Anegis przenosi siedzibe do wroclawskiego centrum południe i rozwija zespoł

Nowoczesne biuro i ambitne wyzwania – ANEGIS wybrał Centrum Południe na nową siedzibę i uruchamia kolejne projekty, a wraz z nimi szereg rekrutacji. Firma zdobyła również tytuł Great Place to Work® – nowi członkowie zespołu dołączą do miejsca pracy docenianego przez pracowników.

Pandemia nie zahamowała rozwoju firmy – w ciągu dwóch lat zespół specjalistów ANEGIS powiększył się o 90%. Nowe projekty wdrożeniowe systemów ERP i CRM dla podmiotów polskich i zagranicznych z kalejdoskopu branż, od produkcji, przez handel, po usługi, skupiły w środowisku firmy grono wyspecjalizowanych managerów, architektów rozwiązań, konsultantów i programistów. ANEGIS wyszkolił także rzeszę adeptów i adeptek programowania i konsultingu w ramach programów stażowych. Obecnie firma zatrudnia już ponad 150 osób. I nie zwalnia tempa.

– Wraz z rozwojem portfolio projektów poszukujemy kolejnych specjalistów. Na nowych członków zespołu, oprócz konkurencyjnych wynagrodzeń, benefitów pracowniczych i przyjaznej atmosfery pracy, od 28 listopada czekać będzie nowa siedziba firmy w nowoczesnej, komfortowej inwestycji we Wrocławiu, Centrum Południe – zaznacza Monika Markowska, manager HR w ANEGIS.

Przeniesienie siedziby z biura przy wrocławskim rynku do kompleksu Centrum Południe, flagowej inwestycji Skanska, jest ostatnim z przekwaterowań oddziałów firmy – w 2021 roku ANEGIS zmienił biura na większe, o wyższych standardach i komforcie, w Warszawie i Sieradzu.

– Te zmiany były podyktowane przyjęciem nowych osób do ANEGIS i tym, że praca zdalna, na którą wysłaliśmy nasz zespół oraz izolacja wywołana pandemią wzbudziły w ludziach chęć bezpośredniego kontaktu z innymi. Wyszliśmy naprzeciw oczekiwaniom pracowników i wprowadziliśmy model hybrydowy pracy oraz przenieśliśmy się do nowych przestrzeni, aby zapewnić wszystkim bezpieczeństwo i komfort przebywania w biurze – dodaje Monika Markowska.

Nowe biuro w Centrum Południe to 750 mkw powierzchni doświetlonej w 95% naturalnym światłem. Rozwiązania wdrożone w kompleksie wykorzystują prośrodowiskowe technologie, np. belki chłodzące, system free-cooling, energię pozyskiwaną ze źródeł odnawialnych czy beton oczyszczający powietrze. Centrum Południe to pierwszy budynek we Wrocławiu z certyfikatem WELL, który otrzymują inwestycje zapewniające pracownikom optymalne warunki: czyste powietrze, czystą wodę, naturalne światło i odpowiednią temperaturę.

– Przy wyborze nowego biura kierowaliśmy się komfortem pracy naszego zespołu oraz lokalizacją budynku. Chcieliśmy zapewnić pracownikom miejsce w sąsiedztwie węzła komunikacyjnego i z udogodnieniami dla zmobilizowanych. Nowe biuro jest położone blisko dworca kolejowego i autobusowego dla wygody tych, którzy mieszkają na obrzeżach Wrocławia i przyjeżdżających do nas z innych miast. Centrum Południe posiada również parking podziemny z systemem zarządzania miejscami przez aplikację. A ponieważ gorąco propagujemy dojazdy do pracy na rowerze, w nowej siedzibie rowerzyści skorzystają z licznych stojaków na rowery, stacji napraw, pryszniców i szatni oraz osobnej windy rowerowej. Osoby z trudnościami mobilnymi bez problemu dostaną się do biura komfortową windą z parteru – mówi Katarzyna Klin-Tekiela, dyrektor finansów i administracji ANEGIS.

Oprócz przestrzennej i funkcjonalnej części socjalnej na terenie biura, pracownicy będą mieć do dyspozycji nowoczesną kantynę na parterze biurowca. W obrębie kompleksu wydzielono miejsce na boisko do koszykówki. W budynku ma swój oddział Coventry University o standardzie i certyfikacji międzynarodowej, z zajęciami prowadzonymi w języku angielskim.

– To ukłon w stronę tych osób, którym zależy na samorozwoju. W ANEGIS wspieramy wszelkie inicjatywy, które podnoszą kompetencje, umiejętności i dobrostan naszych pracowników – podkreśla Katarzyna Klin-Tekiela.

