Comarch startuje z nowym FinTechem

network-connection-graphic-overlay-banner-wall-scaled.jpg

Comarch uruchamia platformę internetową do obsługi procesów finansowych firm – Apfino. Serwis integruje w jednym miejscu dostęp do produktów kilku partnerów zewnętrznych i na początek daje przedsiębiorcom możliwość zlecania wykonania świadczeń z zakresu faktoringu i windykacji.

Usługa skierowana jest w tym momencie do firm z sektora MSP, w tym małych i średnich spółek, jak i jednoosobowych działalności gospodarczych oraz freelancerów. Usługi finansowe będą w pierwszym etapie oferowane bezpośrednio w systemach klasy ERP firmy Comarch. Spółka ma największy udział w krajowym rynku programów informatycznych do zarządzania przedsiębiorstwem wśród polskich dostawców. 

Czas na ERP Banking?

Obecnie można zaobserwować silne trendy, które zmieniają sektor finansowy na całym świecie. To przede wszystkim open i embedded banking, czyli osadzenie usług finansowych w określonym  kontekście. To oznacza, że z czasem znaczenie bezpośrednich kanałów dostępu do usług bankowych poprzez np. bankowość internetową, będzie malało na rzecz usług osadzonych w powszechnych procesach realizowanych przez klientów.

­- Najprostszym przykładem są tutaj płatności dokonywane w sklepach internetowych lub na platformach aukcyjnych. „Nie wychodzimy” już ze sklepu internetowego, aby zapłacić za produkt w bankowości internetowej – płatność jest realizowana jako krok w procesie zakupowym – tłumaczyŁukasz Rozlach, wiceprezes i dyrektor zarządzający Comarch Finance Connect.

Apfino to rozwiązanie dla firm z grupy MŚP. Przedsiębiorcy z tego sektora napotykają wiele problemów  związanych z obsługą zaawansowanych produktów finansowych, często opartych o dokumenty księgowe oraz skomplikowane metody oceny ryzyka. Podstawowe pytanie, które należy dzisiaj zadać w kontekście zarządzania finansami przedsiębiorstwa, to: dlaczego nadal finanse firmy są rozproszone w tak wielu miejscach skoro i tak punktem wyjścia, który gromadzi większość danych o przedsiębiorstwie jest ciągle system księgowy?

Produktocentryczność wciąż rządzi

–  Przeprowadziliśmy badanie, które pokazuje, że głównym problemem w obsłudze produktów finansowych nadal jest wypełnienie skomplikowanego wniosku. To mocno zastanawiające, ponieważ instytucje finansowe od lat mocno inwestują w transformacje cyfrowe oraz chcą, aby ich produkty były w jak powszechniejszym użyciu. Z drugiej strony jest to konsekwencja świadomych strategii, polegających na budowaniu potężnych narzędzi w postaci portali internetowych i osadzaniu w centrum produktów bankowych jako takich – niekoniecznie dopasowanych do kontekstu działalności przedsiębiorstwa. Ekonomia API zmienia to podejście, umieszczając produkty i usługi, jako jeden z elementów w procesach realizowanych przez  użytkownika. Kolejnym istotnym problemem jest mnogość instytucji finansowych, z którymi współpracuje  firma. Stawiamy na integrację różnych partnerów w jednym portalu finansowym i to jest właśnie pole do działania dla Apfino. Naszą misją jest upraszczanie usług finansowych dla firm na wielu poziomach interakcji – mówi Łukasz Rozlach.

Kontekst dla Apfino

Naturalnym kontekstem, w którym Apfino osadza swoje usługi są systemy Comarch ERP, ponieważ to na styku systemów księgowych oraz usług finansowych nadal nie wydarzyła się prawdziwa transformacja cyfrowa, która zapewniła by efektywne monitorowanie i przewidywanie płynności finansowej czy też automatyczne rozliczanie płatności. Konieczność przygotowywania dedykowanych plików, eksportu do różnych systemów zewnętrznych oraz odpowiedniej interpretacji danych przychodzących pochłania duże koszty w większości przedsiębiorstw – zaznacza Łukasz Rozłach.

