To już kolejna umowa firmy Comarch z Głównym Urzędem Miar (GUM). Po udanej realizacji projektu Systemu Wsparcia Informatycznego Usług Terenowej Administracji Miar „ŚWITEŹ”, czas na projekt TRANS-TACHO.
21 czerwca 2022 r. została podpisana umowa na zbudowanie i wdrożenie systemu informatycznego TRANS-TACHO wspierającego urząd w zdalnej obsłudze klientów w sprawach tachografów. Projekt zostanie zrealizowany w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020. Wartość umowy to blisko 9 mln zł brutto.
Czas realizacji projektu i wdrożenia przewidziany jest na 18 miesięcy. Po tym okresie Comarch będzie świadczył usługi utrzymaniowe i serwisowe przez kolejne 60 miesięcy.
System klasy BPMS
Rozwiązanie będzie oparte o Comarch Workflow Suite – system klasy BPMS (Business Process Management System), czyli system zarządzania procesami biznesowymi. Zostaną wdrożone e-usługi i zdalna obsługa spraw w zakresie: wykonywania zawodu technika, warsztatów i szkoleń dla techników oraz wprowadzania tachografów na rynek UE.
Ułatwienia przyczynią się do wzrostu efektywności realizacji spraw oraz usprawnienia prowadzenia działalności gospodarczej związanej z obsługą tachografów. Dodatkowo nowy system informatyczny ma przyczynić się do wzrostu bezpieczeństwa transportu drogowego, dzięki wzmocnieniu systemu kontroli i nadzoru nad tachografami.
– Dla użytkownika końcowego wdrożenie systemu zapewni bezpośredni dostęp do wielu rejestrów on-line oraz skróci czas obsługi spraw. Umożliwi również realizację wiele usług drogą elektroniczną bez konieczności załatwiania formalności za pośrednictwem poczty. Pracownicy GUM otrzymają jednolity system informatyczny i nowoczesne narzędzia, dzięki którym świadczenie usług dla klientów stanie się bardziej efektywne, a właściwy nadzór nad systemem tachografów zwiększy bezpieczeństwo transportu drogowego – podkreśla Krzysztof Sekuła, kierownik projektu po stronie wykonawcy.
System TRANS-TACHO oprócz uruchomienia wysokopoziomowych usług elektronicznych i wdrożenia elektronicznej wymiany dokumentów, podniesie jakość danych publicznych oraz ułatwi do nich dostęp. To wszystko dzięki modernizacji rejestrów publicznych i baz danych w zakresie ewidencji podmiotów i wydawanych decyzji.
O Comarch
Comarch został założony w 1993 roku w Krakowie, a od 1999 roku jest notowany na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Jest jedną z największych firm informatycznych w Europie i prowadzi projekty dla czołowych marek z Polski i świata
w najważniejszych sektorach gospodarki m.in.: telekomunikacji, finansach, bankowości i ubezpieczeniach, handlu i usług, infrastruktury IT, administracji publicznej, przemyśle, ochronie zdrowia oraz w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw. Z usług Comarch skorzystało kilkadziesiąt tysięcy światowych marek w ponad 100 krajach na 6 kontynentach m.in.: Allianz, Auchan, BNP Paribas Fortis, BP, Carrefour, Heathrow Airport, Heineken, ING czy LG U+, Orange, Telefónica, T-Mobile, Vodafone.
Firma zajmuje wysokie pozycje w rankingach analityków IT m.in.: Gartnera, Truffle 100, TOP 200 „Computerworld”, IDC, Polskiej Akademii Nauk, EU Industrial R&D Investment Scoreboard. Corocznie Comarch inwestuje środki o wartości ok. 15 proc. Przychodów
w projekty innowacyjne. W 2019 roku nakłady na prace R&D wyniosły 230 mln zł. Obecnie zatrudnia ponad 6 500 ekspertów, w ponad 90 biurach w ponad 30 krajach od Australii i Japonii przez Bliski Wschód oraz Europę aż po obie Ameryki.
www.comarch.pl