Jak zwiększyć produktywność? Case study.

CASE STUDY

 

NAZWA PRZEDSIĘBIORSTWA

Dellner Components

 

 

PROFIL DZIAŁALNOŚCI

Dostawca komponentów i podzespołów dla branży kolejowej, off-shore, przemysłu okrętowego, obronnego, stalowego i wydobywczego.

 

ZAKRES WDROŻENIA

System ERP.

 

DANE DOSTAWCY

iPCC Sp. z o.o.

Wał Miedzeszyński 251

04-866 Warszawa

Tel. +48 (22) 740 44 44

E-Mail: biuro@i-pcc.pl

www.i-pcc.pl

 

OPIS WDROŻEŃ

Dellner Components poprawia produktywność i jakość pracy dzięki Infor M3.

Dellner Components to dostawca komponentów i podzespołów dla branży kolejowej, off-shore, przemysłu okrętowego, obronnego, stalowego i wydobywczego. Firma spełnia wymogi prestiżowego standardu International Railway Industry i oferuje usługi produkcyjne oraz podwykonawstwo na zlecenie obejmujące: zakup materiałów, obróbkę mechaniczną CNC, spawanie spełniające m.in. wymogi normy EN15085 manualne i zrobotyzowane, malowanie na mokro oraz proszkowe, montaż mechaniczny i elektryczny. Klientami Dellner Components są tacy potentaci jak Alstom, Bombardier czy Siemens.

Firma od 15 lat korzysta z systemu Infor M3, a w 2016 roku zdecydowała się na wdrożenie najnowszej wersji – Infor M3 13.3, po szczegółowej ocenie konkurencyjnych rozwiązań od kilku dostawców. Głównym celem projektu wyboru nowego systemu ERP była oczekiwania poprawa produktywności i jakości pracy. Przy wyborze preferowanego rozwiązania pomagała opracowana przez Dellner Components lista 130 najważniejszych zagadnień z obszarów podlegających usprawnieniom.

Dellner Components wybrał ponownie system Infor M3 z kliku powodów, takich jak np.:

  • Łatwy dostęp do danych w związku z posiadaną wiedzą;
  • Łatwiejszy etap szkoleń;
  • Dobra dotychczasowa współpraca z firmą wdrożeniową;
  • Łatwiejsza migracja bazy danych;
  • Przyjazny interfejs i duże możliwości personalizacji.

Wdrożenie Infor M3 trwało 12 miesięcy i zakończyło się z początkiem 2017 roku. Zakresem wdrożenia zostało objętych wiele procesów gospodarczych: planowanie, zakup materiałów produkcyjnych i nieprodukcyjnych, przygotowanie produkcji, produkcja, zarządzanie projektami i zmianą, zarządzanie jakością, magazynowanie i logistyka, sprzedaż, zarządzanie finansami i księgowością, zakupy strategiczne, raportowanie i opracowanie statystyk. W trakcie projektu wykonano także liczne interfejsy oraz migrowano do M3 dane takie jak baza klientów wraz z cenami sprzedaży i umowami z klientami, baza dostawców, struktury produktów oraz plan kont i ustawienia księgowania. Zastosowano też nowe funkcje takie jak np. mobility oraz prognozy sprzedaży, a także narzędzia zwiększające produktywność i komfort pracy – na przykład import zamówień i budżetów sprzedaży (Excel), mashup’y, skrypt badający poprawność struktury produktu, akcje KJ (nowy standard programów typu lista), Startpad.

Efekty wdrożenia

Do natychmiastowych korzyści możemy zaliczyć łatwość wdrożenia nowego pracownika dzięki przyjaznemu i nowoczesnemu interfejsowi nowej wersji Infor M3. Możliwość personalizacji systemu, wspólne instrukcje, większa liczba raportów oraz dostęp do bieżących wersji i aktualizacji prowadzą do szybkiej poprawy jakości danych. Dodatkowymi, poza projektowymi benefitami są też: elektroniczny dokument WZ do malarni, dynamiczne linki do instrukcji i innych stron dla pracowników produkcji oraz raporty jakościowe poza Excelem.

Jednakże najważniejszą korzyścią osiągniętą w wyniku wdrożenia nowej wersji Infor M3 jest faktyczna lepsza produktywność i jakość pracy. Po ponad roku od wdrożenia Dellner Components może pochwalić się wzrostem produktywności wyrażonym liczbą 313 godzin na miesiąc. W rozbiciu na poszczególne działy na miesiąc osiągnięto następujący poziom usprawnień: sprzedaż 57h (dzięki skróceniu czasu importu zamówień i prognoz sprzedaży z jednego dnia do godziny), finanse 30h, zakupy strategiczne 3h, kontrola jakości 20h, magazyn 129h (ustandaryzowanie codziennej pracy na terminalach), zarządzanie zmianą/NPI 66h, technologia 8h.

Inwestycja od początku miała bardzo określony cel w postaci nie tyle, jak to się często spotyka na rynku, wymiany interfejsu na nowy, lecz w postaci autentycznego wzrostu produktywności naszej organizacji. Mam świadomość, że w tym sensie byliśmy dla iPCC surowym i wymagającym klientem, jednak osiągnięte efekty są potwierdzeniem słuszności takiego podejścia.

Chcę podkreślić, że iPCC jako dostawca rozwiązania sprostał naszym oczekiwaniom i bardzo profesjonalnie przeprowadził nas przez zmianę na lepsze. Teraz możemy zdziałać dużo więcej, wkładając w to znacznie mniej wysiłku, i o to właśnie nam chodziło.”

Piotr Przybysz,
Dyrektor Zarządzający Dellner Components

 

 

 

Zobacz profil firmy iPCC Sp. z o.o. w bazie systemów IT

https://katalog.bpc-guide.pl/szukaj/dostawca/25

 

 

Przedstawione Case Study pochodzi z najnowszej publikacji BPC GROUP POLAND Raportu Rekomendacyjnego PRODUKCJA – Systemy IT w Polsce.

W raporcie ponadto:

  • Lista 100 rozwiązań dedykowanych produkcji opracowana na podstawie bazy systemów informatycznych serwisu doradczego www.bpc-guide.pl;
  • Opisy 12 projektów wdrożeniowych w formie Case Study;
  • Informacje o dostawcach i producentach systemów;
  • Wskazówki i praktyczne porady konsultantów BPC GROUP POLAND dotyczące organizacji procesu wyboru zaawansowanego systemu IT.

 

Zamów Publikację

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*