończone w krótkim czasie. Ogólnie rzecz biorąc, nasz dostawca wykazał się głębokim zrozumieniem naszych procesów biznesowych, a także tego, jakie były nasze potrzeby jako kancelarii prawnej”.

Jeden system ERP w chmurze, trzy duże korzyści.

Od czasu wdrożenia Deltek Maconomy, kancelaria Wikborg Rein była w stanie zautomatyzować
i usprawnić różne procesy. Ale jakie były największe zalety systemu ERP w chmurze? Ponownie Steffen Wefring o największych korzyściach, jakie on i jego zespół zauważyli:

1. ZDIGITALIZOWANE, USPRAWNIONE PROCESY

„Udało nam się zdigitalizować i usprawnić kluczowe procesy finansowe we wszystkich naszych biurach. Teraz wszelkie działania, takie jak np. alokacja zasobów, są przeprowadzane w prosty i szybki sposób, ponieważ możemy łatwo śledzić zadania poszczególnych pracowników”.

2. WIĘCEJ INFORMACJI BIZNESOWYCH

„Maconomy pomogło wzmocnić nasz zespół zarządzający. Teraz szybciej otrzymujemy więcej informacji w czasie rzeczywistym, widzimy, w jaki sposób wykorzystywany jest czas naszych pracowników, jakiego rodzaju klientów i sprawy obsługujemy oraz w jaki sposób możemy zapewnić odpowiednią dostępność pracowników tak, aby zaspokoić potrzeby naszych klientów i poprawić wydajność. „

3. PROSTSZE ZARZĄDZANIE MIĘDZY REGIONAMI

„Nasze nowe rozwiązanie pozwala nam monitorować działania pracowników – gdziekolwiek się znajdują, we wszystkich naszych biurach na całym świecie. To pomaga nam podejmować decyzje
w oparciu o kompletne informacje w czasie rzeczywistym. „

Magdalena Szyba, Todis Consulting, www.todis.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*