Oferta kursów uniwersytetu jest dostępna na stronie https://www.coventry.ac.uk/wroclaw/study/full-time/

ANEGIS dołączył również do wąskiego grona polskich firm IT, które legitymują się certyfikatem Great Place to Work®. Tytuł przyznawany jest na podstawie anonimowej ankiety przeprowadzanej wśród pracowników firmy, oceniającej normy organizacyjne i warunki pracy według wskaźnika Trust Index®, oraz audytu kultury przedsiębiorstwa.

– Po raz pierwszy wystąpiliśmy o nadanie tego tytułu i przeszliśmy pozytywnie proces weryfikacji prowadzony przez instytut Great Place to Work®. Nie byłoby to możliwe, gdyby nie zaufanie naszych pracowników, którzy w anonimowych ankietach docenili charakter ANEGIS i zmiany, jakie podjęliśmy, aby nasza firma była dla nich dobrym i przyjaznym miejscem pracy. Teraz w tym wyjątkowym miejscu czekamy na nowe osoby – wyjaśnia Monika Markowska.

W związku z dynamicznym rozwojem firma poszukuje do zespołu specjalistów, którzy mają doświadczenie we wdrożeniach systemów ERP i CRM. ANEGIS planuje również uruchomienie kolejnego programu stażowego dla konsultantów. Na wszystkich kandydatów czekają ambitne wdrożenia, doskonałe warunki do rozwoju i swobodna atmosfera pracy w zespole z ekspertami z branży.

Autor artykułu: Katarzyna Jurczyk

Zobacz artykuł źródłowy

Praktyczne podejście do procesów organizacji wdrożeń: etapy, integracje, ograniczenia

Każde wdrożenie systemu planistycznego w przedsiębiorstwie jest pewnego rodzaju rewolucją, której wielkość zależy od jakości danych jakimi dysponuje przedsiębiorstwo, poziomu skomplikowania procesów produkcyjnych oraz poziomu znajomości własnych systemów będących źródłem danych do planowania. Potraktowanie organizacji wdrożenia, jako oddzielnego, zaplanowanego i kontrolowanego w swoim przebiegu procesu, pozwoli minimalizować negatywne skutki, a maksymalizować zyski takiej rewolucji.

Traktując organizację wdrożenia APS 4FACTORY (narzędzie do planowania i harmonogramowania produkcji) jako proces, dzielimy całość prac na etapy, a te z kolei na fazy. Poszczególne planowane etapy mają różną długość i konsumpcję budżetu ale tylko realizacja etapowa pozwala uniknąć chaosu organizacyjnego i powtarzania kroków parametryzacyjnych.

Pierwszym etapem wdrożenia jaki realizujemy w DSR jest faza analizy i projektowania rozwiązania. W trakcie etapu pierwszego dokonujemy wraz z klientem analizy procesu produkcyjno-planistycznego, weryfikujemy dane wejściowe jakimi dysponuje klient, określamy niezbędne działania i czynności do wykonania, a następnie dzielimy je  na podetapy. Należy zwrócić uwagę, nie tylko na sferę funkcjonalną (analiza procesów biznesowych), ale również technologiczną (przegląd infrastruktury), oraz wyznaczyć konkretne, możliwe do zmierzenia cele (Key Performance Index – KPI). Etap ten kończy się spisanym i zaakceptowanym dokumentem analizy.

W trakcie drugiego etapu modelujemy rozwiązanie z klientem. Modelowanie dzielimy również na fazy. W każdej kolejnej fazie następuje rozszerzenie modelu utworzonego w poprzedniej fazie o kolejne informacje. Użytkownicy poznają dzięki temu system w sposób kompleksowy i mają wiedzę niezbędną do świadomego użytkowania systemu. Model I jest modelem podstawowym, weryfikującym jakość danych podstawowych zaimportowanych do systemu APS 4FACTORY. Model ostatni jest już końcowo sparametryzowanym systemem, realizującym potrzeby planistyczne użytkowników, gotowym do uruchomienia produkcyjnego.

Etap trzeci jest poświęcony testom i szkoleniom użytkowników końcowych. W trakcie testów dnia codziennego i akceptacyjnych następuje potwierdzenie prawidłowości działania modelu finalnego, testowe, masowe pobieranie danych. Wszelkie zauważone rozbieżności, błędy są usuwane przed zakończeniem etapu. Wynikiem etapu jest decyzja o uruchomieniu produkcyjnym wraz z wyznaczeniem konkretnej daty uruchomienia.