Platforma Apfino to serwis, który integruje system ERP z szeregiem produktów z zakresu obsługi finansowej firm. Takie połączenie zapewnia przedsiębiorcom łatwy kontakt z dostawcami usług finansowych oraz możliwość skorzystania z nich bez zbędnych formalności. Wszystkie czynności załatwiane są online. Aktualnie oferowane są dwa rodzaje usług: faktoring i windykacja. Wkrótce zostaną uruchomione kolejne m.in. informacja o rachunkach na bazie PSD2, wymiana walut, kredyty. Dostęp do platformy jest bezpłatny

Potencjał Comarchu

– Strategia dywersyfikacji branżowej Comarch przynosi swoje owoce na wielu poziomach. To już nie tylko długoterminowa stabilność biznesu Comarch jako takiego, ale również baza do tworzenia zupełnie, nowych cross sektorowych modeli biznesowych. W tym przypadku wykorzystujemy sukces sektora ERP, który dynamicznie rośnie i świętuje już 20-procentowy udział w polskim rynku. Użytkownicy Comarch ERP to potężna baza solidnych klientów, którzy jak każda firma doświadczają wielu nieefektywności związanych z obsługą skomplikowanych produktów finansowych. Niezawodna marka, duża baza klientów Comarch ERP, stabilne finansowanie grupy Comarch oraz wieloletnie kompetencje w tworzeniu systemów finansowych dla banków i ubezpieczycieli pozwalają nam na optymizm w myśleniu o przyszłości tego biznesu – mówi Andrzej Przewięźlikowski, wiceprezes Zarządu Comarch SA.

Comarch Finance Connect

Do obsługi Apfino Comarch utworzył dedykowaną spółkę. Comarch Finance Connect będzie odpowiedzialna za aktywne promowanie usługi, rozwój produktu, współpracę z partnerami oraz pozyskiwanie klientów. Szczegółowe informacje na temat Apfino znajdują się na stronie: https://www.apfino.pl/.

Informacje o Apfino

Apfino to platforma, należąca do spółki Comarch Finance Connect, której misją jest upraszczanie finansów firm oraz stworzenie miejsca w Internecie do kompleksowego zarządzania przedsiębiorstwem z dostępem do wielu usług, bez konieczności logowania się do różnych portali. Dzięki integracji z systemem Comarch ERP, firma oszczędza czas, automatyzując wszystkie procesy. Wnioskowanie i zarządzanie usługami odbywa się w Chmurze Comarch, która zapewnia bezpieczeństwo oraz najnowocześniejsze technologie.

Informacje o Comarch

Comarch został założony w 1993 roku w Krakowie. Prowadzi projekty dla czołowych marek z Polski i świata w najważniejszych sektorach gospodarki m.in.: telekomunikacji, finansach, bankowości i ubezpieczeniach, handlu i usług, infrastruktury IT, administracji publicznej, przemyśle, ochronie zdrowia oraz w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw. Z  usług Comarch skorzystało kilkadziesiąt tysięcy światowych marek w ponad 100 krajach na 6 kontynentach m.in.: Heathrow Airport, BP, Carrefour, Heineken, Vodafone, T-Mobile, Telefónica, Orange, LG U+ czy BNP Paribas Fortis, Allianz, Aviva, AXA, Banque Populaire des Alpes, Alior Bank, Credit Suisse, Delta Lloyd Life, DNB, ING.

Firma zajmuje wysokie pozycje w rankingach analityków IT m.in.: Gartnera, Truffle 100, TOP 200 „Computerworld”, IDC, Polskiej Akademii Nauk, EU Industrial R&D Investment Scoreboard. Corocznie Comarch inwestuje środki o wartości ok. 15 proc. przychodów  w projekty innowacyjne. W 2020 roku nakłady na prace R&D wyniosły 263 mln zł. Obecnie zatrudnia prawie 6 500 ekspertów, w ponad 90 biurach w ponad 30 krajach od Australii i Japonii przez Bliski Wschód oraz Europę aż po obie Ameryki.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*