Etap ostatni rozpoczyna się uruchomieniem produkcyjnym i trwa tak długo, jak długo wdrożony system jest użytkowany w przedsiębiorstwie. W ramach tego etapu przedsiębiorstwo użytkujące APS 4FACTORY oraz dostawca najczęściej kontynuują kooperację, wiążąc się dodatkowymi umowami na mocy których, realizowane są usługi powdrożeniowe. Do najczęściej zawieranych umów należą umowa SLA (Service Level Agreement – zapewniająca poziomy świadczenia usług wraz z określeniem czasów reakcji na określony poziom istotności zgłoszenia), SPA (Sale and Purchase Agreement – regulująca warunki transakcji, warunki cenowe i sposób zapłaty oraz obowiązki i odpowiedzialność stron ułatwiająca realizację drobnych optymalizacji w czasie produkcyjnego cyklu życia) i SMA (Software Maintenance Agreement – umowa wsparcia technicznego)

Najczęściej spotykanymi spowalniaczami/problemami w trakcie wdrożeń są:

– Braki lub niska jakość danych, którymi zasilane są systemy planistyczne

– Konieczność oczekiwania na przekazanie danych pobieranych z systemów klienta, szczególnie we wdrożeniach, w których eksport danych z systemów klienta realizuje partner zewnętrzny.

– Trudność w ocenie, czy wdrożenie zakończone jest sukcesem czy nie. Należy w etapie pierwszym wyznaczyć mierzalne cele, osiągalne, powiązane ściśle z możliwościami budżetowymi, czasowymi i zasobami.

Zastosowanie podejścia procesowego przez firmę DSR w trakcie organizacji wdrożenia, podział na etapy, wraz z wyznaczeniem możliwych ryzyk i sposobów ich przeciwdziałania pozwala zakończyć wdrożenie i uruchomić system planistyczny, będący narzędziem wspierającym realizacje procesu produkcyjnego, pozwalającym maksymalizować zdolności produkcyjne i minimalizować straty wpływające na obniżenie OEE.

Kinga Debska – Project Manager w DSR S.A.

Jak wybierać i wdrażać systemy APS?

Przygotowując się do wdrażania systemu klasy APS należy szczególnie zwrócić uwagę na kilka ważnych elementów, które pozwolą uniknąć wielu problemów w trakcie procesu wdrożenia. Można je podzielić na obszar zewnętrzny i wewnętrzny. Pod pojęciem obszaru zewnętrznego rozumiemy to, co dzieje się poza naszym przedsiębiorstwem, czyli tak naprawdę analizę dostawców rozwiązań APS. Po pierwsze należy zwrócić uwagę na dotychczasowe doświadczenia, jakie ma dana firma i czy system sprawdził się w danej branży. Bardzo istotne jest poznanie zespołu projektowego, jego doświadczenia i kompetencji. Warto też zwrócić uwagę na technologię, w jakiej powstał dany system, łatwość konfiguracji i kastomizacji oraz dostęp do zasobów producenta danego oprogramowania. Nawet najlepszy partner i dystrybutor oprogramowania będzie i tak zależny od producenta i jego możliwości zmian w oprogramowaniu. Tym bardziej, jeśli jest to rozwiązanie oparte o przestarzałą technologię wymagająca dużego zaangażowania zespołów R&D.

Aspekt wewnętrzny jest równie istotny jak ten zewnętrzny. Przygotowując się do wdrożenia musimy odpowiedzieć sobie na kilka pytań. Czy nasza firma jest na odpowiednim poziomie organizacyjnym? Głównie chodzi tutaj o dwa aspekty dotyczące procesów, jakie mamy zaimplementowane w naszej organizacji oraz czy jesteśmy w stanie przygotować odpowiedni zespół wdrożeniowy, który będzie mógł poświęcić się temu projektowi na odpowiednim poziomie zaangażowania. Kolejnym pytaniem, na które powinniśmy sobie dopowiedzieć to, czy posiadany przez nas system ERP będzie mógł dostarczyć prawidłowych danych podstawowych dla systemu APS? Bardzo często w projektach, które realizujemy u naszych klientów po wstępnej fazie analizy okazuje się, że jakość danych podstawowych, jakie znajdują się w systemie ERP jest niewystarczająca lub w części przypadków w ogóle ich nie ma i należy je uzupełnić.

Powinniśmy odpowiedzieć sobie na kolejne pytanie. Czy jesteśmy przygotowani do samodzielnego wsparcia integracji z systemem APS czy też nasze kompetencje są zbyt słabe i będziemy zmuszeni skorzystać z integratora zewnętrznego, który będzie Państwa wspierał w tym procesie? Ryzyko, jakie w tym przypadku pojawia się i może wpłynąć na proces implementacji systemu APS dotyka dostępności konsultantów zewnętrznych. Brak ich dostępności może skutkować nadmiernym wydłużeniem procesu wdrożenia. Warto przed rozpoczęciem projektu zadbać również i o ten aspekt.

Sam proces wdrożenia systemu APS może przebiegać na różne sposoby. W przypadku rozwiązań PSI[LM1]  stosujemy u naszych Klientów trzy modele realizacji projektów wdrożeniowych. Pierwszy model to tradycyjne wdrożenie opierające się na 3 krokach: przeprowadzeniu Analizy przedwdrożeniowej wraz z opracowaniem Specyfikacji funkcjonalnej rozwiązania, dostarczeniu Oprogramowania Dedykowanego zgodnie z wypracowaną i opisaną podczas Analizy koncepcją, a po zakończeniu testów FAT wsparciu w uruchomieniu i nadzorze nad pracą z systemem w pierwszym okresie po uruchomieniu. Drugi model to podejście opierające się na zwinnych metodykach wdrożenia AGILE. W tym przypadku nie mówimy o przeprowadzeniu analizy przygotowaniu zakresu całego projektu w początkowej fazie, a o takim działaniu, które na podstawie decyzji projektowych, krok po kroku, daje nam możliwość podejmowania działań, związanych z dostarczaniem kolejnych funkcjonalności systemu. W tym przypadku dostarczamy naszym klientom standardowe rozwiązanie, które wspólnie w kolejnych iteracjach projektowych dostosowujemy, aż do osiągniecia wymaganego zakresu funkcjonalnego. Ostatnia ścieżka, jaką oferujemy naszym klientom to uruchomienie system w modelu „Quick Start”. Jest to dedykowany pakiet usług wdrożeniowych, obejmujący podstawową instalację i konfigurację systemu PSIasm, warsztaty oraz indywidualne sesje pytań i odpowiedzi. Takie podejście daje możliwość uruchomienia systemu klasy APS w okresie do 4 miesięcy, co pozwala szybko odczuć korzyści, jakie systemy tej klasy dają przedsiębiorcom.

Aleksander Faleńczyk, Dyrektor, Systemy dla Produkcji, PSI Polska

Rynek systemów APS w Polsce. Co zmieniło się przez ostatnie 3 lata?

Odnosząc się do pytania o rynek systemów APS w Polsce na wstępie chciałbym doprecyzować, co powinien uwzględniać system informatyczny do planowania i harmonogramowania produkcji, aby nazywać go systemem APS. Zdaniem APICS – najbardziej rozpoznawalnego światowego dostawcy standardów zarządzania łańcuchem dostaw – systemem APS jest programem komputerowym, który wykorzystuje zaawansowane algorytmy matematyczne i logiczne, aby przeprowadzić optymalizację lub symulację w celu rozwiązania problemów związanych z harmonogramem. Powinien uwzględniać jednocześnie szereg ograniczeń i reguł biznesowych oraz zapewniać planowanie, harmonogramowanie oraz wsparcie decyzyjne przy wykorzystaniu symulacji. Zatem APS daje możliwość realizacji podstaw MRP2, czyli bilansowania zdolności produkcyjnych, potrzeb materiałowych, synchronizacji całego procesu produkcyjnego oraz całego strumienia wartości (a nie tylko jakichś fragmentów). Definicja ta jest o tyle istotna, że na rynku pojawiają się rozwiązania nazywane modułem APS lub systemem APS, które w rzeczywistości nie posiadają wszystkich funkcjonalności, które system APS winien posiadać, aby tak go nazywać.

Mimo, że systemy APS pojawiały się już w latach 90-tych i od tego czasu się rozwijają, to rynek systemów APS w Polsce jest jeszcze w powijakach. Nadal najpopularniejszym narzędziem planistycznym jest Excel, nawet w firmach, które do „planowania” produkcji wykorzystują systemy ERP. Należy tu zaznaczyć, że funkcje planowania i harmonogramowania w ERP służą najczęściej tylko do kolejkowania zleceń i najczęściej nie są kompatybilne z metodologią Lean Management i nie są nakierowane na ciągle doskonalenie, stąd moim zdaniem nie spełniają definicji systemu APS.

Niekwestionowanym liderem na rynku polskim w zakresie oprogramowania do planowania i harmonogramowania produkcji od wielu lat jest ASPROVA APS. Jest to system najbardziej rozpowszechniony, jeśli chodzi o ilość kompleksowych wdrożeń oraz rozwiązanie najbardziej powszechnie wdrażane w dużych firmach produkcyjnych.

Zauważam jednak, że rynek nie śpi i co chwilę pojawiają się nowi dostawcy, którzy próbują skopiować pewne rozwiązania, które ASPROVA stosuje od wielu lat i wdrażać je w ramach oferowanego oprogramowania. Mowa tu zarówno o dostawcach systemów ERP, jak i firm oferujących systemy do monitorowania produkcji. Na etapie wyboru rozwiązania warto zawsze zweryfikować, czy przedstawiane przez nich raporty i porównania na pewno są rzetelne oraz iloma udanymi wdrożeniami w zakresie kompleksowego planowania i harmonogramowania mogą się pochwalić.

Michał Żelichowski, ekspert, doradca zarządu eq system